LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef:
Hetzelfde probleem heb je dus ook als TWEE klanten betalen met 50 euro voor een kleine aankoop.
Dan verzoek ik die klanten het even te gaan wisselen, of ik doe het zelf.
Maar ik heb geen baas, als je goed had gelezen staat er ons.
Maar teveel geld in de kassa is in onze branche niet echt veilig, daar ik ook nog eens met de kassa zo over straat moet. En dan heeft het dus wel met veiligheid te maken.

Ik snap dat als je een grote aankoop doet, je dit met groot geld af moet kunnen rekenen.
Maar ik vind het raar dat mensen die met € 100,00 een bedrag van bv € 2,95 willen afrekenen.
Je hebt ook de keuze om 2 maal € 50,00 of 4 maal € 20,00 te pinnen.

Ik heb 1 keer een vals briefje van € 50,00 gehad, en idd werd er iets voor € 2,95 gekocht. En dit was ook nog eens op het einde v.d dag, waar dat soort gasten op zit te wachten om hun slag te slaan.
Als ik hem later tegen was gekomen had ik hem mijn auto klem gereden, en de politie gebeld, maar helaas nergens meer te vinden.

En ik ben echt niet de enige die dit heeft meegemaakt, en daarom de weigering van biljetten groter dan € 100,00 bij de meeste winkeliers.

Jij vind dat misschien idioot, maar blijkbaar werk jij niet in deze branche, anders oordeel je anders.
Je bekijkt het nu als consument, en dan oordeel je anders. :wink:
Wat een onzin!
Als een consument met 2 X vijftig euro betaald heb je net zoveel risico en geld in je kassa als met 1 biljet van honderd euro.
Zielige verhaaltjes dat arme winkeliertjes s avonds over straat moeten met de kassa zijn ook niet relevant.
Dat heeft niks te maken met de waarde van de bankbiljetten.

Het is de omgedraaide wereld.
Winkeliers willen de rompslomp niet van 100 euro en als argument wordt gebruikt dat ze maar weinig wisselgeld hebben.
Nou en?
Dat willen ze zelf!
Laatst gewijzigd door seconds-out op 19 apr 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

Het gaat erom dat mensen 's morgens al direct met zo'n groot bedrag willen betalen. En dan is er dus weinig wisselgeld. Je begint niet de dag met € 500,00 of € 1000,00 aan wisselgeld, dat heeft zelfs de supermarkt niet in zijn kassa zitten, ook zij hebben vaak niet meer dan € 200,00 wisselgeld in de la zitten.
En heeft niks met onzin te maken.
Eind van de dag, of tegen de tijd dat het lunchpauze is, kan het makkelijker gewisseld worden, en anders kunnen ze ook nog pinnen.

Dus ik zie zoiezo het probleem niet.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door tennis »

seconds-out schreef:
elmo43 schreef:
Hetzelfde probleem heb je dus ook als TWEE klanten betalen met 50 euro voor een kleine aankoop.
Dan verzoek ik die klanten het even te gaan wisselen, of ik doe het zelf.
Maar ik heb geen baas, als je goed had gelezen staat er ons.
Maar teveel geld in de kassa is in onze branche niet echt veilig, daar ik ook nog eens met de kassa zo over straat moet. En dan heeft het dus wel met veiligheid te maken.

Ik snap dat als je een grote aankoop doet, je dit met groot geld af moet kunnen rekenen.
Maar ik vind het raar dat mensen die met € 100,00 een bedrag van bv € 2,95 willen afrekenen.
Je hebt ook de keuze om 2 maal € 50,00 of 4 maal € 20,00 te pinnen.

Ik heb 1 keer een vals briefje van € 50,00 gehad, en idd werd er iets voor € 2,95 gekocht. En dit was ook nog eens op het einde v.d dag, waar dat soort gasten op zit te wachten om hun slag te slaan.
Als ik hem later tegen was gekomen had ik hem mijn auto klem gereden, en de politie gebeld, maar helaas nergens meer te vinden.

En ik ben echt niet de enige die dit heeft meegemaakt, en daarom de weigering van biljetten groter dan € 100,00 bij de meeste winkeliers.

Jij vind dat misschien idioot, maar blijkbaar werk jij niet in deze branche, anders oordeel je anders.
Je bekijkt het nu als consument, en dan oordeel je anders. :wink:
Wat een onzin!
Als een consument met 2 X vijftig euro betaald heb je net zoveel risico en geld in je kassa als met 1 biljet van honderd euro.

