Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
LUO
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2018 12:40

Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door LUO »

Wie heeft ervaring met NextEnergy? Een nieuwe speler op de energie markt. Wij hebben er sinds de uitzending van Radar geen goed gevoel meer over en dat wordt bevestigd door onbereikbaarheid.

JvandeS
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2022 12:58
Beste antwoord
Gekozen door LUO

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

door JvandeS » 04 okt 2022 13:01

Ga vooral niet naar Next, tenzij u tijd teveel heeft en dit graag besteed aan het rechtzetten van hun fouten!

Per 01-10 zou ik met zowel gas als energie overstappen naar Next. In september meerdere keren contact gehad met mijn destijds huidige leverancier Vattenfall, omdat ik maar geen bevestiging van de overstap kreeg. Vattenfall had hier geen bericht over gehad van Next zeiden ze.

Meerdere keren contact gehad met de klantenservice van Next. De laatste keer via whatsapp waarbij mij ronduit bot werd medegedeeld dat de overstap wel geregeld zou worden.

Van Vattenfall kreeg ik gisteren de bevestiging dat mijn contract voor gas is beëindigd. Na ruim een uur in de wacht, een medewerker van Vattenfall gesproken die mij bevestigde dat Next alleen de overstap van gas heeft doorgeven.

Vervolgens Next geprobeerd te bellen, om na ruim 18 minuten in de wacht te horen te krijgen dat er geen medewerkers zijn en de verbinding wordt verbroken. Er is op geen enkele manier contact te krijgen met een medewerker, ook niet per mail, Whatsapp of de chat functie. Telefonisch komt alleen de melding dat er geen medewerkers beschikbaar zijn en de verbinding wordt verbroken.

Nu zit ik dus met een lopend energie contract bij twee leveranciers en krijg ik niemand te pakken die dit gaat oplossen.

Wat een ongeorganiseerde bende is het bij Next. Ze lokken mensen met lage prijzen, maar verwacht vooral geen service of een soepele overstap. Wees hiervoor gewaarschuwd voordat u de keuze maakt om over te stappen.

Daarnaast kan ik ook mijn (gas)verbruik niet inzien in de app, dus die transparantie die ze beloven maken ze ook niet waar.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Jablan »

Heb je een contract met dit bedrijf afgesloten?

LUO
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2018 12:40

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door LUO »

Nog niet. Ze lijken goedkoop in de vergelijingssites (500 tegenover 980 euro) Maar ze zeggen dat ze netto prizen berekenen aan klanten. Hoe kan dat? Waar verdienen ze dan aan? En ze geven aan dat ze dynamisch energieprijzen rekenen: citaat uit hun website: “Bij dynamische energieprijzen worden de daadwerkelijke inkoopprijzen per uur doorgerekend aan de consument. Dus de prijzen per uur vermenigvuldigd met het verbruik per uur. Hierdoor loopt een leverancier geen risico’s op fluctuaties van verbruik, opwek of prijsstijgingen. Dat vindt NextEnergy wel zo veilig.”

Is dit betrouwbaar? Heeft iemand hier ervaring mee?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door angel1978 »

LUO schreef:
30 sep 2022 21:12
Nog niet. Ze lijken goedkoop in de vergelijingssites (500 tegenover 980 euro) Maar ze zeggen dat ze netto prizen berekenen aan klanten. Hoe kan dat? Waar verdienen ze dan aan? En ze geven aan dat ze dynamisch energieprijzen rekenen: citaat uit hun website: “Bij dynamische energieprijzen worden de daadwerkelijke inkoopprijzen per uur doorgerekend aan de consument. Dus de prijzen per uur vermenigvuldigd met het verbruik per uur. Hierdoor loopt een leverancier geen risico’s op fluctuaties van verbruik, opwek of prijsstijgingen. Dat vindt NextEnergy wel zo veilig.”

Is dit betrouwbaar? Heeft iemand hier ervaring mee?
Er staat toch gewoon waar zij hun geld aan verdienen?
Wij verdienen niet aan jouw verbruik
Slim en zuinig energieverbruik is alleen mogelijk door inkoopprijzen één-op-één door te berekenen. Je betaalt wat je verbruikt en profiteert van lagere prijzen. NextEnergy rekent een vast bedrag per maand van €4,50 voor elektriciteit en €4,50 voor gas. Logisch en wel zo eerlijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Prijzen per uur klinkt leuk, maar wanneer gaat u energie verbruiken? Verlichting en verwarming gebruikt men op momenten dat er zeer weinig opbrengst is. En is er voldoende opbrengst, dan is men over het algemeen niet thuis. Dus alleen als u overdag stroom verbruikt en 's avonds bespaard kan dynamisch goedkoper zijn.
Dus gewoon eens uw verbruik gaan volgen en rekenen met hun cijfers.

