Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jaap_Schilder

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Jaap_Schilder » 13 jun 2017 22:48

Ook ik ben helaas in het verkoop praatje van Inhoofdzaak getrapt. De verkoper van inhoofdzaak kwam tegen 18:00 aan de deur op het moment dat we eten deden koken maar wilde de man niet weg sturen dus hij mocht binnen komen. Na een haastig gesprek zou ik minder gaan betalen volgens de medewerker van inhoofdzaak. Helaas was dat te mooi om waar te zijn. Ben weer overgestapt naar de Nuon en kreeg een boete van 2x 500 euro (per contract 500). Je zou zeggen dat je dan al genoeg gestraft bent als je 1000 euro boete moet betalen maar vandaag lag er nog een nota van inhoofdzaak dat die ook nog eens 756 euro boete opleggen. Mijn eerlijke advies is aan alle mensen om geen zaken te doen met inhoofdzaak.

Henoena

Ongelezen bericht door Henoena » 15 jun 2017 18:33

Heb dus het zelfde, kwam een dame die niet meer bereikbaar is langs. Die gaf aan dat ik nergens aan vast zat. En mail zou krijgen met wat het verschil zou zijn daarna contract die ik moest tekenen en dan ga ik pas wat met hun aan.

Tot ik melding kreeg dat mijn huidige energie is opgezegd. En krijg mailtjes dat er geld wordt afgeschreven.

Had weken geleden contact gehad krijg elke keer mailtje met wordt doorgestuurd na inhoofdzaak die pakken her op want wij van Total kunnen er niks mee. Was geheel vrijblijvend heb geen contract getekend maar zou info krijgen . Wat is dit [ongefundeerde bewering verwijderd] al hier vanaf eerste wat ik morgen ga doen is met de papieren aangifte doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jun 2017 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie

edwinstork

Ongelezen bericht door edwinstork » 19 jun 2017 21:13

hierbij melding van het bekende verhaal met afloop. Inhoofdzaak colporteur aan de deur, mooi verhaal over overstap energieprovider Total, aanbieding, na evaluatie gezien dat het weinig verschil met huidige provider geeft, binnen de 2 weken termijn opgezegd bij Inhoofdzaak. 1 maart is dit bevestigd door Inhoofdzaak per mail.
nu blijkt dat wij toch per 1 mei Total als nieuwe energieleverancier hebben, dit merkten we doordat we facturen kregen maar ook omdat onze oude energieleverancier opbelde met de vraag waarom wij waren overgestapt.
sinds ongeveer half mei aan het bellen en mailen met Inhoofdzaak. telefonisch wordt ik vriendelijk te woord gestaan, maar de dames kunnen absoluut niet concreter worden dan te zeggen dat ik op tijd heb opgezegd, dat het ze spijt en dat ze het gaan melden aan de "leidinggevende" wordt doorgegeven. dit meerdere malen, zonder verdere reactie.
ik heb nog vriendelijk voorgesteld dat de leidinggevende met mij contact kan opnemen om uit te leggen waar ze mee bezig zijn om de fout ongedaan te maken, en aan te geven wanneer ik wat kan verwachten. Weer een oorverdovende stilte.
ook bij Total is het trouwens niet anders.

ik ben er nu helemaal klaar mee (ik houd het nu netjes...). wellicht helpt deze melding hier mijn zaak in de goede richting.

Ouwerkerk

Ongelezen bericht door Ouwerkerk » 01 jul 2017 00:14

Ouwerkerk

Bij mij is ook een man geweest van Inhoofdzaak. Mijn woning stond te koop en het was onbekend wanneer de woning zou worden verkocht. Geen enkel probleem zei de verkoper als u gaat verhuizen kan het contract mee en anders kunt u er vanaf ( hier is door de verkoper een notitie van gemaakt). Nu is mijn woning verkocht en heb dit keurig gemeld bij innova. Ik woon op dit moment bij mijn ouders en krijg doodleuk een boete van 1000 euro omdat ik het contract heb opgezegd.

Heel bijzonder want wat ik ook meld men weet niets van de afspraken die zijn gemaakt.

Ik ben geen ondernemer en ook ik zit met een contract van 5 jaar........ wat te doen?

