WKO-installatie, opeens wordt er Vastrecht Koude berekend

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
EvdZwaard

WKO-installatie, opeens wordt er Vastrecht Koude berekend

Ongelezen bericht door EvdZwaard » 05 apr 2016 21:34

Ik woon 2 jaar in een seniorenappartement in Kudelstaart, waar wij een WKO-installatie hebben van INNAX.
In de warmtewet wordt het Vastrecht Warmte geregeld en de variabele kosten van warmte per GJ, zo ook het meettarief per jaar,
maar er is niets geregeld betreffende het Vastrecht Koude. Ik heb al contact gehad met ConsuWijzer (is consumentenloket van ACM) en
bevestigde mij dat Vastrecht koude niet is geregeld in de Warmtewet en is dus vrije markt.
Met gevolg dat we dit jaar van € 0,00 naar € 120,00 per jaar gaan betalen voor Vastrecht koude. Mijn variabele kosten waren in 2015 € 6,49 en dat
wordt dit jaar € 120,00. Bij meldpunt-warmtewet regent het klachten betreffende hoge kosten Vastrecht koude bij WKO installaties. Het probleem
is, dat je zelf geen andere energieleverancier kan zoeken omdat wij noodgedwongen zijn aangesloten op een WKO-installatie.
Wie kan dit stoppen ??????

sjohie

Re: WKO-installatie, opeens wordt er Vastrecht Koude berekend

Ongelezen bericht door sjohie » 07 apr 2016 13:31

EvdZwaard schreef:Ik woon 2 jaar in een seniorenappartement in Kudelstaart, waar wij een WKO-installatie hebben van INNAX.
In de warmtewet wordt het Vastrecht Warmte geregeld en de variabele kosten van warmte per GJ, zo ook het meettarief per jaar,
maar er is niets geregeld betreffende het Vastrecht Koude. Ik heb al contact gehad met ConsuWijzer (is consumentenloket van ACM) en
bevestigde mij dat Vastrecht koude niet is geregeld in de Warmtewet en is dus vrije markt.
Met gevolg dat we dit jaar van € 0,00 naar € 120,00 per jaar gaan betalen voor Vastrecht koude. Mijn variabele kosten waren in 2015 € 6,49 en dat
wordt dit jaar € 120,00. Bij meldpunt-warmtewet regent het klachten betreffende hoge kosten Vastrecht koude bij WKO installaties. Het probleem
is, dat je zelf geen andere energieleverancier kan zoeken omdat wij noodgedwongen zijn aangesloten op een WKO-installatie.
Wie kan dit stoppen ??????
Kort door de bocht denk ik de politiek, die maken de wetgeving? Ik zou proberen om via een partij als Groen Links of milieudefensie eens te kijken of je dit ergens op de politieke agenda kan krijgen. Mogelijk dat de redacteuren van Radar dit via het forum zien, en er een item aan wagen, maar je kan ookdirect contact met ze opnemen.

waljaard

Re: WKO-installatie, opeens wordt er Vastrecht Koude berekend

Ongelezen bericht door waljaard » 13 feb 2017 22:38

Hallo EvdZwaard,
Hier zelfde situatie. Al jaren. WKO systeem met hoge vastrechtskosten. Qua warmte zitten ze aan de maximale toegestane bedragen volgens de warmtewet en qua Koude wordt er vastrecht Koude en Administratie Koude gerekend....En daar is geen wet voor. Wij hebben al jaren geklaagd en brieven geschreven. Het onderwerp is in de Tweede Kamer behandeld maar tot nu toe zonder resultaat. De Warmtewet gaat waarschijnlijk wel aangepast worden per 1 januari 2018 maar de vraag is of dan Koude wordt meegenomen in dat verhaal. Er zijn vele huurders/kopers die veel te veel betalen via de WKOvastrechtbedragen en ook wij kunnen niet naar een andere energieleverancier. Wij zoeken het nu verder uit bij onze Gemeente Politiek en hebben contact met de Woonbond. Het vergt doorzetting.
Misschien moeten we ons landelijk gaan verenigen? En een vuist gaan maken....
Elsa

Gesloten