LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EURO-boycot !

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door stekel »

Jan, die voedselbank is voor een hoop mensen onmisbaar, en dat zijn geen mensen met een gokverslaving of een drankprobleem.
Laatst gewijzigd door stekel op 09 sep 2005 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hoera voor de voedselbanken, wordt er eindelijk geen voedsel waarin ws. meer geinvesteerd is dan de kostprijs, vernietigd en ondanks dat het nog prima voedsel betreft, op de schroothoop gegooid wordt.
Wat mij betreft mag iedereen hier gebruik van maken
Het is toch eigenlijk een gospe dat wij in Nederland, ondanks alle economische problemen die zeker menigeen aan de lijve ondervindt volwaardig voedsel in de kiepelton gooien...!!
Zolang wij ons dit in Nederland nog kunnen permitteren...
Hoe slecht gaat het de meesten van ons dan...??

Anoep39
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2010 08:37

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Anoep39 »

Dus komt het oude weer..."je kan er niks aan doen".

Als je er toch niks aan kan doen, zou je mij dan € 25,- willen geven, want blijkbaar hebben wij teveel geld over om andere landen te helpen.
Geld die je waarschijnlijk niet terug ziet.

En de mensen met schulden zitten en die geen eten kunnen betalen, daar hebben we voedselbanken voor, die als paddestoelen uit de grond schieten..mja niet klagen we hebben nog genoeg over om andere landen te helpen.

En wat als dat betekent dat de staatsschuld hoger word, nou dan gaan wij bezuinigen,meer belasting heffen, eigen risico's hoger maken.

Uiteindelijk zal de domme Nederlander toch zeggen:"je kan er niks aan doen".

Het is een systeem dat ons een vermogen geeft om fouten te maken, om te verspillen, en voor eigen gebruik..want als je eenmaal op ons gestemd hebt kunnen wij alles maken en doen wat wij willen..en jullie betalen ervoor.

Dat mensen... noemen wij democratie...jullie mogen straks weer op 1 van ons stemmen,stemmen en meer niet..... en dan beginnen wij weer van voor af aan.
Je mag wel dakloos worden en geen eten hebben,maar rekeningen moet je wel betalen anders krijg je aanmanningen en de deurwaarder op de stoep, mits je nog een huis hebt.

Je moet wel je rekeningen betalen, anders kunnen wij jou geld niet uitgeven..maar je mag niks kosten..wij geven je al een gedeelte terug van je eigen geld , in de vorm van belasting teruggave..elke jaar weer, dus kom er niet mee dat wij slecht zijn, jullie hebben zelf voor ons gekozen.

Wij zijn liever geliefd in het buitenland, dan bij jullie, omdat jullie toch al alles moeten doen wat wij zeggen..en wij zeggen dat jullie moeten betalen, zodat wij een natte vinger bij onze buitenlandse vrienden kunnen halen.

Hmm had de verhaal ook wel langer kunnen maken..maar zou dat het idee in het hoofd van de politici tegenwoordig zijn.

Maar wat ik in het begin al zei: "laat iedereen €25,- aan mij geven, ik beloof dat het geld goed uitbesteed word en dat het niet naar de buitenland gaat, (als er toch niks aan gedaan kan worden"), zie mijn voorstel dan ook op die manier".

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door pbarendse »

Zeg, ga je nou echt alle oude 'ik wil de gulden terug' topics weer uit de kelder opgraven?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door dhc »

Kun jij die bijdrage dan lezen? Ik snap er werkelijk geen ***** van.

Anoep39
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2010 08:37

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Anoep39 »

zeker een euro -fanaat?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door pbarendse »

Nee, absoluut niet, maar word wel een beetje moe van mensen die oude topics uit de diepste krochten van dit forum opdiepen alleen maar om er een stapel onsamenhangende onzin achter te typen.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Zondenbokken zoeken is zo oud als de mensheid :wink:

Anoep39
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2010 08:37

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Anoep39 »

ok dus volgens jullie, ligt het aan de uitgaven patroon van de mensen zelf.
Al zouden ze alleen genoeg hebben om alleen de vaste lasten te betalen..zonder extra's zoals auto/internet enz..

terwijl dezelfde mensen met dezelfde inkomen voor de komst van de euro het wel konden redden..met de extra's erbij.

Hoe valt dat te verklaren?
Iedereen moet zijn/haar rekeningen betalen en het liefst nog over hebben om te eten.
Er zullen vast wel mensen zijn die nog kunnen bezuinigen, maar er zijn er genoeg die niks extra's kunnen veroorloven.

