LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dem.van-sleen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2016 19:21
Contacteer:

Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door dem.van-sleen »

Contract afgesloten bij Total voor Gas & Energie via InHoofdzaak.



Vekoper kwam aan de deur (05-10-16) met een "goede deal" om Gas en Energie zakelijk af te sluiten ipv privé. (De woning gebruik ik ook alleen als cusument en niet zakelijk)



Het klonk goed en ik heb getekend omdat ik 2 weken bedenktijd had!



De verkoper gaf mij zijn telefoonnummer, gaf aan dat hij 24/7 bereikbaar was.



Binnen de 2 weken (17-10-16) bedenktijd gaf ik via een telefoontje en via een bericht aan dat ik er toch maar vanaf zag en plotseling kreeg ik bericht (04-11-16) dat ik opeens was overstapt op Total voor 5 jaar.



Direct de verkoper gebeld en hij gaf aan dat het zijn fout was en dat hij het degelijk had opgezegd en hij ging het voor mij regelen.



Nu werd ik vandaag teruggebeld door iemand anders en ik kreeg gewoon doodleuk te horen dat ze niks hadden ontvangen via het JUISTE mailadres en dat de annuleringskosten €500,- per product zijn bij Total (totaal dus €1000,-) en dan nog €250,- bij InHoofdzaak zelf!

Door de verkoper ben ik voorgelogen maar hoe kom ik hier nu vanaf zonder de annuleringskosten te betalen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door berndv »

dem.van-sleen schreef:Contract afgesloten bij Total voor Gas & Energie via InHoofdzaak.



Vekoper kwam aan de deur (05-10-16) met een "goede deal" om Gas en Energie zakelijk af te sluiten ipv privé. (De woning gebruik ik ook alleen als cusument en niet zakelijk)



Het klonk goed en ik heb getekend omdat ik 2 weken bedenktijd had!



De verkoper gaf mij zijn telefoonnummer, gaf aan dat hij 24/7 bereikbaar was.



Binnen de 2 weken (17-10-16) bedenktijd gaf ik via een telefoontje en via een bericht aan dat ik er toch maar vanaf zag en plotseling kreeg ik bericht (04-11-16) dat ik opeens was overstapt op Total voor 5 jaar.



Direct de verkoper gebeld en hij gaf aan dat het zijn fout was en dat hij het degelijk had opgezegd en hij ging het voor mij regelen.



Nu werd ik vandaag teruggebeld door iemand anders en ik kreeg gewoon doodleuk te horen dat ze niks hadden ontvangen via het JUISTE mailadres en dat de annuleringskosten €500,- per product zijn bij Total (totaal dus €1000,-) en dan nog €250,- bij InHoofdzaak zelf!

Door de verkoper ben ik voorgelogen maar hoe kom ik hier nu vanaf zonder de annuleringskosten te betalen?
Is het een zakelijk contract dat u particulier heeft afgesloten? Of heeft u als ondernemer een overeenkomst gesloten? Ik lees dat u uw woonadres niet zakelijk gebruikt, maar ik lees nergens of u wel of geen ondernemer bent. Als u geen ondernemer bent, is een contract voor 5 jaar namelijk niet toegestaan. Als u uitsluitend particulier bent, zou naar mijn mening dit contract dan ook niet rechtsgeldig zijn. Zowel de contracttermijn als de opzegboetes zijn onredelijk bezwarend.

Ook geeft u aan dat u een bericht heeft gestuurd binnen de bedenktermijn, ik neem aan dat u dit ook kunt aantonen? Dan heeft u bewijs dat u binnen de bedenkperiode heeft opgezegd. Deze termijn van 14 dagen is neem ik aan wel ook vastgelegd op papier?

inhoofdzaak webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2016 23:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door inhoofdzaak webcare »

Beste dem.van-sleen,

Kan je met mij contact opnemen via een persoonlijk bericht?
Dan kan ik het uitzoeken en kijken of ik iets voor jou kan betekenen.

