LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
alinden
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:25

Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door alinden »

Vorige week heb ik een cadeau voor mijn zoon zijn verjaardag gekocht bij Mediamarkt bij de Arena in Amsterdam. De verkoper vertelde me dat ik eventueel 175,- direct terug kon krijgen als ik zou overstappen naar Essent voor mij energie. Ik liep samen met hem naar iemand van Essent in de winkel en die ging mij laten zien dat ik veel goedkoper uit zou zijn met Essent als ik nu zou overstappen. Ze vulde mijn gegevens in en liet me wat schermen zien met heel veel getallen. Zodra ik wat vroeg hierover klikte ze de schermen direct weg en vertelde me dat 'als ik niet dom was' ik nu zou overstappen, want ze garandeerde me dat het niet goedkoper kon. Wel zat ik er voor drie jaar aan vast, maar ik kon sowieso het contract na een jaar af laten kopen door een concurrent en dat dat in de voorwaarden stond. Toen ik vroeg of ze me dat kon laten zien, werd ze steeds agressiever. "Geloof je me niet of zo...!? Ik ga toch niet dat hele ding doorlezen.. Als je denkt dat ik sta te liegen, waarom sta ik dan al twee jaar hier dit te verkopen... etc.". Ik zei dat ik niet op haar aanbieding in ging en dat ik niet gediend was van haar toon en wilde weglopen. Toen begon ze zeer agressief te dreigen dat ik maar beter heel snel kon weggaan. Toen ik vroeg of ze me nou aan het bedreigen was, barstte ze uit in een scheldpartij. :twisted: :twisted: :twisted:

Ik ben niet snel kwaad te krijgen en heb nooit conflicten, maar het werd bijna een fysiek gevecht. Ik ben maar weggelopen en heb mijn product afgerekend. Daarna heb ik melding van het voorval gemaakt bij de bedrijfsleider. Omdat het me dwars zit dat ik ongevraagd in zo'n situatie terecht was gekomen, schrijf ik het bij deze nog maar eens op. Met de waarschuwing; Ga nooit in zee met een Essent verkoper die je met een zogenaamde aanbieding probeert snel te laten beslissen. Thuis op internet kan je bij energievergelijkers, minstens zo goede aanbiedingen zien en heb je nog bedenktijd. Als je bij een verkoper iets afsluit kom je er niet meer vanaf.

Tot zo ver.. Dat lucht op!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door sjohie »

alinden schreef:Vorige week heb ik een cadeau voor mijn zoon zijn verjaardag gekocht bij Mediamarkt bij de Arena in Amsterdam. De verkoper vertelde me dat ik eventueel 175,- direct terug kon krijgen als ik zou overstappen naar Essent voor mij energie. Ik liep samen met hem naar iemand van Essent in de winkel en die ging mij laten zien dat ik veel goedkoper uit zou zijn met Essent als ik nu zou overstappen. Ze vulde mijn gegevens in en liet me wat schermen zien met heel veel getallen. Zodra ik wat vroeg hierover klikte ze de schermen direct weg en vertelde me dat 'als ik niet dom was' ik nu zou overstappen, want ze garandeerde me dat het niet goedkoper kon. Wel zat ik er voor drie jaar aan vast, maar ik kon sowieso het contract na een jaar af laten kopen door een concurrent en dat dat in de voorwaarden stond. Toen ik vroeg of ze me dat kon laten zien, werd ze steeds agressiever. "Geloof je me niet of zo...!? Ik ga toch niet dat hele ding doorlezen.. Als je denkt dat ik sta te liegen, waarom sta ik dan al twee jaar hier dit te verkopen... etc.". Ik zei dat ik niet op haar aanbieding in ging en dat ik niet gediend was van haar toon en wilde weglopen. Toen begon ze zeer agressief te dreigen dat ik maar beter heel snel kon weggaan. Toen ik vroeg of ze me nou aan het bedreigen was, barstte ze uit in een scheldpartij. :twisted: :twisted: :twisted:

Ik ben niet snel kwaad te krijgen en heb nooit conflicten, maar het werd bijna een fysiek gevecht. Ik ben maar weggelopen en heb mijn product afgerekend. Daarna heb ik melding van het voorval gemaakt bij de bedrijfsleider. Omdat het me dwars zit dat ik ongevraagd in zo'n situatie terecht was gekomen, schrijf ik het bij deze nog maar eens op. Met de waarschuwing; Ga nooit in zee met een Essent verkoper die je met een zogenaamde aanbieding probeert snel te laten beslissen. Thuis op internet kan je bij energievergelijkers, minstens zo goede aanbiedingen zien en heb je nog bedenktijd. Als je bij een verkoper iets afsluit kom je er niet meer vanaf.

