LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jahier
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jul 2010 13:17

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Jahier »

Faye1971 energiebedrijven zijn blij, met mensen zoals u!

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ach tja... mijn motto is;' Liever geld terug dan bijbetalen!

NathalieDP
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:49

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door NathalieDP »

Ik heb een tussenwoning, 3 kamers, 1 persoonshuishouden. Overdag amper thuis (op feestdagen na ;)) en het weekend vaak de hort op. Tevens staat de themostaat (handmatig op temperatuur zetten dmv een draaiknop) alleen aan als ik thuis ben en het koud heb. Niet thuis (of als er geslapen wordt) staat deze op ongeveer 13 graden (in de winter 's nachts nog lager, omdat ik met het raam open slaap, en niet wil dat de ketel aanslaat....) 's Ochtends zet ik m ook nooit aan. De tv, laptop en andere apparaten staan wel genoeg aan, hehe.

Mijn verbruik; 1067 kWh, 509m3 gas. Verbruik als sinds jaren ongeveer hetzelfde, heerlijk, zo weinig hoeven betalen!

Ik heb groene stroom, van Greenchoice.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Faye1971 schreef:Of het slim is of niet, dat maak ik dan voor mezelf uit. Ik doe het al jaren zo. En die rente maakt mij niets uit. Ik verhoog mijn termijn altijd, want ik weet zeker dat ik dan niet hoef bij te betalen.
Bij Oxxio is dat helemaal niet nodig.
Dat doen ze namelijk automatisch door middel van herberekening van voorschotberekeningen van Oxxio zelf.
Wordt gewoon je voorschotbedrag [gas] verhoogd van €41,39 naar €90,-pm...

Het eindbedrag [gas] jaarafrekening 2011 was €550,51 ... verdelen over 12 termijnen is €45,88pm...

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Vergeet ik bijna mijn gegevens te vermelden.

1150Kwh stroom en ongeveer 600m³ gas per jaar.

DrieHoogFlat derde woonlaag[huurwoning], twee slaapkamers, ruime keuken met plaats voor eethoek en twee koelkasten [gemak met ontdooien]....Nu ik dit zo teruglees en aan de leeftijd denk van deze koelkasten, overweeg ik de aanschaf van een stopcontact energiemeter.
Afzuiging [lucht] - Keuken - Douche - Toilet. [draait dag en nacht, drie standen]
Nieuw geïsoleerd platdak en dubbelglas rondom...Geen wasdroger.vaatwasser.en geen ligbad [wel gehad] gebruik geen koffiezet app. of iets dergelijks.
Afgesloten Portiek....Ruime schuur[inpandige berging] niet verwarmd, maar wel knetterdroog en vorstvrij voor mijn motorfietsen en motorscooter + [plus] een garagebox [met een aggregaat voor verlichting en werkstroom].
Flatscreen..Laptop..PS3..XBOX-360..niets op standby en accu uit de laptop....spaarlampen en één ledleeslamp voor de boeken....
S'nachts nooit de verwarming aan [22.00 thermostaat op nul]...HR combiketel.
Radiator kamer vol open en de rest naar behoefte afgeregeld [thermostaat op 20 graden].
S'ochtends volop zon woonkamer slaapkamer [voor].
S'middags en deels s'avonds volop zon keuken balkon met aangrenzende slaapkamer[achter].
En de buren beneden mij zorgen voor de vloerverwarming.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Even één opgehaald, Gamma..€12,95..Alecto EM -16..incl.batt..deze afbeelding komt er het dichtst bij..
AfbeeldingAfbeelding
Verder kocht ik van de week nog een doorvoerstekker met schakelaar €3,99 Gamma..voor m'n Combiketel..[zomers]..bij thuiskomst gaat ie aan..en vice versa..er wordt weer diep in de buidel getast..en dat allemaal om je gemiddeld verbruik binnen de perken te houden..
Afbeelding
Alecto getest met een ouderwets lampje van 40 watt..de meter gaf 40 watt aan..goed genoeg..voor mij..
Elk app. combiketel,koelkast,laptop[met aangesloten modem en scannerprinter] enz...test ik 72 uur...

Koelkast tafel mod.Bosch stokoud................72uur..16uur gedraaid..16x81watt..meterstand 1,3Kwh...pj.158Kwh.
Koelvries 2d.1,45h.Exquisit 6jaar oud...........72uur..24uur gedraaid..24x79watt..meterstand 1,9Kwh...pj.231Kwh.
HR-Combiketel AGPO incl.20l tapwaterboiler..72uur..72uur gedraaid [5watt continu...bij aanslaan tapwater tussen 135-200watt]..meterstand 0,5Kwh....pj.60,84Kwh. Stookseizoen...niet mee gerekend.
Telefoon PHDect521..2watt continu...lamp 5watt...Modem 6watt.