Mvg, Mitchell
inhoofdzaak Webcare

Purplesabbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:54

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Purplesabbie »

Hier ook een boete van €900 !
Medewerkster die het mij verkocht heeft is niet bereikbaar.
Vragen per mail gesteld aan het kantoor krijg je telefonisch antwoord, je krijgt niets zwart op wit. Ja ze zeggen van wel maar doen dat niet.
Kreeg er een onderbuik gevoel bij en wilde er vanaf dus opgezegd. 2 dagen te laat en nu dus 900 euro boete.

inhoofdzaak webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2016 23:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door inhoofdzaak webcare »

Beste Purplesabbie,

Kan je mij jouw gegevens in een persoonlijk bericht toesturen?
Dan kan ik het uitzoeken en kijken of ik iets voor jou kan betekenen.

Mvg, Mitchell
inhoofdzaak Webcare

Sjefvg
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2017 17:04

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Sjefvg »

..............
Laatst gewijzigd door Sjefvg op 06 apr 2017 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

inhoofdzaak webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2016 23:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door inhoofdzaak webcare »

Beste Sjefvg,

Kan je mij jouw gegevens in een persoonlijk bericht toesturen?
Ik wil graag je klacht doornemen en controleren wat er is gebeurd.

Mvg, Mitchell
inhoofdzaak Webcare

Joorlove
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2017 10:31

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door Joorlove »

Hallo,

Wij hebben ook een probleem met Innova, ze hebben meerdere fouten gemaakt en reageren al wekenlang niet meer op mijn mail. Ondertussen hebben wij een contract afgesloten met ene nieuwe leverancier en krijg ik opeens ook een factuur van hen. Mijn vraag is sowieso: kan ik op 1 adres twee contracten afsluiten?
Groeten Joris

inhoofdzaak webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2016 23:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door inhoofdzaak webcare »

Beste Joris,

U kunt 2 contracten afsluiten, maar nooit 2 contracten tegelijk actief hebben op een energie of gas aansluiting.

Dit wil zeggen dat het nieuwe contract automatisch het eerder afgesloten contract opzegt, of dat het nieuwe contract erachter aan word geplakt.

Heeft u via inhoofdzaak het contract bij Innova Energie afgesloten? Dan ontvang ik graag uw adres gegevens via een persoonlijk bericht.

Met vriendelijke groet,
Mitchell
inhoofdzaak webcare

monique.kemper
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2017 12:48
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door monique.kemper »

Ik zie hier dat wij niet de enige zijn die misleid zijn door Inhoofdzaak. Terwijl ik augustus 2016 in de voortuin een boom aan het snoeien was kwam een voorbijganger mij te hulp door de wankelende ladder te ondersteunen. Stelde zich even later voor als medewerker van de Kamer van Koophandel, te komen voor bemiddeling van collectieve energie. Hij vertelde en bevestigde meermalen dat Inhoofdzaak een nieuw opgericht onderdeel was van de KvK. Toen meneer zijn handen mocht wassen na zijn hulp voerde hij de druk op en "moesten" wij even zijn verhaal aanhoren. Nogmaals bevestigde hij slechts te bemiddelen en dat hij van de KvK was. Hij vertelde dat de uitgekozen leverancier ( in dit geval was dat TotalGas Power) ons de definitieve tarieven, alg voorwaarden, contract zou toesturen en dat dan de 14 dagen bedenktijd ingingen zodat wij het konden vergelijken met onze huidige leverancier. De tarieven etc hebben wij nooit ontvangen en na anderhalve maand kregen wij een mail van Total Gas om de meterstanden door te geven. Nog voordat deze maatschappij ons wegtrok bij Eneco contact met hen opgenomen dat wij hier niet akkoord mee gingen en niet wilden overstappen. TotalGas Power haalde ons toch weg ( overstapboete Eneco 200 euro) en na 3 maanden bezwaar uiten uiteindelijk weer terug bij oude leverancier. Nu sturen zowel Inhoofdzaak als Total gas Power ons rekeningen die de 2000 euro overschrijden.
Praktijken zijn bekend bij de KvK die hier inmiddels voor op de site waarschuwd
Wees gewaarschuwd en houd je deur dicht!

avanloon61
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2017 12:14

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door avanloon61 »

helpdesk van InHoofdzaak heeft de klacht serieus opgenomen.

