LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen met 100 euro!

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door S. »

Ik schijn lief te zijn. :D
Nu nog het zien. :shock:
Daarna het begrijpen. :oops:

Kan ook altijd nadien nog m'n teksten aanpassen. :wink:

violet
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2005 20:54

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door violet »

Gelukkig ben ik niet de enige die vindt dat het belachelijk is dat je niet met 100 euro kan betalen.
Kan hier niet eens een uitzending over komen in Radar.
Ik kreeg van iemand een briefje van 100 euro, ik wist al dat ik niet in de winkel kon betalen en ging dus naar de Rabobank, daar konden ze niet wisselen want ik had geen rekening bij hun, toen naar de Ing bank kon ook niet want ik had geen rekening bij ze, ik zei dat ik een rekening bij de postbank had en dat dat toch hetzelfde is maar nee dat kon ook niet.
Tenslotte naar het postkantoor en gelukkig omdat ik een postbankrekening had kon ik het wisselen, ik voel me vreselijk genaaid door die euro, belachelijk dat je niet gewoon kan betalen met echt geld

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door Forza utr »

Hee Gilbert in een andere discussie zei je toch wat anders?
Betalen met plastic is beter terwijl je hier zit te verkondigen dat je niet overal kan pinnen beetje dubbel zinnig vind je niet. :lol:

Kijk ook eens bij euro !!!!!!! voor de andere radar gasten.

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door Peter4871 »

Bij ons in de winkel ook niet aangenomen, dit omdat er te vaak briefjes van 100 binnen komen die vals zijn,
en ook omdat er vaak mensen zijn die voor een paar euro iets kopen, en dan afrekenen met 100 euro, tja in de kassa zit altijd een standaard bedrag, en daar hebben we dan niet van terug

loesjep
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2007 20:58

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door loesjep »

Bij ons in de winkel ook niet aangenomen, dit omdat er te vaak briefjes van 100 binnen komen die vals zijn,
en ook omdat er vaak mensen zijn die voor een paar euro iets kopen, en dan afrekenen met 100 euro, tja in de kassa zit altijd een standaard bedrag, en daar hebben we dan niet van terug
Toch jammer :( dat winkeliers de consument de dupe maken van hun probleem, 100 euro is in principe een wettig betaalmiddel en zou moeten worden aangenomen, ook zijn er apparaten die vals geld herkennen of kunnen contoleren, maar ja ook wel begrijpelijk :) , die apparaten kosten geld en je kan natuurlijk niet terug geven wat je niet hebt in je kassa.........

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door mylo1 »

weet je nog????????..het mooie Nederlandse briefje van 250 gulden[de vuurtoren] werd ook gewijgerd..kon je ook nergens mee betalen !!
Ergens komt het op het zelfde neer :wink:

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door FerryG »

In België is het anders: daar mag je met grote biljetten betalen mits je voor minstens de helft van het bedrag koopt.

Het argument van de overval slaat nergens op. Als je voor (laten we zeggen) 20 euro koopt, je betaalt met 100 euro en je krijgt 80 euro terug, dan zit er precies net zoveel geld in de kassa als wanneer je met 20 euro betaalt en je krijgt niets terug.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door tienepien »

Maar minder wisselgeld. Klanten accepteren nu eenmaal niet dat je een briefje van 100 in vijfen scheurt omdat je maar 20 euro hoeft terug te geven.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door FerryG »

@ tienepien:
Lees eens wat beter; ik zei dat om te bewijzen dat het argument van de overval nergens op slaat.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ FerryG

En wat als je tien klanten krijgt die allemaal iets van 20 Euro willen afrekenen met een 100 Euro biljet?

Moet de winkelier dan niet een beetje veel wisselgeld in kas houden en is dus het risico voor een overval niet groter? :idea:

caballero
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 15:19

Re: Betalen met 100 euro!

Ongelezen bericht door caballero »

vorige zomer wilde ik bij Blokker mijn aankopen twv 125 euro betalen met een briefje van 100 en 2 van 20 euro, dit werd geweigerd, moest 2x 50 euro zijn! (of pinnen) Toen ik vertelde dat ik wel naar de concurrentie zou gaan en wilde vertrekken werd ik achterna gehold en kon het plots wel. Ze mochten hen boeltje houden en zien me nooit meer terug.

Gesloten