LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deskundigen enquete euro

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
johnnie1

deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door johnnie1 »

Ik heb een brief gekregen van het "Nederlands Muntkantoor" dat zich bevind in Echt (L).
Daarin staat een enquete waar je aan mee kan doen en dan "krijg" je als cadeau een setje munten van Finland gratis*.
Idd: een sterretje erbij.
Je moet wel verzendkosten betalen á €4,90.
En je krijgt nog een verzamelcassette voor de munten.
En ook nog een horloge.

Dan begint de enquete met de zin: het is al weer 4 jaar geleden (.....).
Volgens mij is dat al weer 5 jaar, maar goed.
Dan volgen een stuk of 8 vragen en dan komt het:

"Wel je handtekening zetten", want anders krijg je niks.

Alleen staat er dan in kleine lettertjes onder dat je dan het "recht" hebt op de actuele nieuwe uitgaven van de editie "Euro-gedenkmuntensets", tegen de actuele voordeelprijs van €30,92 tot €49,92.
Dus met andere woorden: je zit weer aan een abonnement vast.

Zijn er meer mensen die zo'n exclusieve aanbieding hebben gekregen?

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door lucrecia »

Yep, meteen in de kliko geflikkerd!

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Het begint al met: "Specifiek geselecteerd" terwijl een ieder zo'n envelop via de TPG in z'n bus krijgt geduwd.

De vragen zijn zo specifiek gericht op het verkopen van de Eurosetjes, dat hier direct twijfel ontstaat over het feit of het wel een enquête is.

Daarbij komt dat de anonimiteit niet is gewaarborgd: opgave naam en adres om zo'n pruts horloge te ontvangen!! De hele formule: deelnemen aan en daarvoor een 'cadeau' ontvangen klopt totaal niet!

Mensen: trap er niet in! In de prullebak ermee.

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door Jaensj »

Ja wel reageren, het is niet op naam gesteld, vul de enquete niet in, maar stuur hem in de bijgevoegde portvrije envelop naar de verstuurder.

jvr
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:56

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door jvr »

Zie forum Oplichters, topic Nederlands Munthandel Echt.
Daar gaat het ook over de enquete.

johnnie1

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door johnnie1 »

Heb ik intussen ook al ontdekt

laroscout
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 19:55

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door laroscout »

Ik heb hem ook teruggestuurd NIET INGEVULD
Betalen ze in iedergeval de portokosten en als iedereen dat nu doet houden ze misschien een keer op met die bedriegelijke mailing...

MAXIEM

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Gewoon de brief terugsturen met een fake naam, een fake adres (wel binnen de postcode maar met een straatnaamnummer dat niet bestaat), een bestaande postcode en een fantasie handtekening. Daar hebben ze dan mooi werk mee, zonder dat het iets oplevert. :wink:

Maxiem.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik kreeg het ding gisteren ook in de brievenbus. Even doorgelezen, daarna meteen verscheurd en weggegooid. Wat een onzin...

b. geerligs
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:48

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door b. geerligs »

We hebben net de enquete gepost. De kleine lettertjes verkeerd begrepen! We hebben daarin niet de verplichting gezien. Wat kun je nu nog doen om ervan af te komen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Niet veel, gewoon laten komen en retourzenden, met een duidelijke reden, dat je je bij nader inzien misleid voelt. En je vooral niet bang laten maken door hun huis-incassobureau Universum (ofzoiets) want dat is van hetzelfde laken een pak.

Zoals in een ander topic al aangegeven: ik denk dat de beheerders van het muntkantoor zich inmiddels achter de oren krabben vanwege de publiciteit, en zich wel tien keer bedenken.

Het was hun, naar eigen zeggen toch om de enquete te doen. Als ze lastig doen: bel ze gewoon op, en zeg dat je je nogal misleid voelt. Wedden dat ze inbinden?

Lastig trouwens, want het onderwerp is over vier forums verspreid, en over een stuk of 5 topics.

zander
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:57

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door zander »

Het beste kun je even bellen naar ze: 0900-3570357. Dan moet het denk ik wel opgelost kunnen worden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

dat is een betaalnummer, je bent dan wellicht meer kwijt dan die portokosten, Ergens anders in de vijf topics die hierover gaan, staat ook een regulier telefoonnummer.

b. geerligs
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:48

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door b. geerligs »

Bedankt voor jullie tips. Ik heb gisteravond maar besloten om er direct een brief achteraan te sturen, met de mededeling dat we ons misleid voelen en dat ze niets moeten sturen, en alles wat ik van hen ontvang ongeopend zal retourneren. Ik hoop dat het werkt, anders kan ik altijd nog proberen te bellen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

TEL 0475-418181 FAX 0475-483232


Hiermee kun je tegen standaard-tarieven reageren. Ontloop je het dure betaalnummer.

zander
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:57

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door zander »

het betaalnummer is 10c.p.m.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Waarom zou jij daarvoor moeten opdraaien? Valt eigenlijk nog wel mee, maar zij willen jou iets verkopen, dan moeten ze niet met een betaalnummer aan komen zeuren.

zander
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:57

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door zander »

ik weet niet hoor, maar de meeste bedrijven hebben wel een betaalnummer. Dit om 'nep' telefoontjes te voorkomen van mensen die lollig proberen te doen.
Daarnaast denk ik dat 10 cpm best redelijk is, zijn er genoeg die meer vragen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Geloof ik graag hoor, valt me eigenlijk nog mee van zo'n bedrijf. Maar ik heb het vermoeden dat het massaal hierop reageren toch behoorlijk wat mensen heeft wakker geschud. Ik denk ook dat de firma er inmiddels ook al lucht van heeft gekregen, want de Consumentenbond heeft ze erover benaderd, en ze zeggen zich van geen kwaad bewust te zijn.

Jaja, doen alsof je neus bloedt, is altijd het handigste in deze situatie. Ze zeggen dat het er letterlijk in staat, dat je je aan een abonnement verbindt. Ik heb de tekst nog eens nagelezen, maar ik lees toch echt iets anders. Het staat er dus helemaal niet.

Wel staat er dat je het recht hebt om een muntensets te ontvangen. Als zij dat interpreteren als: hiermee verbindt de klant zich tot het afnemen van een abonnement (hoewel ze dat uiteraard wel bedoelen.....), dan moeten ze eens dringend terug naar de schoolbanken.

Ik rekende eerder al om: 82 keer 31 is ongeveer 2500 euro, en 82 keer 49 euro is 4000 euro.

Denken ze nou werkelijk dat mensen allemaal positief reageren? Er zijn maar een paar honderdduizend munten van 1 en 2 cent van Finland gemaakt, voor het merendeel opgekocht door dit soort firma's. Hoe kunnen ze dan nog 2 miljoen van die munten beschikbaar hebben?

CorData
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:18

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door CorData »

Natuurlijk moet je hier niet op reageren. Wat gebeurt mij? Een kennis (laten we hem zo noemen) stuurt mij een fotocopie van een ingevuld enquete formulier met mijn adres en een paar streepjes (net geen kruisje) met de mededeling dat ik hier wel meer van hoor.
Nu lees je overal "niet reageren!!!", maar wat te doen als een ander het voor je gedaan heeft?
Heeft iemand een bruikbare sugestie?

Gesloten