LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] euro duur duur

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door S. »

En de kleding!!!
Ga bijvoorbeeld maar eens bij de Hema kijken; op het prijskaartje staat bij het Nederlandse vlaggetje een lagere prijs dan bij het Belgische.:P

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Het lijkt me logisch dat mensen nogsteeds omrekenen in guldens.
Dit zou ws. anders zijn als het salaris ook ten tijde van de invoering van de invoering van de Euro zou zijn aangepast...! (Dus had het op dat moment zo ongeveer verdubbeld moeten worden..!)
Maar vertel me eens wie is er sinds die tijd "aangepast"?
Het salaris is sinds 20002 nogsteeds hetzelde of zelfs minder dan destijds in guldens.
Kom op doe een bod!!!

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door lind@ »

tis idd van de gekke allemaal en wij burgers pikken het ook nog :shock:
maarja wat doen we er nu nog aan??
niks niks niks gewoon naar de regering luisteren en die hun gang laten gaan .
er moet wel iets gaan gebeuren want zo langer kan dit niet

nu las ik dat bolkestein vertelde dat er iets met de euro gaat gebeuren en dat de euro het nietgaat redden!
krijgen we dan weer de gulden terug?en wordt alles dan weer dubbel verminderd inc. salaris??
Tis wel een geziek allemaal van onze regering en zijn kornuiten
waar gaat het heen :?: :?: :?:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door queenfan »

Even iets recht zetten.....

De Euro is niet duur, de winkels, regering en de horeca heeft het allemaal duur gemaakt.

Illegale prijsverhoging noemt men dat en Zalm maar zeggen dat het leven door de euro niet duurder geworden is.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door bot321 »

Nog zo iets bij C 1000 sparen voor gratis
boodschappen ter waarde van € 40.
Weet nog dat het enkele jaren geleden
ook was was toen alleen 50 gulden.
De gratis boodschappen zijn exact hetzelfde
als toen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het leven is door de euro geen cent duurder geworden, daar blijf ik bij.

En kunnen we nu eindelijk allemaal ophouden met zeuren en doorgaan met het normale leven.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Eigen Idol-wedstrijd, georganiseerd door min. Zalm persoonlijk:
Wie is na hem de grootste fan van de Euro?
De uitslag is nu bekend....
En de winnaar is....:karr-2!!!
Van harte karr!
Volgend jaar een nieuwe ronde.
Dus mensen niet meer zeuren...!! Idols zijn nu eenmaal favoriet.., de rest telt echt niet meer mee...!

sinatess
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:26

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door sinatess »

Het is juist heel belangrijk,dat de mensen nog geregeld om gaan rekenen,want anders geef je meer uit,dan je eigenlijk uit kan geven,
want als ik iets ga kopen,dan denk ik toch: een doos aardbeien E 3.00?
Dan denk ik,dat was toch meer dan 6 gulden!!Dus die koop ik dan niet,omdat ik dat bespottelijk duur vindt,want voor de euro kosten diezelfde aardbeien 3 gulden voor net zo'n doos.
Als jij niet gaat terugrekenen dan verkijk jij je op de prijzen,en ben je gauw geneigd teveel geld aan dingen uit te geven.
Dat gaat mijzelf netzo,als ik b.v. eens een keer niet heb omgerekend.
Dat gebeurt natuurlijk ook wel eens,als ik haast heb ofzo,en dan blijkt later als ik thuiskom met de boodschappen,en ik ga omrekenen,dat ik weer dingen heb gekocht,die ik niet zou hebben. gekocht,als ik in de winkel de prijs van de euro had omgerekend naar guldens
Maar doordat ik haast had,had ik zonder erbij na te denken,deze te dure
boodschappen gekocht.
Het enige voordeel van de euro is dat als wij even een dagje in Duitsland willen gaan winkelen,en tijdens onze jaarlijkse vakantie in Spanje,wij daar gemakkelijk met de euro kunnen betalen.
Laatst gewijzigd door sinatess op 08 okt 2005 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik een fan van de euro? Dat is wel de belachelijkste opmerking van vandaag. Ik ben alleen een van de wenigen die in staat is om te gaan met de nieuwe munteenheid, die het omrekenen al lang geleden naar het museum heeft verwezen en nog steeds elke maand uitkomt met zijn geld en zelfs geld overhoudt om te sparen.

Ik vraag me dan nog steeds af waarom ik het wel kan en de rest van Nederland blijkbaar niet?

