LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanpraktijken van Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door kweenie »

In dit stukje hadden ze ipv 'hoofdleverancier' inderdaad voor de correctheid beter 'netwerkbeheerder' kunnen zetten. Daar ben ik het mee eens. Maar wat ze in feite willen duidelijk maken, vooral aan mensen die niet durven over te stappen, is dat deze kosten niet anders zijn als je overstapt van de oude, vertrouwde energieleverancier (wat je onder de 'hoofdleverancier' kunt verstaan) naar Greenchoice.

Overigens zijn er volgens mij nog wel hoofdleveranciers (of hoe je het beestje ook wilt noemen), de leverancier die je hebt als je zelf niets hebt aangegeven. Als je bv. een nieuwbouwhuis laat bouwen, en je hebt je nog niet expliciet bij een bepaalde leverancier aangemeld, dan zul je volgens mij toch wel stroom krijgen, maar dan via de hoofdleverancier. maar ik kan mij daarin vergissen. Is ook niet zo heel relevant, wat ze ermee bedoelen is de leverancier die je hebt als je nooit bent overgestapt naar een andere energiemaatschappij.


Over uw klacht over het vastrecht, als ik de rekenmodule invul, dan krijg ik expliciet bedragen voor levering en voor netbeheer, waarbij netbeheer ook nog onderscheiden is in transport en in meterhuur. Ik kan dus precies zien wat ik waaraan betaal, en dit zo ook vergelijken met de bedragen die mijn netwerkbeheerder aangeeft. Ik begrijp dan ook niet wat u daar ondoorzichtig aan vindt. Volgens mij kan het niet doorzichtiger. En ik begrijp ook niet hoe u erbij komt dat er geen vastrecht levering staat gepresenteerd, omdat dat toch echt in het rijtje staat. Maar wellicht bedoelt u iets anders dan ik begrijp?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Shine »

Overigens zijn er volgens mij nog wel hoofdleveranciers (of hoe je het beestje ook wilt noemen), de leverancier die je hebt als je zelf niets hebt aangegeven. Als je bv. een nieuwbouwhuis laat bouwen, en je hebt je nog niet expliciet bij een bepaalde leverancier aangemeld, dan zul je volgens mij toch wel stroom krijgen, maar dan via de hoofdleverancier. maar ik kan mij daarin vergissen. Is ook niet zo heel relevant, wat ze ermee bedoelen is de leverancier die je hebt als je nooit bent overgestapt naar een andere energiemaatschappij.
Dit is wel degelijk relevant, omdat het te maken heeft met het geven van correcte informatie. En dat gebeurd niet. Netbeheerders zijn geen hoofdleveranciers. Punt! Met deze presentatie schep alleen maar meer verwarring naar de consument in plaats van dat je duidelijk bent. Getuige het feit dat menig consument, zoals je hier ook al kunt opmaken, het verschil moeilijk tot niet uit elkaar weet te houden.
Overigens hebt u het inderdaad mis .......
Nieuwbouw woning:
Over het algemeen worden nieuwbouwwoningen 'warm' opgeleverd. Dit betekent zoveel als dat elektra en gas het standaard bij oplvering zullen doen. Dit is een netbeheer maatregel. Echter, hieraan zijn geen leverancierscontracten verbonden. De eigenaar dient zichzelf zsm te melden bij een leverancier naar keuze voor het realiseren van leveringscontracten. Doet hij dit niet, dan zal er een schrijven van de netbeheerder volgen waarin gemeld wordt dat hij/zij zich zsm moet melden bij een leverancier. Geeft hij daar geen gehoor aan, dan zal uiteindelijk een afsluiting volgen. Hiervoor staan vaste termijnen voor. Ik meen 12 weken.