En dat gebeurt niet in een dag tijd...
Als je vaste lasten hoger zijn dan je inkomsten en je valt net boven de bijstandsnorm..dan val je dus voor alles buiten de boot..en zeker als je een koopwoning hebt, probeer dan maar je woning snel te verkopen, waarna je schuld (in de meeste gevallen) ook hoger word door de restschuld van de hypotheek.

Vaste lasten:
Huur/hypotheek
Gas/water/licht
Ziektekosten (dat is ook een verplichte verzekering)
Belastingen ontroerendgoed/ afval/rioolheffing

Als hierbij je geld al op is terwijl je er vroeger redelijk makkelijk dat op kon brengen, dan mag iemand mij vertellen, wat de mensen fout doen of waar de schuld bij hun ligt en op welke manier er nog bezuinigt kan worden in zo'n situatie?


En daarbij als je echt pech hebt dan heb je ook kinderen die naar school gaan.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ojee

Gaan we deze zelfde discussie nu WEER een keer voeren ?


Citaat:
Heb het wel over mensen die in de gulden tijdperk wel rond konden komen met meer uitgavens dan dat ze nu dus doen.


Dat betwijfel ik, maar dat kun je ongetwijfeld voorrekenen...
Neem voor het gemak even een modaal salaris in het gulden tijdperk en die in dit jaar.. Laar maar even zien dat er nu veel meer uitgegeven moet worden of hun salaris gehalveerd...
Dat hebben we reeds een keer gedaan namelijk en daar kwamen heel aparte resultaten uit:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 35&t=41946

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

om het bovenstaande verhaal in perspectief te plaatsen:
2003 2 299,7 2,1
2004 2 326,9 1,2
2005 2 366,7 1,7
2006 2 393,9 1,1
2007 2 432,4 1,6
2008 2 493,0 2,5
2009* 2 522,7 1,2
© Centraal Bureau voor de Statistiek, Den
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... &D2=a&VW=T

Daar leidt ik toch uit af dat de euro zelf niet verantwoordelijk is voor de prijsstijgingen
Dat het Westen al jaren "boven zijn stand"leeft en dat dit zich nu gaat wreken is een ander verhaal. Dat mensen in moeilijke situaties niet aan pijnlijke maatregelen willen denken snap ik ook. Kijk maar naar de Grieken

Anoep39
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2010 08:37

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Anoep39 »

Ik begrijp dat jullie over een modaal inkomen beschikken,
Maar helaas telt dat niet voor iedereen.

Anoep39
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2010 08:37

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Anoep39 »

Nog een kleine opmerking trouwens.
Theorie hoeft niet hetzelfde te zijn dan het praktijk.
Op papier zou het goed kunnen gaan in nederland met de bevolking, en economie maar praktijk wijst toch uit dan de schuldsanering is gestegen en dat er echt voedselbanken nodig zijn.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door angel1978 »

Anoep39 schreef:Ik begrijp dat jullie over een modaal inkomen beschikken,
Maar helaas telt dat niet voor iedereen.
Een modaal inkomen is slechts een gemiddelde.. Er zullen dus mensen zijn die eronder zitten en mensen die erboven zitten.. Het rekent simpelweg wat makkelijker..
Theorie hoeft niet hetzelfde te zijn dan het praktijk.
Daarom zijn we in het topic dat ik genoemd heb ook uitgegaan van de praktijk i.p.v. de theorie.. Maar heb je dat wel goed doorgelezen ?
Op papier zou het goed kunnen gaan in nederland met de bevolking, en economie maar praktijk wijst toch uit dan de schuldsanering is gestegen en dat er echt voedselbanken nodig zijn.
Op welke wijze wijst die praktijk uit dat dat aan de euro ligt dan ?
Is het niet zo dat de mensen gewoon makkelijker zijn gaan lenen en daardoor juist meer in de problemen komen bij een recessie ?

Anoep39
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2010 08:37

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Anoep39 »

lastig uit te leggen als je zelf weinig merkt aan je vaste lasten.
Wel blij voor jullie dat jullie dat jullie je met jullie inkomsten wel kunen redden.

En dat lenen, ja dat is niet makkelijk lenen, het is van beide kanten beetje.
Je leent om uit de schulden te blijven, endaardoor bouw jeeen andere schuld op.

Het komt er eigenlijk op neer dat je je vaste lasten niet meer kan betalen, maar om het zolang mogelijk te rekken zoek je uitwegen, wat uiteindelijjk toch zal leiden tot uitzetting omdat je je vaste lasten niet meer zal kunnen betalen.

