LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eurobiljet

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

eurobiljet

Ongelezen bericht door Forza utr »

Enige tijd geleden heb ik een aankoop gedaan bij mediamarkt.
Ik had net geld uit de geldautomaat gehaald, waaronder spiksplinter nieuwe €10,- biljetten die kreeg ik zo uit de automaat.
Ik ben nog al iemand die van een geintje houd, dus bij de kassa aangekomen om desbetreffende artikelen te betalen zei ik tegende kassiëre dat ik die gloednieuwe briefjes van €10,- met een scanapparaat van hun had na gemaakt, dus de kassiëre legt de biljetten onder de lamp en zegt nog nou dan is dat je goed gelukt.
Maar nu het volgende er zat één briefje van €5,- bij en tot mijn grote schrik lichte dat briefje niet op en de kassiëre zei hier is toch iets mee aan de hand, het zweet brak me uit, ik vals geld in het bezit?
Zelfs de bewaking moest er aan te pas komen om het biljet te testen ik voelde me op dat moment erg opgelaten, naar een aantal minuten kwam de beveiligingsbeamte terug met het nieuws dat er niks aan de hand was en dat het briefje waarschijnlijk een keer mee gewassen is in de wasmachine tot groot opluchting van mij.
Maar ik heb dus geen vertrouwen meer in de euro ik controleer elk briefje wat ik nu terug krijg. Dus mensen u bent gewaarschuwd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ga geen enkel briefje controleren, dat is een taak van de overheid. als ik geld uit de automaat haal ga ik er van uit dat het goed is.

Maar ja, geintjes uithalen bij cassieres is ook niet echt de meest handige manier om zoiets aan te pakken.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Jan1 »

Doe dan ook niet zo omslachtig om eerst geld uit de automaat te halen, om vervolgens datzelfde geld aan de kassa uit te geven. Betaal met PIN of CHIP en je hebt nooit weer last van vals geld.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat is nog beter. Van die mensen die eerst in de rij staan bij de pinautomaat en vervolgens dat geld uitgeven bij een winkel 100 meter verderop waar je ook met pin kunt betalen. Lijkt mij dan een overbodige handeling.

Betaal zo veel mogelijk met pin en je hebt zelden of nooit problemen.

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Forza utr »

ik ga niet voor elke paar euro pinnen bij de desbetreffende winkels wil ook nog wel overzicht hebben op mijn uitgaves, anders krijg je van die hele lange rekeningsafschriften die ja 2 weken ontvangt en dat je bij je zelf gaat denken oja wat was dat ook weer plus een geintje moet kunnen ken ze daar al langer als vandaag en dat verantwoording bij de overheid ligt is dus niet zo als jij vals geld aan het uitgeven ben, ben jij strafbaar en geen één staat die jou komt helpen

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ik ga niet voor elke paar euro pinnen bij de desbetreffende winkels wil ook nog wel overzicht hebben op mijn uitgaves, anders krijg je van die hele lange rekeningsafschriften die ja 2 weken ontvangt en dat je bij je zelf gaat denken oja wat was dat ook weer
Waarom zou ik geen overzicht meer hebben als ik alleen maar pin en niet cash betaal? Je weet wat er op je rekening staat en dus ook wat je uit kunt geven. Als ik mijn afschriften er bij pak kan ik je precies vertellen wat ik wanneer en waar heb uitgegeven en waarom.

Juist de mensen die voor elke euro die ze uitgeven cash geld op zak hebben veroorzaken de rijen bij de kassa.

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Forza utr »

ach flikker toch hyphocriet jij bent zo mens die altijd haast heb pinnen duurt niet lang wou je zeggen dan is er weer een storing of de pas is niet leesbaar in sommige winkel moeten ze hem nog helemaal invoeren zodat je nog op het bedrag moet wachten hiep hiep hoera de electronica van banken.

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Forza utr »

oja heb jij een bank die elke dag afschriften verstuurt ik krijg ze maar eens in de zoveel tijd?
mag je wel eens met je bank praten voor al dat overtollige papier die ze verslinden en heb te veel andere zaken om elke euro die ik pin te onthouden voor mijn afschrift af en toe staat er heel iets anders want dan valt die winkel onder een bepaalde bv ofzo zoek jij dan nog maar eens uit waar jij gepind hebt.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Jan1 »

Forza utr


Geplaatst op 03 Nov 2005 12:12 door Forza utr
ik ga niet voor elke paar euro pinnen bij de desbetreffende winkels
Je hebt met minimaal twee biljetten betaald, dit is M.I. meer dan een paar euro, bovendien kan je kleine bedragen met de chipknip betalen, dit is nog sneller en veiliger ook dan met pin of contant. Vals geld terugkrijgen is met pin of chip onmogelijk. Als je in het luchtverkeer een grapje uithaalt door te zeggen dat je een bom in de tas hebt, dan gaan ze daar terecht serieus mee om, je wordt direct aangehouden (ondanks Uw protest dat het maar een grapje is) je komt in de cel, na grondig onderzoek, krijg je een boete die er niet om liegt, en als het tegenzit nog een claim van de luchtvaartmaatschappij vanwege kosten van vertraging. Als een klant die mij wil betalen met een onnozele opmerking te kennen geeft dat het geld vals is, dan zou ik dat ook serieus behandelen, ondanks dat Uw gezicht mij bekent voorkomt.

