Verhoging voorschot warmteverbruik met 100% bij Rochdale

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Frank Maas
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2023 08:48

Verhoging voorschot warmteverbruik met 100% bij Rochdale

Ongelezen bericht door Frank Maas »

Voor mijn ouderenwoning van 50m2 in Amsterdam, redelijk geïsoleerd, met buren boven/onder/links/rechts betaalde ik per maand €80 voor warmte verbruik. Dat wil de woningbouwvereniging Rochdale nu plotseling verhoging tot €160 per maand per 1 april. En het is geen 1 april grap. Ik zet 2x per dag gedurende ongeveer een uur de verwarming aan, het is constant 17 a 18 graden in huis. Ik douche 2 a 3 keer per week kort, de overige dagen was ik me met koud water. Ik kook elektrisch.

Ik vind de verhoging buiten proporties hoog. Ik vraag me af of dat wel toegestaan is, zo midden in het jaar het tarief verhogen. Er is niet gekeken naar mijn (toen al bescheiden) gebruik in het verleden. Zou dat niet verplicht moeten zijn?

Vriendelijke groet,

Frank

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Verhoging voorschot warmteverbruik met 100% bij Rochdale

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Waarschijnlijk ontvangt u binnenkort of heeft u onlangs de jaarrekening van afgelopen jaar ontvangen. Als die jaarrekening in combinatie met de actuele energietarieven aanleiding geeft voor het verhogen van uw voorschot voor de verwarmingsk, dan is dat toegestaan.

Gezien de ontwikkeling op de energiemarkt de afgelopen anderhalf jaar is een verhoging met 100% niet onredelijk wanneer het oude voorschotbedrag nog gebaseerd was op een gascontract uit 2021.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Verhoging voorschot warmteverbruik met 100% bij Rochdale

Ongelezen bericht door rwolters »

Zet je verwarming maar weinig aan en douche je weinig sinds de energiecrisis of deed je dat daarvoor ook al?

Plaats reactie