En nogmaals als dit niet aan de komst van de euro ligt, kom dan een x met een logische verklaring in plaats van achter de bureuacratische papierwerk te verschuilen.

Het gaat dus om mensen die de lening niet nodig gehad zouden hebben.
Die even vrolijk als jullie hun rekeningen konden betalen als jullie.

Dus deze x een logische verklaring..of word je ervoor betaald om de euro te verdedigen..dan stap ik over naar jullie kant :D

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je leent om uit de schulden te blijven, endaardoor bouw jeeen andere schuld op.
Tja, met die redenatie snap ik dat mensen in de problemen komen..
Door te lenen kom je toch sowieso in de schulden :?
Je vult dus het ene gat met het andere en hoopt er dan uit te komen ? Daarmee help je jezelf alleen maar dieper in de **** ...
Het komt er eigenlijk op neer dat je je vaste lasten niet meer kan betalen, maar om het zolang mogelijk te rekken zoek je uitwegen, wat uiteindelijjk toch zal leiden tot uitzetting omdat je je vaste lasten niet meer zal kunnen betalen.
De vraag is alleen WAAROM je je vaste lasten niet meer kan betalen !

Zit je in een te dure woning ?
Te dure verzekeringen ? Teveel uitgaven ?

Met een normale baan en een normaal uitgave-patroon is het in Nederland prima mogelijk om je vaste lasten gewoon te voldoen.. Zelfs met een uitkering is het ( hoewel lastiger ) prima mogelijk.. Maar laat me graag van het tegendeel overtuigen !
En nogmaals als dit niet aan de komst van de euro ligt, kom dan een x met een logische verklaring in plaats van achter de bureuacratische papierwerk te verschuilen.
Het is in dat topic dat ik noemde netjes allemaal voor je voorgerekend.. Die euro is niet duurder dan de gulden.. Vind je het erg dat ik dat niet allemaal nog een keer ga overdoen ? Als jij het tegendeel denkt, lijkt het mij aan jou om dat dan aan te tonen.. Kom maar met een voorbeeld...
Het gaat dus om mensen die de lening niet nodig gehad zouden hebben.
Die even vrolijk als jullie hun rekeningen konden betalen als jullie.
Waarom dan toch een lening aangegaan ?

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door elmo43 »

Die euro is niet duurder dan de gulden
Dat zal best kunnen zijn, maar de prijzen van artikelen bv bloemen, zijn sinds de euro duurder dan toen met de gulden. Puur om het feit dat in de guldentijd een roosje voor 0,10 cent werd ingekocht, nadat de euro werd ingevoerd werd dit dus €0,10. Dus een verdubbeling van de inkoopprijs, en zo is het met heel veel dingen gebeurd.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door angel1978 »

elmo43 schreef:
Die euro is niet duurder dan de gulden
Dat zal best kunnen zijn, maar de prijzen van artikelen bv bloemen, zijn sinds de euro duurder dan toen met de gulden. Puur om het feit dat in de guldentijd een roosje voor 0,10 cent werd ingekocht, nadat de euro werd ingevoerd werd dit dus €0,10. Dus een verdubbeling van de inkoopprijs, en zo is het met heel veel dingen gebeurd.
Elmo,

Heb je het topic gelezen dat ik gepost heb ?

Daarin wordt klip en klaar voorgerekend dat de prijzen ( behoudens de inflatie ) NIET zijn gestegen gemiddeld genomen.. De prijzen van boodschappen en 1e levensbehoeften waren zelfs licht gedaald. De enige grote stijging bleek in de horeca en brandstof te zitten...

We hebben zelfs boodschappenlijstjes met elkaar vergeleken uit die tijd..
De verdubbeling van prijs die je hier beschrijft bleek dus gewoon niet waar !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door kweenie »

Anoep39 schreef:Ik begrijp dat jullie over een modaal inkomen beschikken,
Maar helaas telt dat niet voor iedereen.
Ter indicatie, niet alleen het modaal inkomen is gestegen, ook het minumumloon is sinds 2000 ook met ongeveer 29% gestegen. De consumentenprijsindex is in die periode met minder dan een kwart gestegen.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door elmo43 »

De verdubbeling van prijs die je hier beschrijft bleek dus gewoon niet waar !
En waar bazeer jij het op dat de prijzen van bloemen niet zijn gestegen zoals ik heb beschreven.
Mijn man weet denk ik heus wel wat hij heeft betalen op de veiling.

Gesloten