Aangezien er niet te besparen valt op netbeheer, is en blijft de zin gepresenteerd door greenchoice:
Echter garandeert Greenchoice bij een kortinggarantie een korting van 0,25 eurocent per kWh stroom én 0,25 eurocent per m³ gas. Dit betekent dat u bij Greenchoice te allen tijde goedkoper energie krijgt dan van uw regioleverancier.
Hiernaast kent de variabele levering geen opzegtermijn of opzegkosten.
ronduit opmerkelijk te noemen.
Het is ronduit schandalig dat Greenchoice dit begrip hanteert omdat we nu al menig jaartjes te maken hebben met een vrije leveringsmarkt. Koppeling van de oude, vroegere constructie netbeheer/leverancier is er niet meer en mag ook niet. Greenchoice probeert, wil iets in stand houden wat wettelijk helemaal niet meer bestaat! En dat acht ik uit den boze. Denk daarbij ook aan de splitsing.
Nogmaals, er bestaat simpelweg géén regiohoofdleverancier. Dus ik vraag me dan hardop af wat ze met dit begrip bedoelen. In hun algemene voorwaarden, onderdeel Begripsomschrijving staat ook niet het woord 'hoofdleverancier' vermeld als een nadere toelichting/beschrijving.
Gezien deze rammelende en ondeugdelijke presentatie, weet ik dus niet welk tarief ik moet pakken als uitgangstarief waarop dan die 0,25 korting wordt gegeven.


Nou werk ik toch met IE7, maar de berekenmodule bij greenchoice is ronduit een drama. Hij werkt niet goed. Met regelmaat blijft hij hangen in 'bereken' en krijg ik totaal geen resultaat te zien. Zodra het me lukt om het rekenvoorbeeld weer te krijgen, copieer en plak ik het en zal u het pijnpunt in onduidelijkheid laten zien.
Anders: misschien zou u een voorbeeld willen hier copieren/plakken? Dan kan ik het u aangeven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat er formeel geen hoofdleverancier of regioleverancier bestaat, neemt niet weg dat hele volksstammen gewoon zijn gebleven bij wie ze waren. En dat bijna iedereen nog wel weet wie de 'oude' monopolistische leverancier was. Dus een vergelijking daarmee is een relatief duidelijke vergelijking.

Dit is overigens ook iets wat bijna elke nieuwe aanbieder doet. De een noemt het regioleverancier, de ander standaard energieleverancier en weer een ander geeft het nog een andere naam. Dus om hierop specifiek Greenchoice aan te spreken vind ik wat raar.

Wat Greenchoice gewoon wil zeggen is, je betaalt het zelfde als wat je zou betalen als je altijd bij de oude leverancier was gebleven, zoals Essent of Nuon, minus 0,25 ct. per kwh/m³. Eenvoudiger kan het haast niet. In de rekenmodule komt ook expliciet de 'standaard' regioleverancier te staan (in mijn geval Essent). Maar ja, het beestje moet een naam hebben, dus noemen ze dat bijvoorbeeld de regioleverancier, om het een voor (bijna) iedereen enigszins begrijpelijke term te geven.

Met de rekenmodule heb ik nooit problemen (ik heb het de laatste paar dagen een paar keer geprobeerd, zoals je zult begrijpen...). Maar ik kan het helaas niet copy-pasten, omdat het een Flash applicatie is. Ik zou wel een schermafbeelding kunnen maken, maar ik weet niet hoe ik dat weer in tekst zou moeten omzetten...

Wat er bij mij op het scherm verschijnt, als ik op 'details' heb gedrukt en ook het postje 'netbeheer' heb opengeklapt, is o.a.:

Vaste jaarkosten
Levering € 20,02
Netbeheer (incl MEP) € 71,47
Transport € 47,07
Meterhuur € 24,40
Teruggave energiebelasting € 198,46

Dat rijtje getallen staat er twee keer, links de waardes van Greenchoice en rechts bij Essent. En je zult begrijpen dat Netbeheer de som is van Transport en Meterhuur (wat je te zien krijgt als je Netbeheer 'openklapt'). En bij Gas staat er ook zo'n zelfde soort rijtje.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Shine »

