LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] euro duur duur

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
MartinLeeft
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2005 18:39

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door MartinLeeft »

De euro heeft het leven duurder gemaakt...
Een kratje bier is bijna verdubbelt, een krop sla bijna verviervoudigt.
Waar ik in 2002 nog een komkommer kocht voor 49 guldencent betaal ik nu 69 eurocent, dus bijna 3 x zoveel (300% !) Een kilo kaas, toen 9 gulden, nu 7 EURO (als ik niet toevallig een aanbieding van 5 EURO vind.)

Mijn verzekeringen verdubbelden ongeveer, reinigings- en rioolrechten stegen ruim 35%, een paspoort kost nu zo'n 40 EURO , tegen 60 gulden in 2000...
Ziekenfonds... 45 Gulden in 2002, 69 EURO nu...

Dus vertel me niet dat het leven niet duurder geworden is...

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Jan1 »

En wat wil je hier dan aan doen, alleen maar zeuren, want wat U beweert is namelijk NIET waar, puur uit de duim gezogen.

aad1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2005 20:15

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door aad1 »

maar laten we eerlijk zijin: de hele maatschappij is zeer egoistisch geworden. Ook ik en u. En de "hoge heren" dus ook. Die denken alleen aan hun eigen portomonnee, inclusief de brusselse vertegenwoordigers.
Dus als met hun alles goed gaat en zij het niet moeilijk vinden rond te komen, moeten ze zich dan druk maken om ons?
Zelfs de bonden werken mee; individuele c.a.o.`s, prestatieloon, enz.
politiek? allemaal voor hunzelf.
Werkgevers? kijk maar naar het sociale beleid wat gevoerd wordt.
En wij, denken wij ook niet aan ons alleen? Ik ben zieliger als de rest en heb het moeilijker dan anderen, toch?
Wanneer heeft u voor het laatst iets belangeloos, gratis zonder bijbedoeling voor een volstrekt vreemde gedaan?
spiegeltje spiegeltje aan de ............au au au

martha3
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2005 11:48

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door martha3 »

:evil: :cry:
Ik ben erg ontevreden over de euro, het leven is een stuk minder leuk geworden. Nooit meer ergens spontaan een kop koffie of een broodje nemen, om over een glaasje (ze zijn vaak klein) wijn, maar niet te spreken, dat is helemaal onbetaalbaar.
Bloemen kopen is er niet meer bij, tezij je geluk hebt op de markt.
Theater is onbetaalbaar en in de bioscoop neem je zeker geen frisje voor 2,50.
Doordat ik nog steeds omreken, behoed ik mijzelf voor te dure impuls aankopen.
Ik heb sterk het gevoel gepakt te worden en dat is geen leuk gevoel.

Robert Meekel
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:06

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Robert Meekel »

