Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Geraertspd
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2023 11:11

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Geraertspd »

Helaas een zeer slechte ervaring met HEM. Sinds oktober de datum van uitbetaling van de eindafrekening aan het wachten op mijn geld. Wat we zouden terug krijgen loopt op in de duizende euro’s. Na meerdere keren bellen, zowat elke week krijg ik altijd een nieuwe smoes te horen waarom er nog niet uit betaald is. We zijn nu januari 2023 en helaas nog steeds mijn geld niet ontvangen.

chris van vlissingen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2023 17:27

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door chris van vlissingen »

Ik werd telefonisch benaderd door de “zekerheidsmelder”. Die deden alsof ze namens Eneco belden. Ze boden een contract aan met de Hollandse Electriciteit Maatschappij HEM aan. zogenaamd met een aantrekkelijk aanbod. Maar dat waren de maximumtarieven van het energieplafond. De HEM gaat het Ministerie vast het schandelijk hoge tarief in rekening brengen dat ook in het contract stond nl €1,06 en €0,94 (dal) per kWh (plafond is €0,40) en €3,86 per m3 (plafond is €1,45). Ik hoop dat het Ministerie niet meedoet aan deze oplichterij. Zowel de “zekerheidsmelder” als de HEM zouden vervolgd moeten worden. We hebben overigens niet getekend. Toen ik uitlegde waarom ging de Hoorn op de haak en werd het aanbod gewist. Maar dat had ik al gedownload. Dus dat heb ik nog.

andreas13
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2017 19:35

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door andreas13 »

Zelf heb ik geen ervaring met deze ; of soortgelijke bemiddelaars. Ook ik was gedwongen; net als anderen; over te stappen naar variabel tarief.Bij dezelfde maatschappij.
Mijn reactie zal waarschijnlijk niet populair zijn;
Helaas zijn wij Nederlanders er te gewend aan geraakt beschermd te zijn . In een verzorgingsmaatschappij.
Niet alleen qua energie.Ook qua huisvesting ; voedsel ; drinkwater en andere gebieden.
Wij Nederlanders staan onvoldoende op eigen benen.Teveel dragen een roze bril. Te weinigen hebben een realistische kijk ( niet idealistische of moralistische) op de wereld waarin we leven. Te weinigen zijn er tegen opgewassen.

Misschien is het beter eerst aan onszelf te werken; i.p.v. de huidige wereld in een idealistische vorm proberen te forceren. Het is als proberen een kubus in een rond gat te duwen. Het werkt niet.

deVlaam
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2023 19:52

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door deVlaam »

Gisteren is mijn oom onder valse voorwendselen aan een nieuw energie contract geholpen van HEM. De telefonische verkoper gaf aan dat hij van de huidige energieaanbieder was en wist zelfs de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer. Oom is erin getuind. Ik ben nu bezig het contract op te zeggen binnen de 14 dagen bedenktijd.

Dezelfde truc werd in september 2022 ook gebruikt door DGB Energie. Daar stonk dezelfde oom ook in. Dat was gelukkig in 2 dagen rechtgezet.

Hoe kunnen deze partijen worden gestopt? Het is in en in triest om goedgelovige burgers zo te belazeren.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door kuklos »

deVlaam schreef:
15 mar 2023 20:04
Hoe kunnen deze partijen worden gestopt? Het is in en in triest om goedgelovige burgers zo te belazeren.
Het begint met die burgers zelf. Altijd nee zeggen als je gebeld wordt.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
15 mar 2023 22:55
Het begint met die burgers zelf.
Belt de burger de verkoper , of andersom?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 mar 2023 07:24
kuklos schreef:
15 mar 2023 22:55
Het begint met die burgers zelf.
Belt de burger de verkoper , of andersom?
Doet er niet toe. De vraag is "hoe kan dit gestopt worden". En dát begint bij de burger (door te doen wat Kuklos al schreef in het stukje tekst wat je net niet hebt gequote).

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
16 mar 2023 07:24
kuklos schreef:
15 mar 2023 22:55
Het begint met die burgers zelf.
Belt de burger de verkoper , of andersom?
Quote dan gewoon alles wat ik schrijf:
kuklos schreef:
15 mar 2023 22:55
deVlaam schreef:
15 mar 2023 20:04
Hoe kunnen deze partijen worden gestopt? Het is in en in triest om goedgelovige burgers zo te belazeren.
Het begint met die burgers zelf. Altijd nee zeggen als je gebeld wordt.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16 mar 2023 09:00
Doet er niet toe. De vraag is "hoe kan dit gestopt worden". En dát begint bij de burger (door te doen wat Kuklos al schreef in het stukje tekst wat je net niet hebt gequote).
Beter begin is de wetgever, en die heeft niet stil gezeten: Bedenktijd, schriftelijkheidsvereiste etc.
Met Pretium telecom in het achterhoofd, geef ik het je te doen om alle (oudere!) burgers zo te instrueren dat het stopt.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alsof het altijd ouderen zijn die zich in de boot laten nemen. En die ook is er in september ook al in getrapt.er zal hem toe beslist uitgelegd zijn, dat hij niet meer op telefonische aanbiedingen moet ingaan,

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
16 mar 2023 12:12
Moneyman schreef:
16 mar 2023 09:00
Doet er niet toe. De vraag is "hoe kan dit gestopt worden". En dát begint bij de burger (door te doen wat Kuklos al schreef in het stukje tekst wat je net niet hebt gequote).
Beter begin is de wetgever, en die heeft niet stil gezeten: Bedenktijd, schriftelijkheidsvereiste etc.
Daarmee worden dit soort praktijken niet gestopt. Wetgeving zorgt er enkel voor dat consumenten hun rechte kunnen halen, of beter gezegd, moete kunnen halen.

