LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 200 eurobiljet....

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Edels

200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Edels »

Op zaterdag 1600 uur bij de kassa van Bas vd Heyden, kar boodschappen voor ongeveer 80 euro. heb ik de beurs van mijn vrouw .... blijkt alleen 200 euro biljet in te zitten. dame achter de kassa weigert af te rekenen, chef erbij die weigert ook "zijn de regels " 200 euro biljet is toch ook geld moet hij mij gewoon helpen en afrekenen of mag hij gewoon weigeren en mij zonder de boodschappen laten gaan ????

Gast

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een wettig betaalmiddel dus .............accepteren moeten ze.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door domin8r »

Yup zover ik weet is het inderdaad gewoon een wettig betaalmiddel en moeten ze het accepteren. De bordjes "hier hebben wij niet van terug" zijn ook niet rechtsgeldig zover ik weet.

Ik kan het mishebben hoor maar dat is wat ik er van weet :)

Arie

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Arie »

Dit is niet helemaal waar.....200 euro is inderdaad een wettig betaalmiddel,maar de winkelier is gerechtigd hier paal en perk aan te stellen. Dit moet dan wel duidelijk in de winkel aangegeven worden en redelijk zijn. 120,- euro wisselgeld is een flink bedrag en het lijkt mij uit veiligheidsoverwegingen wel handig dat cassieres bedragen boven een bepaald bedrag afromen. Hierdoor kunnen ze je niet voorzien van wisselgeld boven de 100,- of zo. Postzegels zijn overigens ook een wettig betaalmiddel, maar de winkelier mag ook weigeren als je 80,- euro af komt rekenen met je postzegelverzameling.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door SJZ »

Postzegels een wettig betaalmiddel ???????????? ja, om brieven te versturen. maar je kan toch echt niet met losse postzegels je boodschapjes afrekenen hoor.

Arie

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Arie »

Beste SJZ,

Zoek het maar op. Postzegels zijn een wettig betaalmiddel. In theorie zou je dus inderdaad bedragen af kunnen rekenen met postzegels. ( Je kent vast nog wel de ' Plak-2-Gulden-Extra-Aan-Postzegels' goede doel acties...Wat denk je dat die goede doelen met die postzegels deden ?

Het punt wat ik wilde maken is dat niemand dit natuurlijk doet en dat winkeliers dit zullen weigeren. Maar dit was als antwoord op de post dat 'alle wettige betaalmiddelen' zomaar altijd geaccepteerd zouden moeten worden en dit is natuurlijk niet zo.

Gast

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een wettig betaalmiddel en moet altijd geaccepteerd worden.

Maartje

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik zit zelf achter de kassa en wij mogen niet terug geven van het 500 biljet. Van mij mag er ook 200 euro op het bordje komen! Er komen steeds meer mensen met 200 euro aanzetten terwijl ze voor 10 euro moeten afrekenen. 3 mensen achter elkaar en ik heb niks meer in de la!
Als ze het niet accepteren, ga dan gewoon pinnen, is iedereen blij.
En als je alleen contant geld bij je hebt, pin dan kleiner, er zijn genoeg automaten waar je uit biljetten kan kiezen.

En over die postzegels, die heb ik wel 's aangenomen als betaalmiddel. Iemand had niet genoeg geld, alleen postzegels, velletje van 10, na overleg met mijn baas, mocht ik deze dus gewoon accepteren, omdat het een geldig betaalmiddel is.

Gast

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gast »

Ik sla mijn boodschappen altijd voor niks in heb je ook geen last van dit gezeur.

Arie

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Arie »

Beste Maatje,

Dank voor de Post :D Ik heb voornamelijk mijn meldingen gemaakt omdat ik mij heel goed kan voorstellen ( en ik heb zelf op een blauwe maandag ook nog eens in een winkel gewerkt, dus ik ken mijn pappenheimers) op welke manier kassieres te maken krijgen met 'klanten' die zonodig een pakje drop met 200,- of 500,- euro moeten afrekenen en dan een discussie opstarten, ongeveer zoals degene die dit onderwerp gestart is....

Grappig, trouwens dat postzegel verhaal, ik haalde het aan als voorbeeld en kon mij eigenlijk geen situatie indenken waarin dit ook daadwerkelijk voor zou komen, maar je maakt natuurlijk wat mee achter de kassa....

Mvg.
Arie

Arie

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Arie »

PS. Als ik achter Edels in de rij had staan wachten had ik hem wel verteld wat hij met zijn 200,- had kunnen doen.

Gast

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gast »

Nou Arie achter de ramen is ook heel wat te beleven hoor.

Sjaak.

Edels

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Edels »

wat een zinloos gewauwel maken jullie rvan zeg ... wordt eens volwassne ga ergens anders oftopic ....

Arie

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Arie »

Ow, dus als we iets te horen krijgen wat niet bevalt is het zinloos gewauwel ?

Maartje

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Maartje »

Jee hee, Edels, wordt jij 's volwassen. Iedereen heeft recht op z'n eigen menig en deze moet recepecteerd worden.
Jij begon met dit onderwerp en daar hebben Arie en ik blijkbaar een andere mening over dan jou.
Als je niet tegen andere meningen kan, zet dan gewoon niks op dit forum, want als iedereen het met elkaar eens was geweest, had dit onderwerp en forum nooit bestaan.

Arie

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Arie »

Het is wel meteen duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben...Ik had al zo'n vermoeden....Iemand die op een Consumentenforum gaat posten omdat hij zelf niet goed oplet wat voor geld hij in zijn portomo heeft moet toch wel een bepaald slag mens zijn.... :-)

Gast

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gast »

Ja klopt Arie dat zijn meestal slagers en schilders.

Sjaak

Gast

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gast »

Arie, een rolletje drop of voor 80 pleuro boodschappen is nog een aardig verschil hoor :roll:

Arie

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Arie »

Weet ik, ik charcheerde ook een beetje (veel), maar 120 euro wisselgeld is ook een heleboel....Volgens mij worden kassa's over het algemeen op 100,00 of 150.00 afgeroomd, dus als iemand daar 120,00 van wil, is de la snel leeg...

sandra78

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door sandra78 »

Heel snel leeg, uit veiligheid mogen we maar een bepaald bedrag in de la hebben. En als iemand het nodig vindt om een rolletje drop te betalen met 100 euro, dan hou je niets over, 1 iemand is niet erg maar de winkel is 12 per dag open en dan worden het in een keer veel meer dan een iemand.

Gesloten