De eurie is duur voor ons allemaal,maar dus ook voor het zaken wereldje.Het m.k.b. heeft er ook mee te maken.1 mans zaken,markt kooplieden etc. hebben ook hun inkoop en vaste lasten in eurie's.
De konsument,(wij dus) potten hun geld op (voor zo ver als we dat kunnen) en geven zo min mogelijk uit.
We zitten in een down spiraal, die hele grote effecten gaat hebben op
het voortbestaan van veel bedrijfjes.Bedrijfs overnames resulteren straks in bijvoorbeeld ,1 grote supermarktketen die de prijzen bepaald.
De enige 1 mans zaken die overblijven zijn die zaken gerund door mensen uit lage lonenlanden.Marokkanen,Turken,Polen e.a. zijn slimmer dan de meeste autochtonen.Als je op de makten kijkt zie je
ze steeds meer verschijnen.Ze doen het met een beetje minder loon
en werken er hard voor.Meestal gesteund door Familie.Dat zie je ook
bij de chinezen.(En nou niet zeuren over uitkeringen). De groep die
niet wil werken heeft altijd al bestaan.ik begon met 6 dagen per week
werken voor Fl.12,50 per week,toen ik 15 jaar was.Niks mis mee.Gaf ik
ook nog aan mijn ouders.Kreeg er Fl.2.50 zakgeld van. Bioscoopje
koste toe FL.1.00 ,Patatje met mayo FL.0,45. Ja, ik schrijf 1965.
Maar ook voor mij met vaste baan ,gezin,1 schoolgaand kind nog thuis,
Hypotheek etc. is het uitkijken hoe het geld wordt besteed.
Je moet de wetgeving goed bekijken en gebruiken om nog een beetje
over te houden.Belastingaftrek,financiele bijstand voor alleenstaande ouders,School bijdrage enz. Ook kun je zelf veel doen aan bijvoorbeeld
eigen bedachte kadootjes,voor verjaardagen enz. Aldi-Action ,Zeeman
enz. zijn nu de winkels waar je voor een klein prijsje toch iets leuks kan
kopen.Het leven bestaat niet aleen uit bling bling rotsooi.Let dus maar
op je centen.
Terug komend op werken:Er is altijd wat te verdienen,het geld ligt nog steeds op straat.Je moet dus naar buiten en iets ondernemen om het
een beetje beter te krijgen.Ik heb in het verleden ook wel eens 2 banen gehad.Dat willen ze in Den-Haag dan wel niet,maar het gaat om
overleven.De arbeidstijdenwet is 1 grote onzin.Het heeft geen extra banen op geleverd en ik mag geen minuut meer over werken,zonder
tegen een sanctie op te lopen.Overwerk moet binnen 13 weken gecompenseerd worden dus wat ik extra verdien lever ik net zo hard weer in.Weg extra eurie's.Zonde van mijn energieke inzet.
T'ja, het bedrijf Nederland geleid door Balkenende en het Boekhoudertje
Zalm hebben het land, niet in de hand.
We zullen het wel overleven hoor,maar leuk is het niet.

Robert Meekel
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:06

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Robert Meekel »

De eurie is duur voor ons allemaal,maar dus ook voor het zaken wereldje.Het m.k.b. heeft er ook mee te maken.1 mans zaken,markt kooplieden etc. hebben ook hun inkoop en vaste lasten in eurie's.
De konsument,(wij dus) potten hun geld op (voor zo ver als we dat kunnen) en geven zo min mogelijk uit.
We zitten in een down spiraal, die hele grote effecten gaat hebben op
het voortbestaan van veel bedrijfjes.Bedrijfs overnames resulteren straks in bijvoorbeeld ,1 grote supermarktketen die de prijzen bepaald.
De enige 1 mans zaken die overblijven zijn die zaken gerund door mensen uit lage lonenlanden.Marokkanen,Turken,Polen e.a. zijn slimmer dan de meeste autochtonen.Als je op de makten kijkt zie je
ze steeds meer verschijnen.Ze doen het met een beetje minder loon
en werken er hard voor.Meestal gesteund door Familie.Dat zie je ook
bij de chinezen.(En nou niet zeuren over uitkeringen). De groep die
niet wil werken heeft altijd al bestaan.ik begon met 6 dagen per week
werken voor Fl.12,50 per week,toen ik 15 jaar was.Niks mis mee.Gaf ik
ook nog aan mijn ouders.Kreeg er Fl.2.50 zakgeld van. Bioscoopje
koste toe FL.1.00 ,Patatje met mayo FL.0,45. Ja, ik schrijf 1965.
Maar ook voor mij met vaste baan ,gezin,1 schoolgaand kind nog thuis,
Hypotheek etc. is het uitkijken hoe het geld wordt besteed.
Je moet de wetgeving goed bekijken en gebruiken om nog een beetje
over te houden.Belastingaftrek,financiele bijstand voor alleenstaande ouders,School bijdrage enz. Ook kun je zelf veel doen aan bijvoorbeeld
eigen bedachte kadootjes,voor verjaardagen enz. Aldi-Action ,Zeeman
enz. zijn nu de winkels waar je voor een klein prijsje toch iets leuks kan
kopen.Het leven bestaat niet aleen uit bling bling rotsooi.Let dus maar
op je centen.
Terug komend op werken:Er is altijd wat te verdienen,het geld ligt nog steeds op straat.Je moet dus naar buiten en iets ondernemen om het
een beetje beter te krijgen.Ik heb in het verleden ook wel eens 2 banen gehad.Dat willen ze in Den-Haag dan wel niet,maar het gaat om
overleven.De arbeidstijdenwet is 1 grote onzin.Het heeft geen extra banen op geleverd en ik mag geen minuut meer over werken,zonder
tegen een sanctie op te lopen.Overwerk moet binnen 13 weken gecompenseerd worden dus wat ik extra verdien lever ik net zo hard weer in.Weg extra eurie's.Zonde van mijn energieke inzet.
T'ja, het bedrijf Nederland geleid door Balkenende en het Boekhoudertje
Zalm hebben het land, niet in de hand.
We zullen het wel overleven hoor,maar leuk is het niet.

