LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afschaffing eurocent komt dichterbij

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Wat maken jullie je druk over die centen zeg!
Drie jaar geleden deden we niet anders en toen liep er niemand te zeuren toen HFL 89,98 werd afgerond op HFL 90,--.

Betaal je toch alles met je pinpas of chipknip..ben je van het probleem af.
Stelletje centenn.....s

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Gast

Geplaatst op 02 Sep 2004 13:40 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Wat maken jullie je druk over die centen zeg!
Drie jaar geleden deden we niet anders en toen liep er niemand te zeuren toen HFL 89,98 werd afgerond op HFL 90,--.

Betaal je toch alles met je pinpas of chipknip..ben je van het probleem af.
Stelletje centenn.....s
Drie jaar geleden waren er geen centen meer, afgeschaft weet U nog wel. Bovendien de handel denkt € 30.000.000,00 minder kosten te hebben, mag de consument er ook in meedelen? Wat betreft de pinpas en chipknip hebt U groot gelijk. Bij voorkeur mijden we de winkels waar je niet electronisch kan betalen.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

:? Dus we zijn het eens?

3 jaar geleden waren er geen centen meer en nu (binnenkort) zullen er dus ook geen meer zijn. Niets veranderd dus!

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

eurocenten worden niet afgeschaft, ze blijven een wettig betaalmiddel.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 02 Sep 2004 13:40 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Wat maken jullie je druk over die centen zeg!
Drie jaar geleden deden we niet anders en toen liep er niemand te zeuren toen HFL 89,98 werd afgerond op HFL 90,--.

Betaal je toch alles met je pinpas of chipknip..ben je van het probleem af.
Stelletje centenn.....s

Jij bent zeker een inhalige winkelier.Zoniet dan droom lekker verder.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Vraagje: als je EUR 5,05 moet betalen en je hebt een briefje van EUR 5,- en vijf losse eurocenten. Mag je dan zo betalen of moet het precies een muntje van EUR 0,05 zijn?

juramax

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door juramax »

Als je een artikel van € 5.05 koopt en met een eurobiljet van vijf betaalt en er vijf eurocenten bijvoegt en dus gepast betaalt, moet de winkelier het accepteren, aldus postbus 51. Er is een verschil tussen afronden van bedragen en afschaffen van eurocenten. Dat laatste kunnen de kruideniers van Nederland niet beslissen maar alleen de europese organisatie die over de euromunten gaat. Overigens, de Aldiwinkels ronden (nog?) niet af. Dus koop daar contant als er een in de buurt is.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Als de meeste mensen gewoon vanaf het begin van de euro, de een- en twee-eurocent munten niet in een (spaar)potje hadden gedaan, maar zoveel mogelijk bij de kassa hadden proberen bij te passen, was deze hele discussie niet nodig geweest en hadden winkeliers geen reden gehad om af te ronden. Dus, Consument, kijk ook een keer naar eigen gedrag!!!!!!!!

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Het is praktisch helaas niet haalbaar, maar eigenlijk zou je alle bedragen die naar beneden afgerond worden kontant moeten betalen en alle bedragen die naar boven worden afgerond met pasje, zodat je bij naar bedneden afronden het voordeel pakt en bij naar boven afronden geen nadeel hebt.

Als heel Nederland dat zou doen dan zou dat luie kassaverhaal zo uit de wereld zijn.

Maar helaas dat gaat dus nooit lukken :(

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas werkt dat niet, want bij kleine bedragen worden er "administratiekosten" in rekening gebracht. Dat is nu juist het probleem met Nederlandse kruideniers: die willen hebben en te goed houden !

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen er zijn zat winkels die hier nu lekker op inspringen en gewoon niet meedoen met afronden,die krijgen dus meer klanten.
Dus gewoon allemaal de winkels die afronden zoveel mogelijk links laten liggen,of alleen pinnnen daar.En gewoon zoveel mogelijk bij de winkels gaan die niet meedoen met afronden.
Want de klant is nog altijd koning,willen ze ons geld hebben,dan zullen ze wat voor ons moeten doen !

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

en bij A-H kun je pinnen zonder extra te betalen,als je een procduct koopt van welke bedrag dan ookb.v. €0,50 dan kun er ook nog gratis extra bij pinnen!!

