LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] euro duur...patatje

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

linda, je betaald het er toch zelf voor.
Waarom moet je dit perse bij de keurslager halen, terwijl je dan van te voren al weer dat je er het drievoudige voor betaald.
Zelf nadenken is ook een kunst.

sing-sing

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door sing-sing »

Wat zijn wij belazerd door een stelletje graaiers, deze figuren met een eigen chauffeur en eigen oprijlaan verdienen niet meer aan de macht te zitten, zij hebben Nederland naar de rand van de afgrond gebracht!
Een NEE tegen de Grondwet is niet meer dan normaal maar o.o. o wat
zijn ze bang, wat een drama gaat zich daar afspelen in die kleuterklas van die Balkenist en consorten!

Ook de gulden moet weer terug! Ouderwets? Nee hoor!

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Gulden niet meer terug, want dan gaat de middenstand bij omrekenen van euro naar gulden nog een keer de boel belazeren.

De euro moet blijven.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door lind@ »

Waarom moet je dit perse bij de keurslager halen
omdat het even niet anders was!

Zelf nadenken is ook een kunst
Nadenken doe ik echt hoor!!



ps:Waarom wordt hier nou het negatieve uitgehaald en niet de roep om eens een keer met de vuist op tafel te slaa, alleen lukt mij dat echt niet!! :(
jammer hoor!

layla

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door layla »

ik weet van een grootwinkelbedrijf in kleding, dat ze het guldenteken gewoon in Euro's veranderd hebben. Waar een broek vroeger (2001) 59.95 gulden kostte, kost deze nu 59.95 euro!
Ik weet wel dat ik er persoonlijk behoorlijk op achteruit ben gegaan door de komst van de euro. Gezellig winkelen is er niet meer bij. Kleding koop ik alleen nog maar als het is afgeprijsd, en dan nog 3 x nadenken en omreken voordat ik iets koop. :roll:

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Linda, dat is echt de grootste bullsh*t die ik ooit gehoord hebt.
Ik heb het bij de keurslager gehaald, omdat het even niet anders was.
Die keuze maak je zelf toch bewust?
Je had namelijk ook de moeite kunnen nemen om toch maar even ergens anders naartoe te gaan, omdat de prijzen bij de keurslager te hoog was voor je, of omdat je die prijzen er niet voor over hebt.
Nee, jij hebt er bewust voor gekozen om naar de keurslager te gaan en daarna te gaan klagen over de prijs.

Waarom zou ik met een vuist op tafel moeten slaan?
Ik heb namelijk nog geen moment last gehad van de euro of van de hoge prijzen.
Ik doe mijn inkopen namelijk wel bewust.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door lind@ »

Je had namelijk ook de moeite kunnen nemen om toch maar even ergens anders naartoe te gaan,
jaja als jij in mijn situatie zat denk ik dat jij het ook had gekocht daar
maar ik ga dat hier niet allemaal vertellen.
Ik heb namelijk nog geen moment last gehad van de euro of van de hoge prijzen.
en hier geloof ik dus geen ene snars van!

iederen klaagt maar jij bent wel heel erg super bewust bezig zeg knap hoor .
Waarom zit je dan op het euro forum te neuzen om enkelt de mensen op hun bewuste gedrag te wijzen?
en by the way ook Ik ga naar aldi,dirk en al die andere winkels hoor!
dus bewust of niet soms zijn dingen even niet anders!
en als ik niet in die situatie gezeten had ik daar ook niks gekocht
kom werkelijk NOOIT bij een keurslager wist ik veel!

groet
lind@

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Lind@, Je hebt helemaal gelijk. Dan is dat de enige die geen last heeft ondervonden van de euro. onzin!

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Hoezo onzin?
Zolang ik iedere maand ruim over hou, zonder dat ik een topsalaris heb.
Waarom zou ik dan klagen over de euro?
En jou situatie boeid me ook niet.
Je koopt bewust heel duur vlees en gaat daarna lopen janken, Linda...
Je ziet de prijzen voor die tijd ook staan (ja, de keurslagers hebben overal netjes de prijzen bij staan) en dan kan je ook voor die tijd denken laat ze het lekker bekijken, maar dat heb ik er niet voor over.
Dat achteraf gejankt is gewoon zo nep als wat.
Niemand verplicht jou om daar te kopen, dit is je eigen keuze.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door lind@ »

jouw administratie boeid mij helemaal niet !!
en neee op dat worstje stond GEEn prijs deur loop mij nu niet af te zeuren en richt een topic van 'Hoi Hoi de Euro is helemaal cool en en IK hou geld over!!"
Ga lekker op een ander topic zitten zeuren!over bewust gedrag
en laat mij met rust ik denk dat de meerderheid hierhet met me eens is.

Adios en veel plezier met de euro

ps. ben je soms lid van de vrekkenkrant ofzo??

Owjaa maak eens een normale naam aan dan weet ik ook met wie ik het genoegen heb.onbeschoft hoor

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Ach ach, lindaatje is beledigd omdat ze met hoor neus op de feiten wordt gedrukt.
Zielig hoor, om dan maar meteen te gaan lopen schelden.
Je hebt mij namelijk helemaal niet horen zeggen dat de euro helemaal cool is.
Dat maak jij ervan.
Ik heb alleen gezegd dat je zelf verantwoordelijk bent voor het geen je uitgeeft en daar niemand anders de schuld van kan geven.
Beetje kinderachtig om dan met opmerkingen over vrekkenkrant en dergelijke te komen.
Ik denk dat ik je echter nog een hoop zou kunnen leren.
Ik koop namelijk alles wat ik wil en wanneer ik het wil, zonder een moment in de problemen te komen.
De ene keer is het iets duurder dan de andere keer.
Een bewuste keuze waar ik dus achteraf niet om ga lopen janken.
Zoals jij dus wel doet.
Wanneer je je het niet kan veroorloven, koop het dan niet.
Wanneer je je het wel kan veroorloven en besluit het te kopen, ga dan niet achteraf lopen klagen hoe duur het wel niet was...

