LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afronding 1 en 2 Eurocenten

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Afronding 1 en 2 Eurocenten

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jan1 schreef:
[Aldi is Duits en daar ronden ze niet af./quote]



Lidl is ook Duits, daar ronden ze wel af. Ik heb er trouwens geen enkele moeite mee.
Bovendien pin ik bijna alles, winkels waar niet gepind kan worden, die mijd ik zo veel mogelijk.

Niet iedere Lidl rond af.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Afronding 1 en 2 Eurocenten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wanneer u op uw bankafschrift kijkt steld ook u vast dat er geen winkel is die daadwerkelijk afrond. Er wordt wel een afgerond bedrag genoemd voor het geval u per kas met liquide middelen wenst te betalen, dan wordt alles beneden de 5 €ct naar beneden afgerond en alles daarboven omhoog afgerond maar wanneer u betaald met een pinpas rekent u exact op de cent nauwkeurig af.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Afronding 1 en 2 Eurocenten

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chanmaster schreef:Wanneer u op uw bankafschrift kijkt steld ook u vast dat er geen winkel is die daadwerkelijk afrond. Er wordt wel een afgerond bedrag genoemd voor het geval u per kas met liquide middelen wenst te betalen, dan wordt alles beneden de 5 €ct naar beneden afgerond en alles daarboven omhoog afgerond maar wanneer u betaald met een pinpas rekent u exact op de cent nauwkeurig af.

Niets nieuws wat er nu gemeld wordt.....is allaaaaaaang bekend.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Afronding 1 en 2 Eurocenten

Ongelezen bericht door JDII »

Ongelooflijk waar sommige mensen zich toch druk over kunnen maken.
Misschien dat dit je bij contante betaling dit een kwartje op jaarbasis kost.
Terwijl op andere gebieden -bijvoorbeeld de reisbranche- de consument voor honderden zo niet duizenden euro's per keer gen**id wordt

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Afronding 1 en 2 Eurocenten

Ongelezen bericht door masterslave »

Chanmaster schreef:Wanneer u op uw bankafschrift kijkt steld ook u vast dat er geen winkel is die daadwerkelijk afrond.
Klinkklare onzin, want als ik pin, dan zie ik het bedrag, waar ik Accord me gaan, en hoef niet op de bankafschrift te wachten/kijken! :mrgreen:

Gesloten