LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb gewoon netjes gewacht tot de andere klanten uit zijn zaak waren en heb er ff achter met hem over gesproken....
Niks geen probleem.
Ben er namelijk niet om iemands zaak kapot te maken, zoals heel veel andere consumenten.
Tuurlijk, iedereen laat je voorgaan, ondertussen sta jij quasi ongeinteresseerd naar buiten te kijken en als iedereen uit de zaak is laat je de winkelier naar achteren lopen en ga jij effe vertellen van die rotte appels?


Uit welk sprookje is dit eigenlijk en wat zat er eigenlijk in die appels?

!!!!

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door !!!! »

Het grootste gedeelte van de nederlandse ondernemingen weigerd € 100,- biljetten inmiddels.
Dus dan zou er bijna geen zaak in Nederland geen of nog maar heel erg weinig personeel hebben???
Dacht het toch niet.

!!!!

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door !!!! »

Geplaatst op 18 Apr 2004 22:30 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Ik heb gewoon netjes gewacht tot de andere klanten uit zijn zaak waren en heb er ff achter met hem over gesproken....
Niks geen probleem.
Ben er namelijk niet om iemands zaak kapot te maken, zoals heel veel andere consumenten.


Tuurlijk, iedereen laat je voorgaan, ondertussen sta jij quasi ongeinteresseerd naar buiten te kijken en als iedereen uit de zaak is laat je de winkelier naar achteren lopen en ga jij effe vertellen van die rotte appels?


Uit welk sprookje is dit eigenlijk en wat zat er eigenlijk in die appels




Geplaatst op 18 Apr 2004 22:30 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Ik heb gewoon netjes gewacht tot de andere klanten uit zijn zaak waren en heb er ff achter met hem over gesproken....
Niks geen probleem.
Ben er namelijk niet om iemands zaak kapot te maken, zoals heel veel andere consumenten.


Tuurlijk, iedereen laat je voorgaan, ondertussen sta jij quasi ongeinteresseerd naar buiten te kijken en als iedereen uit de zaak is laat je de winkelier naar achteren lopen en ga jij effe vertellen van die rotte appels?


Uit welk sprookje is dit eigenlijk en wat zat er eigenlijk in die appels



Vriend, de eigenaar wist al waar het over ging.
Omdat ik 40 uur per week werk kon ik er niet meteen mee terug gaan en had iemand het hem al verteld eerder in de week.
Die had er ook bij gezegd dat ik zelf nog wel langs zou komen.
op het moment dat ik binnen kwam was er nog 1 klant in de zaak die door een personeelslid van hem geholpen werd.
Hij wilde mij gaan helpen, maar ik weigerde dat en maakte hem duidelijk dat ik even wilde wachten tot die klant weg was.
Hij begreep toen wel waar het over ging en nodigde mij uit om even mee naar achteren te gaan.

En zoals ik al eerder aangaf waren die appels van binnenuit aan het rotten.
komt wel vaker voor bij appels.

En dat jij nog in sprookjes gelooft is jou probleem.
Ga nu dan maar snel naar bed, want dan kan mammie je nog ff een verhaaltje voorlezen.

Maar goed, we gaan nu wel erg off-topic.

gertkel

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door gertkel »

En wat als ik iets van 500 euro wil kopen, kan dit dan niet meer, of moet ik dan met 10 valse 50 euro biljetten gaan betalen. Ik denk dat onze economie zo goed loopt, dat alleen mensen met een stropdas nog probleemloos een 100 eurobiljet kan uitgeven en dat Jan met de Pet al verdacht is wanneer hij nog 50 euro uit zijn zakken weet te toveren, laat staan 100 euro. Volgens mij draait de financiele wereld in zijn geheel door. Je moet trouwens het kwaad bij de wortel gaan vatten en geen verschijnsel hiervan alleen gaan bestrijden. :idea: (en produkten die niet in orde zijn, forum nieuwe aanschaf en garantie, dan kun je zien hoe positief men ook hiermee omgaat.)

!!!!

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door !!!! »

Ben ik met je eens gertkel.
Ik bekijk het alleen anders dan de gemiddelde medelander.....
Ik kijk meer vanuit het oogpunt van de ondernemer.

En je hebt er ook gelijk in dat bepaalde personen te veel randverschijnselen erbij halen (de slager die niet het product aflevert wat hij zou moeten doen).
Ik wilde daar op dat moment toch heel ff op ingaan, ookal heeft dat niks met deze topic te maken.

