LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio en Nuon wijzen naar mekaar.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
qwerty2007

Oxxio en Nuon wijzen naar mekaar.

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Ik heb in juni getekend om overte stappen van nuon naar oxxio, alleen voor stroom.
Toen heeft Oxxio een fout gemaakt en mij opgezegd voor gas ipv stroom bij Nuon. dit zou worden rechtgezet en dat is tot op heden nog niet gebeurd!!!
Wat wel is gebeurd is dat Oxxio mij al wel heeft opgezegd voor stroom bij nuon en die levering ook al heeft overgenomen.
Maar ze hebben mij nog niet "terrug aangemeld wegens vergissing" bij Nuon voor gas. Dit duurt al een hele tijd dus. Oxxio zegt dat zij wel een brief hebben verstuurd en wachten op antwoord van Nuon oid.

Ok.
Ondertussen heeft Oxxio dus de verkeerde meterstanden doorgegeven aan Nuon (heb ik begrepen van Nuon), want Nuon zou ze dan krijgen van de nieuwe leverancier die levering overneemt.
Hierdoor kwam ik met een veels te hoge gas-aindafrekening te zitten van 245 bij Nuon. Dit klopt dus niet en de teller liegt niet (op dit moment dan omdat ie stilstaat).
De teller voor de gas staat ook al op dezelfde stand sinds eind maart dit jaar omdat ik sindsdien geen gas meer gebruik (kook electrisch en heb stadsverwarming met radiatoren)
De teller staat dus veel lager dan op de eindafrelening van Nuon. Echt 3x lager dan de eindstand die Nuon aangeeft op de eindafrekening.

Welnu.
Toen heb ik een meterstanden kaart ontvangen van nuon (of continuon) en heb toen in september de juiste gas en stroom standen doorgegeven. Volgens continuon zou dan een correctie plaatsvinden..
Ok. dan komt alles goed zou je denken.

Vandaag belde ik met Nuon, en die zeggen dat er op de eindafrekening helemaal geen correctie komt. Waarom niet?
Omdat Oxxio die correctie moet doorgeven, anders maakt nuon geen correctie. Ondertussen dreigt nuon wel met een incasso-bureau omdat ik die onterrechte bedrag van 245 weigerde te betalen.
En heeft Oxxio ook nogsteeds niets rechtgezet mbt. tot de levering van de gas. Dit is dus allemaal niet mijn fout. En ben al een paar keer van kastje naar de muur gestuurd omdat beiden (Oxxio en Nuon) naar mekaar wijzen. Want Oxio zegt: dat Oxxio nooit meterstanden opneemt. Maar dat continuon dat doet. En continuon is van Nuon.
En waarom Continuon niet direct met Nuon kan communiceren over de correctie van de standen, blijft mij een raadsel. En Oxxio zegt dat Continuon de levering en de meterstanden regelt.

Nuon zegt dat ik Oxxio moet aanspreken en dat zij de fout moeten oplossen.
Oxxio zou die misverstand met de gas-standen en gas-contract rechtzetten maar heeft dat op heden nog niet gedaan.
Ik heb Oxxio ook gevraagd of ze dan niet direct contact konden opnemen met Nuon omdat ik met de onterechte incasso zat.
Maar dat ging niet en er zou al een bericht of brief zijn verzonden naar Nuon of Continuon en dat Oxxio wacht op antwoord van hun.. jaja.

Ik wordt mesjokke van die bedrijven. Ik wordt ook mesjogge van die steeds hogere prijzen. Als ik niet beter wist is dit een manier om mij te pesten ofzo. En die vage eindrekeningen met vage richtprijzen (inkoop energie ofzo gemiddelde ditjes en datjes) bla bla, wekt bij mij ook geen vertrouwen..

Ik woon al sinds 1998 op mijzelf, geen vriendin niks. niks is verandert.
Ik gebruik niet meer. ben een 1 persoonshuishouden. En toch heb ik de laatste 2-3 jaar fors moeten bijbetalen aan gas.
Echt heel vreemd allemaal. En dan dit. Ik ben al heel agressief. Straks doe ik iemand nog iets aan.

Wat nu? - Moet ik maar weer een paar euro verspillen aan telefoonkosten en Oxxio bellen?

vrouwtje38

Re: Oxxio en Nuon wijzen naar mekaar.

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

zou geen geld meer verspillen aan telefoontjes,kom je niet verder mee,heb zelf problemen met verkeerde eindafrekening waar ze standen verkeerd om hebben gedraaid en verkeerde gasstand

met andere maatschappij en heb al minstens 10x keer gebeld,gemaild enz. je kan beter een brief schrijven en daarin vermelden dat je binnen 2 maanden een nieuwe correctie wil hebben en alle andere zaken die verder niet kloppen zoals over het gas.en een bevestiging vragen en aangetekent versturen.en de geschillencommissie inschakelen.

qwerty2007

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Ja dat ga ik dan doen, 'k heb gister Oxxio een email gestuurd hierover.
Het za me benieuwen wanneer ik antwoord krijg en wat voor een. Helpdesks zijn zo slecht tegenwoordig.

Ik morgen effe briefpapier halen en een briefje opstellen.
En wat bedoel je met geschillencommisie?
Van De bedrijven zelf, of een onafhankelijk iets? Zou je ook een adres kunnen geven?

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Zucht Oxxio........

Oxxio heeft de fout gemaakt en MOET deze dan ook herstellen.
Zouden ze dit zoals ze zeggen gedaan hebben, ontvangt Nuon (én netbeheerder Continuon) inderdaad hiervan automatisch bericht. Een herstelactie gebeurd niet middels een brief maar gebeurd automatisch, uitgevoerd door de leverancier die de fout heeft gemaakt. Kort gezegd: er vindt achter de schermen een ingewikkeld elektronisch berichtenverkeer plaats.
Om te verifieren of u nu wel of niet bij Oxxio zit en wanneer dit hersteld is kunt u het beste met de netbeheerder contact opnemen. Zij kunnen namelijk zien en u vertelllen bij wie u nu daadwerkelijk aangesloten bent voor Gas levering. Blijkt dit nog steeds bij Oxxio te zijn, geef dan aan de netbeheerder aan da deze Gas switch onterecht is en Oxxio het vertikt deze door hen gemaakte fout te herstellen.
Nuon (en de netbeherder Continuon!) krijgen inderdaad de standen van Oxxio door. Als Oxxio ze fout doorgeeft, moet u voor een correctie bij Oxxio zijn en niet bij Nuon.
En Oxxio zegt dat Continuon de levering en de meterstanden regelt
Hieruit blijkt wederom de onkunde van Oxxio.
Continuon regelt niet de levering. Leveranciers zoals Oxxio en Nuon en Essent etc. verzorgen de levering. Continuon is niets meer of minder dan een netbeheerder. De pijpjes tot aan de voordeur. Alles wat daarachter gebeurd is pakje aan leverancier.

Met andere woorden:
Oxxio blijft ver in gebreken om deze kwestie correct en naar behoren te corrigeren en af te handelen.
Maar helaas, what is new met deze leverancier?
Advies: dreig maar met de commissie. Misschien da Oxxio hier gevoelig voor is.
Triest voor u (en velen anderen met u) dat Oxxio haar schuld, fout en herstelactie afschuift op een andere maatschappij.

Succes!

Gesloten