LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
mvh14
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2010 22:52

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door mvh14 »

ik ben eens nagegaan wat de afronding van centen in supermarkten nu betekent op jaarbasis.

met wat cijfers en kentallen over 2009 en wat kansberekening kom ik op het volgende uit:

per jaar betaalt de Nederlander gemiddeld 26 centen (€ 0,26) teveel bij de supermarkt...

totaal op jaarbasis een bedrag van 4,2 mio voor alle supermarkten. Ten opzichte van een jaaromzet van 31 miljard is dit 0,014%

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door witte angora »

mvh14 schreef:ik ben eens nagegaan wat de afronding van centen in supermarkten nu betekent op jaarbasis.

met wat cijfers en kentallen over 2009 en wat kansberekening kom ik op het volgende uit:

per jaar betaalt de Nederlander gemiddeld 26 centen (€ 0,26) teveel bij de supermarkt...

totaal op jaarbasis een bedrag van 4,2 mio voor alle supermarkten. Ten opzichte van een jaaromzet van 31 miljard is dit 0,014%
Nu we dit weten kunnen bepaalde personen actie voeren om hun jaarlijkse 26 centen terug te krijgen. Vergeet niet: dat is één cent per 2 weken wat je zomaar kwijt bent! Foei!

Beter is het om dit groepsgewijs te doen, immers, de postzegel voor het eerste contact kost al 44 cent, daar komt dan nog geld voor de envelop bij, dan ben je potjandorie al twee jaar aan centen kwijt, terwijl je nog maar af moet wachten of je het überhaupt wel terug krijgt. Met een groep is het goedkoper, en je staat ook nog eens sterker. :lol:

En gezamenlijk gratis koffie drinken bij de AH om de te volgen strategie te bespreken is ook nog eens gezellig. :lol:

Gelukkig is daar het Trosradar Forum nog om alle 'slachtoffers' te verzamelen. :D

Wellicht ten overvloede: ik voel me geen slachtoffer van de centenmaffia. :mrgreen:

Gesloten