LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afronden eurocent

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
wennepen

afronden eurocent

Ongelezen bericht door wennepen »

Bij de supermarkt kun je pinnen als je niet een afgerond bedrag wil betalen. Dan betaal je dus precies wat het kost.
Nu was ik bij de intertoys. Ik kocht iets voor 4,99 en wilde dus pinnen (wat ik zowiezo al van plan was). Deelt de jonge dame me mee dat als ik wil pinnen, dit 15 cent gaat kosten.
Dit vind ik dus schandalig. Je moet het recht houden om gepast te betalen!!!! :evil: :evil:

Edjuh

Re: afronden eurocent

Ongelezen bericht door Edjuh »

Die 15 cent voor het pinnen staat volledig los van het afronden van een totaal bedrag.
Bij veel winkels moet je voor pinnen betalen wanneer het af te rekenen bedrag onder een bepaald minimum komt.
Dat moet dan echter wel bij de kassa aangegeven staan.

Gast

Re: afronden eurocent

Ongelezen bericht door Gast »

Pinnen is duur, en voor kleine bedragen daarom niet zo geschikt.

Je kunt wel pinnen, dat is ook kosteloos bij lage bedragen.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: afronden eurocent

Ongelezen bericht door Son of god »

Ik neem aan dat je chippen bedoelt.

esmie

Re: afronden eurocent

Ongelezen bericht door esmie »

Toen ik bij de C1000 shag ging halen moest ik €5.04 betalen, dus bood ik de cassiere 0.04 aan omdat ik deze toch nog in mijn portemonnee had zitten. Tot mijn grote verbazing vroeg de cassiere om nog 0.01 omdat het te betalen bedrag werd afgerond op 5.05. WAt ik dus enigszins vreemd vond omdat de centen nog steeds wettige betaalmiddelen zijn. Niet dat ik verder een enorme zeikerd ben, maar het gaat om het principe!! :shock: :?: :?: :!:

Gast

Re: afronden eurocent

Ongelezen bericht door Gast »

De winkels hebben weer een manier gevonden om ons voor de tweede keer te besodemieteren,eerst de invoering van de euro en nu het afronden.Ben benieuwd wat het volgende is ? entreegeld om een winkel binnen te komen misschien ?.

En sommige mensen maar beweren dat het goed is dat afronden.Dat zijn in mijn ogen domme mensen die zich laten bestelen door de winkeliers en het zelf niet in de gate hebben. :wink:

Gesloten