LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanpraktijken van Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door wicher »

Hoeft niet altijd hoor; als je gesprek (dus het gekozen nummer) op de specificatie staat van je telecomprovider heb je bewijs in handen,
Verder mag je van de energieboer verwachten dat ze het gesprek opgenomen hebben (doen ze toch ook met hun verkoopbabbels?).
Dus vraag naar deze opname.

Heb enige tijd geleden eenzelfde akkevietje gehad met energiedirect: was binnen de termijn telefonisch opgezegd op het door hen aangegeven telefoonnummer.
Natuurlijk wisten ze van niets; per aangetekend schrijven een kopietje gestuurd van eerder bedoelde specificatie en gevraagd om de log van dit gesprek.
Sindsdien niets meer vernomen, dus ik ga ervanuit dat ze de boodschap begrepen hebben :wink:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mar42 »

Het staat zo wel op internet vermeld, dat je een bevestiging dient te krijgen. Vandaar ook mijn melding, en is allen mar bedoelt als goed advies. :wink:

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door wicher »

Dat begreep ik wel, maar die bevestiging is een actie die de energieboer moet ondernemen. Mijn punt is, dat als zij dat verzuimen te doen, het niet altijd automatisch betekent dat de consument dus maar het haasje is.
M.a.w.: als je kunt bewijzen (of zeer aannemelijk kunt maken) dat jij je aan de afspraken hebt gehouden, dan ligt de bal bij de tegenpartij.
Elke rechter in Nederland zal het daarmee eens zijn.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

het is echt niet te geloven de verhalen die ik steeds weer lees hier :shock: zelf heb ik dit soort praktijken ook meegemaakt. Ik heb toen dit wetsartikel gebruikt.

Wet van 25 september 2008 tot aanpassing van
de Boeken 3 en 6 van het Burgerlijk Wetboek en
andere wetten aan de richtlijn betreffende
oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen
jegens consumenten op de interne markt

De belangrijkste punten samengevat:
De nieuwe regels samengevat
• Misleidende en agressieve verkoopmethoden bij het aanbieden van producten en diensten zijn verboden; een aantal staat vermeld op een zogenoemde 'zwarte lijst';
• Van misleiding is sprake indien een aanbieder valse of onvolledige informatie verstrekt over de belangrijkste kenmerken van zijn product of dienst;
• Ook is sprake van misleiding als een aanbieder informatie verstrekt die weliswaar strikt genomen juist is, maar die door een consument gemakkelijk verkeerd kan worden begrepen, bijvoorbeeld omdat de informatie onduidelijk, onbegrijpelijk of dubbelzinnig is;
• Informatie over de belangrijkste kenmerken van een product of dienst dient te worden vermeld, om te voorkomen dat een klant een product of dienst koopt waarvan hij niet alle kenmerken, nadelen of beperkingen kent. Het weglaten ervan kan een 'misleidende omissie' zijn;
• Het is niet toegestaan om een consument onder druk te zetten om een product te kopen; dan is sprake van een agressieve handelspraktijk;
Ook als een verkoopmethode niet misleidend of agressief is, kan deze toch oneerlijk zijn. Een verkooppraktijk mag namelijk niet in strijd zijn met 'goed ondernemersgedrag'. Is dit wel het geval, en kan de consument daardoor niet goed geïnformeerd een besluit nemen, dan is de verkoopmethode (mogelijk) oneerlijk;

Mark_LWD
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2009 00:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Mark_LWD »

mensen mensen mensen !!! nadat je de bon hebt ingevuld belle se je een dag later ter bevesteging!!! vraag naar wat er gaat gebeuren als se zegge overname kan je als nog zegge neeh ik doe het niet en ze voere die bon niet in et systeem!!!!

//marc promoter greenchoice

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 »

Mark of Marc,

Gezien je spelfouten kun je inderdaad door gaan voor de gemiddelde medewerker van Greenchoice. Jullie staan al jaren bovenaan de lijst als het gaat om door de strot duwen van sales aan de deur.
Ongetwijfeld zullen heel weinig mensen daadwerkelijk overstappen en afzeggen. Ik heb het laatste meegemaakt in Den Helder. Ik ben huismeester in een complex waar veel ouderen wonen, die snappen alles niet en toch laten jullie tekenen, de familie heeft dan weer veel werk van om het af te zeggen
Jullie gebruiken leugens als: we komen voor de meterkast (dit doet alleen NUON hier), we werken samen met de NUON en jullie hebben het over subiside op groene stroom en minsiterie van VROM dit bepaald.
Het is echt de grootste onzin die er bestaat. Bijna alle bedrijven leveren groene stroom en je krijgt altyd een mix van grijs en groen door je kabel.
die 0,25 cent korting die jullie bweren te geven en geen 225 cent zoals jij zegt, word na 3 maanden verhoogd, tevens is het vastrecht hoger geworden bij Greenchoice, dus met de overige kosten ben je duurder uit.
Als je iemand iets aanbied, doe het dan eens op een erlijke manier en vertel geen onzin, dan verzeker ik je dat je meer klanten over zult houden dan als je op deze manier door blijft verkopen.
Sorry, maar het internet staat vol van ongein met politie, afgepakte contracten en misleiden werving door jullie club. Greenchoice zal best een redelijk bedrijf zijn maar de manier van werven spreekt de mensen niet aan, niemand moet zich verplicht voelen om te tekenen...
jullie hebben niet voor niets onlangs weer het NH dagblad gehaald wegens wanpraktijken. Het is maar een tip.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 »

voor de duidelijkheid. ik heb mijn spelling aangepast aan die van jou Marc, dan begrijp je het denk ik wel.