Groetjes

Schutte26

Ongelezen bericht door Schutte26 » 01 jul 2017 15:14

juli 2016 bezoek aan huis gehad van ren medewerker van de firma
inhoofdzaak met mooie praatjes heeft hij ons een contract voor gas en
elektra aangepraat voor 5 jaar, zonder bijkomende kosten of overstapboete.
Eerste factuur ontvingen wij pas na het opzegtermijn. Maandtarief was 30
euro hoger dan verwacht. Eindafrekening NLE (vorige leverancier) werd een
boete van 200 euro opgelegd, en automatisch geincasseerd. 
8 keer gebeld met inhoofdzaak, diverse mailtjes naar hun. Telefonisch nooit
antwoord mogen ontvangen en per mail wordt ik aan het lijntje gehouden. Tot
op heden nog niks concreets gehoord , omtrent de boete die ik niet hoefde
te betalen. Dit loopt nu al meer dan een half jaar en wil nu toch wel eens
een goede oplossing hiervoor. Indien hier geen gehoor aangegeven wordt, ga
ook ik het hogerop zoeken.

graag een reactie en de boete retour.

JohnenMonique

Ongelezen bericht door JohnenMonique » 04 jul 2017 15:50

Helaas zijn ook wij gedupeerd.
In februari kwam er iemand van In Hoofdzaak bij ons aan de deur met een mooi praatje.
Omdat er op ons adres een inschrijving loopt bij de KvK kon hij ons een
mooie aanbieding doen voor zakelijke energie, (kan oplopen tot 20%).
Op dit moment was dit Total, maar het werd in de gaten gehouden, mocht er
ergens anders een goedkopere aanbieding zijn werd de overstap door In
Hoofdzaak geregeld.
Wat ze voor het gemak er niet bij hebben gezegd is dat het om een contract
voor 5 jaar gaat en dat er enorme boetes op zitten. Als wij dit geweten
hadden, hadden wij uiteraard nooit getekend.

Op 25 april heb ik zowel naar In Hoofdzaak als Total een aangetekende brief
verzonden. Van Total helemaal geen reactie en van een In Hoofdzaak na ruim
2 weken een telefoontje of ik een mail wilden sturen, zodat ze konden
kijken wat ze konden betekenen. Nou die mail hebben ze gehad, maar
vervolgens geen enkele reactie.

Op basis van oneerlijke handelspraktijken wil ik deze overeenkomst nietig
verklaard hebben. We hebben een bemiddelingsovereenkomst getekend bij In
Hoofdzaak, maar geen contract ondertekend bij Total, en toch zit je dan
ergens 5 jaar aan vast.

Ik hoop dat er een oplossing komt en we binnenkort kunnen overstappen naar een betrouwbare leverancier.

vdlp11

Ongelezen bericht door vdlp11 » 05 jul 2017 10:16

Op 3 maart 2017 is de verkoper van inhoofdzaak bij onze klant geweest, die al op enige leeftijd is. Hij stelde zich voor als medewerker van de Kamer van Koophandel. Hij vertelde en bevestigde meerdere malen dat inhoofdzaak een nieuw opgericht onderdeel was van de KvK. Onze klant is penningmeester van twee stichtingen (wat vermeld staat in de KvK) en dit is een reden dat inhoofdzaak bij hem langs komt om een misleidende overeenkomst te sluiten. Uiteindelijk heeft de verkoper onze cliënt zo omgepraat dat hij voor deze twee stichtingen een bemiddelingsovereenkomst met inhoofdzaak heeft getekend en tevens voor het leveren van gas & energie voor de komende 5 jaren! Hij wil van deze overeenkomst af, er is begin mei een aangetekende brief naar inhoofdzaak gestuurd, waarin opgenomen is dat zij onze cliënt hebben misleidt en tevens dat niet iedereen die ingeschreven staat bij de KvK ondernemer is. Hij is ingeschreven bij de KvK omdat hij penningmeester is van een stichting (immers stichtingen moeten hun bestuur inschrijven bij de KvK) en dit betekent dat onze cliënt een particulier is en een zakelijk contract ook niet geldig is. Als reactie hebben wij drie mogelijkheden gekregen van inhoofdzaak te weten: overeenkomst blijft in stand, boete beding of de zaak naar de advocaat.
Op grond van oneerlijke handelspraktijken wil ik namens onze cliënt deze overeenkomst nietig verklaren.

Gerard de Graaf

Ongelezen bericht door Gerard de Graaf » 02 aug 2017 00:19

Hier hetzelfde verhaal over een verkoper aan de deur van Inhoofdzaak icm met Innova, november 2016.
Ik wil graag overstappen qua energieleverancier aangezien ik duurder uit ben dan voor heen (circa 20%!). Ik ben alleen geschrokken van de hoge boetes die ik hier voorbij zie komen. Hoe kan ik hier onderuit komen.
Ik had op dat moment (november 2016) nog een eigen zaakje (klein webshopje). Deze heb ik echter op dit moment niet meer. Ik ben dan ook sinds 1 juli 2017 uitgeschreven bij de kvk. veranderd er iets in dat contract aangezien ik geen ondernemer meer ben?

