LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] euro duur...patatje

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben al jaren een jaarkaart van de dierentuin in Emmen. Die is overigens niet enorm in prijs gestegen, maar wat wél veel duurder is geworden zijn de artikelen in de cadeaushop. Waar eerst in 2001 nog Hfl. 4,95 op het prijskaartje stond voor een sleutelhanger (wat ik al duur vond) staat sinds 2002 € 4,95 op. Het Hfl. teken is gewoon vervangen voor het € - teken, de prijs is niet aangepast.
Ik vind ook dat de boodschappen een stuk duurder zijn geworden. We betaalden in 2001 voor een week boodschappen rond de Hfl. 125,-. In 2002 was dat al € 65,- (= Hfl. 143,- !) Nu in 2004 betalen we al gemiddeld € 85,- (= Hfl. 187,-) per week. Dat is een prijsstijging van ruim 45% in bijna 3 jaar tijd! We hebben altijd dezelfde merken gekocht, dus geen goedkopere of duurdere.

pefero
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004 10:21

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door pefero »

Geplaatst op 17 Oct 2004 23:12 door Piet81


--------------------------------------------------------------------------------

Je overdrijft Johannaweb.
Sommige dingen zijn idd duurder geworden, maar dat zijn vaak luxeproducten als idd een dagje dierentuin of horeca. Dat soort dingen zijn idd duur geworden. Maar dingen als eten zijn zelfs goedkoper (ondanks de inflatie!!!) geworden de afgelopen jaren en dat wordt vooral veroorzaakt door de prijzenoorlog, die nu al een jaar woedt .
Hier wil ik wel even op reageren Piet81.

Toen de € in gevoerd werd gingen de prijzen in Nederland als een vuurpijl omhoog, Ik woon ongeveer 30 kilometer van de Duitse grens en ben Internationaal Chaufeur, Ik kan je vertellen dat in Nederland de prijzen extrem gestegen zijn.
Als voorbeeld neem ik de frisdrank.
Merk frisdrank was altijd rond de FL1,25 tot FL1,50 toen de € kwam steeg deze tot €1,28 (en dit is volgens mij het dubbele) Wij kochten onze frisdrank dan ook in Duitsland daar koste het en nu nog €0,59 per liter.
Nu is de FRISDRANK in Nederland inderdaad door de prijzen oorlog goedkoper geworden MAAR hij is nu €0,80 en dat is ongeveer de prijs die het had mogen kosten als we de gulden nog hadden gehad plus de inflatie.Dit betekend dat we dus eerst veel te veel betaalde en dus opgelicht werden. (of denkt u dat ze nu frisdrank met verlies verkopen?)
Ik geloof niet zo in die prijzen oorlog ik denk dat ze gewoon merken dat de consument niet alles pikt en toch naar alternatiefen zoekt.
Ik kwam altijd in truckstops die hebben het zelfde gedaan met de prijzen je kunt bijna nergens meer eten voor €10,00 en terwijl je in de gulden tijd overal kon eten voor een bedrag rond de FL15,00 en dat is volgens mij €6,80 plus drie jaar inflatie x 3% = €0,75 = €7,55 en niet €14,00 wat de meeste restaurant / truckstop's hanteerde.
Deze hebben het ook geleerd ze worden allemaal goedkoper maar nog steeds zitten ze niet op een prijs die in mijn ogen redelijk is en dat is een prijs van plus minus € 10,00.
Als je nu voor €10,00 wilt eten moet je naar een cafetaria gaan en dan vraag ik een ieder (dus ook die mensen die zeggen dat het leven niet zo veel duurder is geworden) waar zij vroeger ( drie jaar geleden ) in een cafetaria FL22,20 kwijt waren voor een etentje ??????


Peter

Yusuf

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Yusuf »

En ons klagen met zn allen ons de ziekte, terwijl ik moslims aan het moorden slagen, je word gemoord omdat je je mening geeft daarom, en jij klagen over de prijs van een patat. Is Nederlanders niet geweldig ? ...vind je het gek dat mensen bang voor wij zijn, Yusuf

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

net echt Piet ehh.....Yussuf

annebas

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door annebas »

ik wil even reageren op pefero.

Het valt mij ook op dat alles enorm omhoog geschoten is, ik hou al jaren mijn boodschappen uitgaves bij en ik ben idd veel en veel meer kwijt terwijl ik niets anders koop dan anders.
dus iedereen die beweert dat het niet zo is...........

Pieter v O

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Pieter v O »

Tja, het leven in het algemeen is wel duurder geworden. Terrasje pakken, je boot laten repareren, kopieren in de bieb, het is allemaal duurder geworden, behalve de boodschappen.
Een paar weken geleden stond er nog een rapport op www.nu.nl (jammer, ik kan het nu niet terugvinden) waarin heel duidelijk was uitgezocht dat de supermarktprijzen nog nooit zo laag zijn geweest als nu.
Bovendien weet ik zeker dat bijvoorbeeld de Aldi (die zijn prijzen tijdens de overgang naar de euro stuk voor stuk verlaagde) per saldo zeker goedkoper is geworden.

haas

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door haas »

laat yusuf de turk eerst eens goed nederlands leren voor dat hij zich met onze zaken bemoeit geef hem maar varkenvlees

Sawadee
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2004 15:36

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Sawadee »

FFF positief tegen de euro aanzeiken !!!

