LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat moet ik nou met die Nuon?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Pafe
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:25

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door Pafe »

Hartelijk bedankt dat u in ieder geval mijn punt begrijpt. En van Greenchoice moet ik al helemaal niks hebben omdat ik uit ervaring weet dat die mensen de deuren aflopen als NUON medewerkers en er al meerdere klachten zijn binnengekomen bij diverse energiebedrijven over OXXIO (Durion), Greenchoice, etc. NUON is en blijft Log maar wel eerlijk en dat is nou helemaal waar ik naartoe wil. De medewerkers achter de telefoon zijn meestal idd welwillende mensen en waarschijnlijk is deze medewerkster dat ook, maar als u zegt dat er ook klantenservice medewerkers zijn die de kantjes ervan af lopen, zou dat niet meer liggen aan de selectie van kandidaten voor die functie dan aan de mensen die WEL graag klanten willen helpen? Zou NUON en anderen niet veel vaker moeten luisteren naar mensen die wel willen en mensen die gewoon onbeschoft en onbeleefd zijn naar klanten toe gewoon moeten ontslaan? Wat deze medewerker doet is nobel, ik heb ondertussen al haar posts gelezen, maar nogmaals ik vind niet dat het wat oplost. Zo los je maar een paar problemen op voor klanten maar niet de structurele problemen binnen energiebedrijven en dat is jammer. En als deze medewerker hier dingen post, en ze zegt zelf dat ze een vast contract heeft, dan hoeft ze niet bang te zijn om tegen leiding of zelfs naar de leiding van de leiding suggesties te sturen.

Nogmaals, ik heb niets tegen medewerkster, zoals haar zouden er meer moeten zijn, en ga vooral door als je anoniem kan blijven, maar ik zou ook proberen het beleid van je bedrijf te verandere intern in het belang van al die klanten die hier en elders dingen posten.

En btw: ik wordt niet persoonlijk, laten we dat zo houden. Beleefdheid lost meer op dan schelden en schreeuwen doe ik al helemaal nooit.

Groetjes

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door HuJuh »

Okee, sorry. Het eerste bericht dat ik van je las kwam wat schreeuwerig over, maar dat was het stemmetje in mijn hoofd dat het voor me voorlas :lol:

Inderdaad, Nuon (en bijna alle grote bedrijven) is log en probeer dat maar eens te veranderen :D Ik denk dat het makkelijker is om een olifant te leren balanseren op een bal met een paraplu in zijn poot :D

Pafe
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:25

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door Pafe »

Alles is mogelijk en ik wilde absoluut niet medewerkster wegjagen. Ik weet nogmaals van verhalen om me heen dat het wel zeker mogelijk is dat zulke logge bedrijven kunnen veranderen, maar dan moet je als medewerker wel de moed hebben op een kritische doch nooit uit het oog verliezende belang van "je" bedrijf dingen op te merken en te signaleren. Ik verdedig NUON ook niet, noch enig ander bedrijf. Op een bepaalde manier verdedig ik zelfs "medewerkster" want zij is echt een aanwinst voor dit bedrijf.

Noem mij gek maar ik geloof niet in "onmogelijk". Iets is pas onmogelijk als je begraven bent. NUON of andere energiebedrijven als klant of medewerker proberen te veranderen is echt wel mogelijk, maar als je het METEEN wilt, zal dat niet gebeuren. Iedere verandering binnen een log bedrijf, een logge maatschappij of een logge wereld gaat stap voor stap. Maar het IS en blijft mogelijk en ik val niemand aan. :lol:
Maar goed, dit was alles voor deze week, ik moet afsignen, sorry. Medewerkster ga zo door, blijf anoniem maar ga ook door met langzaam het bedrijf waar je werkt bewust te maken van de dingen die nog steeds niet goed lopen

Groetjes

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door medewerker »

Zullen we dan maar stoppen met de discussie of ik hier wel of niet moet zou mogen posten? Als je hier als medewerker post is dat op eigen risico...