24/7 Modem..Telefoon..is 8watt.x 24=192x365=70,08Kwh.pj.

17:00..23:00 Modem..Telefoon..ZalmanLaptopventilator..HpScannerprinter [standby]..HpLaptop..en 2.1 luidspreker setje [met adapter]en de lamp na 20:00uur.
Totaal 60watt.
Als de laptop wordt belast..60..97watt.

TV samsung lcd 47"..digitenne ci. en antenne adapter 5v [2watt] Totaal:TV kijken 184watt.+[plus]verlichting 5watt na 20:00uur.

De Was..[na twee keer een 40°C was]..is ongeveer..0,65 Kwh. per wasbeurt...
[num lock on alt+248=°C]

Stofzuigen..Condel VC-H4201..Normale stand..<400watt..Maximale stand..>1150watt..Piek..1250watt.

Wat betaal ik..in de Regio Groningen..bij Oxxio en Enexis..nu eigenlijk echt [all in] voor een m³gas..en voor een Kwh.stroom...
Dus zonder HeffingsKorting..inclusief levering..transport..belasting..vastrecht..alles...

Kom ik..voor stroom...op €0,413 per Kwh.
En........voor gas........op €0,932 per m³
Berekend aan de hand van de Oxxio Afrekening over 2011...

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door EnergieH »

Is er niemand meer die iets wil toevoegen..?!..Jammer want dan zakt dit Topic van Shine Wat is Uw Gemiddeld Verbruik? langzaam maar zeker weg...

Henk.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ben onlangs verhuisd naar een woning die aangesloten zit op stadsverwarming. Heb hier persoonlijk nog geen ervaring mee.

Mijn verschotbedrag, € 60,03, (incl. vastrecht warmte en warm tapwaterapparaat) op warmte is gebaseerd op die van die vorige bewoner. Ik laat dit bedrag nog wel zo staan, ga het dus niet verhogen of verlagen. Ik wacht de jaarafrekening, die in november wordt aangemaakt, wel af. Jammer dat de 'koude periode' er dan net niet bij zit. En dat het nog geen volledig jaar betreft. Maar goed, die komt in november 2013 dan wel weer. :D

Om elektriciteit en water maak ik me geen zorgen. Ben altijd wel een normale gebruiker geweest. Weet alleen niet hoe het zit met het produkt warmte. Ik ben verplicht dit af te nemen bij Essent.

Ik noteer van begin af aan elke week mijn meterstanden. En ik merk geen gekke dingen in het wekelijks verbruik.

Ik wacht nu op de eindafrekening van Nuon en Vitens van het vorige adres. Heb bevestiging al ontvangen met de door mij doorgegeven eindmeterstanden. En warempel, alles klopt tot nu toe... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 02 sep 2012 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door sjohie »

Elektra: 1800 KwH
Gas: 1900 M3

En dit voor een redelijk geïsoleerd vrijstaand jaren 30 huis met 2 volwassen bewoners. De volgende stap zullen denk ik wat zonnepanelen worden, maar bij mij op het werk wordt er nu ook gebrainstormd over het terugwinnen van warmte uit rioolwater, dat icm een douche afvoer met warmtewisselaar zou ons ook nog aardig wat gas kunnen schelen denk ik.

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Wat een leuke topic!
Mijn 1-persoonshuishouden in een 3-kamer woning energieklasse D gebruikte in 2011:
elektra: 2170 kWh
gas: 950 m3
water: 40 m3

GAEvakYD
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2010 15:42

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door GAEvakYD »

Elektra: 7500 kWh
Gas: geen

Het gaat om een nieuwbouwhuis zonder gasaansluiting en met warmtepomp. Tot zover erg tevreden. Gemiddeld maandbedrag is rond de 140 euro. Het gaat om redelijke grote tussenwoning (12x6.5m) *2 = 156 m2 vloeroppervlakte.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Onlangs digitaal de JAR (jaarafrekening) 2012 ontvangen. Wederom een lager elektriciteit- en gasverbruik dan voorgaande jaren. Elektriciteit daltarief 1.535 kWh en piektarief 1.440 kWh en gas 2.580 m3.T.o.v. JAR 2011 (verbruiksjaar 2010/2011) een besparing van 159 kWh daltarief en 157 kWh piektarief. Totaal dus 316 kWh.
M.b.t. gas een besparing van 377 m3. Hierbij moet opgemerkt worden dat in het laatste verbruiksjaar 2.830 graaddagen (minder koud) zijn geweest t.o.v. 3.041 graaddagen in het voorgaande verbruikersjaar.
In geld uitgedrukt komt dit overeen met ± € 300,00 :D besparing.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Alphavista »

