LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afronden bij Jamin

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

wat zeurt iedereen toch, in het gulden tijdperk werd er al 20 jaar afgerond ,in het begin ging het net als nu, op een gegeven moment zijn er gewoon geen centen meer en al die jaren hoorde je niemand , en ook toen was het pinnen en chippen net zo geregeld als nu.

P.S. nog even en alle andere landen volgen ook.
Gerrie

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 19 Sep 2004 10:46 door Kippetje


--------------------------------------------------------------------------------

Ik werk ook in een winkel en krijg soms werkelijk een PUNTHOOFD van al die mensen

Nou als ik in een winkel kom en zie iemand met een punt op haar hoofd, dan weet ik dat jij die zeur bent.

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

en er zal ook wel geen contract met alle klanten zijn opgemaakt waarin dat overeengekomen is.
Toch wel. Door een sticker op de deur te plaatsen worden voorwaarden gecommuniceerd die onderdeel uitmaken van de overeenkomst.

Jij gebruikt het woord "contract". Dat is geen handig woord in dit verband. Als ik een liter melk koop ga ik met de winkel heus geen (schriftelijk) contract sluiten. Er is WEL een overeenkomst tot stand gekomen. Die overeenkomst heeft juridisch wel degelijk een inhoud.

tja

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door tja »

en waar koop jij nog snoepjes van 3 cent rexx? :roll:

Kippetje

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Kippetje »

Dusss, IK ben een zeur omdat ik een punthoofd krijg van al die zeikerds die zo graag hun 1 of 2 cent willen hebben?Beste "gast",ik denk inderdaad dat jij zelf zo iemand bent die meteen gaat mekkeren.Je zou zelf eens een weekje bij mij in de drogisterij moeten komen werken,dan snap je misschien wel wat ik bedoel???Mensen die hun zoontje op pad sturen om twee flessen shampoo te kopen en een half uurtje later terugkomen en op hun achterste poten gaan staan om hun 1 cent terug te eisen,want ja,daar hebben ze toch recht op??Dit is 1 van de vele voorbeelden waar ik nu dagelijks wel tig keer mee te maken heb sinds de afronding.Mensen mensen kom nou toch,waar hebben we het in godsnaam over dan,het gaat maar om een cent hoor,ik snap zulke mensen gewoon niet.

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

Hee kippetje,
Jij werkt zeker bij de ETOS
Daar koop ik echt niks,vlut winkel zeg :lol:

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

En kippetje, net zeg je als er naar beneden wordt afgerond hoor je ze niet? en er komen zoveel mensen die cent terug halen van dat afronden naar boven.Dus je geeft al zelf toe dat je alles naar boven afrond,dus klets niet uit je nek.

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

Kippetje
Gast

Geplaatst op 19 Sep 2004 13:51 door Kippetje


--------------------------------------------------------------------------------
Mensen mensen kom nou toch,waar hebben we het in godsnaam over dan,het gaat maar om een cent hoor,ik snap zulke mensen gewoon niet.


Geldt dit niet voor de hebberige winkelier dan, die staat er toch ook op om die ene cent in de kassa te krijgen. Ondanks dat ze zoals ze zelf zeggen € 30.000.000,00 aan besparing hebben, afronden is NIET kostenneutraal, de winst gaat naar de winkel.

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

beste gast, misschien was overeenkomst beter geweest en je hebt gelijk, er is een stilzwijgende overeenkomst tot stand gekomen. Maar als er bij de kassa voor een pot jam, die in de winkel voor € 0,73 is geprijsd aan de kassa twee cent meer in rekening wordt gebracht blijft er van die overeenkomst weinig heel. En ik denk dat er meer winkels zijn waar pas aan de kassa wordt medegedeeld dat er afgerond wordt dan winkels die dat duidelijk bij de ingang afficheren. Maar los van dat blijft het een eenzijdig opgedrongen onderdeel van de overeenkomst van koop en verkoop. Dat bedoelde ik.