Pafe,
neem van mij aan dat ik absoluut geen medewerkers in kwaad daglicht stel. Onervarenheid van beginnende medewerkers kan niemand een bedrijf kwalijk nemen. Zelfs niet als daardoor een klacht ontstaat... Als die dan maar adequaat wordt afgehandeld.
Ik neem ook geen lopende zaken over... Als iets in behandeling is kijk ik hooguit even om de hoek of de afhandeling goed gaat/is gegaan, maar dan blijf ik er verder af...
Ik neem heel vaak zaken die ik hier lees mbt procedures oorzaken en eventuele oplossingen mee het bedrijf in en gooi ze in de groep...

Grote bedrijven kunnen log overkomen. Echter, ik merk steeds meer dat er geluisterd zijn... Een hele hoop goede initiatieven die de laatste jaren genomen zijn, zijn gebaseerd op ideeen van klanten en medewerkers.

Binnen mijn werk ben ik ook kritisch, ik heb alleen ook inmiddels wat geleerd... Kritiek uiten is mooi, maar draag ook een oplossing aan. Want alleen roepen dat het niet goed gaat, zonder aan te geven hoe het wel zou kunnen (goed uitgewerkt) daar kan niemand iets mee...

Het is dus niet zo dat ik hier andere meningen uit als "binnenshuis". Bedrijven zijn altijd in beweging en gelukkig telt onze mening en wordt er heus geluisterd (weet ik uit ervaring)

Ik heb by the way, nooit gezegd dat ik vast ben/uitzendkracht en welke functie ik heb. En dat doet er ook helemaal niet toe... En naar mijn leidinggevenden lopen om aan te geven dat iets niet klopt/beter kan/ mij niet aanstaat/super idee is. Been there, done that...

Discussie over mijn doen en laten bij deze gesloten :wink: In ieder geval zal ik hier verder niet meer op ingaan.

mvg

medewerkster...

spil36
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:28

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door spil36 »

:D :!: :!: Ik moet toch wel een blij persoon zijn, ondanks het feit dat NUON 2 jaar (twwejaar) niet op brieven reageerde, in die twee jaar alle nota's eerste en tweede aanmaningen naar een verkeerd adres zond, de betalingen afboekte alleen maar op de nimmer ontvangen aanmaningen, was de Geschillencommissie van mening dat NUON in mijn geval geen enkele fout had gemaakt.
Gelukkig heb ik nu een nieuwe leverancier.
p.s. de geschillencommissie gaf NUOn de opdracht met mij een redelijke regeling te treffen, heb ik nu al meer dan 3/4 jaar nog niets over ontvangen.
Hulde aan de goede zorgen van NUON

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door medewerker »

Dat ontslaat u natuurlijk niet van de betalingsverplichting...
Als u wilt kan ik wel voor u kijken...
Dan moet u hieronder even een betaling met betaaldatum vermelden.
Bijvoorbeeld 135,43 betaald op 11.03.05. Aan de hand daarvan kan ik uw klantgegevens vinden...

Voor alle duidelijkheid... Er is een uitspraak van de Geschillencommissie, deze is bindend. Inhoudelijk zal ik daar dus niet naar kijken. Wel naar die regeling, dus de uitspraak vergelijken met hetgeen daarna gebeurd is... Er kan bijvoorbeeld in de uitspraak staan dat wanneer u dat wenst er een regeling getroffen moet kunnen worden. In dat geval zou het initiatief bij u liggen...

spil36
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:28

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door spil36 »

Neen, in de uitspraak staat Nuon moet een voorstel doen rekening houdende met het inkomen, zit hier dus nog op te wachten, Nuon dreigt alleen met een deurwaarder en voldoet niet aan de haar opgelegde voorwaarden.
Wacht dus rustig op het NUON voorstel :)

ps het handelt zich over de jaren 2001 en 2002 !!!!!!! :idea:

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door medewerker »

zoals ik gepost heb kan ik dit voor u nakijken,
mijn ervaring is dat uitspraken altijd gerespecteerd worden
en over betalingsregelingen wordt over het algemeen niet zo moeilijk gedaan mits er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. In principe bent u dat stadium al voorbij en is een betalingsregeling zelfs voorgeschreven. Tenzij er iets is voorgevallen waardoor u dat recht verspeelt heeft, zou een regeling gewoon doorgang moeten kunnen vinden... (reden zouden kunnen zijn: regeling is getroffen maar na uitblijven betalingen weer vervallen, er is om contact verzocht maar niet gereageerd e.d.)

