LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie kan mij informatie geven over oxxio?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door chaluna »

ik wil overstappen van leverancier, wie kan mij vertellen hoe bv oxxio is, is dat een goed bedrijf of is hij slecht.
reacties hoor ik graag.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Een simpele zoektocht op dit forum kan heel veel informatie opleveren. Oxxio is voortgekomen uit de combinatie van een aantal energiebedrijven die erg slecht bekend stonden en staan. Oxxio zal dus niet veel beter zijn en ik zou je dan ook adviseren er ver vandaan te blijven. Er zijn in dit forumdeel voldoende topics over Oxxio te vinden lijkt me zo.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door sprokkel »

chaluna
Geplaatst op: 05 Aug 2005 13:32 Onderwerp: wie kan mij informatie geven over oxxio?
ik wil overstappen van leverancier, wie kan mij vertellen hoe bv oxxio is, is dat een goed bedrijf of is hij slecht.
reacties hoor ik graag.
Kijk eerst hier maar voor je iets beslist.
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... /index.asp

mstoelinga
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2005 15:51

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door mstoelinga »

Chaluna,

Ook ik ben klant van Oxxio, eerder Evolta en heb zeer sclechte ervaringen. Het begon bij de overgang van Essent naar Evolta, de voorschotten werden pas na een half jaar geincasseerd. Wat dus inhoud dat je een half jaar achterloopt.....
Op het moment dat ik melding maakte van het feit dat mijn achterstand nu wel ingehaald was, konden ze me niet verder helpen, sterker nog ze begrepen niet eens wat ik bedoelde!
Nu komt het....
Eens per jaar ontvang je de eindafrekening, ik dus ook. Mijn thuissituatie was onveranderd en een erg strenge winter hebben we ook niet gehad. Toch stelde Evolta/Oxxio dat mijn verbruik met meer dan 200!!!!!!% gestegen was en of ik maar even 800 euro bij wilde betalen. Daarover heb ik direct mijn beklag gedaan en deze zaak loopt nogsteeds.

Mijn mening is niet doen.

met vriendelijke groet,
Mengs Stoelinga

millie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2005 21:03

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door millie »

Ik was lid van Intergas en heb me laten overrompelen met mooie praatjes van Oxxio, toendertijd Durion.
Ze zijn niets goedkoper, sterker duurder en het kost je ca. een jaar om er van af te komen. Bovendien moet je een boete betalen wanneer je het contract vroegtijdig wilt opzeggen, mijn advies NIET DOEN, geen oxxio !!!!

groetjes.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door lammertc »

Kijk op mijn site waar ik de correspondentie van een jaar heb opgezet.
http://www.dse.nl/~lammert
het kopje "lijdensweg die Energiebedrijf.com heet"

Let wel
Waar ik het heb over energiebedrijf.com moet je nu OXXIO lezen

Ik weet zeker dat je er niet meer intrapt

rush079
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2005 17:25

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door rush079 »

Niet doen. Lees thread over "jaarafrekening Energiebedrijf.com"= nu Oxxio

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door miraltje »

als je geen problemen met je huidige energie leverancier hebt wat betreft betalingen/jaarafrekeningen.
blijf dan bij je huidige leverancier van energie.
anders heb je grote kans dat je in een nachtmerrie wakker word van de energie liberalisering.

J. A. Warnier
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2005 12:28

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door J. A. Warnier »


Mijn ervaring met oxxio komt overeen met die van Dhr M.Stoelinga.
Aug. 2004 verhuisd en in sept. meegedeelt aan Evolta dat wij het huis gingen verkopen, en derhalve het contract per 1 juni niet meer verlengde. 1 juni 2005 huis verkocht en einde contract. HAD JE GEDACHT
Afschrijving voorschot ging gewoon door ondanks opgave meterstand van 1 juni voor de eindafrekening. Rekening geblokkeerd en toen kwamen de aanmaningen en dreigementen over de deurwaarder. Voor de zoveelste maal gebeld, en dan weer heel verwonderd, dat kan niet moet een vergissing zijn. En dit duurt nu al een jaar en ik ben er nog niet van af. Mensen kijk uit.
P.S. Ook ik kreeg in jan.2005 een jaarafrekening waarop "1100" kWh stroom teveel geteld was. Is nu ook nog niet hersteld. J.W.

Thijske72
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2005 09:23

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door Thijske72 »

Chaluna: niet doen!! Oxxio is een puinhoop! Ze proberen mij ook flink te pakken met een rekening van 1122 euro, en kan je nagaan: ben al 2 jaar geen lid meer van die club!

Pas er mee op, ik zou kiezen voor good old Essent of Eneco o.i.d.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door flappie »

mag ik weten wat er dan niet klop bij een energie nota van die maatschappij? en kan je ook aangeven welke componeten dus fout zijn volgens jou.

Thijske72
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2005 09:23

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door Thijske72 »

Hoi Flappie:

Ik zal je even laten weten wat er niet klopt aan mijn factuur:

* komt pas 2 jaar na dato
* de energiekorting wordt opgeteld bij de heffing
* er wordt 2 keer sommatikosten gerekend, terwijl het de eerste rekening is!
* de periode van afrekening klopt niet

Verder reageren ze nergens op, zelfs niet op aangetekende stukken van mijn kant, dus communicatie is niet mogelijk met deze mensen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door flappie »

periode van afrekening komt ie overeen met de periode van je netwerkbeheerders factuur?

minime
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2005 22:21

Re: wie kan mij informatie geven over oxxio?

Ongelezen bericht door minime »

Enige wat ik kan zeggen NIET DOEN OXXIO!!!! Vreselijk bedrijf dat het nog bestaat is onbegrijpelijk. Facturen kunnen ze niet je netjes te woord staan is ook te veel gevraagd, en als je een mail stuur met het verzoek om aanvullende info krijg je een standaard brief terug en geen antwoord op je vragen. Alsjeblieft mensen trap niet in de leugenachtige praatjes van dit bedrijf. Oja als je vroegtijdig wil opzeggen kost je dat €50.00!!!!

Gesloten