Dat ik, en velen met mij, ben misleid is wel duidelijk. Hier zou toch iets tegen gedaan kunnen en moeten worden? Tegen zowel Inhoofdzaak als Innova.

Kjeld van straalen

Ongelezen bericht door Kjeld van straalen » 10 aug 2017 02:26

Ook ik ben er eergisteren in getrapt!
Heb ik nu nog tijd om er onder uit te komen?
Voor dat ik straks hoge boetes binnen krijg?
Bij mij is de leverancier innova.

Ik hoor heel graag van jullie!

monique.kemper
Contacteer:

Ongelezen bericht door monique.kemper » 12 aug 2017 12:29

Kjeld, aangetekend schrijven sturen ( kopie bewaren) dat je van de diensten geen gebruik wilt maken en annuleert. Succes!

Mos1958

Ongelezen bericht door Mos1958 » 13 sep 2017 17:22

Bij mij het volgende, wij hebben vorig jaar niet door gehad dat degene die aan de deur kwam voor een energiecontract , iemand van een bemiddelingsbureau was. In Hoofdzaak dus. Ook mooie praatjes, dat wij veel te duur zaten. Begon ook direct over Gas en Total. Wij zijn er destijds in getrapt en nu sinds 1 augustus weer overgestapt. Nu krijg ik en van In Hoofdzaak een boete wegens vroegtijdig beëindigen als van Gas en Total. Bij In Hoofdzaak kreeg ik een boete van 726, euro en van Gas en totaal en boete van: 486 euro. In totaal dus 1212 euro. Wij hebben niet geweten dat wij via een bemiddelingsbureau bij Totaal Gas terecht waren gekomen. En wat nu???

nima90

Ongelezen bericht door nima90 » 13 sep 2017 21:06

Goedendag,

Met stomme verbazing kreeg ik van mijn zus te horen dat een verkoper van Topselectief die in mei jl. aan de deur was geweest en haar aandrong om een zakelijk contract NAMENS MIJ af te sluiten voor mijn onderneming. Ondanks dat mijn zus meerdere malen aangaf dat ik niet thuis was, bleef hij aandringen dat het een goede deal was en dat zij wel namens mij kon tekenen ZONDER machtiging om vervolgens binnen 2 weken bedenktijd het contract op te zeggen. Hij gaf hierbij zijn nummer dat zij hem persoonlijk kon bellen voor de opzegging. Mijn zus ondertekende het contract, maar nam de volgende dag direct contact op met het nummer dat haar gegeven was om het contract op te zeggen. Echter bleek deze nummer niet te bestaan en nam zij contact op met het algemene nummer van Topselectief. De medewerker gaf aan dat de opzegging geregeld zou worden en dat zij aan niets verbonden zat. De grap is dat er vervolgens in juni jl. een bevestiging werd verstuurd dat mijn zus gebonden zat aan een contract met Innova op naam van mijn onderneming! Ik heb direct contact opgenomen met Innova en het verhaal uitgelegd (maar ook via de mail gestuurd om het zwart op wit te hebben). De medewerker was klantvriendelijk en zocht dit uit met als gevolg dat het contract opgezegd werd. Echter kreeg ik begin augustus jl. een brief van Topselectief dat ik een boete van € 1.210,- binnen 14 dagen moest overmaken wegens het annuleren BUITEN de bedenktijd van 2 weken! Belachelijk! Via de mail wordt er niet gereageerd, via de telefoon wordt alles ontkent en krijg je ook een grote mond. Inmiddels heb ik nog een aanmaning gekregen en ook nog eens incassokosten (van hun interne afdeling Incasso & vorderingen) met als totale kosten € 1.399,- die ik 5 dagen moet overmaken! Vervolgens wordt er ook nog bedreigd dat zij tot dagvaarding zullen overgaan. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat radar hier uitkomst biedt en anders zal ik overgaan tot de geschillencommissie, maar zonodig hen ook voor de rechter slepen. Wel zo makkelijk om klanten erin te luizen en slapend rijk te worden.

michabb

Ongelezen bericht door michabb » 16 sep 2017 17:53

Hier een vergelijkbaar verhaal.