sinatess
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:26

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door sinatess »

Ook ik ben het eens met de stelling,dat de euro veel te duur is!Want de meeste zaken hebben toen de euro kwam gewoon de prijzen verdubbeld! ZIJ WOUDEN STINKEND RIJK WORDEN!!!
Als ik in de winkels sommige artikelen de prijs zie,dan koop ik het niet eens meer!!B.v. een bakje aardbeien,die kost nu ongeveer E 2.99 DAT IS TOCH MEER DAN 6 GULDEN!!!!!!!!!!!
Zo zijn er nog veel meer prijzen verdubbeld.Sommige artikelen zijn nu al voor heel veel mensen NIET meer te betalen!
De arme mensen worden steeds armer,en de rijken worden steeds rijker!! Las ik ook laatst nog in de krant,dat de ministers van de 1e of 2e kamer allen een auto + chauffeur wilden hebben!!!!!!
WIE MOET DAT BETALEN???? ZOETE LIEVE GERRITJE???
NEE,DAT MOETEN WIJ ALLEMAAL BETALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Las ik ook laatst nog in de krant,dat de ministers van de 1e of 2e kamer allen een auto + chauffeur wilden hebben!!!!!!
Dan moet je het wel even in de goede verhouding zien. dit was een voorstel van een staatssecretaris en absoluut nog niet ingevoerd.

Verder blijven mensen de euro maar met de gulden verrekenen, daar zouden we eens mee moeten stoppen. Nog steeds roepen mensen "Ja maar dat is wel zoveel gulden. "

Laten we nou niet doen alsof de prijzen niet zouden stijgen als we de gulden nog hadden. Hadden we dan ook net zo hard geklaagd?

De prijs van de aardbei heeft niets met de euro te maken, maar is afhankelijk van de aanvoer die er plaats vind. Minder aanvoer is dus hogere prijze, dat is al jaren zo zelfs al voor de euro.

sinatess
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:26

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door sinatess »

Dilbert ben jij politicus ofzo?Die praten ook altijd overal omheen!!
Je kunt er toch niet omheen,dat sinds de euro er is,het leven minsten 2x zo duur is geworden.En je kunt dan niet zeggen,dat het niet aan de euro lag,want bijna alle artikelen werden toen opeens 2x zo duur!! Dus uittellen de winst voor de handige zakenlui!!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben het met dilbert eens in dit geval. Het duurder worden van alles is niet aan de euro te wijten, althans niet alleen aan de euro. Laten we nu niet net doen alsof het leven niet duurder geworden zou zijn met de gulden. Dan waren de prijzen ook gestegen.

Evenals Dilbert ben ik het zat dat mensen maar blijven omrekenen en blijven zaniken, zeuren en zuigen over de euro.Het ding is er en gaat ook niet meer weg, leer er dan mee leven. Dat het leven twee keer zo duur is geworden sinds de euro is echt onzin, dat zou ook gebeurd zijn als de euro er niet was geweest.

Handige zakenlui hebben daar dus niets mee te maken, die hebben het net zo zwaar als wij allemaal.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Bailey »

Jullie zijn het wel altijd met elkaar eens he?!?!

