LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weigeren slimme meter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: weigeren slimme meter

Ongelezen bericht door mp2017 »

Moneyman schreef:Ik ben niet bang, ik heb al een slimme meter ;)

Je betoog klinkt plausibel. We zullen het zien te zijner tijd.

Ik denk, dat niemand een slimme meter zou weigeren, als deze ook aan de eisen, lees goed werkend zou zijn.

Nijogeth
Berichten: 9967
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: weigeren slimme meter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet zijn er nog altijd veel meer goedwerkende slimme meters dan slimme meters met afwijkingen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: weigeren slimme meter

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:Voor zover ik weet zijn er nog altijd veel meer goedwerkende slimme meters dan slimme meters met afwijkingen.
HaHa, wat een opmerking.
Natuurlijk zijn het meer goedwerkende slimme meters, maar er zijn teveel slimme meters met afwijkingen.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: weigeren slimme meter

Ongelezen bericht door Speedy123 »

GJS schreef:
chrisd1 schreef:
GJS schreef:Nee, dat meterstanden persoonlijke gegevens zijn wordt door energieleveranciers zelf zo gezegd, i.i.g. door de Nuon.
Wat zou dat dan inhouden??
Misschien dat ze daarmee inzicht in je dag/weekpatroon krijgen of kunnen zien wanneer je thuis bent o.i.d., beetje vergezocht want standaard lezen ze hem toch niet zo heel vaak uit dacht ik, misschien geldt dat alleen als je zo'n realtime ding erbij neemt, dan lezen ze hem wel continue uit.

I.i.g. heeft TS het niet zelf verzonnen dat het persoonlijke gegevens zijn.
Nee hoor, dat is niet ver gezocht. We leven in de tijd van 'big data'. Grote bedrijven kopen allerlei gegevens op en combineren deze met andere gegevens verzamelingen. Uit al deze gegevens worden met slimme algoritmes allerlei gegevens afgeleid. Deze gegevens worden steeds meer gebruikt om automatische beslissingen te nemen, onder andere banken zijn hier serieus mee bezig. De consequenties voor de gewone man zijn moemnteel niet te overzien, maar de investeringen op dit gebied door de grote wereldwijde bedrijven suggeren wel degelijk dat de impact enorm zal zijn.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: weigeren slimme meter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
GJS schreef:
chrisd1 schreef:Wat zou dat dan inhouden??
Misschien dat ze daarmee inzicht in je dag/weekpatroon krijgen of kunnen zien wanneer je thuis bent o.i.d., beetje vergezocht want standaard lezen ze hem toch niet zo heel vaak uit dacht ik, misschien geldt dat alleen als je zo'n realtime ding erbij neemt, dan lezen ze hem wel continue uit.
I.i.g. heeft TS het niet zelf verzonnen dat het persoonlijke gegevens zijn.
Nee hoor, dat is niet ver gezocht. We leven in de tijd van 'big data'. Grote bedrijven kopen allerlei gegevens op en combineren deze met andere gegevens verzamelingen. Uit al deze gegevens worden met slimme algoritmes allerlei gegevens afgeleid. Deze gegevens worden steeds meer gebruikt om automatische beslissingen te nemen, onder andere banken zijn hier serieus mee bezig. De consequenties voor de gewone man zijn moemnteel niet te overzien, maar de investeringen op dit gebied door de grote wereldwijde bedrijven suggeren wel degelijk dat de impact enorm zal zijn.
Dat Big Data booming is, is een feit. Maar dat maakt niet dat ieder stukje data een persoonsgegeven is. Een persoonsgegeven moet op de natuurlijke persoon herleidbaar zijn. Of dat hierbij het geval is, hangt af van de wijze waarop de data verwerkt is. Zolang er een koppeling is met een natuurlijk persoon, is het een persoonsgegeven, anders niet.

Gesloten