Afgelopen donderdag bij mijn vriendin thuis verkoper aan de deur verhaal over de kvk daarna een aanbieding doen contract opgesteld kopie van paspoort gevraagd met de toezegging alles op de mail te zetten. Ze kon dan per mail akkoord gaan of niet.
De mail vandaag ontvangen met een 5 jarig contract bij total. in de voorwaarden is wel te lezen dat ze het kan annuleren dat hebben we nu ook gedaan ook gaan we maandag even contact opnemen met de desbetreffende verkoper om dit ook door te geven. voor de rest hopen we dan maar dat dit niet een soortgelijk verhaal gaat worden.
Het is in dit geval niet bovengenoemd bedrijf dat deze tactiek toepaste ik weet dus niet of ik hun naam hier nu al moet vermelden terwijl ik de afloop niet weet. Echter van hun aanpak en hun leugens aan de deur is eigenlijk al een conclusie te trekken en die is toch al zorgwekkend.

wordt vervolgd.....

jackdekort

Ongelezen bericht door jackdekort » 29 sep 2017 15:02

InHoofdzaak,

23-3-2017 hebben we een contract getekend bij in Hoofdzaak onder valse voorwendselen.
Bij ons is een adviseur geweest en die zei dat hij kwam namens onze vaste energierelatie.
Dit is pertinent niet waar want deze relatie werkt werkt niet voor jullie, ondanks dat ik vroeg of hij echt via dez persoon kwam werd dit bevestigd.
Daarom voelen wij ons opgelicht en willen onder het wurgcontract uit.
We willen kosteloos bij Total en In Hoofdzaak kunnen annuleren
Gezien de lage verbruiken is het ook een heel vreemd contract met dit hoge vastrecht voor de levering, ook weer heel erg discutabel.
Jullie spreken over een best choice die voor ons heel erg slecht uitpakt.

Ook heeft de adviseur van in Hoofdzaak 3 contracten laten ondertekenen door een niet tekenbevoegde van ons bedrijf .
Dat is natuurlijk ook not done en dat kun je gewoon niet maken
Al bij al een hele vreemde gang van zaken die riekt naar oplichting en onder valse voorwendselen verkopen van een wurgcontract.

Ik hoop dat we na vaststelling van deze ongeregeldheden kosteloos en zonder veel gedoe kunnen annuleren.
Ook vind ik de rol van Total gas en power zeer discutabel.

Jack de Kort

AnjaBella

Ongelezen bericht door AnjaBella » 18 okt 2017 18:19

Ook hier tot mijn grote spijt een bemiddelingsovereenkomst afgesloten met Top Selectief, vh InHoofdzaak, waardoor ik een overeenkomst heb met Innova. De bedenktijd voor deze overeenkomst met Top Selectief bedroeg 14 dagen, volgens de dame waarmee ik het gesprek had, ingaande na ontvangst van de bevestigingsmail. Deze heb ik niet ontvangen maar is volgens Top Selectief op 2 oktober verstuurd, volgens de dame aan de telefoon en de kleine lettertjes, is mijn bedenktijd overigens op 29 september ingegaan, de dag van het gesprek en ondertekenen van het contract. Ook Innova had nog niets over mij gehoord en nog geen dossier aangemaakt, hier is mijn bedenktijd dus nog niet eens ingegaan... Stom natuurlijk dat ik me heb laten oplichten maar dit moet natuurlijk niet kunnen... Ik wil hier gewoon van af!

audrey.sutanto
Contacteer:

Ongelezen bericht door audrey.sutanto » 09 nov 2017 14:02

Ik ben een jaar geleden benadert door een adviseur van inHoofdzaak. Ik had aangegeven elk jaar de vrijheid te willen hebben om over te kunnen stappen. Er is toen een berekening gemaakt door de adviseur en hij kwam op een bedrag uit van rond de 400 euro na een jaar. Dat willen de andere energiemaatschappijen wel betalen. Heb toen een 5 jarig contract afgesloten bij Innova. Zij hebben beloofd na een jaar weer contact met ons op te nemen om te kijken of het goedkoper kan. Het is nu een jaar geleden. Ondertussen contact gehad met Essent die hun energie goedkoper aanbieden dan Innova. Zij berekenden hoe hoog de boete zou zijn die ze zouden moeten betalen en kwamen op een bedrag van rond €2000. Die gaan ze natuurlijk niet voor me betalen. Dus ik heb inHoofdzaak gebeld, zij hebben mij overigens niet gebeld na een jaar. Zij ontkennen dat de boete zo hoog is en kwam zelf op €1800 en daar zit de boete van €1000 aan inHoofdzaak zelf al bij in. Had ik de kleine letters maar gelezen, want van die boete van €1000 wist ik niets en heeft de adviseur natuurlijk ook achterwege gelaten. Essent had al voorspelt dat inHoodzaak zou zeggen dat Innova nog steeds de goedkoopste zou zijn....en ja Essent had gelijk.
Dus al zou ik over 3 jaar willen overstappen naar een andere energiemaatschappij en wordt de boete per product steeds lager, dan kan ik nog steeds niet weg, omdat ik natuurlijk ook nog die boete heb van €1000 bij inHoofdzaak die overigens met het jaar niet lager wordt in tegenstelling tot de boete per product. Ik zit helaas voorlopig nog wel vast.