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de weg, jij hoeft mij niet te gaan vertellen waar ik wel en waar ik niet op mag reageren.
Ik kan dat heel goed voor mezelf bepalen.
Leef gelukkig in een vrij land met recht op vrije meningsuiting.
Ik heb (in tegenstelling tot jij) niet lopen schelden en gewoon op een normale manier uitgelegd dat je het probleem niet bij een ander moet zoeken, maar gewoon bij jezelf.
Dat jij er niet tegen kan om daarmee geconfronteerd te worden is niet mijn probleem, maar jouw probleem.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door lind@ »

Ik koop namelijk alles wat ik wil en wanneer ik het wil, zonder een moment in de problemen te komen
ach ja zo doe ik ut ook hoor!

ik vind het alleen raar dat jij zo fel reageert op mijn stelling op een forum met als kop: euro duur??

ik gaf alleen een mening en ik krijg meteen een hele preek over bewustzijn hier,jij kent mij niet dus jij weet helemaal niet of ik bewust koop en leef.
en nogmaals de situatie was er niet om nog even snel een andere winkel binnen te rennen en dat het jouw niet boeid oke daar kan ik mee leven maar je kan ook aannemen dat dat echt zo was!! en dat geloof jij niet!
dus ik schrok zo van die prijs dat ik het even wilde melden en dat mag toch ?op een consumenten forum.



Ik denk dat ik je echter nog een hoop zou kunnen leren.
volgens mij ben je nooit uitgeleerd in dit leven ,als jij dat wel bent errug knap hooor!! deze les hier zullen we moeten doorstaan met of zonder euro en met of zonder klagende mensen.

nou ik heb mijn buik vol van dit topic (nee niet van die patat waar het topic eigenlijk over ging whahaaha want dat eet ik niet patat)

groet
lind@

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Waar het mij om ging is dat je bewust naar de keurslager gaat (die er om bekent staat erg duur te zijn) en dan gaat klagen over de prijs.
Dan denk ik dat je dus zelf de keuze maakt om duurder uit te zijn, terwijl het niet nodig zou zijn geweest.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door lind@ »

nee het was ook niet nodig, als ik een andere keuze had was ik er ook zeker niet heen gegaan er gebeuren wel eens dingen dieje niet altijd kan voorzien tog?

en schelden?????omdat ik vrekkenkrant noemde is dat schelden??
als jij dat schelden vind mijn excuses daar voor dan

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat niet om het woordje vrekkenkrant hoor.
Het gaat om de gehele manier van reageren.
Meteen in de verdediging...
Waarom, alleen omdat je op een normale manier met je neus op de feiten wordt gedrukt.
Maar goed, excuses aanvaard.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door lind@ »

ja natuurlijk ga ik in de verdediging das logisch toch?
ik zit hier echt geen bullsh*it te verkondigen.
het was nu eenmaal zo en daar klaagde ik over(ik ben idd met mijn neus op de feiten gedrukt en dit was dus een les zoals zovele en die maak ik nu niet zo gauw meer) en dat mag gelukkig nog in dit land Zoals jij eerder stelde.

dus dat was mijn avontuur keurslager met een hoop gedoe er omheen :?

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, vind het niet echt logisch dat je in de verdediging gaat wanneer je de keuze maakt voor een dure zaak.
Ik koop ook wel eens bij de keurslager wanneer het toevallig zo uitkommt, maar weet dan dat ik een stuk duurder uit zal zijn en ga daar dus niet achteraf over lopen klagen.
Vind het niet erg om eens meer te betalen zolang het dan wel goed is.
Ik klaag alleen (bij de zaak en niet op een forum) wanneer het product niet goed blijkt te zijn.
En dan niet over de kosten, maar over het product.
Maar goed, ieder mens is anders.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door lind@ »

Nee, vind het niet echt logisch dat je in de verdediging gaat wanneer je de keuze maakt voor een dure zaak.
met nadruk op keuze
Ik had die keuze even niet op dat moment.
klinkt mss heel raar maar het was echt zo!

Gast

Re: euro duur...patatje

Ongelezen bericht door Gast »

we werken ons rot 5 dagen per week,maar als mijn auto stuk is en er een stukje uitlaat vervangen moet worden ben ik 300 euro kwijt,de hele maand moeten schipperen!we konden het helaas niet zelf maken er stond patent op dat stukje uitlaat>
ik heb zo`n hekel aan die euro en eigenlijk aan heel nederland,alles laten we zomaar gebeuren,niemand doet wat of kan wat want er wordt niet naar je geluisterd...
het is dat ik kinderen heb die hier zo lekker gedijen en het naar hun zin hebben anders was ik al vetrokken,naar een primitief land,want hier is niks meer,oudjes hebben het hier erg moeilijk en gezinnen ook.
niet alle want het is nu zo de rijke worden rijker de arme worden armer.
let maar op hoeveel mensen er hier zullen rondlopen met een gat in hun gebit omdat je gewoon die brug of kroon niet meer betalen kunt.
die euro is een grote blamage geweest voor nederland.
:oops:

Gesloten