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Forza utr »

Kan er dan helemaal niks meer in dit land ben geen marokaan met een ring baard en ik bepaal zelf wel hoe ik mijn boodschappen betaal of wil jij dat gaan doen voor mij :lol:
en chipknip ben ik geen voorstander van als je hem verliest ben je, je geld zo en zo kwijt ik bewaar alles appart geld en bankpassen en daarbij als je postbank heb dan heb je 2 pincodes 1 voor je pas en 1 voor chip over omslachtig gesproken. :shock:

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Forza utr »

en trouwens wie heeft het over vals geld ik had geen vals geld?
Er zat een briefje tussen die wat kenmerken vertoonde van valsheid en voor de duidelijkheid dat briefje kwam wel van de bank het is overigens niet de eerste keer dat iemand een vals briefje bij de bank in ontvangst neemt zonder het te weten.

uit geluld zeker??????????????? 8)

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door tienepien »

Misschien moet je voortaan eerst even de voorbeelden van je berichten bekijken voordat je ze daadwerkelijk post. Je komt namelijk nogal agressief en kinderachtig over. Ik heb geen zin om daarop inhoudelijk te reageren.

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Forza utr »

Gelukkig

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ach flikker toch hyphocriet jij bent zo mens die altijd haast heb pinnen duurt niet lang wou je zeggen dan is er weer een storing of de pas is niet leesbaar in sommige winkel moeten ze hem nog helemaal invoeren zodat je nog op het bedrag moet wachten hiep hiep hoera de electronica van banken.
Hoe vaak komt dit voor? Moderne electronica dragen bij aan het betaalgemak, maar de mensen die aan cash blijven vasthouden houden de boel op. In vergelijking hiermee is pinnen en chippen een enorme tijdswinst.

En ik ben geen flikker, dus dat soort woorden kun je beter voor je houden.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Jan1 »

Forza utr


Geplaatst op 03 Nov 2005 12:55 door Forza utr
chipknip ben ik geen voorstander van als je hem verliest ben je, je geld zo en zo kwijt ik bewaar alles appart geld en bankpassen en daarbij als je postbank heb dan heb je 2 pincodes 1 voor je pas en 1 voor chip over omslachtig gesproken.
Als je je portemonnaie verliest, ben je dan niet je geld kwijt? Ja, de Postbank heeft gekozen om giro(basis)pas en chipknip gescheiden te houden, maar dat is dan ook de enigste bank in Nederland die dat doet, kies een van de andere 12? banken.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door bot321 »

Als je hier op de pc kan reageren dan kan je
volgens mij ook aan internetbankieren gaan
doen .Dan heb je elke dag je overzicht en niet
eens in de twee weken.
Mag dan een ouwe bok zijn maar ga wel mee met
de tijd en een cursus internetbankieren wordt
nog verzorgd door de bank ook.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Eindelijk iemand die mee gaat met de moderne tijd :D

bep56
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2005 17:16

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door bep56 »

Geachte heren en dames je moet ieder in zijn eigen waarde laten en jullie zijn teveel afgeweken van het onderwerp het ging alleen over of je ook zo blij was met de euro?
Ik vind het persoonlijk waardeloos geld het vervaagd te snel en is niet stevig genoeg en die forza kan best een grapje uithalen vind ik dat is toch wel iets anders dat je gelijk op de luchthaven een bom in je koffer hebt omdat daarmee te vergelijken gaat wel heel ver die fantasie van jullie gegroet Bep :wink:

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door Forza utr »

Misschien wel modern internet bankieren maar je moest is weten hoeveel mensen daar al de boot zijn in gegaan een ip-adres is zo bekend.
maar we wijken inderdaad te ver af bep je heb gelijk

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: eurobiljet

Ongelezen bericht door bot321 »

ik heb bij internetbankieren nog steeds
mijn pinpas en pin code nodig,deze zijn
niet te zien. dus als er iets fout gaat zal
het wel mijn schuld zijn.
en hoezo afwijken je hebt het er zelf over
dat je eens in de twee weken een afschrift krijgt,
dus gaan tele banken heb je hem elke dag.

Gesloten