Verdienmodel vaste lasten BudgetEnergie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verdienmodel vaste lasten BudgetEnergie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
29 jan 2023 16:04
Ik heb aangegeven met welke reden je naar de cijfers zou moeten kijken en niet naar het voorschotbedrag.
Je gaat nog steeds voor bij aan het feit dat dat er een berekening wordt gemaakt van het geschatte jaarbedrag op basis van de geldende tarieven en opgegeven verbruik. Wat je niet doet is aangeven dat er een verschil zou zitten tussen de berekening die jij maakt en doe zij maken.
NeoDutchio schreef:
29 jan 2023 16:04
Dat u enkel kijkt naar de halve pagina en enkel kijkt naar een voorschotbedrag moet u weten, (...)
Dat het hier zou gaan om het voorschotbedrag is een onjuiste invulling jouwerzijds.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verdienmodel vaste lasten BudgetEnergie

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar om welk bedrag gaat het nu eigenlijk?

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verdienmodel vaste lasten BudgetEnergie

Ongelezen bericht door 16again »

6 of 12 euro of 24 euro
Electra, Electra+gas , en het zelfde geintje uithalen door afloop contract te rekken naar 1e van de volgende maand

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verdienmodel vaste lasten BudgetEnergie

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, het kan maar één kant op natuurlijk. Of je rekent de volle kalendermaand van de dag waarop het contract in gaat, of je rekent de volle kalendermaand van de dag waarop het contract wordt beëindigd. Een contract van 12 maanden betekent dat je 12 maanden aan kosten in rekening kan brengen, en geen 13. Dat een bedrijf om administratieve reden voor 12 kalendermaanden kiest is op zich nog wel te rechtvaardigen c.q. uit te leggen. Maar een 13e maand claimen, als ze dat inderdaad doen, dat doet bij mij toch wel de wenkbrauwen fronsen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verdienmodel vaste lasten BudgetEnergie

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
30 jan 2023 00:29
Maar om welk bedrag gaat het nu eigenlijk?
Check.
Yfje schreef:
28 jan 2023 20:07
Dus op 31 januari instappen voor gas en stroom is 2x € 5.99 voor januari aan vaste kosten incasseren waar een andere energieleverancier dit per dag doet. Doe dit bij al je nieuwe klanten... tel uit je winst.
Oftewel: € 5,99 / 31 x 30 = € 5,80 x 2 = € 11,60.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Verdienmodel vaste lasten BudgetEnergie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Yfje schreef:
29 jan 2023 18:12
snuffel1 schreef:
29 jan 2023 10:03
Maar toch u wist het voordat u ging overstappen en heeft willens een wetens voor 31 januari als overstapdatum gekozen. Als u direct voor 1 februari had gekozen was dit probleem niet aan de orde geweest en had u ook niet Budgetenergie van een verdienmodel hanteren beschuldigd. Daarbij weet u ook nog niet of Budgetenergie de vaste kosten over de maand januari in rekening gaat brengen omdat het leveringscontract nog niet ingegaan is.
Nee, bij aanmelding heb je 3 keuzes en de overstap kan 4 tot 5 weken duren zeggen ze. Ik heb aangegeven wat mijn positie is (ik kan direct weg). Zij hebben de datum 31-01-2023 gekozen die ik kon aanpassen (maar niet naar 1 februari, alleen naar voren). Daarom waarschuw ik om de datum op de 1e van de maand te zetten en dan de levering in te laten gaan. Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik dit gedaan.
Als de klantenservice de datum invult op de laatste van de maand is dat idd heel flauw/ lijkt een verdienmodel. Kennelijk is Ts ook verkeerd voorgelicht over het kunnen veranderen van de startdatum (kan alleen eerder, niet later).
Bij het advies hoort dan ook: wie bij Budgetenergie weggaat, moet dat op de laatste van de maand doen, anders betaal je aan het eind - als je per 1 februari opzegt - voor die ene dag ook 5,99 x 2.

Plaats reactie