Jullie hebben gelijk dat de euro veel artikelen duurder maakt..................................
Maar ik heb ook een positief verhaal : Precies 4 jaar geleden kocht ik een dvd speler van het een huismerk in de uitverkoop, kosten 400 gulden
Nu heb ik bij diezelfde zaak een combi speler, dvd en video gekocht van een zeer bekend merk uit Japan voor de prijs van 199 euro, omgerekend is dit dus ongeveer 440 gulden.
Los van het feit dat je een dvd-combi niet kan vergelijken met een losse dvd speler. Plus het feit dat dit apparaat ( hr xv 3 ) van een bekend merk is vind ik dus dat de euro niet altijd duurder maakt.

Ik weet ook wel dat oudere modellen snel in waarde dalen, maar allebei de artikelen waren verouderd en dus vind ik mijzelf gewoon een spek-koper !!!

maurien

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door maurien »

hey haas, doe niet dom, yussuf mag geen varkensvlees eten want hij is moslim... Tss sommige mensen zijn echt stupid

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

w
hoe doe je dat dan ik ben dat per week kwijt en dan doe ik geen gekke dingen hoor :lol:

b.olsen

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door b.olsen »

ten eerste zijn wij niet allemaal bang voor mensen zoals yusuf ,die trouwens schijnt te vergeten dat er nog altijd meer nederlanders zijn in dit land , en alles is wel degelijk duurder geworden , vb. moet je naar een broodjeszaak gaan daar hebben ze het lef om 6 euro voor een broodje ham met kruidenkaas en komkommer te vragen ,wij kochten er twee, dat is dan 12 euro , hoeveel zei ik, 12 euro zei ze , zit er soms goud tussen vraag ik , nee zegt ze , ze zijn gewoon duur, hou ze dan maar zei ik want ik ga geen 12 euro betalen voor twee broodjes. dat is 26,44 in guldens , we zijn thuis maar gaan eten.

LUCIFER

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door LUCIFER »

b.olsen,ik vind het een hele goede reactie"zit er een blaadje goud tussen?"echt mega goed.je hebt mijn support en je weet net zo goed als ik dat,dat de weg is om de hedendaagse gekkigheid met de euro te remmen,inderdaad niet kopen!Weiger om te gekke prijzen te betalen,zeg gewoon"laat maar zitten,te duur"als je dat durft te zeggen ben je al een eind goed op weg.Wat yusuf betreft ik weet niet of het allochtoon betreft of een racist(in schaapskleren) maar wat een domme opmerking.Ik wacht op je yusuf,in hell!LUCIFER

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Michellangelo »

kijk, een broodje halen is erg lekker
maar die prijs word alsmaar gekker
als ik een weekend wil gaan stappen
moet ik eerst tasjes gaan gappen
Yusuf, dat we vermoord worden om onze mening zal je wel weten,
maar kan jij er een broodje meer door eten?
Ik krijg geen hap door mijn keel als ik dat lees
weer een kind word er een wees,
een wees, wees wijs en luister goed naar mij
wees tolerant en maak je kinderen blij
zij betalen de prijs voor je crap
dit is het einde van mijn rap...

LUCIFER

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door LUCIFER »

Precies,we zijn allemaal nederlanders ongeacht onze achtergrond en herkomst verschil.LUCIFER

LUCIFER

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door LUCIFER »

Ennuh,een patatje is tegenwoordig echt duur.gewoon even thuis frituren.BETER!LUCIFER

Fireblade
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2005 13:52

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Fireblade »

En als je al dacht dat de gewone frietkar duur was, ga dan eens bij het station (als je met de trein reist) een frietje halen. Voor dat bedrag verwacht je toch dat ze het met zilver bestek voor je in de trein komen brengen.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door b.olsen »

is de patat bij het station soms van goud gemaakt, kun je het nog wel eten dan? worden wij gek van de euro , een andere gast schijnt er gek van te worden dat ik klaag over de hoge prijzen . moet je maar eens op de site overheid en regelgeving kijken , bij misdaad loont. moet ik aan een andere gast uit gaan leggen waarom ik minder valide ben , en heeft hij nog het lef om te zeggen dat ik mij moet schamen , en niet mag klagen . alsof ik om die achterlijke euro gevraagd heb .

jezebel

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door jezebel »

:cry: helaas hebben we ja gezegd tegen Europa maar dit kunnen we weer goedmaken door 1 juni massaal Nee te zeggen
mijn gezin heeft nu 200 euro per maand om alles van te kopen en we verdienen niet slecht als je omrekend naar de gulden
ik kan uren doorgaan en uitzoeken wat er nu allemaal duurder is geworden maar we moeten toch eten en dat weet deze achterlijke pseudo christelijke regering maar al te goed

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Bij hennie op de postel is de friet nog altijd lekker goedkoop!!! 0,70 ct!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door b.olsen »

wij hebben nee gezegd tegen europa, nee tegen de euro, en op 1 juni zeggen wij ook nee, het helpt alleen niet, want de regering doet toch wat ze zelf willen. :(

Gesloten