Probleem is opgelost in goed overleg met de helpdesk.

Dank je wel.
Laatst gewijzigd door avanloon61 op 01 jun 2017 15:04, 2 keer totaal gewijzigd.

inhoofdzaak webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2016 23:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door inhoofdzaak webcare »

Beste avanloon61,

Kunt u mij uw gegevens toesturen via een persoonlijk bericht?
Ik wil graag kijken wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Mark
inhoofdzaak webcare

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door alfatrion »

De les:
Altijd zorgen voor bewijs dat je de overeenkomst hebt herroepen.

Maar misschien is het nog niet te laat. Als er niet op het herroepingsrecht is gewezen en de voorwaarden en/of geen modelformulier voor herroepen is verstrekt, dan is de duur verlengt tot maximaal 12 maanden. Het wettelijk herroepingsrecht is alleen voor consumenten.

michellebrand
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2017 15:55

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door michellebrand »

Goede middag allemaal,

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met inhoofdzaak/innova.
december 2016 kwam er een aandringende man genaamd Duran om mij een contract aan te smeren.
Ik vertel niet mijn hele verhaal, maar het is precies hetzelfde als vele andere verhalen van gedupeerden.
kortom opgelicht en als je nu contact zoekt zijn ze beide niet thuis.
Wij zijn nu bezig om er een zaak van te maken en als er nog tips zijn over het oplossen van dit probleem (als dat evt. bij sommige mensen al is opgelost) hoor ik dat heel graag!

Mvg,
Michelle Brand

mathilda.haarsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2017 12:19
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door mathilda.haarsma »

ik heb ook hetzelfde probleem met inhoofzaak . genoemd Bart .
hij werkt inmiddels daar niet meer en inhoofdzaak wil nu nergens meer van weten . Bart heeft mij beloogd als ik naar inhoofdzaak zou gaan via total. zou mij veel besparen en zij zouden de boete van MKB betalen ivm vroegtijdig contract beeindiging . nu willen ze helemaal van niks weten , hoe los ik dit op . heb alle whatsapp gesprekken bewaard waarin dit staat . vrg haarsmawe zijn nu een paar maanden verder en de incasso kosten lopen hoog uit . heb inmiddels het telefoonnummer van de directeur van inhoofdzaak , maar heb t gevoel dat hij mij ook misleidt . please bel me 0512362299
Laatst gewijzigd door mathilda.haarsma op 27 nov 2017 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

inhoofdzaak webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2016 23:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door inhoofdzaak webcare »

Beste Mathilda,

Kunt u mij uw gegevens toesturen via een persoonlijk bericht?
Ik wil graag kijken wat ik voor u kan betekenen.
U kunt ook uw berichten toesturen naar onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Mark
inhoofdzaak webcare

mathilda.haarsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2017 12:19
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door mathilda.haarsma »

U kunt mij bellen op 0512362299.Bart laat niets meer van hem horen en ik krijg al aanmaningen .graag hoor ik van u

inhoofdzaak webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2016 23:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door inhoofdzaak webcare »

Beste Mathilda,

Ik zal klantenservice morgen contact met u laten opnemen.

Met vriendelijke groet,
Mark
inhoofdzaak webcare

LoRyBeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2017 23:12

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door LoRyBeek »

Ook hier ongewild aan een contract vast bij Innova. Een opgedrongen gesprek aan de deur en vervolgens vastzitten aan een contract. Gebruik gemaakt van het "annuleer termijn" maar ineens gaven Inhoofdzaak EN Innova niet thuis. Ze namen nog geeneens de moeite om hun klanten fatsoenlijk te woord te staan. Een grote bek van de "verkoper" van Inhoofdzaak krijg je er gratis bij...

inhoofdzaak webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2016 23:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zakelijk contract Gas & Energie (via InHoofdzaak) bij Total

Ongelezen bericht door inhoofdzaak webcare »

Beste LoRyBeek,

Graag ontvang ik in een prive bericht uw contactgegevens om dit op te kunnen pakken.

Met vriendelijke groet,
Mark
inhoofdzaak webcare

Gesloten