Kijk,...natuurlijk snapte ik best wat Greenchoice met hoofdleverancier bedoelde. Waar voor mij de crux ligt is dat een leverancier een begrip hanteert en naar verwijst wat feitelijk gewoon niet meer mag en domweg eigenlijk ook niet meer bestaat.
Overigens is mijn aanklacht tav Greenchoice niet hoe ze leveren of service verlenen, alswel hoe ze hun kortingsprijs hanteren, verwijzing maken en het na laten om de vastrecht levering duidelijk te formuleren.
Klaarblijkelijk maakt GC er op dit gebied zo'n zooitje van dat jouw (Polderb) jaarafrekening al niet klopt en als klap op de vuurpijl, na correctie, nog een foute correctie doorvoert ook.
Ik vrees dan dat jij niet de enige zult zijn. Menig consument berekent dit niet na (lukt dit niet ivm ondoorzichtigheid van de factuur) en de kans dat hij/zij daardoor teveel betaalt is dus gewoon te groot aanwezig.

Is de vrije markt al een zooi en behoorlijk ondoorzichtig voor de doorsnee consument, moet voorkomen worden dat het een nog grotere zooi wordt. En sorrie dat ik zeg, maar zoals GC het een en ander presenteert is dat voor de doorsnee consument niet te volgen en maken ze er een nog grotere ondoorzichtige zooi van.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Greenchoice fraudeert er lustig op los zonder dat ze daarvoor gestraft worden. Hoe werkt het? Heel simpel. Houd je klanten dom over de tarieven die worden gehanteerd. Eerst lok je klanten binnen met lage tarieven die op sites als Gaslicht.com en Energieleveranciers worden vermeld. De tarieven geef je je klanten nóóit zwart-op-wit op papier. Nee, je zet ze in een persoonlijk online dossier op http://dossier.greenchoice.nl

Klanten kunnen daar de tarieven die zijn afgesproken controleren. Klant logt in, bekijkt de tarieven en vergelijkt ze met die van de regioleverancier. En denkt: "Prima, ziet er goed uit; een stuk lager dan mijn oude regioleverancier". Bijna een jaar later verandert Greenchoice stilletjes de tarieven in je dossier. Daarvan word je door Greenchoice niet op de hoogte gesteld, ook al had je met Greenchoice een VAST tarief afgesproken. En dan wordt een maand later de eindafrekening opgemaakt. De tarieven kloppen van geen kant en je moet fors meer betalen dan verwacht; op een paar euro na nét zoveel als bij je oude leverancier en dus een paar honderd euro meer dan je verwachtte. En nu komt het mooie: je kan geen verhaal halen bij Greenchoice want bewijs je gelijk maar!!! Greenchoice heeft je helemaal NIETS zwart op wit gegeven, en de tarieven op de eindafrekening komen helemaal overeen met de tarieven in je online dossier! Bravo Greenchoice! Wat een slimme en uitgekookte methode om het bedrijfsresultaat op peil te houden. Vorig jaar hebben ze me dit kunstje geflikt. Nu doen ze weer precies hetzelfde. Gelukkig heb ik dit jaar diverse screenshots gemaakt en heb ik bewijs van het feit dat ze geen tarieven op papier willen geven. Dat wordt dus een gang naar de Geschillencmmissie, tenzij ze deze "fout" gaan corrigeren. Maar dat zal wel niet.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door AGGB »

De VastelastenBond "werkt" met Greenchoice.
Hoe gaat het er daar dan aan toe?

korsteed
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jan 2009 17:01

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door korsteed »

Ook via de Vastelastenbond lijkt het fout te gaan met het Greenchoice dossier.

Het hele jaar stond er op de website van vastelastenbond o.a. de volgende tarieven:
Tarieven vastelastenbond gas 2008: Levering: Eur 0,358
Kijk ik op mijn greenchoice dossier zie ik: Leveringsprijs gas: Eur 0,3833.

Vastelastenbond website: Vastrecht per jaar (inclusief BTW) Eur 11,90 (voor zowel gas als elektra)
Tarieven op greenchoice dossier:
Vastrecht gas voor levering (zonder transport): Eur 0,0459 ex BTW per dag. Dus ongeveer 365 x Eur 0,0459 x 1.19 = 19.93 per jaar inclusief BTW
Vastrecht elektra voor levering(zonder transport): Eur 0,0411 ex BTW per dag. Dus ongeveer 365 x Eur 0,0411 x 1.19 = Eur 17,85 per jaar inclusief BTW.