lespollie

Ongelezen bericht door lespollie » 10 nov 2017 12:46

In maart 2017 kwam ook ene [naam verwijderd] bij ons aan de deur. Ook hij schijnt niet meer te werken voor Inhoofdzaak (toch vreemd dat die medewerkers na het afsluiten van de contracten ineens niet meer daar werken). Kortom heel veel vertelt en beloofd. Met name ook dat Innova hetzelfde opties/ platform zou hebben als Essent qua inzicht in de kosten, etc. Dit is echter niet het geval!!

De boete bij Essent moest ik zelf achteraan en na vele telefoontjes en enkele maanden later was dit pas eindelijk terug gestort door Inhoofdzaak. Mij was verteld dat dit door hen automatisch werd geregeld, ook al niet waar!

Ook verteld door [naam verwijderd] was dat de levering van Innova voor een jaar was en op het contract is gewoon 5 jaar aangekruist, NIET de afspraak. Ook zal hij elk jaar weer komen met een nieuw voorstel voor de goedkoopste leverancier. Als ik nu bel dan kan dat alleen als Inhoofdzaak "dat wilt" .... WTF!!!

Ook de bereikbaarheid van Inhoofdzaak is niet om over naar huis te schrijven, verre van!

Daar komt nog bij dat het contract is afgesloten zakelijk terwijl ik een privé persoon ben. Het bedrijf is wel gevestigd op dit adres maar ik ben daar niet werkzaam en ik heb getekend dus lijkt mij dit onrechtmatig, een contract van 5 jaar terwijl dit bij particulieren helemaal niet mag. (vandaar de afspraak voor 1 jaar).

Komt nog eens bij dat op het contract niet eens staat of het een vast of variabel tarief is!!

Ik ben ontzettend boos en voel me, ook zoals zovelen hier, opgelicht door Inhoofdzaak!!!

Ze adverteren met zorgen uit handen nemen maar in de praktijk komen er juist vele zorgen bij en moet ik zelf nog meer doen dan toen ik bij Essent was.

Een zeer slechte zaak dat Inhoofdzaak!!

Groet,
Lespollie
Laatst gewijzigd door Radar op 10 nov 2017 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

yan

Ongelezen bericht door yan » 10 nov 2017 13:38

Gewoon Essent (of ieder andere leverancier) contacten en met hen een nieuw contract afsluiten.
Incasso's van inhoofd-zaak blokkeren en klaar.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 » 10 nov 2017 13:54

yan schreef:Gewoon Essent (of ieder andere leverancier) contacten en met hen een nieuw contract afsluiten.
Incasso's van inhoofd-zaak blokkeren en klaar.
Kans is groot dat door de overstap er een boete moet worden betaald en dat zal Essent niet doen.
Ook word door meerdere aangegeven als je bij Inhoofzaak weg wilt boete 500 per product is.

Het blijft me toch maar weer verbazen hoeveel mensen hier intrappen.
Serieus Colportage die lui als die aan de deur komen dan gooi je toch gewoon de deur dicht

aisharabe

Ongelezen bericht door aisharabe » 07 jan 2018 22:28

OOk mij is hetzelfde gebeurd. een contract met leugens afgesloten en toen ik daar achter kwam natuurlijk teruggegaan naar mijn vorige leverancier, Maar nu komt dus die boete van 500 en meer!!! Is nu 900 euro ruim. ik blijf hen schrijven maar er komt niet eens een normaal antwoord. ook de tussenpersoon niet te bereiken en ik weet niet eens van welk bedrijf dat is. kan iemand mij adviseren welke stappen ik nu moet ondernemen om van deze idioot hoge boete af te komen. ik ken nog meer mensen die er in zijn getrapt maar die dan maar zijn gebleven om geen problemen te krijgen en geen boete te krijgen. ik vind het zelfs nu een principe kwestie!! het ruikt naar oplichting

Plaats reactie