Ik denk, dat jullie de weg kwijt zijn.
Hoe was het topic alweer ?

acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

tennis schreef: Ik denk, dat jullie de weg kwijt zijn.
Hoe was het topic alweer ?

acceptatie 1 en 2 Eurocent minten
Nee hoor.
Hetzelfde verhaal geldt voor de 1 en 2 centen.
Alleeen voelen de winkeliers wel dat het argument veiligheid nergens op gebaseerd zou zijn en wordt dat beschouwd als efficient dus kostenbesparend.
Toch komt dat ook weer neer op een beperking van de consument.
Ik zie namelijk niet in waarom je een stuiver niet met 2 x 2 cent plus 1 cent zou mogen betalen.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 19 apr 2010 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef:Het gaat erom dat mensen 's morgens al direct met zo'n groot bedrag willen betalen. En dan is er dus weinig wisselgeld. Je begint niet de dag met € 500,00 of € 1000,00 aan wisselgeld, dat heeft zelfs de supermarkt niet in zijn kassa zitten, ook zij hebben vaak niet meer dan € 200,00 wisselgeld in de la zitten.
En heeft niks met onzin te maken.
Eind van de dag, of tegen de tijd dat het lunchpauze is, kan het makkelijker gewisseld worden, en anders kunnen ze ook nog pinnen.

Dus ik zie zoiezo het probleem niet.
Jij zit alleen maar uitzonderlijke situaties te bedenken om je gelijk te halen en nogmaals:
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, ik heb nooit beweerd dat er altijd en overal voldoende wisselgeld aanwezig hoeft te zijn.
Integendeel.
Wel dat winkeliers structueel te weinig wisselgeld in de kassa hebben en ons doen willen geloven dat er daarom niet met 100 euro of hoger biljetten betaald kan worden.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

Nee hoor ik hoef niet mijn gelijk te hebben, ik leg alleen de situatie uit zoals die is.
En dat ik niet de enige ondernemer ben die dat handhaaft.
Maar jij vind zoals je zelf schrijft dat de winkelier meer geld in zijn kassa moet hebben om wel te kunnen wisselen.
Dus wie praat er hier naar zijn eigen straatje.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door tennis »

seconds-out schreef: Jij zit alleen maar uitzonderlijke situaties te bedenken om je gelijk te halen en nogmaals:
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, ik heb nooit beweerd dat er altijd en overal voldoende wisselgeld aanwezig hoeft te zijn.
Integendeel.
Wel dat winkeliers structueel te weinig wisselgeld in de kassa hebben en ons doen willen geloven dat er daarom niet met 100 euro of hoger biljetten betaald kan worden.
Gezien jou argumentatie, berichten en woede, denk ik, dat je in het verleden een slechte ervaring met een winkelier doorgemaakt hebt, en een trauma hebt overgehouden.
Zoals Elmo reeds heeft geschreven, zie je het alleen van een, d.w.z. van jou kant.
Als je gelijk wilt hebben, dan krijg je van mij nu een schouderklopje en hoop, dat je vannacht goed kunt slapen !

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef:Nee hoor ik hoef niet mijn gelijk te hebben, ik leg alleen de situatie uit zoals die is.
Je legt niks uit> je geeft alleen maar onzinnige en uitzonderlijke voorbeelden in je eigen voordeel.

En dat ik niet de enige ondernemer ben die dat handhaaft.
Hilarisch,
Ik ben niet de enige consument die dat vind heb ik ook zo getypt..
Je bedoeld dus dat elke winkelier er zo over denkt en je daarom gelijk hebt.


Maar jij vind zoals je zelf schrijft dat de winkelier meer geld in zijn kassa moet hebben om wel te kunnen wisselen.
Ja!

Dus wie praat er hier naar zijn eigen straatje.
Weer onzinnig en niet relevant.
Flauwekul argumenten bestrijden heeft niets te maken met eigenbelang!
Vraag me af wat jij op dit consumentenforum trouwens te zoeken hebt?
Je bent hier namelijk niet als een consument.
Je probeert hier alleen als een bang winkeliertje anderen te overtuigen van je flauwekul praatjes.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

tennis schreef:
Gezien jou argumentatie, berichten en woede, denk ik, dat je in het verleden een slechte ervaring met een winkelier doorgemaakt hebt, en een trauma hebt overgehouden.
Zoals Elmo reeds heeft geschreven, zie je het alleen van een, d.w.z. van jou kant.
Als je gelijk wilt hebben, dan krijg je van mij nu een schouderklopje en hoop, dat je vannacht goed kunt slapen !
Ja maak er maar woede van.
De meeste klanten in je omgeving slikken je agressieve praatjes maar ik reageer erop..
Wat doe je dan als je het niet kan winnen?
Dan is die ander woedend en getraumatiseerd.
Natuurlijk!
Jij je zin.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

Omdat ik ook een consument ben net zoals jij, dat ik dan toevallig ook nog eens een eigen zaak heb doet daar niets aan af.
Mijn commentaar is als gewone consument.

Maar joh weet je wat jij hebt gelijk, en de winkeliers zijn maar trollen en moeten zich aan de consument aanpassen. :mrgreen:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef:Omdat ik ook een consument ben net zoals jij, dat ik dan toevallig ook nog eens een eigen zaak heb doet daar niets aan af.
Mijn commentaar is als gewone consument.

Maar joh weet je wat jij hebt gelijk, en de winkeliers zijn maar trollen en moeten zich aan de consument aanpassen. :mrgreen:
Je argumenten deugen niet en je probeert je onzin te verdedigen door er anderen bij te halen.
En gewone consumenten zouden heus niet pleiten voor de afschaffing van ons halve cash-betalingsverkeer!