Dus ook via vastenlastenbond geeft het dossier van Greenchoice in mijn geval ongeveer 75 euro per jaar hoger aan dan op de website van vastenlastenbond via wie ik het contract heb afgesloten.

Ik heb precies een maand geleden vastelastenbond gevraagd om een verklaring, en na een aantal malen opnieuw vragen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen van de vastelastenbond.
Ook op vragen over het tarief voor 2009 kreeg ik geen antwoord.

Je kon bij vastelastenbond altijd per maand opzeggen. Nu lijken ze opeens over te stappen naar een contract van 3 of 5 jaar. Ik wil echter per maand kunnen opzeggen. Ik hoop dat dat nog goed komt......

mgielissen
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:32

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mgielissen »

Ik heb ook Greenchoice 3 jaar geleden via de vastelastenbond. De tarieven in het persoonlijk dossier zijn hoger dan wat Greenchoice voorspiegelt. Het tarief in het persoonlijk dossier is nml 4 ct hoger.

Kijk je naar de tarieven van de energie vergelijkers, dan zijn de tarieven een stuk lager.

Mijn dossier geeft aan (ex BTW!:

Leveringsprijs Enkel € 0,0916
Transportprijs Enkel € 0,0417
Energiebelasting € 0,1085
BTW (19%) € 0,0459
Totaal: 0,2877

Bij gaslicht.com (incl BTW!)
Levering : 6,902 ct
Energiebel.: 12,91 ct
Transport : 4,82 ct
Systeemdienst: 0,14 ct
Totaal: 24,772 ct

Prizewize.nl & energieplaza.nl geven leveringsprijs: 6,9 ct incl btw. Zelfde als gaslicht.com dus. Of alle energie vergelijkers kloppen niet of Greenchoice. Zij rekenen 10,9 ct incl btw. Het verschil is 4 ct.

mgielissen
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:32

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mgielissen »

Ik heb gaslicht.com gemaild met het verhaal dat de tarieven van GC niet kloppen. De berekeningen van hun en mijn tarieven heb ik erbij gevoegd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Shine »

Nieuwsbrief voor hen die via de Vastenlastenbond aangesloten zijn Greenchoice. Vandaag ontvangen:



De Vastelastenbond houdt voor u de markt scherp in de gaten! Elk jaar selecteren wij de beste aanbieding uit de markt.

De afgelopen maanden is de energieprijs enorm gedaald. Door de daling van de olieprijs zijn de inkoopprijzen voor energieleveranciers op dit moment historisch laag. Wanneer u nu overstapt profiteert u van deze situatie. Om deze reden bieden wij nu vaste contracten voor 3 en 5 jaar aan.


Ons nieuwe aanbod
Sinds enige tijd neemt u, via de Vastelastenbond, energie bij Greenchoice af. Helaas biedt Greenchoice in 2009 geen concurrerende tarieven meer. We hebben daarom opnieuw voor u het beste aanbod geselecteerd.
U kunt nu uw stroom èn gas voor 3 of 5 jaar vast zetten tegen een ongekend laag tarief bij energie:direct.

Eenvoudig overstappen
U stapt eenvoudig en kosteloos over van Greenchoice naar energie:direct. Het enige wat u hoeft te doen is onderstaand uw keuze te maken en op de betreffende knop te klikken. U hoeft zich dus niet opnieuw aan te melden op onze website. Als u geen keuze maakt vervalt u in de standaardtarieven van Greenchoice.

Over energie:direct
Energie:direct is een ervaren zelfstandige online energieleverancier. Door het internet optimaal te gebruiken, besparen zij kosten. En deze besparing ziet u terug in zeer voordelige energieprijzen.


Aanvullende service
Naast de service van energie:direct heeft de Vastelastenbond afspraken gemaakt over aanvullende service. U blijft de service houden die u van ons gewend bent!
· Wij regelen de overstap
· U mag uw voorschotbedrag naar eigen voorkeur aanpassen (via de Vastelastenbond)
· Jaar- en eindafrekening worden op verzoek direct opgemaakt (in overleg met de Vastelastenbond)
· Zelf bellen naar energie:direct is niet nodig. Leden worden teruggebeld.


