LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke energieleverancier??

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tigger04
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2010 12:34

Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tigger04 »

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe energieleverancier. Ik zit nu bij RWE, verder prima, nooit problemen, maar ik denk dat het goedkoper kan.

Ik heb verschillende sites geprobeerd om te vergelijken wat het goedkoopste zou zijn, maar tot mijn stomme verbazing komt er (bijna) overal iets anders als goedkoopste uit. Inmiddels ben ik er wel achter dat veel van deze sites aanbiedingen kunnen doen die andere dan weer niet hebben, maar goed.

Daarnaast wilde ik natuurlijk de ervaringen van mensen weten, vandaar dat ik hier terecht kwam. Maar ik lees alleen maar slechte ervaringen van de leveranciers die bij mij als goedkoopste uitkomen. NL Energie Maatschappij bijvoorbeeld, en Energie Direct en Essent. Probleem met die laatste is dat deze samengaat met RWE waar ik nu dus zit, en dat ze me niet kunnen vertellen wat de nieuwe prijzen worden, anders hoef ik misschien helemaal niet over te stappen.

Kan iemand een beetje licht werpen op deze wirwar van informatie?

Alvast bedankt!

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Blijft de grote hamvraag.

Als ik alles zo lees zou ik de Nederlandse Energie maatschapij maar laten liggen. Maargoed ik ben best tevreden met Energie direct en hier valt ook best over te lezen en ze doen alles via het internet. Ook vind ik de termijn die ze hanteren bij de standen doorgeven erg kort.

Zolang alles via het boekje verloopt kan je overal tevreden zijn denk ik. Pas als je problemen hebt zal het toch van de kwaliteit van de service afhangen. En daar heb ik gelukkig nog nooit gebruik van hoeven te maken.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tiptoo »

als ik u was zou ik blijven , ik ben ene keer over gestapt van Nuon naar energie direct niks dan problemen en gezeur, en ze zijn niet eens goedkoper,

ben dus heel snel weer terug naar Nuon gegaan!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze vraag is al zo vaak gesteld, en er zijn zoveel topics over geopend. Voor de antwoorden kun je daar terecht.

tigger04
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2010 12:34

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tigger04 »

@witte angora

Sorry maar reageer dan niet. Ik heb al n hele tijd op t forum rondgekeken, maar t meeste gaat over problemen en rechtzaken. Daar wordt ik niet veel wijzer van.

Lijkt wel of t op dit forum alleen maar over de problemen gaat. Ik lees over elk energiebedrijf de slechte dingen, je leest nooit positieve dingen. Hoe kan ik dan een goeie beslissing nemen naar wie ik over wil stappen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door Shine »

Lees onderstaande topics eens goed door. Ongetwijfeld kunt u vandaaruit verder in het maken van uw keuze.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=78300

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=82565

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=81505

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=83084

http://www.energiekamer.nl/nederlands/e ... s_2010.asp

Aanvullend:
Positieve ervaringen zul je weinig vinden van welke leverancier dan maar ook. Wij nederlanders hebben er een handje van om vooral onze klachten publiekelijk te maken, maar niet onze goede ervaringen.
Verder: Ieder leverancier heeft zijn pro's en conts. Oxxio en vooral NLenergie zijn twee bedrijven waar de klachtenregen in alle opzichten de boventoon voeren.

Prijzen:
Zoals uzelf al hebt vastgesteld hebben de verschillende vergelijkingssites vaak eigen afspraken met leveranciers. Hierdoor zijn aanbiedingen verschillend.

Wedervraag:
Wat voor contract hebt u momenteel omdat uw huidige leverancier u niet de nieuwe prijzen (mbt wat voor contract?) kunnen vertellen.
Ik zie op RWe gewoon de mogelijkheid staan om de tarieven vann de verschillende contractmogelijkheden te kunnen zien.
Zie: http://www.rwe.nl/51/voor_thuis/producten_en_tarieven

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tiptoo »

tigger04 schreef:
Lijkt wel of t op dit forum alleen maar over de problemen gaat. Ik lees over elk energiebedrijf de slechte dingen, je leest nooit positieve dingen. Hoe kan ik dan een goeie beslissing nemen naar wie ik over wil stappen?

ik ken me de reactie van witte angora heel goed voorstellen.

wat heeft u er aan als ik zeg om maar een voorbeeld te geven dat ik dik tevreden ben over Nuon??? een ander heeft daar weer een negatieve ervaring mee toch?

tigger04
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2010 12:34

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tigger04 »

@tiptoo: Als nu meer mensen zeggen dat ze goeie ervaringen hebben met Nuon, dan is dat toch een indicatie van de diensverlening? Of zie ik dat verkeerd?