Tot zo ver.. Dat lucht op!
Vervelend voor je, maar dit is 1 persoon, wat natuurlijk niet betekend dat alle Essent vertegenwoordigers zo zijn/werken. En dat je een colporteur, nooit op zijn/haar blauwe ogen moet geloven weet iedereen inmiddels toch wel?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je denkt dat ik sta te liegen, waarom sta ik dan al twee jaar hier dit te verkopen... etc.".
Tegenwoordig denk ik aardig door te hebben wanneer de "Energieverkopers" en colporteurs liegen, en dat is als hun lippen gaan bewegen.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door witte angora »

alinden schreef:Tot zo ver.. Dat lucht op!
Gelukkig dan maar. :wink:

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door Dirkie »

alinden schreef:............. Daarna heb ik melding van het voorval gemaakt bij de bedrijfsleider. .........
Wat heeft de bedrijfsleider met deze melding gedaan?

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste alinden,

Wat ontzettend vervelend dat u dit is overkomen. Dit had nooit mogen gebeuren. Excuses hiervoor.
Ik ben blij om te lezen dat u al een melding heeft gemaakt bij de bedrijfsleider.

Ik wil graag deze klacht ook intern doorgeven. Als u dit ook wilt, kunt u een email sturen aan [email protected]. Vermeld in deze email uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw klacht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

alinden
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:25

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door alinden »

sjohie schreef: Vervelend voor je, maar dit is 1 persoon, wat natuurlijk niet betekend dat alle Essent vertegenwoordigers zo zijn/werken. En dat je een colporteur, nooit op zijn/haar blauwe ogen moet geloven weet iedereen inmiddels toch wel?
Ja, dat klopt natuurlijk. Maar de hele opzet is dat je verleid wordt tot een snelle beslissing over het halen van voordeel tijdens een grote aankoop bij de Mediamarkt. En het vervelende is, dat als je ingaat op deze agressieve verkoop je je niet kunt beroepen op de colportage-wet met de daarbij behorende consumentenbescherming, zoals bedenktijd. Ik vind eigenlijk dat Mediamarkt haar klanten niet moedwillig moet blootstellen aan dergelijke praktijken.

alinden
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:25

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door alinden »

Dirkie schreef:
alinden schreef:............. Daarna heb ik melding van het voorval gemaakt bij de bedrijfsleider. .........
Wat heeft de bedrijfsleider met deze melding gedaan?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Hij zei dat hij het erg vervelend vond en dat hij de verkoopster er op aan zou spreken. Ik heb verder niet mijn gegevens achter gelaten. Ik heb er geen behoefte aan dat mensen die mij bedreigen mijn adres etc. kennen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dit soort verkooppraktijken van Essent zijn te gek voor woorden maar blijkbaar hebben de Mediamarkt en Essent elkaar gevonden. Soort zoekt soort zullen we maar zeggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door sjohie »

alinden schreef:
sjohie schreef: Vervelend voor je, maar dit is 1 persoon, wat natuurlijk niet betekend dat alle Essent vertegenwoordigers zo zijn/werken. En dat je een colporteur, nooit op zijn/haar blauwe ogen moet geloven weet iedereen inmiddels toch wel?
Ja, dat klopt natuurlijk. Maar de hele opzet is dat je verleid wordt tot een snelle beslissing over het halen van voordeel tijdens een grote aankoop bij de Mediamarkt. En het vervelende is, dat als je ingaat op deze agressieve verkoop je je niet kunt beroepen op de colportage-wet met de daarbij behorende consumentenbescherming, zoals bedenktijd. Ik vind eigenlijk dat Mediamarkt haar klanten niet moedwillig moet blootstellen aan dergelijke praktijken.
Tsja, aan de andere kant, je loopt er als klant toch echt vrijwillig naar binnen, en ook de keus om het gesprek aan te gaan was je eigen vrije wil, toch?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door 16again »

alinden schreef:En het vervelende is, dat als je ingaat op deze agressieve verkoop je je niet kunt beroepen op de colportage-wet met de daarbij behorende consumentenbescherming, zoals bedenktijd.
Waarom is dit dan geen colportage?
Je bent op eigen intitiatief een winkel binnengelopen om electronica aan te schaffen, maar niet van energie leverancier te switchen.
De koop is dus tot stand gekomen buiten normale verkoopruimte van Essent.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door e-chec »

Dag alinden,

U laat in uw startbericht zien dat u bij benadering bent ontploft door de gedragingen van de Essent-verkoopster bij Mediamarkt Arena in Amsterdam. Dat was mij al heel snel duidelijk. Aan het eind toont u zich opgelucht. Na het voorgaande verhaal zal dat iedere lezer duidelijk zijn.

Verderop in dit topic komt een reactie van Angelique van Essent Klantenservice. Angelique is goed opgeleid. Zij begint met haar medeleven te betonen en biedt vriendelijk excuses aan. Dat is standaard in webcare-reacties.

Dan blijkt zij blij te zijn met uw melding bij de bedrijfsleider. Dat is bijzonder, die mededeling is niet standaard.

De rest weer wel. Geef even uw NAW-gegevens door. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Waarom ? Om u ter vergoeding een nog goedkoper contract aan te bieden ? Als dat zo zou zijn had Angelique dat ook hier op dit topic kunnen aangeven.

Ik zie geen enkel voordeel voor u om uw persoonlijke gegevens te melden. Welke verkoopster het bij Mediamarkt Arena in Amsterdam betreft is Essent en Mediamarkt Amsterdam wel duidelijk. Die NAW-gegevens heeft Angelique helemaal niet nodig.