6000 Kwh, 1 persoon in een 2 kamerflatje. Geen gas. Droger al de deur uit gedaan, geen waterbed oid. Wel een boiler.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door h@rm@n »

6000 Kwh, 1 persoon in een 2 kamerflatje. Geen gas. Droger al de deur uit gedaan, geen waterbed oid. Wel een boiler.
Het verbruik van een elektrsche boiler kan, afhankelijk van het vermogen van de boiler en het gebruik, er flink "inhakken". Een verbruik tussen de 5 en 10 kWh per etmaal is geen uitzondering en dit dan maal 365 dagen....

matuertom
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2012 02:33

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door matuertom »

nice , thanks for u sharing it

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door renegade66 »

wij wonen nu in een ander huis sinds sep. 2011 en hebben sinds 6 juni een andere energieleverancier.
we hebben overal spaarlampen, energie zuinige wasmachine en droger, lcd tv enz enz.
eigenlijk het gemiddelde van alle huishoudens.

nu ben ik eens gaan kijken wat we aan elektra hebben gebruikt in de laatste 3 maanden.

dit is 3472 kWh.

ik ben me rot geschrokken, dit verbruiken we normaal per jaar. en dan heb ik niet eens meer dan in het vorige huis zelfs minder. ( had toen een koivijver van 3mx3m )

dit zou betekenen dat ik omgerekend 1315 watt per uur verbruik en dat 24 uur per dag.
en dan heb ik niet eens een wietkweekerij. :( :(

ik kan lullen als brugman bij liander of wie dan ook maar ik moet zelf uitzoeken waar het weg komt.
echter ik zou niet meer weten waar ik moet kijken.

als dit over een jaar berekent gaat worden ben ik alleen al aan elektra ruim € 4000 kwijt.
dan zou het voor het eerst zijn dat gas goedkoper is.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

renegade66 schreef:wij wonen nu in een ander huis sinds sep. 2011 en hebben sinds 6 juni een andere energieleverancier.
we hebben overal spaarlampen, energie zuinige wasmachine en droger, lcd tv enz enz.
eigenlijk het gemiddelde van alle huishoudens.

nu ben ik eens gaan kijken wat we aan elektra hebben gebruikt in de laatste 3 maanden.

dit is 3472 kWh.

ik ben me rot geschrokken, dit verbruiken we normaal per jaar. en dan heb ik niet eens meer dan in het vorige huis zelfs minder. ( had toen een koivijver van 3mx3m )

dit zou betekenen dat ik omgerekend 1315 watt per uur verbruik en dat 24 uur per dag.
en dan heb ik niet eens een wietkweekerij. :( :(

ik kan lullen als brugman bij liander of wie dan ook maar ik moet zelf uitzoeken waar het weg komt.
echter ik zou niet meer weten waar ik moet kijken.

als dit over een jaar berekent gaat worden ben ik alleen al aan elektra ruim € 4000 kwijt.
dan zou het voor het eerst zijn dat gas goedkoper is.

Al duidelijkheid waarom deze buitensporig verbruik ? misschien is een van buren wat aan het aftappen ???

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Mijn verbruik 2011/2012:

Gas : 559 M3
Elektra:2458 Kw/h

Klasse A woning uit 2009 met Hr ketel, 6 personen.

Doelstelling volgend jaar rond de 2000 Kw/h uit te komen gasverbruik is al optimaal bijgeschaafd.

Hier nog tip:

http://energiewaaier.nl/nederlanders-ge ... everbruik/

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Vandaag jaarafrekening ontvangen. Alleen electriciteit (Nuon). Zit aangesloten op stadsverwarming (Essent), verbruik warmte wordt apart in rekening gebracht. Jaarafrekening volgt in november.

Mijn verbruik is jawel, 538 kWh, van juni '12 t/m mei '13 .....ik wist wel dat ik een leuk bedragje terug zou krijgen, maar had dit niet verwacht! :mrgreen:

Mijn dag kan niet meer stuk!

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Wat is uw gemiddeld energieverbruik?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Faye1971 schreef:Vandaag jaarafrekening ontvangen. Alleen electriciteit (Nuon). Zit aangesloten op stadsverwarming (Essent), verbruik warmte wordt apart in rekening gebracht. Jaarafrekening volgt in november.

Mijn verbruik is jawel, 538 kWh, van juni '12 t/m mei '13 .....ik wist wel dat ik een leuk bedragje terug zou krijgen, maar had dit niet verwacht! :mrgreen:

Mijn dag kan niet meer stuk!

Dan ben je vast niet veel thuis, daarin tegen is stadsverwarming weer duur :o

Gesloten