LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door kweenie »

TreinBert schreef:De vergelijkingssites zaten er allemaal een heel stuk naast, omdat ik meer energie maak, dan verbruik en dat wordt nergens meegenomen.
Je eigen productie kun je gewoon op de vergelijkingssites invullen, hoor. Dat wordt dus gewoon rekening mee gehouden.

Maar dan moet je natuurlijk wel te eigen productie goed opgeven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben ook overgestapt via Independer. Dit zijn aanbiedingen met vaste lage prijzen zonder bonus. Hiermee omzeil je een vervelend nadeel die aanbiedingen op prijsvergelijkingssites meestal hebben: de lage prijs is te danken aan de welkomstkorting die pas na 12 maanden wordt uitgekeerd. MITS je aan de voorwaarden in de kleine lettertjes hebt voldaan. Zo niet, dan loop je alsnog circa 200 euro mis aan welkomstkorting. En ook als je wél aan de kleine lettertjes hebt voldaan kan deze korting alsnog niet gegeven worden.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alle keren dat ik ben overgestapt via Gaslicht.com heb ik na 12 maanden mijn bonus ontvangen en ook van mij omgeving heb ik nog nooit gehoord dat daar problemen mee waren.

En zo klein zijn die lettertjes van de voorwaarden niet. En er staat niets bijzonders in ook.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemd ook dat een bedrijf van je verwacht dat je je aan de overeenkomst houdt...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door scontra »

hänschen klein schreef: 1 - De TS kan dit gerust van mij aannemen. @scontra nam nog nooit iets van mij aan, dus waarom vraagt hij hier?
@hänschen klein,

Een dergelijke zwakke reactie had ik van u toch niet verwacht, maar ik heb in mijn leven geleerd om nooit en te nimmer zomaar iemand op z'n mooie blauwe/bruine of welke kleur ogen dan ook, te geloven.
Als u uw bewering kunt/wil onderbouwen en niet afgaat op "de waarheid" die een bedrijf zelf propageert, dan ben ik mogelijk de eerste die wel iets van u wil aannemen.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus als een bedrijf stelt geen “winstoogmerk” te hebben, dan neemt u dat zomaar aan?

U hoeft mij helemaal niet te “bedienen”, maar ook Independer werkt niet zonder winstoogmerk. Overigens doet Gaslicht.com dat ook niet. Zij vermelden duidelijk waar hun verdiensten zitten.

Zo economisch complex is die materie helemaal niet hoor.

En nou niet weer gaan zitten jammeren over afbranden of stalken, dan moet u geen onzin reacties neerzetten.

Elke vergelijkingssite heeft zijn verdienmodel. Niets mis mee. Het gaat erom bij het vergelijken, wat voor de consument het voordeligst uitpakt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

kweenie schreef:Vreemd ook dat een bedrijf van je verwacht dat je je aan de overeenkomst houdt...
Wat een ontzettend flauw commentaar. Alsof bedrijven zich zelf altijd netjes aan de overeenkomst houden. Waaron denk je dat dit forum bestaat? Omdat consumenten in dat opzicht nooit in de problemen komen? Van de afgelopen tien jaar kan ik zo drie energiebedrijven opsommen die hun overeenkomat met mij niet zijn nagekomen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door grun »

Erthanax schreef:Is er al een topic voor de beste energieleverancier?
Beste is een ruim begrip, maar ik heb in het verleden meerdere malen gebruik gemaakt van Greenchoice, vanwege hun soepele voorwaarden en klantvriendelijkheid. Zo hanteren zij bijvoorbeeld geen boetesysteem voor ontevreden klanten die voortijds weg willen, ze hebben liever tevreden klanten. Hoewel ze wel recht op een boete van 50 euro per product hebben, wordt die niet in rekening gebracht.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bob Schurkjens schreef:
kweenie schreef:Vreemd ook dat een bedrijf van je verwacht dat je je aan de overeenkomst houdt...
Wat een ontzettend flauw commentaar. Alsof bedrijven zich zelf altijd netjes aan de overeenkomst houden. Waaron denk je dat dit forum bestaat? Omdat consumenten in dat opzicht nooit in de problemen komen? Van de afgelopen tien jaar kan ik zo drie energiebedrijven opsommen die hun overeenkomat met mij niet zijn nagekomen.
Je kwam zelf met het argument dat je geen extra premie krijgt als je je niet aan de voorwaarden houdt. Maar blijkbaar vind je het gek dat er van je verwacht wordt dat je je contract nakomt.