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Ach karr-2, klop je niet op de borst, veel N(m)ederlanders zijn net als jij ook echt wel in staat met de Euro om te gaan, hoewel zij zich ondanks alles wel terdege realiseren dat omgaaan hiermee niet betekent dat zij niet beseffen wat er gebeurd is...
Verwijzing van de gulden naar het museum moet dan echt ook naar een museum voor de "moderne kunst" en zeker niet naar museum, zoals jij betoogt, een "museum voor oudheden"..!
Het is juist de moderne kunst die voor velen moeilijk als kunst te aanvaarden is. Pas achteraf blijkt ook of deze kunst "levensvatbaar" is. Van veel ideeen hoor je nooit meer iets..!
Leuk geprobeerd..!
Maar of dit nu voor het grootste deel van Nederland iets is waar men trots op is ?
Voor menigeen blijft het ws. "een kunststukje" dat iedereen uiteindelijk door de strot geduwd is door prachtige recenties...!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door bot321 »

Je bent moeilijk te overtuigen karr-2 maar als
jij vind dat je een van de weinige bent dan heb je
een hoge dunkt van je eigen.
Het is natuurlijk makkelijk praten voor jouw met
twee inkomens en dat je nog overhoud is mooi
mee genomen voor de erven.
Maar LEEF je ook en GENIET je ook?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik leef volop en geniet met volle teugen, maak je daar geen zorgen om.

De gulden is zeker geen moderne kunst meer, het hoort thuis in een museum met oudheden ondertussen.

Maar goed, ik ga deze discussie niet meer voeren, mijn standpunt is duidelijk.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door bot321 »

Natuurlijk ga je die discussie niet meer
aan want zo gauw je met feiten wordt
gekonfronteerd dan kruip je in je schulp.
Er is trouwens nog zo'n mannetje die dat
doet ze verdenken jou ervan onder een
andere naam.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Jan1 »

Blijf dan toch mooi in het verleden leven net zoals een demente bejaarde.
Verrasing voor mij, ik heb altijd gedacht dat alleen maar bejaarden deze vreselijke ziekte konden hebben, dus niet, ook jongeren leven vaak in het verleden. Jammer, er ontgaat jullie veel moois. Of je het nou leuk vindt of niet, maar de euro is er en gaat ook niet weer weg de eerste honderd jaar. Dus wen er maar vlug aan, zoveel temeer tijd heb je over voor de nog eukere dingen in het leven. Klein tipje nog, ( gratis ) geef de euro NIET uit alsof het een gulden is.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door pluisje »

wel ja leuke gratis tip ik heb helaas wel boodschappen nodig die kan ik toch slechts door midden doen in de winkel.
ik koop nog steeds de zelfde boodschappen alleen moet ik er nu wel veel meer voor betalen hoor.hoezo geef de euro niet uit voor een gulden.


pluisje :roll:

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Sorry hoor karr-2 en nu ook Jan1,
Komt het nu echt niet over dat het niet om de "gulden" op zich gaat...?
Was een mooi muntstuk, waren mooie biljetten...!
Het moet toch duidelijk zijn dat het hier om de vergelijkbare waarde t.a.v. de Euro gaat.
Hoe moeten mensen zich anders bewust zijn van wat zij nu aan Euro's uitgeven t.o.v. hetgeen zij uitgaven aan "guldens" nu hun inkomen in Euro's uitgekeerd wordt..?? (En ik blijf erbij, bijna gehalveerd is)
Niet voor niets de "supermarktoorlog", waar men beseft dat zij het niet konden/kunnen maken met hun prijzen..!
Doe nou niet of 16 miljoen Nederlanders "dement" zijn, of enkel terugverlangen naar de munt/het biljet "gulden" op zich.
De waarde hiervan in relatie met het inkomen geldt/gold toch??
Na laat maar.....!
Dag, dag, zonnetje.
Jan1 eukere dingen bestaan volgens mij niet in dit leven...!!
Laatst gewijzigd door zonnetje2 op 08 okt 2005 23:56, 2 keer totaal gewijzigd.

sinatess
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:26

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door sinatess »

Ja en sinds de euro zijn de boodschappen dubbel zo duur!!!
Je moet wel in guldens gaan rekenen,want anders ga je de euro als gulden uitgeven,want soms lijken de bedragen heel goedkoop,maar als je dan even terugrekend in guldens,besef je pas dat je met boodschappen doen heel goed moet uitkijken,want je bent gauw geneigd,om te denken,dat het goedkoop is.
Want dat was het slimme met de invoering van de euro,het leek op 1 keer allemaal heel erg goedkoop.
Ik denk dat vooral oudere mensen hier intrappen.
Want mijn moeder gaf mijn kinderen wel eens 10 gulden,toen de gulden er nog was,maar toen de euro kwam wou ze mijn kinderen op 1 keer 10 euro geven.Dit hebben wij toen tegengehouden,dit vonden wij niet goed,later gaf ze ze 5 euro per persoon.
Ook mijn moeder wou de euro voor de gulden uitgeven,en ik denk dat heel veel oudere mensen dit ook doen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Jan1 »

zonnetje2


Geplaatst op 08 Okt 2005 23:11 door zonnetje2

Jan1 eukere dingen bestaan volgens mij niet in dit leven...!!
Ha zonnetje2. Nu heb je op dit forum toch eindelijk één keer gelijk, maar je had naar ik aanneem wel begrepen dat dit leukere moet zijn.

Gesloten