Kippetje

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Kippetje »

Nee,ik werk niet bij de Etos,ik werk bij een DA :) ,maar daar gaat het geloof ik niet over.Het feit dat je niemand hoort klagen als er een keer in hun voordeel wordt afgerekend,DAAR gaat het om.En dat komt heus niet omdat de meeste producten naar boven worden afgerond.Het gaat namelijk altijd zo:als er 29,98 afgerekend moet worden,nounou ik ga maar pinnen anders word me namelijk 2 cent door de neus geboord...
(vandaag nog meegemaakt)
En wordt er 29,97 afgerekend,dan zeggen de meeste klanten"oh,ronden jullie ook al af???,hee,dat scheelt me weer wat"
En daar word ik zo moe van... :x maar dit word echt een eindeloze discussie zo :? Het gaat maar om 1 cent of 2 cent,ZUCHT

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

DA is nog erger :lol:
Laat jij je maar lekker besodemieteren,gelukkig is hier al een DA opgedoekt hahahahaha Kruidvat was toch wat te sterk voor ze hihihihihi.
Is trouwens ook veeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper als DA.
En **** jij niet over die mensen die hun zuurverdiende geld willen hebben en waar ze ook recht op hebben,ik hoop dat jij eens echt in de problemen komt dan leer je je geld wel waarderen en dan doe je niet zo minachtend tegen je klanten.Ik denk als jouw baas dit leest zal ie niet blij zijn met zo'n medewerker want dit is bepaald niet zo'n goeie Reclame voor DA !!!!

Je zal wel de hele dag met een chagerijnige smoel achter de balie staan

:evil:

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

DEN HAAG - Oliemaatschappij Shell heeft dinsdag de prijzen van benzines met een eurocent verhoogd. Een liter ongelood kost aan de pomp 127,5 eurocent, super 132,9.

Dus geef die cent terug,kan ik meteen even aan Shell geven :lol:

missholland

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door missholland »

:x Het is inderdaad volkomen belachelijk wat er zomaar beslist wordt hier in dit "mooie" democratische land!!!!!!! Hebben we wel iets om in te brengen? Nee, naar mijn mening dus niet......de euro kwam, mooi was dat, had heel europa dezelfde munteenheid.......was helemaal NIET! mooi, want er is naar mijn mening alleen maar meer armoede van gekomen.De winkeliers doen maar, en wij moeten dat maar pikken.Wettelijk gezien mag het helemaal niet dat afronden, dus mensen, MASAAL pinnen, zijn wij onze centen ook niet kwijt.

pefero

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door pefero »

Ik vind dat als ik wat koop voor 0,99 cent ik dat ook moet betalen en niet een €1,- want als die winkeliers zo graag af willen ronden dan moeten ze dat gelijk doen dus 1 euro vragen of 95 cent vragen.
En die mensen die graag ruimte in hun portomenee willen hebben kunnen alles wat ze kwijt willen op mijn rekening storten.
en dat is giro 419915 waar voor mijn dank

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet heus geld wel te waarderen hoor,maar als het om een paar cent gaat maak ik me niet druk,in het guldentijdperk deed er namelijk ook niemand moeilijk over.(ja ik weet heus wel dat een eurocent meer geld waard is dan een guldencent)Mijn baas denkt er net zo over en is heel blij met me hoor..! :P
En wie zegt dat ik met een chagerijnige smoel achter de balie sta??Ik heb ook niet gezegd dat ik het afreageer op klanten,dat maak jij ervan.En het gaat er hier al helemaal niet om welke drogist er het best is,het ging hier om de euro geloof ik???Ik lach er gewoon om;als er voor de zoveelste keer iemand komt die erover gaat discussieren,laat ze lekker.Maar dat wil niet zeggen dat ik er nooit eens flauw van word...maar dat hoort er gewoon bij.
Wel vind ik dat er wat meer voorlichting voor de klant mag komen,er zijn namelijk heel veel mensen die nog niet weten dat ze nog WEL met centen mogen betalen...

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

Volkomen terecht dat er protesten zijn tegen het afronden. Er zijn namelijk muntstukken van € 0,01 voldoende om normaal wisselgeld terug te geven. Als het zo makkellijk is dat je maar een sticker op de deur plakt en dan alle "recht" aan je zijde hebt klinkt wel hel erg zot. Als ik een sticker op mijn revers plak met de mededeling "Ik rond af naar beneden op veelvouden van vijf cent", dan doe ik hetzelfde als de winkelier, maar zou kippetje mij dan wel het juiste bedrag aan wisselgeld teruggeven. Die hele discussie gaat niet om een paar cent, maar om de willelkeur van een stel kruideniers dat te beroerd is om voor wisselgeld te zorgen. En als er naar beneden afgerond wordt heb ik geen bezwaar. Als de shampoo in de aanbieding is sta ik er ook niet op de normale prijs te betalen.

Gast

Re: Afronden bij Jamin

Ongelezen bericht door Gast »

Als die winkeliers zo'n last hebben van mensen die hun cent willen waarom schaffen jullie die afronding dan niet gewoon weer af.
Ow nee want dan zeuren jullie over te weinig wisselgeld.

ilse

Gesloten