LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afschaffing eurocent komt dichterbij

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
e.t.

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door e.t. »

Misschien is dit wat??? :?: :!:

Bij bedragen die eindigen op 1, 2, 6 en 7 eurocent cash betalen( dit word dan afgerond naar beneden) en eurobedragen die eindigen op 3,4, 8 en 9 cent pinnen. Want volgens mij wordt een bedrag dat gepind gaat worden niet afgerond.
Nou ik ben benieuwd. :lol:
Groetjes,

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het juist gezeur om die muntjes af te schaffen. Ik zie het hele probleem van die muntjes niet. De supermarkten zeggen dat het betalen aan de kassa te lang duurt. Ik merk daar weinig van.

Ik heb ooit in een watersportwinkel gewerkt in het zuiden, daar hadden we in de kassa duits en nederlands geld. Met duitse centen. Daar was niks lastig aan en een duitse betaling duurde echt niet langer dan een nederlandse.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

J, maar in Limbo heeft niemand iets te doen en dus tijd zat....dan merk je dat allemaal niet zo.

Fini
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2004 15:18

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Fini »

Ik vind het behoorlijk arrogant van de winkeliers om niet meer met 1 en 2 centen te willen terugbetalen. Toen we de "goede oude" hollandse guldencent hadden werd er al afgerond op 5 cent. Als dat nu weer gebeurt zijn het wel 11 oude hollandse centen.

Ik acht het monetaire beleid van de regering hoog. Waarom hebben ze dan dat kleine geld ingevoerd?

IK WIL ER NIET AAN MEEDOEN!!! Wat krijgen wij terug van de 30 miljoen die de winkeliers hiermee besparen?
:evil:

juramax

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door juramax »

De banken vragen ongehoord hoge bedragen voor het innemen en verstrekken van munten en bankbiljetten. Op die manier wordt het verlies gecompenseerd dat zij mislopen doordat er voor de vakantie naar eurolanden geen vreemde valuta meer behoeven te worden verkocht. Waarom geen herstel van de overheidsservice van vroeger toen er een bureau pasmunt was bij de postkantoren waar gratis muntenkonden worden gebracht wie veel kleingeld ontving en gehaald voor wie veel kleingeld nodig had. Logisch dat winkeliers hun onkosten voor de pasmunt op het publiek verhalen.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Dat winkeliers kosten moeten maken begrijp ik maar de prijzen gaan heus niet opeens omlaag nu het wordt (is) afgeschaft .

En wie vergoed al die munten die iedereen nog in zijn bezit heeft?
Die zijn niet kosteloos inwisselbaar.
Als je dat gaat optellen al die munten is dit weer enorme meevaller voor Zalm.

Dat met Finland is een ander verhaal daar zijn ze nauwelijks in omloop geweest .

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

En wie vergoed al die munten die iedereen nog in zijn bezit heeft?
Die zijn niet kosteloos inwisselbaar.


Je zou ze in de collectebus van b.v. kanker en/of hartstichting kunnen doen. Er zijn nog vele andere goede doelen die ze graag willen hebben.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

ik spaar ze liever, wie weet hoeveel ze na een x jaren waard worden.

b,garstenveld

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door b,garstenveld »

hallo,
Van de week zat ik zomaar eens tv. te kijken, en ik wou dat ik dat nooit gedaan had.
Wat zag ik? een topman (eigen titel) van de ING en die zit daar met een verheerlijkte smoel z'n inkomen te vertellen.
Nou ik pleurde bijna uit m'n stoel vandaan en ik vrees nog vele met mij.
Alleen al de exstra bonus is al €400.000,- per jaar, kan je nagaan wat z'n hoofdinkomen is.
Ik heb na 33 jaar werken €1000,- per maand (ik maak dit alleen bekend omdat julie mijn kop niet kunnen zien want die is nog roder als een biet) dit is m'n uitkering die ik krijg omdat ik m-s heb.
Het is ongelooflijk, en als je er wat van zegt dan deug je niet dan moet je gewoon je kop dichthouden en naar landen kijken waar het nog slechter is, of heet dat coruptie?.
Ik hoef er niet meer bij te knallen, kunnen julie ook wel.

Dit wou ik even kwijt.
Met vriendelijke groet,
Ben.[/b]

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Ja dat is inderdaad belachelijk .Daarom moeten zoveel kantoren dicht en het liefst met zo weinig mogelijk personeel.

Als ik het toch over topsalarissen gaat hebben die zitten bij de top van de goede doelen ook .Wel niet zoveel als bij de ING maar dit is ook niet normaal.
Daar geen eurocent van mij naar toe .Ga beetje zijn ze salaris in een collectebus doen dan geef ik het nog liever rechtstreeks aan iemand die arm is.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

ik spaar ze liever, wie weet hoeveel ze na een x jaren waard worden
Wordt nooit wat waard .
Er daar te veel van dat zie je nu met de nikkel guldens ook.
Ja mischien als je al lang bent gestopt met ademen .
Maar dat is met alles natuurlijk .