@Shine: Mijn contract bij RWE loop 5 november dit jaar af, ik had het 3 jaar vaststaan. Er staat op de site dat de prijzen gaan veranderen, omdat ze samen gaan met Essent en dat ze daardoor samen in kunnen kopen. Ik heb ze gebeld, maar ze kunnen niet zeggen wat de nieuwe prijzen worden. Enige wat zeker is dat ze gaan veranderen, maar wanneer en hoeveel...... Daarnaast komt er bij een aantal vergelijkinssites uit dat ik bij Essent goedkoper uit zou zijn. Maar wat gebeurd er als ze samengaan? Krijg ik dezelfde prijs als ik nu blijf? Of hou ik dan de oude prijs die ik nu heb bij RWE? De klantenservice kon hier geen antwoord op geven.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tiptoo »

tigger04 schreef: De klantenservice kon hier geen antwoord op geven.
dit zou dus voor mij een reden zijn om niet met hun in zee te gaan maar goed geef mijn mening!

tigger04
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2010 12:34

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tigger04 »

ik zit al bij RWE, is geen kwestie van niet met hun in zee gaan. Ik heb nooit problemen gehad met RWE, dat is niet de reden dat ik weg wil. Puur om de prijs.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door bachanaal »

RWE heeft veel keuzemogelijkheden aan tarieven zodat je het kan aanpassen aan je verbruik. Bij RWE heb ik het omgezet naar een driejarig contract, dat per eenheid verbruik voordeliger is ( gebruik veel stroom en nauwelijks gas)

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door witte angora »

tigger04 schreef:ik zit al bij RWE, is geen kwestie van niet met hun in zee gaan. Ik heb nooit problemen gehad met RWE, dat is niet de reden dat ik weg wil. Puur om de prijs.
Als het je om de prijs te doen is, kun je overwegen ieder jaar van leverancier te wisselen, en dan gebruik te maken van de stuntaanbiedingen.

Je loopt alleen wel het risico dat je iedere keer weer geconfronteerd wordt met een administratieve chaos.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tiptoo »

witte angora schreef:
Je loopt alleen wel het risico dat je iedere keer weer geconfronteerd wordt met een administratieve chaos.

en elk jaar dubbele afrekeningen , leuk veranderen :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben daarom, nadat het met RWE, en daarna de NUON een puinhoop werd, overgestapt op Dong. Misschien ietsje duurder, maar het gaat tot nu toe allemaal goed, met een leuke instapkorting.

Let wel, ik ben er eentje die ook liever op de centen zit, maar mijn administratieve rust is me ook wel wat waard. Hoofdpijnpoeiers kosten per slot van rekening ook geld. :wink:

Dus ik blijf lekker zitten waar ik zit.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: ik ben bij Nuon en ben tevreden moet ook op de centen letten maar al die vergelijkingen kloppen niet eens, dan maar misschien zeker is het niet eens iets meer.:mrgreen:

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door roer »

In maart heb ik de keuze gemaakt om over te stappen naar Dong Energy. Voorheen was ik bij Essent. Ik heb mij opgegeven via www.gaslicht.com. Via die site kreeg ik toen ook nog een korting van 280,00 euro (wordt uitbetaald na 1 jaar abonnement). Ik kwam alleen voor die korting in aanmerking, als ik mij via de vermelde site op zou geven! Helaas is dat bedrag nu lager, voor mensen die nu instappen. De overstap is geheel vlekkeloos verlopen. Bovendien zijn de tarieven lager. Ik heb een contract met een vaste prijs voor gas en een variabele prijs voor energie, met een looptijd van 1 jaar. Ik zou het niet te lang vast zetten, vanwege de keuzevrijheid. Succes met uw beslissing.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door Shine »