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wie ik haal ik erbij dan?, ik kan dit heel goed zelf af daar heb ik een ander niet voor nodig hoor.

Jij hebt jouw mening, en ik zeg het zoals het in de praktijk werkt, en dat is het verschil tussen jou en mij. :wink:

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door diny69 »

wij beginnen maar met 100 euro en de aktie pinnen is wel degelijk voor de veiligheid van personeel.
Bovenstaande is allemaal ter veiligheid van personeel en winkel en is bij ons ontstaan na dit onderstaande;
http://www.nu.nl/algemeen/1385861/fatal ... video.html

Dit was de oom van mijn eigen werkgever, die jongens handelden uit vooropgezet plan en hielden de zaak al langer in de gaten.......
Dus helaas zijn sommigen dingen in kleinere zaken wel degelijk uit veiligheid.....

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef:Wie ik haal ik erbij dan?, ik kan dit heel goed zelf af daar heb ik een ander niet voor nodig hoor.

Jij hebt jouw mening, en ik zeg het zoals het in de praktijk werkt, en dat is het verschil tussen jou en mij. :wink:
Andere ondernemers haal je erbij om je bewering kracht bij te zetten.
Papegaaiengedrag heet dat, omdat je collega s zo denken zal het wel zo zijn.
diny69 schreef:wij beginnen maar met 100 euro en de aktie pinnen is wel degelijk voor de veiligheid van personeel.
Bovenstaande is allemaal ter veiligheid van personeel en winkel en is bij ons ontstaan na dit onderstaande;
http://www.nu.nl/algemeen/1385861/fatal ... video.html

Dit was de oom van mijn eigen werkgever, die jongens handelden uit vooropgezet plan en hielden de zaak al langer in de gaten.......
Dus helaas zijn sommigen dingen in kleinere zaken wel degelijk uit veiligheid.....
Wat heeft dat met centen en 100 euro biljetten te maken?
Het maakt de overvaller niks uit hoor uit of zijn buit uit honderd of vijftig euro biljetten bestaat.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

Precies en dit gebeurd steeds vaker bij kleine ondernemers, zoals bovengenoemde "consument aangeeft".

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

En ik haal niet andere ondernemers erbij om mijn gelijk te krijgen, maar omdat het zo werkt in de praktijk. En dat is in mijn ogen toch heel wat anders.

Einde discussie maar hierover, want jij wil het niet snappen of begrijpen hoe het werkt bij de winkeliers.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef:En ik haal niet andere ondernemers erbij om mijn gelijk te krijgen, maar omdat het zo werkt in de praktijk. En dat is in mijn ogen toch heel wat anders.

Einde discussie maar hierover, want jij wil het niet snappen of begrijpen hoe het werkt bij de winkeliers.
Eigenlijk was ik al klaar met je, maar goed je rommelt nog wat na, dus hier mijn reactie:
Einde discussie (alleen met jou dan) want jij wilt niet snappen of begrijpen hoe het werkt bij de consumenten.

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door diny69 »

Wat heeft dat met centen en 100 euro biljetten te maken?
Het maakt de overvaller niks uit hoor uit of zijn buit uit honderd of vijftig euro biljetten bestaat.


Als je gelezen hebt kon je zien en lezen dat het voorbedacht/opgezet was....
Ze hielden de zaak in de gaten, wisten dus ook een beetje wat ze konden verwachten, ook een schatting kunnen maken van omzet, beginkas e.d....
als men pinnen en/of grote biljetten niet accepteerd is dat een simpele optelsom dat er dan minder te halen is.......en zullen ze misschien sneller de deur voorbijlopen..
ik zeg misschien, maar je het is de veiligheid waard!! Niks gaat boven een leven.... heel jammer van de bijna agressieve reakties...het zal je vader maar geweest zijn...

en die centjes die behoren gewoon geaccepteerd te worden.....is een wettig betaalmiddel.

Freesurfer1
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:57

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door Freesurfer1 »

:D Ja ik vind dat elke winkel deze munten zou moeten accepteren. Want telkens er een nieuw eu-land bijkomt verschijnen er meer van deze munten. Onze zuider zowel als onze oosterburen brengen ze nog steeds uit. Duitsland slaat de munten zelfs op 5 verschillende plaatsen; aangeduidt met een letter boven of naast het jaartal. Al is het soms moeilijk te herkennen; slechte of vervuilde stempel.



Frans

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door cliff »

Blijbaar ben je met iedereen klaar hier op het forum:)
seconds-out schreef:
elmo43 schreef:En ik haal niet andere ondernemers erbij om mijn gelijk te krijgen, maar omdat het zo werkt in de praktijk. En dat is in mijn ogen toch heel wat anders.

Einde discussie maar hierover, want jij wil het niet snappen of begrijpen hoe het werkt bij de winkeliers.
Eigenlijk was ik al klaar met je, maar goed je rommelt nog wat na, dus hier mijn reactie:
Einde discussie (alleen met jou dan) want jij wilt niet snappen of begrijpen hoe het werkt bij de consumenten.

Gesloten