Gert K.

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gert K. »

Ja die euro 'mooi' betaalmiddel.
Iemand die € 1000,00 krijgt heeft fl 2200,00 meer en iemand die € 1000,00 moet betalen, heeft fl 2200,00 minder.
Getalmatig een verschil van 2000, maar in je knip scheelt het 4400.

:lol:

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Gert K.
Gast

Geplaatst op 27 Aug 2004 22:10 door Gert K.


--------------------------------------------------------------------------------

Ja die euro 'mooi' betaalmiddel.
Iemand die € 1000,00 krijgt heeft fl 2200,00 meer en iemand die € 1000,00 moet betalen, heeft fl 2200,00 minder.
Getalmatig een verschil van 2000, maar in je knip scheelt het 4400.

????????????????????????????? Hier snap ik niets van, verklaar je nader.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

En wie vergoed al die munten die iedereen nog in zijn bezit heeft?

Wat valt er te vergoeden? Die muntjes behouden gewoon hun waarde. Je kunt er bijvoorbeeld boodschappen mee doen! (slim hè? dit was een gratis tip)

Gert K.

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gert K. »

????????????????????????????? Hier snap ik niets van, verklaar je nader.
@gast

Deze vorm van redeneren is 'defensieve getalslogica', het wordt wel ééns toegepast om mensen te laten zien wat het verschil is tussen de som van 1 plus 1 en 2 plus 2.
Als je die formule toepast, zie je getalsmatige kloofverbreding tussen de éérste en te tweede constante doorberekening en daar zit het verschil.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Deze vorm van redeneren is 'defensieve getalslogica', het wordt wel ééns toegepast om mensen te laten zien wat het verschil is tussen de som van 1 plus 1 en 2 plus 2.
Als je die formule toepast, zie je getalsmatige kloofverbreding tussen de éérste en te tweede constante doorberekening en daar zit het verschil



Fijn dank je wel, nu is me echt duidelijk dat je niet helemaal spoort.

Gert K.

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gert K. »

Fijn dank je wel, nu is me echt duidelijk dat je niet helemaal spoort.
Ik ben toch blij, dat dit mij door een gast wordt vertelt en niet door iemand die hiervoor gestudeerd heeft.

Martin K.

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Martin K. »

Fijn dank je wel, nu is me echt duidelijk dat je niet helemaal spoort.
@gast.

Zo moeiljk is het niet (gast).
Leest u eerst eens de som.

Verbind hier een wiskundig noemer aan en de uitkomst is navenant.
Het is immers géén rationeel quotum, maar een hypothese van 'bestaande waarden'.

Anders gezegt: die gulden was helemaal zo slecht nog niet!

Ps ik zag het en bij mij viel het "ouderwetse" kwartje.

:idea:

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaag ben ik al door de ETOS berooft van de eerste eurocent,Ik kocht een produkt van 5.69 euro en ik wilde gepast betalen,maar dat weigerde ze,ze ronde het gewoon af naar 5.70 euro.Dus niks 1 september,nu meteen al,was ook nog even bij de bakker en daar kreeg ik wel gewoon 2 eurocent terug pffffffffffff als die met die onzin al was begonnen was ik al in 2 winkels benadeeld voor 3 eurocent dat zijn even 6,6 oude centen. reken dit over miljoenen aankopen die er per dag.Dan zie je wie zich hier aan verrijkt DE WINKELIERS DUS. en iedereen maar juichen dat ze de centen afschaffen.

En we worden weer genaaid voor de tweede keer.

Mensen wakker worden graag,want we worden weer flink genaaid.

PS,Bij de ETOS KOOP IK NIETS MEER!!!!!!!!! :twisted:

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Ben ik nou soms gestoord of zo,Als ik aan de kassa sta en mijn beurs open maak en ik moet muntjes van 5 , 10 , 20 ,50 , 1 euro , 2 euro eruit pakken, dan kan ik ook wel even 'n muntje van 1 en 2 eurocent pakken.Wat is het verschil ? Schaf dan maar alles af en laat iedereen pinnen en chippen.Want wie schreewd er zo hard om af te ronden,de winkeliers dus.Ze hebben mooi minder kosten en ronden onze aankopen ook nog eens af naar boven,dus nog meer winst.Dit geldt vooral voor aankoop van een enkel artikel,want kijk maar eens waar dit op eindigd,meetsal op 98 en 99 cent.Dus we worden weer genaaid.

Dan moeten alle winkels die afronden ook maar zorgen voor pin en chip mogelijkheden.Dit zou het kabinet moeten verplichten,wil je als winkelier afronden,dan moet je ook de mogelijk van pinnen samen met chippen geven.

mvg

Gesloten