LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afronden

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: afronden

Ongelezen bericht door Gast »

Heb ik allemaal geen probleem mee.Is het naar boven afronden dan pin ik,is het afronden naar beneden dan betaal ik kontant :lol:

Gast

Re: afronden

Ongelezen bericht door Gast »

Elke keer opletten hoe het eindbedrag uitvalt en dan pinnen bij afronding naar boven en contant betalen bij afronding naar beneden is lastig... Maar als iedereen dat zou doen kost het de winkeliers een heleboel geld en zouden ze snel genoeg stoppen met afronden...

Even volhouden dus.

Gast

Re: afronden

Ongelezen bericht door Gast »

Elke keer opletten hoe het eindbedrag uitvalt en dan pinnen bij afronding naar boven en contant betalen bij afronding naar beneden is lastig... Maar als iedereen dat zou doen kost het de winkeliers een heleboel geld en zouden ze snel genoeg stoppen met afronden...

Even volhouden dus.
lol, dan snap je het dus niet helemaal. Pinnen vinden de (grote) winkeliers prachtig, hoe meer hoe beter. Hun kosten zitten in het beheer van de centen: tellen en genoeg op voorraad hebben.
Hoe je ook betaalt, de winkel wint. Je kunt natuurlijk wel jezelf een paar centen besparen met dit systeem.

Gast

Re: afronden

Ongelezen bericht door Gast »

Mag ik u allen wat vragen, die tegen de afrondingen zijn?
Graag wel een eerlijk antwoordt!

Stel iets kost 3.18 en de caissiére zegt 3.20, maakt u zich druk om die 2 centen, maar nu kost iets 3.22, legt u dan ook 3.22 neer?
Of betaald u toch liever die 3.20 en maakt u zich alleen druk als het bedrag u niet uitkomt?

Piet81
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 11:28

Re: afronden

Ongelezen bericht door Piet81 »

Die vraag heb ik ook al eens gesteld, maar ik kreeg maar bijzonder weinig reacties erop:
http://www2.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=20631

Gast

Re: afronden

Ongelezen bericht door Gast »

(Reactie van gast van 11 Nov 22:04)

Dat blijkt, men zwijgt hier ook.
Maar dat zegt eigenlijk genoeg Piet81 :-)

Erik van der Werff

Re: afronden

Ongelezen bericht door Erik van der Werff »

Ik vind dat stom want jij moet je geld toch ook kwijt :?: :!: :o :roll:
:)
greotjes Erik(11jaar) :?

Gesloten