JvandeS
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2022 12:58

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door JvandeS »

Ga vooral niet naar Next, tenzij u tijd teveel heeft en dit graag besteed aan het rechtzetten van hun fouten!

Per 01-10 zou ik met zowel gas als energie overstappen naar Next. In september meerdere keren contact gehad met mijn destijds huidige leverancier Vattenfall, omdat ik maar geen bevestiging van de overstap kreeg. Vattenfall had hier geen bericht over gehad van Next zeiden ze.

Meerdere keren contact gehad met de klantenservice van Next. De laatste keer via whatsapp waarbij mij ronduit bot werd medegedeeld dat de overstap wel geregeld zou worden.

Van Vattenfall kreeg ik gisteren de bevestiging dat mijn contract voor gas is beëindigd. Na ruim een uur in de wacht, een medewerker van Vattenfall gesproken die mij bevestigde dat Next alleen de overstap van gas heeft doorgeven.

Vervolgens Next geprobeerd te bellen, om na ruim 18 minuten in de wacht te horen te krijgen dat er geen medewerkers zijn en de verbinding wordt verbroken. Er is op geen enkele manier contact te krijgen met een medewerker, ook niet per mail, Whatsapp of de chat functie. Telefonisch komt alleen de melding dat er geen medewerkers beschikbaar zijn en de verbinding wordt verbroken.

Nu zit ik dus met een lopend energie contract bij twee leveranciers en krijg ik niemand te pakken die dit gaat oplossen.

Wat een ongeorganiseerde bende is het bij Next. Ze lokken mensen met lage prijzen, maar verwacht vooral geen service of een soepele overstap. Wees hiervoor gewaarschuwd voordat u de keuze maakt om over te stappen.

Daarnaast kan ik ook mijn (gas)verbruik niet inzien in de app, dus die transparantie die ze beloven maken ze ook niet waar.

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Kees007 »

NeoDutchio schreef:
30 sep 2022 21:35
Prijzen per uur klinkt leuk, maar wanneer gaat u energie verbruiken? Verlichting en verwarming gebruikt men op momenten dat er zeer weinig opbrengst is. En is er voldoende opbrengst, dan is men over het algemeen niet thuis. Dus alleen als u overdag stroom verbruikt en 's avonds bespaard kan dynamisch goedkoper zijn.
Dus gewoon eens uw verbruik gaan volgen en rekenen met hun cijfers.
Dynamische energieprijzen wordt door een aantal leveranciers geleverd, NextEnergie had ik nog niet gezien.
Info:
https://www.gaslicht.com/energie-inform ... e-tarieven
https://www.dynamische-energieprijzen.nl/

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Kees007 »

NeoDutchio schreef:
30 sep 2022 21:35
Prijzen per uur klinkt leuk, maar wanneer gaat u energie verbruiken? Verlichting en verwarming gebruikt men op momenten dat er zeer weinig opbrengst is. En is er voldoende opbrengst, dan is men over het algemeen niet thuis. Dus alleen als u overdag stroom verbruikt en 's avonds bespaard kan dynamisch goedkoper zijn.
Dus gewoon eens uw verbruik gaan volgen en rekenen met hun cijfers.
Dynamische energieprijzen wordt door een aantal leveranciers geleverd, NextEnergie had ik nog niet gezien.
Info:
https://www.gaslicht.com/energie-inform ... e-tarieven
https://www.dynamische-energieprijzen.nl/

AnneFloor123
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2022 23:01

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door AnneFloor123 »

Ik heb persoonlijk andere ervaringen met Nextenergy. Recent zijn wij overgestapt, dit verliep vlekkeloos. Ik herken wel dat de klantenservice erg druk kan zijn. Maar na wachten kwam ik er altijd goed doorheen en werd vooral ook adequaat en vriendelijk geholpen, wat het voor mij dan weer goed maakt.
Ook de app werkt eigenlijk altijd prima! Ik begin best lol te krijgen met het bekijken van de tijdstippen met laagste prijzen, wasmachine op de timer is goed besparen en timen van laden van de elektrische auto tikt al helemaal flink aan. Ik ga bewuster met energie om merk ik, in deze tijd geen overbodige luxe en geeft een goed gevoel om in deze bizarre tijden van energie toch invloed op de prijs te kunnen hebben. Kortom tevreden klant hier, dat mag ook gezegd worden :D

dvangelder
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2022 07:03

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door dvangelder »

Ik heb sinds begin vorige jaar een contract bij NextEnergy en ben zeer tevreden. Voor de drukte waren ze zeker goed bereikbaar. Ik denk dat net als andere leveranciers dat ze overspoeld worden door vragen. En dit is logisch, daar kampen wij maar ook vooral de leveranciers mee. Misschien moeten we daar een beetje respect voor hebben.