Vragen?
Als u nog vragen heeft kunt u een e-mail sturen naar [email protected] of bellen naar t: 073-8440001.

mgielissen
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:32

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mgielissen »

Ik heb alle berekeningen van Greenchoice bij elkaar verzameld. Namelijk wat Greenchoice voorspiegelt via de vergelijkingssites en via hun eigen site vs de tarieven in het persoonlijk dossier. En uiteraard de tariefstijgingen ondanks een 3 jarig contract.

Dit alles wordt op een website gezet met een toepasselijke naam: www.badchoice.nl

Dan kan men zelf oordelen over Greenchoice aan de hand van feiten. En of ze dan nog werkelijk goedkoper zijn.

De site moet nog worden opgezet, iedereen die mee wil helpen is welkom.

Mark_LWD
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2009 00:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Mark_LWD »

goeiendag mensen zoals jullie allemaal denken is greenhoice een oplicht bedrijf maar het klopt se nemen alleen de nota over om u die korting aan te bieden van 25 cent per kwh!!! voor de rest blijft u gewoon bij het ouwe energie bedrijf zelf werk ik nu ook voor greenchoice en heb nooit klachte van mensen misschien vatten jullie de dingen van de verkopers verkeerd op waarneer u tekent maar wij als green choice nemen alleen de NOTA over om jullie mensen de korting te geven die 25eurocent korting is om groene stroom te stimuleren !!! dus mensen als se aan de deur komen wees gerust se lichten je niet op !!!

groet marc greenchoice verkoper!!!!!

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 »

Mark,

jullie hebben an ders wel de krant gehaald in Den Helder wegens oplichting van mensen. Jullie doen je voor als NUON en zeggen dat je de hoofdleveracnier bent van groenstroom. wat een onzin, iedereen kan gorne stroom leveren. Daarnaast lopen jullie met jassen van andere bedrijven om zo de mensen te doen geloven dat het van hen uitgaat. Dat clubje waar jij werk is zeker Planeta uit Leeuwarden.
Die hebben een hele slechte reputatie zoals overal te lezen is op internet. Dus ga nou niet alles verdedigen, want dan lieg jij gewoon! Blijf aub weg uit Den helder, jullie doen je gewoon voor als NUON.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door kuklos »

@mark, jullie nemen geen nota over. Jullie leveren de stroom zodra iemand overgaat op Greenchoice als leverancier.
Het is verhelderend om te zien dat jij als verkoper van Greenchoice niet eens snapt wat het bedrijf doet.

Mark_LWD
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2009 00:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Mark_LWD »

Mark,

jullie hebben an ders wel de krant gehaald in Den Helder wegens oplichting van mensen. Jullie doen je voor als NUON en zeggen dat je de hoofdleveracnier bent van groenstroom. wat een onzin, iedereen kan gorne stroom leveren. Daarnaast lopen jullie met jassen van andere bedrijven om zo de mensen te doen geloven dat het van hen uitgaat. Dat clubje waar jij werk is zeker Planeta uit Leeuwarden.
Die hebben een hele slechte reputatie zoals overal te lezen is op internet. Dus ga nou niet alles verdedigen, want dan lieg jij gewoon! Blijf aub weg uit Den helder, jullie doen je gewoon voor als NUON.


wij lopen anders in onze eige kleding van green choice???
en planeta heeft anders best goeie reputatie in almelo lelystad groningen en rotterdam???
hoe verklaar je dat dan en we lopen in jassen van green choice?
hmm waarom weg blijven uit den helder kom waar ik kome wil ;)
en oplichting sorry hoor waarom keurd de politie ons verhaal dan goed???

