LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Larske2000
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2011 13:02

Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door Larske2000 »

Beste Mensen,
Misschien al vaak genoeg gevraagd, maar weet iemand waar ik op vandaag nog een website kan vinden, waar de energie-prijzen wél zonder kortingen en voorgetrokken partijen gedaan kan worden???

Heb vanmorgen 4 websites gebruikt, met de zelfde ingevoerde informatie....

En alle 4 geven ze een totaal ander 1 t/m .... (prijs laag/ hoog) overzicht, en dan ook nog niet eens een beetje verschillend.

Ze mogen best verschillen, maar niet zoals bij mij dat bij de ene Essent op 1 staat, en bij de andere site staat Essent op nummer 12 ...?????

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door ciske »

Een eerlijke site bestaat niet, ze willen allemaal een nieuwe klant hebben.

Ga op waar jij je goed bij voelt af, en ga niet af op dingen die zogenaamd "gratis "zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij sommige maatschappijen is het zo dat je bij de ene site extra korting krijgt en bij de andere niet. Dan kan het zijn dat die maatschappij dus bij de ene site hoger staat, mits je via die site overstapt.

Ook houden sommige sites geen rekening met bij welke maatschappij je zit, zodat ze ook voor jou rekenen met de extra korting die je als nieuwe klant krijgt. Terwijl je die korting als bestaande korting vaak niet krijgt.

Het is dus goed verklaarbaar dat je bij verschillende sites verschillende resultaten krijgt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zolang het advies "gratis" is, kan het per definitie niet onafhankelijk zijn. Slechts als je een adviseur betaald mag je onafhankelijk advies verwachten. Maar waarom ga je zelf niet de prijzen vergelijkdn? Zo moeilijk is dat niet.

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door Toolboy »

GJvdZ schreef:Zolang het advies "gratis" is, kan het per definitie niet onafhankelijk zijn. Slechts als je een adviseur betaald mag je onafhankelijk advies verwachten. Maar waarom ga je zelf niet de prijzen vergelijkdn? Zo moeilijk is dat niet.
Bestaan er echt volledig onafhankelijke adviseurs?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Toolboy schreef:
GJvdZ schreef:Zolang het advies "gratis" is, kan het per definitie niet onafhankelijk zijn. Slechts als je een adviseur betaald mag je onafhankelijk advies verwachten. Maar waarom ga je zelf niet de prijzen vergelijkdn? Zo moeilijk is dat niet.
Bestaan er echt volledig onafhankelijke adviseurs?
Het is heel simpel: wie betaalt bepaalt. En als jij een adviseur betaalt geeft die adviseur een goed advies te geven. En met betalen bedoel ik dan een realistisch uurtarief waar die adviseur goed van kan leven. Dan is er namelijk geen reden voor die persoon om niet onafhankelijk te zijn. Voor een energieadviseur moet je dan al gauw aan een paar honderd euro denken om de adviseur in staat te stellen om jou een goed onafhankelijk advies te geven.

Maar we zijn zo gewend geraakt aan allerlei "gratis" diensten dat niemand bereid is om te betalen voor een onafhankelijk advies. En dan blijven er geen adviseurs over die onafhankelijk adviseren.

Arnold2012
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2012 20:43

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door Arnold2012 »

Als je de online vergelijkingssites met elkaar vergelijkt kan het voorkomen dat er verschillende leveranciers boven in de resultatenlijst staan. Verschillen in de resultaten kunnen voorkomen door de volgende redenen:

- Je kunt bij sommige vergelijkingssites de resultaten sorteren op basis van verschillende kenmerken.

- Leveranciers kiezen vaak voor akties die moeilijk te vergelijken zijn.

- Kortingen worden soms toegerekend aan het eerste jaar en soms verdeeld over meerdere jaren.

- Een leverancier kiest ervoor om een (actie)product alleen via een bepaalde site aan te prijzen.

- Vergelijkingssite kiest ervoor bepaalde aanbieders of aanbiedingen niet mee te nemen in de vergelijking

- De vergelijkingssites voeren niet gelijktijdig prijswijzigingen door


Als je vergelijkt via meerdere vergelijkingssites krijgt je grotere zekerheid voor het vinden van de beste aanbieding.

Handig vergelijkingsoverzicht van de populairste energievergelijkingssites: http://www.consumentenvergelijking.nl/Energie.html

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Arnold2012 schreef: Handig vergelijkingsoverzicht van de populairste energievergelijkingssites: http://www.consumentenvergelijking.nl/Energie.html
En wie betaald de mensen die die site onderhouden?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door kweenie »

GJvdZ schreef:Zolang het advies "gratis" is, kan het per definitie niet onafhankelijk zijn. Slechts als je een adviseur betaald mag je onafhankelijk advies verwachten. Maar waarom ga je zelf niet de prijzen vergelijkdn? Zo moeilijk is dat niet.
Omdat er veel maatschappijen zijn, met ieder ook nog eens verschillende tarieven. Het kost heel veel tijd om alle maatschappijen en tarieven zelf te vergelijken. Dan kiezen de meeste mensen waarschijnlijk voor de bekendste maatschappijen. En dat zijn in het algemeen maatschappijen met een hoog reclamebudget.