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Gast

Geplaatst op 05 Sep 2004 13:04 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

koopt van welke bedrag dan ookb.v. €0,50 dan kun er ook nog gratis extra bij pinnen!!
Met de kans dat je ongewild VALS geld krijgt, meestal is die niet voldoende gecontroleerd op echtheid, ook vanwege de vele geheim gehouden echtheids kenmerken. Bij pinnen bij welke winkelier dan ook NOOIT NOOIT NOOIT.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de mensen die menen dat het afronden uiteindelijk gelijk uitpakt,wil ik het volgende even zeggen,ik heb tot nu toe alleen moeten bijbetalen en afronden naar beneden heb ik nog niet gehad.

Dus dat verhaal van het uiteindelijke gelijk uitkomen van afronden klopt dus echt niet. heb op tijd van een week zeker al 15 eurocent meer moeten betalen,dus ik moet toch de komende week ook eens flink aan het afronden naar beneden uitkomen om dat terug te verdienen!

En met mij zijn er nog miljoenen mensen die flink bestolen worden !

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Statistisch gezien maakt het helemaal niets uit dat afronden. Oftewel hoe langer het gebruikt wordt hoe meer je naar € 0.00 verschil gaat, met of zonder afronden.

Dat iemand er beter of slechter van wordt, is puur onzin en een kwestie van wantrouwen.

Simpel spreadsheetje:

aantal * prijs = onafgerond -> afgerond = voor-/nadeel

1 * 0.99 = 0.99 -> 1.00 = nadeel 0.01
2 * 0.99 = 1.98 -> 2.00 = nadeel 0.02
3 * 0.99 = 2.97 -> 2.95 = voordeel 0.02
4 * 0.99 = 3.96 -> 3.95 = voordeel 0.01
5 * 0.99 = 4.95 -> 4.95 = geen voor/nadeel
Totaal voor-/nadeel -0.01 + -0.02 + 0.02 + 0.01 = 0.00 !

Bij 5 artikelen dus geen enkel verschil. Tabelletje kun je uitbreiden, of artikelen op 0.98 of 0.97 nemen, verzin maar raak. Steeds zal blijken dat het geen verschil maakt, dat wel of niet afronden.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door JH »

gast, ben je met jezelf aan het discussieren ???????? :lol:

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Als jij er bij komt dan stop ik accuut om mijn geld nog langer te tellen en rond ik alles af naar boven met een gemiddelde van 12 cent per hele euro.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Statistisch gezien maakt het helemaal niets uit dat afronden. Oftewel hoe langer het gebruikt wordt hoe meer je naar € 0.00 verschil gaat, met of zonder afronden.

Dat iemand er beter of slechter van wordt, is puur onzin en een kwestie van wantrouwen.

Simpel spreadsheetje:

aantal * prijs = onafgerond -> afgerond = voor-/nadeel

1 * 0.99 = 0.99 -> 1.00 = nadeel 0.01
2 * 0.99 = 1.98 -> 2.00 = nadeel 0.02
3 * 0.99 = 2.97 -> 2.95 = voordeel 0.02
4 * 0.99 = 3.96 -> 3.95 = voordeel 0.01
5 * 0.99 = 4.95 -> 4.95 = geen voor/nadeel
Totaal voor-/nadeel -0.01 + -0.02 + 0.02 + 0.01 = 0.00 !

Bij 5 artikelen dus geen enkel verschil. Tabelletje kun je uitbreiden, of artikelen op 0.98 of 0.97 nemen, verzin maar raak. Steeds zal blijken dat het geen verschil maakt, dat wel of niet afronden.

**********************************************************
Hee slimpie !! ik koop 1 product,dus verzin jij maar raak. :roll:

Piet81
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 11:28

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Piet81 »

Heerlijk om in dit topic 'de zure krenterige Hollander' op z'n best te zien! Als ik dit lees krijg ik plaatsvervangende schaamte voor het feit dat ik ook uit Nederland kom.

Overigens heb ik afgelopen weken 5x boodschappen gedaan: 1x werd er in mijn nadeel afgerond, 3x in mijn voordeel en 1x maakte het helemaal niets uit. Ik ben er denk ik 4 centen op vooruitgegaan: jeeeeuh!

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Ja maar Piet81, jij hoeft waarschijnlijk niet op een tienje te kijken! Maar niet iedereen heeft het zo breed als jij.

Gesloten