tigger04 schreef:@tiptoo: Als nu meer mensen zeggen dat ze goeie ervaringen hebben met Nuon, dan is dat toch een indicatie van de diensverlening? Of zie ik dat verkeerd?
Die ervaringen en reacties vind je hier ook. De een zweert bij Essent, Nuon, Dong, Main energie, Enerdie Direct, Greenchoice.... en weet ik wat, de ander weer niet. Zoveel mensen, zoveel meningen. Neem bij de beoordeling echter wel het aantal klanten dat een leverancier heeft mee.
Voorbeeld: Een bedrijf dat 1.000.000 klanten heeft en af en toe een klacht heeft, een bedrijf dat 10.000 klanten heeft en klachten heeft.
De dienstverlening van voornamelijk NLenergie en Oxxio zijn slecht. Al lijkt laatstgenoemde zich ietwat te verbeteren (volgens de statistieken).
Verder vind je in mijn eerder gegeven reacties topic links. Als je die goed doorleest kom je daarin weer een link van me tegen met een klachtenoverzicht van de verschillende leveranciers. Kijk die eens door.
@Shine: Mijn contract bij RWE loop 5 november dit jaar af, ik had het 3 jaar vaststaan. Er staat op de site dat de prijzen gaan veranderen, omdat ze samen gaan met Essent en dat ze daardoor samen in kunnen kopen. Ik heb ze gebeld, maar ze kunnen niet zeggen wat de nieuwe prijzen worden. Enige wat zeker is dat ze gaan veranderen, maar wanneer en hoeveel...... Daarnaast komt er bij een aantal vergelijkinssites uit dat ik bij Essent goedkoper uit zou zijn. Maar wat gebeurd er als ze samengaan? Krijg ik dezelfde prijs als ik nu blijf? Of hou ik dan de oude prijs die ik nu heb bij RWE? De klantenservice kon hier geen antwoord op geven.
Je kunt u al wel gaan kijken, maar uw VASTE prijs contract loopt pas in november af. Slecht spaarzaam kunnen leveranciers u nu al vertellen hoe de vaste prijsstellingen voor langdurige contracten zullen zijn. Leveranciers kopen namelijk vaak in bepaalde periodes in en bieden dat gedurende een specifieke periode aan. Daarna kopen ze weer opnieuw in (vaak tegen een ander tarief) en bieden die inkopen wederom gedurende een bepaalde periode aan.
Dat RWE noch Essent u nu nog niet de prijsstellingen van een langdurig vast contract kan vertellen is dus niet zo vreemd. Immers, uw contract loopt pas in november af en pas dan kunt u gebruik maken van een aanbod tegen de dan geldende tarieven, aanbiedingen.
Dezelfde prijs zult u niet behouden. Immers, u bent een vaste prijs contract aangegaan 3 jaar geleden tegen de dan geldende tarieven. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en hebben de tarieven van energie verschillende keren (2x per jaar) een verandering ondergaan. Als het goed is zult u tegen de tijd dat uw contract afloopt een nieuw aanbod van uw leverancier krijgen tegen de dan geldende tarieven. Indien u daar géén gebruik van wenst te maken dient u dat schriftelijk kenbaar te maken. In het andere geval gaat men er van uit dat u akkoord gaat en zal uw contract 'verlengd' worden met de NIEUWE tariefstellingen.

Ik begrijp dat u zich nu al wilt orienteren, maar kijk goed uit. De aanbiedingen op o.a. vergelijkingssites zijn tijdelijke aanbiedingen die op bepalde data ingaan. Zou u zich daar nu al op gaan inschrijven heeft dit veelal tot gevolg dat u vroegtijdig uw huidige contract verbreekt (door de switch) en een boete opgelegd krijgt voor contractbreuk.
Mijn advies: wacht gewoon nog even met orienteren. Begin hier in september mee. Met inachtneming van die maand opzegtermijn.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door Henri42 »

Overstappen heeft alleen zin als de prijsstijgingen per 1 juli de pan uitlopen, veel vrienden van ons zitten bij E D en zijn er zeer tevreden over, vlg mij is alles een pot nat gezien de overheidscontroles :wink:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke energieleverancier??

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef: vlg mij is alles een pot nat gezien de overheidscontroles :wink:

dat bedoel ik dus :mrgreen:

Gesloten