Met vriendelijke groet,

e-chec

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door jerwarm »

forumessent schreef:Beste alinden,

Wat ontzettend vervelend dat u dit is overkomen. Dit had nooit mogen gebeuren. Excuses hiervoor.
Ik ben blij om te lezen dat u al een melding heeft gemaakt bij de bedrijfsleider.

Ik wil graag deze klacht ook intern doorgeven. Als u dit ook wilt, kunt u een email sturen aan [email protected]. Vermeld in deze email uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw klacht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare



ik denk inderdaad dat jullie voor een klacht af te handelen van iemand die geen abonnee is van Essent, al deze gegevens helemaal niet nodig hebben. Ik denk ook dat Essent precies weet wie/waar/waarom en hoe laat met colportage en winkelcentrum verkopen bezig is, minstens weten ze haarfijn wie in welke regio zijn/haar werkzaamheden uitvoert.

Immers wat E-chec zegt, zo denk ik er ook over, heel scherp doordacht. :)


Al de NAWgegevens van onbekende zijn dan in een keer binnen, zelfs het telefoonnummer en emailadres.
het enige wat nog mist voor een "nieuw" contract is de bankrek.gegevens.
Het lijkt er inderdaad zeer veel op dat dit een ontfutsel manier is om snel aan NAW gegevens te komen..
helaas voor Essent ben ik niet net zo groen achter mijn oren dan deze smylies :mrgreen: :mrgreen:

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door sadfly »

Ze vulde mijn gegevens in
Dit vind ik erg eng. daar gaat het al fout.
Je moet al nooit inmtressen tonen in dat soort stantjes en zeker niet gevenes laten invullen.
En ja die gasten krijgen natuurlijk alleen betaalt per nieuwe klant

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze vulde mijn gegevens in
Zullen wel "verbruiksgegevens" zijn en geen NAW gegevens, TS geeft namelijk aan dat ze blij is dat de "flippende" verkoopster deze niet heeft.
Ik heb er geen behoefte aan dat mensen die mij bedreigen mijn adres etc. kennen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alinden schreef:
Ja, dat klopt natuurlijk. Maar de hele opzet is dat je verleid wordt tot een snelle beslissing over het halen van voordeel tijdens een grote aankoop bij de Mediamarkt. En het vervelende is, dat als je ingaat op deze agressieve verkoop je je niet kunt beroepen op de colportage-wet met de daarbij behorende consumentenbescherming, zoals bedenktijd. Ik vind eigenlijk dat Mediamarkt haar klanten niet moedwillig moet blootstellen aan dergelijke praktijken.
Hier zie ik toch een paar dingen die juist niet tot een verkoop zou moeten leiden:

- "verleiden tot een snelle beslissing": waarvoor zou je snel beslissen over een contract dat om honderen of misschien wel duizenden euro's gaat.
- "agressieve verkoop": waarom zou je uberhaupt in gesprek gaan met een verkoper die z'n klant agressief benadert?

En klanten die bij Mediamarkt komen zijn volwassen mensen. Het lijkt me niet een taak voor Mediamarkt om die te beschermen.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door Dirkie »

alinden schreef:Ik ben niet snel kwaad te krijgen en heb nooit conflicten, maar het werd bijna een fysiek gevecht. Ik ben maar weggelopen en heb mijn product afgerekend.
Ik snap niet, dat als je bijna fysiek geweld wordt aangedaan je überhaupt nog daar iets koopt.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:En klanten die bij Mediamarkt komen zijn volwassen mensen. Het lijkt me niet een taak voor Mediamarkt om die te beschermen.
Het is de wet (o.a. colportage) die bescherming biedt, ook aan volwassen mensen.
MM biedt Essent alleen een podium, en daar krijgt MM ongetwijfeld voor betaald.
Laatst gewijzigd door 16again op 15 jun 2014 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Als je denkt dat ik sta te liegen, waarom sta ik dan al twee jaar hier dit te verkopen... etc.".
Tegenwoordig denk ik aardig door te hebben wanneer de "Energieverkopers" en colporteurs liegen, en dat is als hun lippen gaan bewegen.
Het lastige is dat hier geen sprake is van colportatie omdat de klant zelf het initiatief neemt. Die hoort 175 euro korting en is er als de kippen bij. Waar dat geld vandaan moet komen, juist, te hoge tarieven, daar denken ze pas later over na...

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Het lastige is dat hier geen sprake is van colportatie omdat de klant zelf het initiatief neemt.
Initiatief om electronica aan te schaffen, niet om van energie leverancier te switchen!
De Mediamarkt winkel is niet de "normale verkoopruimte" van Essent.
Kom je dus thuis met een nieuwe TV dan is het geen colportage, en laat je je een nieuwe energieleverancier aansmeren, dan wel.

Zie :
http://shop.kluwer.nl/attacment-downloa ... d+2.3a.pdf
....Bij de toepassing van het huisaan-huis colportagesysteem of de verkoop buiten de normale verkoopruimten wordt de koper onverwacht in een situatie gebracht waarin hij onvoorbereid over de aankoop van een artikel moet beslissen.

Gesloten