LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gasmeter loopt terug..volgens nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
2inge
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2007 21:26

gasmeter loopt terug..volgens nuon

Ongelezen bericht door 2inge »

Wij ontvingen de eindafrek. van de nuon en moesten 120 euro bijbetalen. Dit vnl door een zeer hoge gasmeterstand. Bij controle bleek dat de meterstand zelfs nu nog niet zo hoog staat. (foutje van de opnemer) Gebeld met klantenservice, de volgende dag kwamen ze langs om nogmaals de stand op te nemen. 1 week later werd alsnog dit bedrag afgeschreven. weer gebeld, gevraagd waarom we nog geen nieuwe afrekening hadden. "we hebben geconstateerd dat uw meter achteruit loopt!" Dacht t niet , voorlopig gaat ie nog steeds vooruit.
We bellen u terug (zou pas 4x gebeuren).
Nu hebben ze weer gebeld, ze willen de meter vervangen ! Maar er is niets mis mee, alleen is de meterstand de 1e x verkeerd opgeschreven.
Schrijf nu iedere dag de stand op, maar ben bang dat dit nog een hele lange discussie wordt. Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen voorkomen ????? Wij willen gewoon een nieuwe jaarafrekening !

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: gasmeter loopt terug..volgens nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Vedorie wat een gedoe en vervelend geklungel door Nuon.
Advies:
Bel nogmaals. Geef meteen aan dat je een klacht hebt en reeds eerder aangereikte oplossingen niet accepteert. Dan kom sneller je op de juiste afdeling terecht. (afdeling klachten)
Houd het lijstje van jouw bijgehouden standen bij de hand en dreun ze op om aan te tonen dat de meter wel klopt, dus vooruit loopt en dus niet achteruit. Maar dat er sprake is geweest van een fout van de meteropnemer die een foute stand heeft opgenomen (lees ingetikt in zijn apparaat) en hierdoor dit onzalige gedoe is ontstaan.
Sta op je strepen en eis een correctie op je jaarafrekening. Willen ze nog niet luisteren geef dan aan dat je de geschillencomissie gaat inschakelen.

Succes en sterkte.

Johnnydegroot
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36

Re: gasmeter loopt terug..volgens nuon

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

Als eerste moet je direct het afgeschreven bedrag terug laten storten op je eigen rekening en je incassomachtiging intrekken.

Vervolgens gewoon weigeren te betalen totdat de correctie is doorgevoerd. Een nieuwe meter kost je niks, maar verklaart wel waarom het vastrecht in NL zo belachelijk hoog is. Misschien hangen ze dan gelijk wel zo'n 'slimme' meter op.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: gasmeter loopt terug..volgens nuon

Ongelezen bericht door roerganger »

Niet bellen, maar schrijven met de mededeling dat je wilt dat een en ander binnen 14 dagen opgelost is, zoniet, dan zoek je het hogerop.

Houd je verhaal kort en to-the-point. Dan reageren ze wel. Immers, op het moment dat jij gaat klagen bij een toezichthouder hebben ze nog veel meer werk.

Voordeel van een brief? Je kunt zelf even alles goed op een rijtje schrijven, en het energiebedrijf kan de brief op zijn gemak lezen, en eventueel kan de medewerker díe hem leest even overleggen met zijn/haar meerdere. Aan de telefoon is dat wat lastiger.

Wedden dat dan binnen drie weken alles opgelost is? (binnen 14 dagen zal ze niet lukken is mijn ervaring, maar als je ermee dreigt komt het heus wel goed)

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: gasmeter loopt terug..volgens nuon

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

wij hebben iets soortgelijks al 3 maanden geleden bleek de jaarrekening verkeerd te zijn,meterstanden waren verkeerd om ingevuld,gas verkeerd, (500,00bijbetalen) en wilden "gewoon"een corectierekening,dreigen met geschillencommissie,werd de telefoon neer gelegd.maar tot op heden nog steeds geen corectierekening.
het terugvorderen van de betaling daar kregen we dreigbrieven op,incassomachtiging intrekken werkt niet,word gewoon nog afgeschreven,dus inmiddels hebben wij de geschillencommissie ingeschakeld,een correctierekening vergt veel werk voor het bedrijf,daar hebben ze niet zo een zin in.
kijken of ze wel zin hebben in de geschillencommissie :wink:

Gesloten