Ik vraag mij wel af aan welke voorwaarden je je dan niet hebt gehouden, als die drie keer aanleiding is geweest om de vergoeding niet uit te betalen.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Appie83 »

Er zijn energieleveranciers die de welkomstkorting alleen uitbetalen als ze (bijna) alle betalingstermijnen konden incasseren op de afgesproken datum. Voor mensen die net rond kunnen komen zeker een punt om rekening mee te houden.

Niet overstappen tijdens het contract ook al wordt een evt overstapboete vergoed. Een welkomstkorting wordt niet vergoed

Overigens kun je ook bij Gaslicht in de 'filter' aangeven dat je een vergelijking wil zonder deze korting.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door scontra »

hänschen klein schreef:Off-topic:. @scontra ... @Lady1234

n ik houd mij aan de eerder geuite opmerking, dat dit een economisch nogal complexe materie is waar de TS niet op zit te wachten.

!
Nee, Ts. zit hier zeker niet op te wachten, dit topic is nl. al van januari 2017.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door scontra »

hänschen klein schreef:@scontra ...

Oude meuk! Scherp gezien! :oops:
O.T.

Zijn we het tenminste voor deze keer wel met elkaar eens :!:

stofzuigertje

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

hänschen klein schreef:Off-topic:. @scontra ... @Lady1234



Google zèlf de slogan van Achmea: "Achmea heeft geen winstoogmerk"

On-Topic: TS zal hoop ik mijn raad opvolgen om een optimaal antwoord op de eigen gestelde vraag te kunnen 'organiseren'!

Ik wist niet dat Achmea ook Gas & Stroom leverde!
Deze commerciële verzekeraar is bepaald geen onderlinge meer zoals Univé ook steeds commerciëler is geworden....
Maar de brandverzekering keerde wel de winst uit.... net brief binnen.

En goedkoopste leverancier, die bestaat niet.
Een slecht geïsoleerde woning met hoog verbruik is meestal bij NEM voordelig uit door de lage energie prijzen!
Maar iemand die erg weinig gebruikte heeft meer aan lage maandelijkse kosten en een hoge welkomst bonus....!

Dus per persoon zul je telkens een andere vinden.
De zonnepanelen, ik lever meer dan ik gebruik, dus stroomprijs zo hoog mogelijk want dan krijg ik ook meer terug!
Maar Voordelig gas.... ik wil Inductie kookplaat en warmtepomp plaatsen na isoleren dus vervalt die helft.
Als je alleen maar stroom gebruikte en meer leverde dan gebruikte zul je bij vele niet eens welkom zijn, omdat die beide willen leveren.

Probeer het maar eens, alleen stroom in vergelijking en je kreeg veel minder aanbieders!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef: De zonnepanelen, ik lever meer dan ik gebruik, dus stroomprijs zo hoog mogelijk want dan krijg ik ook meer terug!
Maar Voordelig gas.... ik wil Inductie kookplaat en warmtepomp plaatsen na isoleren dus vervalt die helft.
Als je alleen maar stroom gebruikte en meer leverde dan gebruikte zul je bij vele niet eens welkom zijn, omdat die beide willen leveren.

Probeer het maar eens, alleen stroom in vergelijking en je kreeg veel minder aanbieders!
Natuurlijk zijn er minder aanbiedingen als je minder wilt afnemen. Net als dat je bij de supermarkt niets aan 'tweede voor half geld' hebt als je overaal maar één product van koopt. Dan heb je dus ook minder aanbiedingen.

Als je meer teruglevert dan verbruikt, dan moet je trouwens ook niet (alleen) naar de stroomprijs kijken. Je moet dan vooral ook kijken naar de terugleververgoeding. Die verschilt namelijk sterk tussen de aanbieders. Bij de ene krijg je 4,5 ct per kWh, bij de ander krijg je 11 ct per kWh. Dat kan nogal uitmaken als je veel meer produceert dan je verbruikt.

stofzuigertje

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij 10 Kw teveel zal dit niets uitmaken, maar na nieuwe apparaten die 400 Kwh laat over houden?

Maar dat word nu weer panelen bijplaatsen want geen Gas betekend warmtepomp die gebruikte en nog Auto 100% op stroom binnenkort dus elk jaar een totaal ander verbruik!
Mijn situatie is niet vooraf berekenbaar, maar mensen die jaarlijks hetzelfde gebruiken en teveel leveren.... hoeveel overschot?

Van Gas naar Inductie koken en hoeveel Gas bespaar je dan en hoeveel stroom nodig?
Dat is mede afhankelijk van hoeveel uren je kookte!

Maar ik reageerde tevens op iemand die over Achmea begon en die leverancier heeft wel erg weinig Energie in aanbieding!

Maar ook ik moet elk jaar zoeken naar welke ik achteraf het beste had kunnen hebben, en dat gaat nu eenmaal niet!

Gesloten