LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzine & Centen

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

Beste forumlezers,

Je leest elke week of om de zoveel tijd dat de benzineprijs een cent omhoog gaat en dan weer een cent omlaag gaat. Dus elke maand kan het zijn dat het 1.x cent is, of 2 cent dat het omhoog gaat en daarna lees je vaak na een weekje ofzo dat het weer 1 of 2 cent omlaag gaat...

Nou vraag ik me af, waarom zeuren zoveel mensen hierover ? Of tanken jullie je auto elk uur ? Een gemiddeld iemand tankt misschien 1 keer of 2 in de week z'n auto, en WOW nou moet die persoon per maand 5 euro extra betalen ! En op jaar basis is dat meer dan 60 euro ! oh mijn god ! wat een oplichterij ! NIET dus, waarom zeuren mensen nou over dit soort dingen ? Je ziet vaak genoeg bijv de shell de prijs met een cent of meerdere omhoog schroeven en na een paar weken weer omlaag bijstellen, uiteindelijk praten we over een gemiddelde die tussen de 2 euro en 7 euro per maand speelt, ligt eraan of het omlaag is bijgesteld of omhoog.

Je hond kost vele malen meer dan die paar euro's extra paar maand en soms helemaal niet extra.

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

oh en ik werk niet voor de shell of zelfs iets wat in die richting wijst.
Vind het alleen opgeblazen om te gaan zeuren of een paar euro's meer of minder, afhankelijk van de markt.

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

de mensen zeuren hierover, omdat de brandstof veel te duur is in Nederland.
jij praat over 1 cent of 2 cent, maar dat is klinkklare onzin, immers het zijn eurocenten en dat is toch wel ff meer dan de normale centen die wij vroeger hadden.
maar goed die waardeloze euro hebben wij nu eenmaal, daar moeten we maar leven, maar wat ik in mijn eerste regel zei, is dus wel zo, die brandstof is gewoon te duur hier in Nederland.
in Duitsland tank je toch vele malen goedkoper, zelfs in België ben je nog goedkoper uit dan in Nederland.
dus dat de mensen lopen te klagen is meer dan terecht.

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

60 eurie = Hfl 132,22 per jaar = aardig wat niet ???

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk is het wel geld ja, en dat het hier in NL duur is dat erken ik zeker !
Alleen vind ik dat we al zo lang zeuren en huilen hierover dat er nog steeds niks is gebeurd.

Mikesvan

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Mikesvan »

nou moeten jullie niet gaan zeuren dat een euro opgerekend wel 2,20 gulden is want guldens bestaan niet meer en zo kun je dat met elk product wel zeggen =want er is nou eenmaal jaarlijks inflatie. En de benzineprijs gaat echt niet veel meer omhoog dan de inflatie op andere producten, niet zeuren dus.

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

Watte oh nee :arrow: Het is de olie prijs die als een jojo op en neer gaat. Vandaag rijden we meer dan gisteren dus meer vraag Prijs omhoog.

Puppie

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer volgens sommige de olieprijs zo sterk schommeld, waarom betalen we in Nederland dan dik het dubbele ten op zichte van andere landen?
Face it, de benzineprijzen zijn nog nooit zo hoog geweest als nu, terwijl de olieprijs niet zo veel gestegen is.
wanneer we dit allemaal accepteren betalen we in no-time een euro of 5 per liter......
Is dat dan wat jullie willen?

Notebook

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Notebook »

klagen erover op een forumpje helpt nogal veel, hè? Het interesseert me geen zak wat de benzine gaat kosten, ik blijf toch wel rijden. Zo denken er nog wel meer mensen, dus zal de prijs dankzij onze onverschilligheid nog wel even blijven stijgen. En waarom niet, je betaalt per tank een eurotje of wat meer dan in het buitenland, als je twee a drie keer tankt in de maand, dan zit je je nou druk te maken om een paar eurotjes, ben je wel eens geflitst terwijl je 3 km/h te hard rijd, dat kost je al gauw een paar tientjes, en in vergelijking met de brandstofprijs klaagt niemand erover dat dát pas spekken van de staatskas is.

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.vab.be/NL/verkeer-europa/brandstof.asp
Zegt al genoeg .Ook hebben andere landen geen BPM en de houdersschapbelasting( wegenbelasting voorheen) is meestal veel lager.
Behalve nu ook in Belgie hebben ze nergens in Europa zulke idioote snelheidscontroles als hier. Anders plaatsen ze het wel vol met bulten zodat iedere chauffeur met rugklachten naar de WAO kan .
Als die nog bestaat natuurlijk.