Hyper.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:47

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Hyper.nl »

Ik moet zeggen dat ik geen problemen met Greenchoice heb hoor. Ik heb hun dan ook zelf uitgekozen en heb mezelf aangemeld. (Geen verkopers aan de deur) Als klant kun je het een en ander zelf regelen via de website van greenchoice en e-mailcontact verloopt prima.

Een tevreden greenchoice klant.

Juzei
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2009 00:09

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Juzei »

Helaas, ik heb een zeer negatieve ervaring met een Green Choice verkoper. Ze kwamen aan de deur, idd 25 cent korting per kwh, (zie Mark hierboven). Quote "dus uw korting die wij u teruggeven is al snel meer dan 100 tot 160 euro per jaar. Dit kunt u ook aan een goed doel geven".

Allereerst is het 0.25 cent p/kwh of m3 gas, dus dit houdt in: voor 100 euro voordeel per jaar dien ik 40.000 kwh stroom (of gas) te verbruiken. Dat is ongeveer het tienvoudige van ik nu verbruik! Er wordt tegen je gelogen, en als je doorvraagt zeggen ze, oh ja, ik bedoelde natuurlijk een kwart euro cent. Dit is regelrechte misleiding. Trap je er in, dan mag je een formulier ondertekenen dat de vertegenwoordiger je correct te woord heeft gestaan (en niet heeft gelogen). Lekker indekken lijkt mij dit.

Er wordt dus, in mijn ervaring, bewust tegen mensen gelogen met het doel dat je een contract ondertekend.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Meldpunt colportage energiebedrijven:

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=26140

Voor die felbegeerde boete van 450.000 euro.

Greenchoice verdient 'm!

ruudhuisman
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2010 12:19

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door ruudhuisman »

Omdat de politiek voorlopig niet van plan lijkt om iets te doen aan de praktijken van colporteurs aan de deur, ben ik een burgerinitiatief gestart om de Tweede Kamer te dwingen om een standpunt in te nemen. Het doel: colportage moet volledig verboden worden want het is uit de tijd, agressief, een inbreuk op de privacy en (te) vaak misleidend. Het kan nooit de bedoeling zijn dat door het succes van het bel-me-niet-register, de mensen nu massaal lastiggevallen worden aan de voordeur. Dat is namelijk nog veel erger dan aan de telefoon.

Zet je handtekening voor het burgerinitiatief op http://www.geencolportage.nl we hebben 40.000 handtekeningen nodig!

Koning Bolo
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:20

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Koning Bolo »

Ben ook zeer tevreden over Greenchoice en daar liggen ook m.i. niet de problemen.
Het zijn de maffia praktijken van de colporteurs.

Advies: sticker op je deur, geen colportage
en voor alle telefonische verkopers: https://www.bel-me-niet.nl/

robheus
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:58

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door robheus »

kuklos schreef:@mark, jullie nemen geen nota over. Jullie leveren de stroom zodra iemand overgaat op Greenchoice als leverancier.
Het is verhelderend om te zien dat jij als verkoper van Greenchoice niet eens snapt wat het bedrijf doet.
Hij zou best gelijk kunnen hebben, en dat een bedrijf als NUON via Greenchoice klanten werft. Greenchoice is dan niets anders dan een tussenaanbieder, maar zelf geen leverancier van stroom. Wat NUON uiteraard wel is.

Vergelijk het met Tele2, die boden ook telefoondiensten aan, maar namen die zelf weer af van KPN.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door melomaan »

Ik zit nu ruim 3 jaar (vrijwillig) bij Greenchoice na ruim 10 jaar bij Eneco gezeten te hebben en ik vind het een verademing. Mijn termijnbedrag gaat elk jaar omlaag en nog krijg ik aan het eind van het jaar geld terug. Wanneer ik een vraag heb wordt ik vriendelijk te woord gestaan zonder computermenu's door te werken. Ik zou niet snel naar een ander overstappen.

edoboorsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2012 16:47

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door edoboorsma »

Ik ben misschien wel een van de eerste klanten van GreenChoice, toen droegen ze nog de naam De Energie Concurent. Ik ben toen het in 2001 mogelijk werd bijna direct overgegaan van NUON naar GreenChoice. Door administratieve blunders van NUON verliep de overgang niet geheel soepel, ondanks de bevestiging die ik van NUON gekregen had dat ik was overgegaan naar een andere leverancier. NUON kon toen der tijd niets oplossen en als je ze eindelijk te pakken had (sorry we zitten in een EURO migratie, sorry we we kunnen vandaag niets met ons systeem, sorry we kunnen onze fout niet ongedaan maken). Uiteindelijk heeft GreenChoice alles perfect opgelost na 1 telefoontje. Nu, 11 jaar later, zit ik nog steeds bij GreenChoice, omdat ik ze gewoon de beste leverancier vind en UITSLUITEND groene energie leveren. Als ik ze een keer bel, geen wachtrijen en staan ze je direct en kundig te woord. Dat is heel wat anders dan bij de NUON's, ESSENT's en OXXIO's. Nee voorlopig is er bij mij geen denken aan om de komende 11 jaar naar een andere leverancier te gaan.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door bianca82 »

zit ook al zo'n 5 jaar bij greenchoice..

overigens zijn die deur aan deur verkopers (het bedrijf planeta of zoiets) aan de kant gezet na te veel klachten..

Gesloten