Ik denk dat 80 % van de Nederlanders nog omrekent en 'klaagt' over de euro. Ik doe dat zelf ook en ik vind het niet meer dan terecht. Juist met omrekenen kan je zelf zien hoe duur iets eigenlijk is.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door tienepien »

maar het is toch wel verstandig om een soort van grensbedragen in euroos vast te stellen voor jezelf: een broek < 30 euro is goedkoop en > 30 euro is duur.... zoiets.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Karr en ik zijn het zeer zeker niet altijd met elkaar eens, ik ken hem of haar niet eens.

Alleen op dit punt denken we hetzelfde. Het omrekenen moet gewoon stoppen, het is zinloos en leid alleen maar tot meer gezeik en gezanik over de "hoge" prijzen van het leven.

je kunt de prijzen van nu niet vergelijken met de gulden prijzen van enkele jaren geleden, je moet ook de stijging van de prijzen van grondstoffen, de inflatie etc allemaal meenemen. Dan zul je zien dat het weinig tot niets scheelt en dat het gezeur over de "dure" euro gewoon kan stoppen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door bot321 »

Op de markt is je euro een daalder waard.
En als je dat niet wilt inzien dan hoef je ook
niet te klagen want dan heb je poen zat.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik poen zat? Ik zou willen dat het waar was, ik ben slechts student met een minimale beurs. En toch kom ik elke maand rond, vreemd he?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door bot321 »

ikpraat in meervoud wat die daalder aangaat.
Jij bent met zijn tweeen studie beurs
inkomsten van je vriendin karr-2 precies
dito eigen baas inkomen vriendin dus je
hoeft niet op de kleintjes te letten.
Ook geen kinderen dus zowat.
Je bent nu 30 jaar nog steeds een studiebeurs
dus of je hebt een lange studie en dan behoor je
later ook tot de graaiers of je bent een profiteur.
Zal ik wel verkeerd zien maar ja ik behoor ook tot
de zeikerds.
En toch als ik jouw opmerkingen is doorneem op de
forums spreek jij je eigen ook wel eens tegen.
s

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik een profiteur of een graaier? Nou nee dat ben ik niet met je eens. Ik krijg nu weliswaar een beurs, maar die zal ik als ik van school afkom toch echt gewoon terug moeten betalen.

Verder heeft mijn vriendin inderdaad een goed inkomen, maar hebben we de vaste lasten zo eerlijk mogelijk verdeeld over allebei. Dus ik noem mezelf absoluut geen profiteur.

Het woord zeikerd heb ik ook nergens in de mond genomen, ik heb alleen gezegd dat mensen een realistisch beeld van de werkelijkheid moeten hebben en niet de prijzen van nu gaan vergelijken met die van een paar jaar geleden, want dat slaat nergens op.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door bot321 »

De mensen vergelijken de prijzen niet met
vier jaar geleden maar ze rekenen de euro terug
in de gulden en wat blijkt.
Ze komen terug van vakantie uit andere euro landen
en daar blijkt alles veel goedkoper te zijn terwijl Nederland
verhoudingsgewijs de grootste betaler is.
Maar deze landen vangen meer als dat ze betalen.
En laten we wel wezen vergelijk je vaste lasten van de
gemeente en energie bedrijven van nu maar eens met
vier jaar geleden en zeg dan nog eens dat het wel meevalt.
Alleen die prijzenoorlog zegt al genoeg,is toch een teken dat we
gewoon teveel betaald hebben.
Met profiteur bedoel ik niet dat je van je vriendin profiteerd
maar of je hebt een lange studie dan begrijp ik het of je rekt
je studie en dan profiteer je van de gemeendschap.
Als je kinderen heb dan weet je pas hoe alle prijzen omhoog
zijn gegaan en een dagje uit is zeker verdubbeld.
Voorbeeld drie dagen Euro Disny 4 jaar geleden fl.99
nu euro 99 prijsverh.120% dit is één voorbeeld.

aadk
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2005 14:07

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door aadk »

kom net terug van korte break in spanje echt daar is alles veel goedkoper dan hier wat dacht je van de benzine 0,97 euro cent zelfs frankrijk is goedkoper met de benzine.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door tienepien »

maar de ikea meubelen zijn in nederland dan weer het goedkoopst

Gesloten