LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Peter en Barbara
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2018 11:16

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Peter en Barbara »

Beste lotgenoten, Ik heb eenzelfde ervaring als jullie en heb net ook de uitzending gezien op radar.avrotros.nl. Heeft iemand van jullie al een positief resultaat weten te bewerkstelligen m.b.t. inHoofdzaak en Total? Graag je reactie. Groet, Peter

Nurtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2018 16:17

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Nurtje »

Ik ben er ook ingeluisd, ik heb echter na veel mensen aan de lijn gehad gewoon de overstap naar een andere leverancier gemaakt. Wel zit ik nu met een boete van 500 euro van iets wat ik niet wilde hebben. Ik vindt het betalen van dat bedrag volkomen onterecht aangezien ook ik dat hele contract niet wilde hebben.
Van mij even een vraag, ik neem aan dat er via Radar wel mensen aan het werk zijn om gedupeerde te helpen? mijn vraag is ; bij wie moet ik terecht om in beroep tegen die boete te kunnen gaan? is er al iets geregeld ergens? Daar zou ik graag even meer van willen weten. Alvast bedankt

Nurtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2018 16:17

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Nurtje »

Ook ik ben erin getrapt, contract inmiddels beeindigd maar zit vast aan een "onterechte" boete omdat ik het contract nooit heb gewild en het is "opgedrongen" buiten mijn wil en zin om. Kan iemand mij verbinden met een juridisch contactpersoon of moet ik zelf op zoek naar een advocaat of juridisch adviseur? Graag reactie gevraagd...

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nurtje schreef:
05 okt 2018 16:07
Van mij even een vraag, ik neem aan dat er via Radar wel mensen aan het werk zijn om gedupeerde te helpen?
Radar heeft bijlange na niet de nodige mankracht daarvoor. U kunt beter ConsuWijzer en het Juridisch Lokt bellen, de laatste kan u helpen aan een jurist.
Nurtje schreef:
05 okt 2018 16:07
mijn vraag is ; bij wie moet ik terecht om in beroep tegen die boete te kunnen gaan?
De kantonrechter.

Maoma
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2018 21:07

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Maoma »

Hi allemaal.
Ook ik ben er ingetuind, maar ben uitstekend geholpen door de Autoriteit Consumenten Markt. En definitief door het Bedrijfsloket van de ACM.

Het volgende: nadat ik een veel hogere rekening kreeg, ben ik er ingedoken en het bleek dat men mij op het spoor was gekomen via de KvK en wel om de volgende reden: dit telefoonnummer stond op naam van een stichting waar mijn man bij betrokken was. Lang geleden. DE rekening stond ook op de naam van die stichting.

Via de ACM ben ik doorverwezen naar het bedrijfsloket :072 722200 en daar hebben ze mij aan een brief geholpen die op hun website stond. Omdat ik natuurlijk niet tekeningsbevoegdheid had en heb voor de betreffende stichting, was het snel geregeld. En daarna is alles teruggedraaid en heb ik mijn geld teruggekregen!

Dus blijf er niet mee zitten en ga aan de slag, want het zijn gladjanussen...
Fijn dat Radar er ook aandacht aan besteed heeft.

Groet en succes,
Maoma

RobertNobel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2019 05:57

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door RobertNobel »

Hallo,

Ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat ik ben opgelicht. Mijn contract van TotalGP gaat in op 30juni 2019 en is afgesloten ergens in 2018. Helaas is het bij mij niet particulier maar zakelijk. Met andere woorden na 30 juni ga ik waarschijnlijk ook een hoge boete krijgen. Bij mij is het via energie-partner gegaan. Is er voor mij ook nog enig hulp mogelijk om onder die boete uit te komen?
Alvast bedankt voor uw reactie.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@robertNobel

Waarom zou u een boete krijgen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alleen als Robert Nobel kan bewijzen dat de verkoper de boel misleid heeft.

Altijd verkoop gesprekken aan deur of telefoon opnemen...
Dan durven ze niets meer te liegen.

Als zakelijke KVK bezitter zit je er aan vast zonder bedenktijd, maar in 2018 afgesloten en wachten op afloop huidige contract is wel erg traag.... een ruim half jaar niets doen en nu binnen 1 week, dat lukt vrijwel zeker niet.

LarsLemmens1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:21

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door LarsLemmens1986 »

Beste "ondernemers".

de reeds genoemde contracten zijn geen oplichting vanuit de leverancier. In deze gevallen worden mooie contracten gepresenteerd en vervolgens met de gedupeerden een volmacht ingevuld. Wanneer de vraag geteld word, "teken ik voor een contract" kan de verkoper met alle eerlijkheid zeggen... Nee.

er word namelijk niet getekend voor een contract, maar de verkoper kan aan de achterkant een contract namens jullie afsluiten. Aangezien de meeste verkopers het meest verdienen aan een 5 jarig contract. Zullen die ook vaak dan "verkocht" worden.

hiervoor KAN een Heran procedure worden opgezet. Kans dat die in behandeling genomen word is 33%. van die 33% heb je 10% kans dat je hem wint, tenzij je precies weet bij welke mensen je hem moet indienen. Bij een standaard klantenservice zal er veelal bot gevangen worden.

Mochten er mensen willen informeren over de mogelijkheden. Stuur me maar even een PM.

voor de goede orde... Ik ben een Colporteur. Al 12 jaar en ik kan mezelf voor elke verkoop recht in de ogen aankijken. Ik heb een hekel aan malafide etters. Zij maken namelijk het werk waar ik zo van geniet kapot. Ik zal jullie vrijblijvend helpen zonder commercieel doel. Waarom? 1 omdat het kan, 2 omdat ik wil bewijzen dat we echt niet allemaal hetzelfde zijn.

En een klein lichtpuntje. Energiemaatschappijen en de ACM hebben geluisterd naar jullie klachten. tegenwoordig geld er op al deze contracten 2 weken bedenktijd ;)

Gesloten