Als je het op de manier doet zoals zei zeggen dat je het moet doen, zijn ze wel degelijk goedkoper. Hou de prijzen in de gaten wanneer het laag is, en verbruik dan energie. Het werkt echt.

Ik ken nog iemand die bij deze partij zit, en die is ook gewoon tevreden. Dus ik denk dat het allemaal heel erg mee valt wat hier gezegd wordt...

Maerpa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2022 11:04

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Maerpa »

Beste Luo,
Deze topic heeft ons nu ook bereikt. Ik ben van NextEnergy en zal proberen in te gaan op de vragen die ik hier voorbij zag komen. Het klopt dat onze bereikbaarheid in het begin erg moeilijk was. We waren net als de meesten overvallen door het rumoer op de energiemarkt. Als een startende onderneming weet je gewoon nog niet wat je kan verwachten. Omdat we dynamische energietarieven rekenen, wat erg nieuw is, was onze klantenservice heel veel tijd kwijt met het persoonlijk uitleggen aan mensen. Gelukkig hebben we nu de klanten service flink kunnen uitbreiden. We reageren nu veel sneller op vragen.

Een app heeft zo nu en dan problemen, helaas is dat van te voren niet in te plannen. Dat vinden wij net zo vervelend als dat onze klanten dat vinden.

NextEnergy werkt met een abonnementsmodel, precies zoals bijvoorbeeld Netflix doet. Dat maakt dat we de prijzen voor de consument zo laag aan kunnen bieden. Dat vinden wij veel eerlijker en transparanter dan energieleveranciers die daar nog een marge bovenop doen.

Wij zijn goedgekeurd door de ACM nádat die de eisen om de consumentenmarkt op te mogen gaan, sterk verzwaard hebben. Op de website kan je precies zien hoe onze tarieven zijn opgebouwd. In de app kan je dagelijks de tarieven per uur of per dag zien. Dat zijn volgens ons juist de dingen die ons transparant en eerlijk maken.

Ik hoop met de beantwoording veel van je zorgen weg te nemen. Mocht je nog vragen hebben, we horen het graag.

Met vriendelijke groet,
NextEnergy

Eddy Ramos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2022 15:35

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Eddy Ramos »

Hier een zeer enthousiaste klant van Next Energy! Meterstanden die niet kunnen worden uitgelezen ligt bij de netbeheerder, niet bij Next Energy. Het is een jong bedrijf (bestaan nu een half jaar?) maar de overstap van Eneco ging vlekkeloos. Bij Eneco betaalde ik gas €3,40 per m3 en elektra €0,94 per kWh. Bij Next Energy betaal ik nu gemiddeld gas €0,75 per m3 en elektra €0,16 per kWh. Als ik dan even aan de telefoon in de wachtrij wordt gezet … Ja, dat heb ik ervoor over! Gewoon overstappen dus : )

Josvv
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2022 12:14

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Josvv »

Was klant bij nextenergy vanaf 15-9-22 meerdere keren gevraagd waarom de prijzen excl btw zijn , leveren aan particulieren en moeten dan Vlg mij prijzen incl btw tonen. Ook over de extra kosten voor elektra en gas staat niets in de app , je krijgt zo het idee erg goedkoop bezig te zijn maar dat is dus totaal niet waar. Ben per 1-11-22 overgestapt naar andere dynamische leverancier, maar heb ondanks dat factuur voor november gekregen en die afgeschreven is . Deze afschrijving heb ik gestorneerd . Per app aan nextenergy dit ook al ruim voor 1-11 doorgegeven , nul reactie. Nu aanmaning voor november. Nextenergy is op geen enkele manier te bereiken
Voor de periode bij next hebben wij maar voor de helft van de maand bedragen energie afgenomen . Dus moet serieus €€ terug krijgen , maar wederom geen enkele reactie van next
Wat een drama bedrijf.
Mailen appen bellen niets lukt

Willem23
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2022 11:03

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Willem23 »