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 »

tootsie


Geplaatst op 09 Jun 2009 18:49 door Verstuur mail tootsie
Gisteren in één flat in Gouda 35 oudere bewoners opgelicht door Greenchoice verkopers
Ze deden zich voor als medewerkers van greenchoice die in samenwerking werkte met Eneco , ze hadden zelfs een jas aan met de logo's van Eneco en greenchoice en een IDkaart waar Eneco en greenchoice opstond, ze zeiden dat ze werken voor Eneco en dat ze kortingen terug gingen geven van 0,25 per 1 kw stroom en gas, maar ze moesten alleen de gegevens hebben en een handtekening om het geld terug te storten , bijna de hele flat had getekend , achteraf hadden de mensen getekend voor een andere energie leverancier.
Toen dat bekend werd in de flat zijn we met een paar man gaan zoeken in Gouda om te kijken waar de greenchoice verkopers waren om verhaal te halen , en ja hoor we vonden ze in een andere wijk in Gouda ,.,,., en je zal het niet geloven!!!!! Shocked .,., ze hadden nu een jas aan met de logo's van greenchoice en Nuon en een ID op de borst met greenchoice en Nuon logo, niet te geloven dus !!! toen de greenchoice verkopers door hadden dat ze gesnapt waren wilde ze snel met de auto vluchten en toen ze de kofferbak open deden van hun auto om hun spullen er in te leggen , lagen er verschillende jassen in met de Logo van Greenchoice Eneco en jassen van met de logo van Essent en greenchoice en jassen van greenchoice en Oxxio logo's , niet te geloven dus !, maar goed ze zijn er van door gegaan , Zonder contracten die hadden we afgepakt , Wink , dus vandaag Eneco gebeld om te vragen hoe het zit tussen Eneco en Greenchoice maar het is één grote oplichtings praktijk die greenchoice , Eneco werk NIET samen met greenchoice en ook NIET met Essent , Oxxio en Nuon , Ook maar even Greenchoice zelf opgebeld om verhaal te halen , en je zal het niet geloven !!!,., ze zeiden daar .,.,. "moeten de mensen maar de kleine lettertjes lezen en als ze dat niet doen dan is het hun eigen schuld , tegek van woorden die reactie van greenchoice,. het zijn oplichters eerste kl

Mark_LWD
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2009 00:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Mark_LWD »

waarneer is dat gebeurd???
want vandaag is wel een groep van mijn kantoor naar gouda geweest maar hadden geen jassen mee!!!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mar42 »

volgens mij was dat ook toen op het nieuws geweest maar weet dat niet zeker meer.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 »

Henri | 24-6-2009
Ze kwamen bij mij aan de deur met de melding dat ze van Essent waren en dat ik door subsidiaire regelingen geld terug kreeg omdat de wijk grotendeels groene stroom zou hebben en dat ik mee zou kunnen profiteren. Dus helaas had ik dit ondertekend... Nu heb ik gelukkig dit kunnen stopzetten door naar Greenchoice te bellen en hetgeen te annuleren volgens de 7-dagen opzeg-regeling die hiervoor geld.

Ik heb geen problemen met het kijken naar een alternatief die goedkoper en eventueel betere service heeft, maar als ze aan de deur komen en vaag gaan doen en niet eens Greenchoice vermelden en dan toch via een omweg me aanmelden voor hun levering voel ik me wel een beetje bedonderd. Daarom heb ik dus ook dit opgezegd, mocht mijn contract over zijn bij Essent zal ik wel weer gaan kijken wat er op de markt is... Maar op deze manier hoeft het voor mij niet.

Wel een pluspunt; Telefoon direct opgenomen, en snel afgehandeld voor opzegging.

bron; energieleveranciers.nl

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik heb een vraag aan een ieder die telefonisch een opzegging heeft gedaan, hebben jullie hiervan een bevestiging gekregen per mail of via brief.

:idea: :idea: :idea: :idea:
Zoniet dan heb je denk ik een probleem, want je behoort ten allen tijden een bevestiging te krijgen via mail of brief, anders is het namelijk zo dat je er toch aan vast zit.
Kijk dus uit met opzegging/annulering via telefoon. En dit weten zij ook dondersgoed dat zij dan toch het contract overnemen van je vorige leverancier. En dan heb je een hoop ellende die je bespaard had kunnen worden.

Gesloten