Ondanks de wetgeving gaat het echter nog steeds door, dus blijkbaar helpt dat onvoldoende. Darom blijf ik erbij dat het bij de burger zelf begint, die bij altijd nee zeggen als die gebeld wordt meer invloed heeft zodat het geen zin meer heeft om te gaan bellen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wetgeving werkt alleen als er gehandhaafd wordt. Daar is echter geen budget en mankracht voor. Dat weten deze cowboys ook en daarom gaan ze gewoon door.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
16 mar 2023 12:19
16again schreef:
16 mar 2023 12:12
Beter begin is de wetgever, en die heeft niet stil gezeten: Bedenktijd, schriftelijkheidsvereiste etc.
Daarmee worden dit soort praktijken niet gestopt. Wetgeving zorgt er enkel voor dat consumenten hun rechte kunnen halen, of beter gezegd, moete kunnen halen.

Ondanks de wetgeving gaat het echter nog steeds door, dus blijkbaar helpt dat onvoldoende. Darom blijf ik erbij dat het bij de burger zelf begint, die bij altijd nee zeggen als die gebeld wordt meer invloed heeft zodat het geen zin meer heeft om te gaan bellen.
Het is niet of/of , maar en/en.
Zonder huidige wetgeving was het probleem vele malen groter.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vind het probleem anders nog groot genoeg. Ik wordt nog te vaak gebeld door die hufters

Nicolekleinen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2022 16:32

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Nicolekleinen »

Ik ben ook benaderd door energie bedrijf HEM vuile leugens ze zeiden mijn contract met mijn energie was verbroken en wij bieden een beter contract aan beloning je krijgt 190 euro toe.ik heb gebeld met mijn energie verstrekker dat het niet waar is wij zijn niet failliet en de contracten zijn nog geldig.ik heb meteen gebeld met hun meteen opgezegd telefonisch en digitaal, die vrouw die was zo asociaal wil je niet weten. Dit energiebedrijf HEM functioneerd onder de naam dat kan beter bezeikers en aso's zijn het.

BUZZ72
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2023 20:34

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door BUZZ72 »

Overgestapt per 28 februari jl. naar Engie... Na bijna 4,5(!) maand op 11 juli de eindafrekening van 193 eu ontvangen met de mededeling dat deze 19 juli automatisch zou worden afgeschreven... Altijd voldoende saldo gehad, maar geen afschrijving... Op 27 juli (dus 8 dagen later) ontvang ik een dreigmail van Collect4U met 'ingebrekestelling' etc etc... Werkelijk ongelooflijk dit, bovenop de zeer slechte service en communicatie die zij sowieso een jaar lang hebben geleverd... Ik waarschuw iedereen; laat je niet in < verwijderd door moderator >, er zijn genoeg echte energiemaatschappijen waar je terecht kunt!

dutch_lemon
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2023 14:57

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door dutch_lemon »

Hollandse Energie Maatschappij 'HEM' heeft aanmatigende, bijna agressieve, verkopers in dienst die weten welk contract je hebt. 'DGB stopt ermee en we moet u omzetten naar HEM'. Mijn reactie dat het niet gaat gebeuren zonder informatie van DGB geeft bozige reactie. DGB gebeld en het lopende 5-jarige-contract wordt gerespecteerd en uitgevoerd. Het bedrijf DGB is gewoon in bedrijf.
Opletten met deze verkopers dus. Ik dacht dat deze praktijken na Pretium wel gestopt zouden zijn, maar dat is niet zo helaas.

Dhr.H.Hendriksen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2023 15:28

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Dhr.H.Hendriksen »

De Hollandse Energie Maatschappij betaald mijn jaarrekening niet uit. Ik probeer contact te krijgen, maar op mails reageren ze niet en aan de telefoon krijg ik telkens te horen: Ja we zijn er mee bezig.
Maar ik wacht al meer dan een maand. Als ik te laat mijn rekening betaal krijg ik een boete of sluiten ze me af. Kan ik ook iets tegen hen doen?

Els Paalman
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2023 13:08

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Els Paalman »

Moet ik boete betalen na opzegging van mijn contract met Hollandse Energie Maatschappij?

Vanwege de hoge termijnbedragen (en veel misleiding) heb ik na een maand mijn contract met de HEM opgezegd.
Tweemaal heb ik telefonisch gevraagd naar de hoogte van de boete , maar daar konden ze geen antwoord op geven.

De boete staat niet vermeld in het energiecontract met de HEM.
De boete is torenhoog. Meer dan € 3000,-
Ik ben particulier gebruiker.
Moet ik de boete betalen?


Plaats reactie