Op 21 oktober de overstap gemaakt van Eneco naar Next energy. Waarom? omdat met prijzen van 3,50 per m3 gas en meer dan 1 euro voor KWh elektriciteit het nieuwe maandbedrag idioot hoog werd. Op de website de gegevens ingevuld, en op basis van mijn werkelijke gebruik van het laatste jaar werd er een voorbeeld berekening gemaakt. Dat verschil van bijna 800 euro per maand geeft dan zeker wel kriebels, kan dit wel, klopt dit wel. Toch doorgezet en alles per website en mail bevestiging doorgegeven en afgewerkt. Nimmer iemand gesproken, alles digitaal. De overgang zou zijn per 5 november, en dat is ook keurig gebeurd. In de tussenliggende periode van aanmelding en daadwerkelijke overgang, een 3 tal mails ontvangen van Next Energy waarin alles duidelijk werd uitgelegd. De app werkte direct op de 1e dag van levering en je kunt na ca. 16 uur de gegevens al zien van de dag ervoor. Prijzen zijn niet te vergelijken met nu ca. 16 cent per KWh en rond de 70 cent per m3 gas. Hier komen nog wel de leveringskosten bij en btw, maar het is gigantisch verschil.
Mijn ervaring is dan ook zeer positief te noemen, ze maken de lage prijs waar, en alles wat ze op de website en in hun mails hebben aangegeven komen ze na.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wat grappig al die positieve berichten van personen die dezelfde dag dat ze het bericht plaatsen zijn geregistreerd.
Dit is voor mij een hele rode vlag om bij dit bedrijf weg te blijven.

keesveld
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 nov 2020 14:49

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door keesveld »

NextEnergy werft klanten maar mist elke professionaliteit en erger nog, de wil, om haar klanten correct af te handelen. Contact met ze is onmogelijk; de telefoon wordt niet opgenomen, de chatfunctie staat uit en mail blijft vele weken lang onbeantwoord.

Het zou allemaal niet zo'n probleem zijn als contact niet nodig was maar men laat helaas nogal wat steken vallen, er wordt bijv. niet gecommuniceerd dat er gesaldeerd wordt per uur i.p.v. per jaar wat i.g.v. zonnepanelen erg ongunstig is. Dat betekende voor mij dat ik m'n elektriciteitscontract dus weer bij ze moest weghalen maar hier werd niet aan meegewerkt. De enige feedback die ik na vele weken ontving was een standaard reactie die m'n vraag volledig negeerde.

Ik wordt er moedeloos van en raad deze leverancier ten zeerste af om irritataties en erger te voorkomen.

JapiiZ
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 dec 2017 10:26

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door JapiiZ »

Wat grappig al die positieve berichten van personen die dezelfde dag dat ze het bericht plaatsen zijn geregistreerd.
Dit is voor mij een hele rode vlag om bij dit bedrijf weg te blijven.
Sinds Zaterdag mij ook aangemeld.....voorlopig word ik netjes op de hoogte gehouden dus we gaan het meemaken.

gijs.wubbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2022 18:43

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door gijs.wubbe »

Beste allen,

Hartelijk dank voor alle reacties. Dit helpt ons enorm om onze service steeds te blijven verbeteren. Wij zijn ons erg bewust dat we als startend energiebedrijf te maken hebben gehad met een aantal groeispurten, inmiddels is onze klantenservice enorm opgeschaald waardoor we telefonisch en via de chat zeer goed bereikbaar zijn. Daarnaast hebben we onze applicatie behoorlijk verbeterd.

Desalniettemin blijven we kritisch op de beleving van onze klanten en proberen wij steeds meer een service gerichte energieleverancier te blijven, dat lukt alleen door het gesprek met onze klanten aan te gaan.

Hartelijke groeten,

Gijs Wubbe (oprichter)

JapiiZ
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 dec 2017 10:26

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door JapiiZ »

Inmiddels geheel probleemloos over gegaan naar NextEnergy.
Vooralsnog geen problemen onder vonden maar....de info in de app is wel karig, maar hoop dat tzt meer gegevens in de app komen.

Josvv
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2022 12:14

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Ongelezen bericht door Josvv »

Je krijgt van mij nu de (kei) harde garantie dat je eind december de eindafrekening krijgt. Dit is niet het antwoord dat je verwachte want je wil hem natuurlijk nu direct ontvangen. Helaas kan dit niet anders nu, maar de eindafrekening staat al klaar en komt binnenkort jouw kant op.

Deze garantie krijg je van Stan. Dus als er iets is mag je hem verantwoordelijk houden.

Dus niet hé , nul reactie wederom , moeten nog steeds ca €1300 terug krijgen , zelfs harde beloftes zijn niets waard bij nextenergy

Plaats reactie