U zit toch niet passief te wachten sinds die uitspraak toch? Redelijkheidshalve mag Nuon ervan uitgaan dat als per ongelijk uw zaak er tussendoor is geslipt u hen ervan op de hoogte heeft gesteld... Ik ga er maar vanuit dat dat niet het geval is...

U heeft nu een leverancier.. Wanneer heeft u de laatste betaling aan Nuon gedaan en welk bedrag was dat, dan kan ik het voor u nakijken... Ook als u bijvoorbeeld het netbeheer nog aan nuon betaalt kan u getraceerd worden met datum en bedrag...

Die post die komt echt ooit weer bovendrijven, of wordt bij Intrum Justitia neergezet als onvindbaar.... Zowel u als Nuon zitten niet te wachten op onterechte incassoprocedures...

jerommeke
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:11

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door jerommeke »

hoe het ook zij, dankzij medewerker van hier ben ik na 2 jaar ellende met energiedirect en nuon van 1900 schuld af daar medewerker klaarblijkelijke de enige was die het wist op te lossen,ongetwijfeld zullen velen hun best doen daar maar het feit dat medewerker de tijd en moeite hier neemt vind ik fantastisch!
Nogmaals onze hartelijke dank voor het terug verkrijgen van onze nachtrust en gezellig samenzijn want dat was al 2 jaar dusdanig verstoord dat er van gezelligheid weinig sprake meer was.

spil36
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:28

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door spil36 »

:o
Humor kan Nuon toch nioet ontzegd worden, na eerst 2 jaar op beantwoording van post gewacht te hebben (over 2001 en 2002) wacht ik nu reeds meer dan een jaar op de door de geschillencommissie opgelegde verplichting tot het treffen van een betalingsregeling.

Echter NUON weet kennelijk wel mijn adres want ik krijg nu van hen een schrijven getiteld
qoute
MOGEN WIJ U BINNENKORT WEER WELKOM HETEN?
unqoute
Als het weer enkele jaren duurt voordat ook dit weer geregeld is en er dan weer betalingen naar NUON zouden gaan is het voorstel zeer aanlokkerig.

Zal toch maar bij mijn huidige leverancier blijven; deze werkt zeer snel

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat doe je nou moeilijk? Medewerker biedt je toch aan om je te helpen?

spil36
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:28

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door spil36 »

Ik wacht rustig af, zag alleen de humor van de aktie van Nuon in, die klanten probeert teug te winnen

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door medewerker »

tienepien,

als ik spil goed begrijp, zijn zijn/haar meldingen hier alleen ter aller vermaak...Hij hoopt dat Nuon de vordering laat verjaren en dat volgens mij verder geen moeite zich kenbaar te maken of Nuon te herinneren aan het feit dat er een regeling getroffen zou moeten worden... Persoonlijk vind ik dat niet zo netjes. Maar goed, ik zit hier verder niet om mensen de les te lezen. Verder herhaal ik mijn aanbod niet steeds opnieuw, omdat uit de reacties duidelijk blijkt dat hij/zij daar helemaal geen behoefte aan heeft.

spil36
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:28

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door spil36 »

Waarom wil Nuon zijn fouten niet erkennen ?? Dit zou al een hele verbetering zijn. Als een client jaren op beantwoording van zijn brieven moet wachten, als dan na jaren een overzicht komt en blijkt dat betalingen niet van de NIET ontvangen nota's zijn afgeboekt maar van de OOK NIET ontvangen aanmaningen, als dan herhaaldelijk gedreigd wordt met afsluiting en inschakeling van deurwaarders terwijl NUON zelf niet de moeite neemt aan de uitspraak van de geschillencommissie te voldoen, waarom zou die client, die uiteindelijk een GOEDE leverancier heeft gevonden, terug gaan naar NUON terwijl die oude zaak nog niet is afgehandeld.
NUON lijkt op de reclame qoute een naaktslak in winterslaap de eerst [post werd ook pas na 2 jaar beantwoord, ik heb geen haast

Har

Re: wat moet ik nou met die Nuon?

Ongelezen bericht door Har »

Ik denk niet dat NUON zich aangesproken voelt, overigens hun gedrag wijkt niet af van de andere energie leveranciers.

Alleen de salarissen van de bobo,s verschilt een 100.000 euro per bedrijf.

VOLHOUDEN

Gesloten