Ben in me hele leven nog maar één keer op alcohol gecontroleerd .
Laser en Radar zie ik dagelijks op de gekste plekken .
Van hele stille autowegen tot snelwegen waar 100 Km buiten de spits veel te laag is.

Mikesvan

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Mikesvan »

Het lijkt me duidelijk dat deze stijging niet aan de olieprijs ligt maar deze ligt aanm de accijns. De overheid voert deze accijns steeds weer verder op omdat ze dat zo langzamerhand wel moeten omdat er binnen de EU een afspraak ligt met regels om het milieu schoner te krijgen, de overheid heeft niet het lef om bedrijven flink in de kosten te jagen om de CO2 uitstoot te verminderen dus dan moet de overheid wel zo proberen om het milieu schoner te krijgen.....Alleen gaat het op deze manier niet lukken want mensen blijven toch wel autorijden, en waarom zou je niet, het openbaar vervoer is ook buitensporig duur als je met een gezin wilt reizen. Dus uiteindelijk zou de overheid alsnog de bedrijven aanmoeten pakken om de CO2 uitstoot te verminderen maar de accijnsen op de benzine laten ze er mooi op zitten, dus op deze manier jagen ze en bedrijven in de kosten en spekken ze de staatskas ook nog.

den

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door den »

in Duitsland tank je toch vele malen goedkoper
In DUitsland is de benzine en diesel ondertussen niet goedkoper meer. Het schommelt een beetje: de ene keer is NL wat goedkoper en de volgende keer Duitsland weer. We praten dan over enkele centen.

Maar ook ik vind de brandstoffen in NL veel te duur. Echt schandalig duur. En het grootste deel van de brandstofprijzen gaat rechtstreeks naar de staatskas! De pomphouder verdient hier per liter niet veel aan.

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

Wat heb je eigenlijk op dit forum te zoeken? Wij klagen over de hoge benzine prijzen en jij klaagt over de klager van hoge benzine prijzen! Wat is het verschil?

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 02 Jul 2004 16:46 door Mikesvan


--------------------------------------------------------------------------------

nou moeten jullie niet gaan zeuren dat een euro opgerekend wel 2,20 gulden is
dit is geen zeuren, maar de waarheid.
was de euro gelijk geweest aan fl. 1,= was het wat anders geweest, maar de euro kost fl. 2,20371 ,dus aardig wat.
om nou te gaan zeggen van, zo moet je niet meer rekenen, dat is een zeer domme opmerking van jou, de euro mag dan wel het nederlandse geld vervangen, helaas, maar die monopoly geld waar de staat schatrijk van wordt, blijft fl. 2,20371 per euro.

jouw opmerking over zeuren slaat dus echt nergens op.

den

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door den »

Wat heb je eigenlijk op dit forum te zoeken? Wij klagen over de hoge benzine prijzen en jij klaagt over de klager van hoge benzine prijzen! Wat is het verschil?
Over wie heb je het met deze opmerking? Volgens mij is dit gewoon een discussie en geeft eenieder hier z'n mening over. We kunnen ook met z'n allen melden dat we het eens zijn met de eerste schrijver van deze topic maar dan wordt het wel erg saai hier :D

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

En je hebt die brief persoonelijk afgeleverd bij UPC en dat heeft je dus weer een paar centen extra gekost aan benzine???? :roll:
Dat zou de enige reden kunnen zijn dat je deze reactie hier hebt geplaatst.....

Lucifer

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Lucifer »

als je je autogebruik niet meer kan bekostigen,ga dan fietsen en loop verder niet te blaten.kom met je vette reet uit de auto en get busy!

Brombeer

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Brombeer »

Mensen wijk niet altijd van het thema af....

De benzine is hier in dit land is gewoon te duur, maar wat wil je ook 2/3 van de liter prijs gaat naar de staatskas. Schandalig gewoon.

In duitsland is het voor mij nog altijd goedkoper, gelukkig woon ik daar nog geen 3 kilometer van af ennnnnnn.... lekker zuinig Mazda`tje.

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkig werk ik 500 meter van de Belgische grens,kost daar een liter 1,10 euro en met die opgedrongen euro is het wel heel gemakkelijk :lol:

En de benzine is niet het enigste wat er goedkoper is als hier.

Helaas heb je hier niks aan als je in Noord Holland woond,dan moet je dokken

Gast

Re: Benzine & Centen

Ongelezen bericht door Gast »

De aanduiding euro is misleidend. Voor een euro betaal je tegenwoordig 1 euro 20. Dat klopt niet

Gesloten