Maar goed, degene die deze topic opende wilde weten of een winkelier een briefje van € 100, - mag weigeren en dat mag hij dus.

gertkel

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door gertkel »

Ben ik met je eens gertkel.
Ik bekijk het alleen anders dan de gemiddelde medelander.....
Ik kijk meer vanuit het oogpunt van de ondernemer.
Ik vind al heel prettig om te constateren, dat je nu iets meer rekening wilt houden met de mening van een ander. Het is namelijk zo, dat er mensen zijn die regels opleggen en hierover afspraken maken en als iedere Nederlander dan juist datgene gaat doen van wat hem het beste lijkt, dan ook is het eind zoek. Wanneer een winkelier geen betaalmiddelen meer wil aannemen, kan dat meerdere oorzaken hebben dan alleen geen risico willen lopen en daar moet men zeker voor waken. En wat we zien is, dat we grenzen open stellen en hiermee zowel positieve zo ook de negatieve dingen van ondervinden. Dus ik vind, wanneer ik met 100 euro betaal, de winkelier mij rustig mag vragen of hij het biljet mag controleren. Wil ik dit niet, dan betaal ik wel met 2 maal 50 euro. Je ontlokt hiermee wel de gedachte bij de winkelier dat hij gaat denken, 2 maal 50 euro, dan zal hij wel een vals 100- tje hebben :D

!!!!

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door !!!! »

Ik ben gewoon van mening en zo is het ook geregeld in nederland dat een winkelier een briefje van € 100, - mag weigeren, wat voor reden hij daar ook voor heeft.

Arnold van de Poll

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Arnold van de Poll »

mag ik degene die nuttige antwoorden op mijn vraag hadden hartelijk bedanken voor de moeite, zoals ik het lees, stond de ici paris dus in haar recht....had ik niet verwacht, maar dit terzijde. Groetjes, Arnold

Blaf...

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Blaf... »

Liever een kleintje die steigert(d) dan een grote die weigert(d) Gast !!!! vandaar veel klein geld :!:

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

Vriend, de eigenaar wist al waar het over ging.
Omdat ik 40 uur per week werk kon ik er niet meteen mee terug gaan en had iemand het hem al verteld eerder in de week.
Die had er ook bij gezegd dat ik zelf nog wel langs zou komen.
op het moment dat ik binnen kwam was er nog 1 klant in de zaak die door een personeelslid van hem geholpen werd.
Hij wilde mij gaan helpen, maar ik weigerde dat en maakte hem duidelijk dat ik even wilde wachten tot die klant weg was.
Hij begreep toen wel waar het over ging en nodigde mij uit om even mee naar achteren te gaan.
Wat een wartaal: iemand zus, iemand zo....1 klant voor je in de winkel en 1 personeelslid en 1 winkelier en JIJ WEIGERT om geholpen te worden?

Wat een flauwekul allemaal! Maar zoiets ongelovigs komt inderdaad alleen maar in sprookjes voor.
Maar goed, ik moet nu stoppen want de kleuterschool begint zo weer.

tadadadadadada en !!!!! lust geen vla (uh appels, maar dat rijmt niet op tadadadadada) :lol: :lol:

!!!!

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door !!!! »

Tja, ik ben gelukkig niet zo aso dat ik een winkelier in zijn eigen zaak voor schut ga zetten.
Een hoop mensen doen dat wel, maar ik kan me gelukkig verplaatsen in de winkelier.
Zouden jullie ook eens moeten doen..... :wink:

!!!!!

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door !!!!! »

Tja, ik ben gelukkig zo verschrikkelijk asociaal dat ik een medemens op een forum anoniem voor schut ga zetten op elke topic die er bestaat, ik heb namelijk geen vrienden.
Een hoop mensen doen dat niet, maar ik kan me gelukkig verplaatsen in mijn eigen wereldje.
Zouden jullie ook eens moeten doen.....

Tellie

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Tellie »

Vertel mij wie er voor schut wordt gezet door wie.
De waarheid is voor sommige erg hard.
Iemand geeft op een normale manier antwoord op de vraag van een persoon en daar kunnen bepaalde leeghoofden niet tegen blijkbaar.
Die proberen dan van alles om een persoon iets aan te praten en op het moment dat dat niet lukt, gaan ze lopen schelden en tieren.
En dat noemen ze dan volwassen mensen.
Zal wel eenzaam zijn om in een isolement te moeten leven hè?

girly

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door girly »

Volgens mij mag de winkelier bepaalde biljetten alleen weigeren, als het buiten op de deur aangegeven staat, net als de verboden voor honden sticker, en wij accepteren visa etc.etc.

gerrie1

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door gerrie1 »

girly,voor dat je iets post kijk dan eerts naar eerdere antworden,17 april en 18 april daar staat het al, dus deze herhaling was niet nodig .

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

eerts moest natuurlijk eerst sorry type foutje

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

De meeste vrouwen achter het raam hebben totaal geen moeite met het accepteren van €100 of €200 biljetten...............

gerrie1

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door gerrie1 »

dan ben je minstens 2 keer geweest ,

lullig

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door lullig »

[/quote]



hoe je het ook wend of keert,
eerst word de euro zonder pardon doorgevoerd
en als je de mazzel heb dat zo''n 100 tje word geweigerd
voel je je knap lullig en als je je dan moet legitimeren om
te mogen betalen!!!!!!!!!!!
het wordt hier allemaal steeds gekker :twisted:

:shock:

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door :shock: »

valt me nog mee dat niemand door heeft waar dit eigenlijk echt omdraait.
zegt het woord pinpas jullie iets? e lec tro nisch betalen?!
(niet dat ik er om zit te springen) maar daar willen ze het heen pushen of de maatschappij er het nou mee eens is of niet.
:shock:

Gesloten