Dat reclamebudget zou waarschijnlijk veel meer moeten stijgen dan het bedrag wat ze nu aan de vergelijkingssites moeten betalen. Je zou dan uiteindelijk dus duurder uit zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door tenormin »

Larske2000, je wilt veranderen van energie maatschappij. Prima. Vraagje, ben je tevreden over de energie mij. die je nu hebt of wordt je aangetrokken door de vele slogans "bij ons is het goedkoper". Heb je al eens echt uitgerekend wat je nu "verdiend" per jaar bij een overstap? Je hebt gelijk als je stelt dat de vergelijkssites niet eenduidig zijn. Je kan natuurlijk ook, voor 1 jaar, bij je huidige bedrijf een korting afdwingen, d.w.z. geen gas-elec. verhogingen voor volgend jaar. De meeste doen dit maar al te graag. Ze gaan niet over de verhogingen van de B.T.W. en de transportkosten want dat moet, zoals je weet, wettelijk. Weet je, in een andere branche, de Zorgverzekering, komt "mijn" verzekering (OHRA) er op vergelijkingssites ook niet best van af, toch, met aanvullende verzekering kom ik veel "verder" dan andere Verzekeringen qua declareren. (Dat is dan wat ik lees). Ik zelf vind dat je het best kunt vergelijken met vrienden/kennissen die een soortgelijk gebruik als jij hebben (dus gezin en kinderen of wat jij dan ook hebt) en een andere energieleverancier en daar eens de echte prijzen vergelijken. Ben je "eerlijker" af dan het zo mooie zwart op wit wat geschreven staat.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door tenormin »

Larske2000 schreef:Beste Mensen,
Misschien al vaak genoeg gevraagd, maar weet iemand waar ik op vandaag nog een website kan vinden, waar de energie-prijzen wél zonder kortingen en voorgetrokken partijen gedaan kan worden???

Heb vanmorgen 4 websites gebruikt, met de zelfde ingevoerde informatie....

En alle 4 geven ze een totaal ander 1 t/m .... (prijs laag/ hoog) overzicht, en dan ook nog niet eens een beetje verschillend.

Ze mogen best verschillen, maar niet zoals bij mij dat bij de ene Essent op 1 staat, en bij de andere site staat Essent op nummer 12 ...?????
Zie net op de site van de Telegraaf weer een vergelijk site, heb het niet gelezen maar misschien dat er iets "nieuws staat"? http://www.telegraaf.nl
Aan de rechterkant: Energieprijs tot wel €488.00 lager? Wie weet.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door Creatura »

Aan de rechterkant: Energieprijs tot wel €488.00 lager? Wie weet.
de website Consumind.nl is geen goede vergelijkingssite. Kijk maar in hun "Dienstenwijzer":

"Met wie werken wij?
Wij werken met een beperkt aantal leveranciers. Wij zijn ervan overtuigd dat het aanbieden van meerdere aanbieders niet in uw voordeel hoeft te zijn. Tarieven veranderen vaak, voorwaarden veranderen soms, dus wij zoeken naar partijen met stabiele, scherpe en gezonde producten door de jaren heen.

De aanbieders die we reeds aangesloten hebben bij onze overstaphulp zijn:
Energiedirect.nl en DONG Energy voor energie
KPN voor Internet & bellen
Mobiele telefonie (binnenkort beschikbaar)
Verzekeringen (binnenkort beschikbaar)
Hypotheken Van Bruggen Adviesgroep"


Vergelijken wordt op deze manier wel heel erg beperkt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door tenormin »

@creatura, had er wel bij geschreven dat ik niet had gekeken verder.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben overgestapt via de site Glaslicht.com Dat is goed bevallen, ik betaal nu 50 euro minder per maand dan bij de vorige leverancier. Dat komt mede doordat hier alle gloeilampen vervangen zijn door spaarlampen en doordat ik extra korting krijg als vakbondslid.

Rishiroy
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2013 08:43

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door Rishiroy »

Overstappen via Consumentenbond of via Uniters Consumers is wel degelijk voordelig en onafhankelijk.

Energiefreak
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 nov 2012 00:25

Re: Welke site verglijkt écht onafhankelijk??

Ongelezen bericht door Energiefreak »

Dat klopt totaal niet wat je zegt.
De consumentenbond verdient op elk contract wat via de site wordt afgesloten!

Gesloten