LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gulden en Euro - vergelijken

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door angel1978 »

FerryG schreef:Die "doodgewone inflatie" is niet zo doodgewoon. Die uitspraak bewijst alleen maar dat we het nu al gewoon vinden dat we bestolen worden, want dat is het!
Sinds 1913 wordt ons geld niet meer door de staat, maar door een privé bank gedrukt. En die houdt zich niet netjes aan de goudstandaard. Je kunt het zo zien: stel, je hebt een groepje mensen en iemand in dat groepje heeft honger en geen eten. De leider zegt: "iedereen geeft een stukje brood!" En tegen de persoon die honger heeft, zegt hij: "je moet nu elke dag een stukje brood teruggeven." Het teruggegeven brood wordt vrvolgens niet aan de anderen in de groep teruggegeven; de leider houdt het zelf.
Dat is wat ook met ons geld gebeurt: als iemand geld van de bank leent, wordt dat bijgedrukt, waardoor ons geld in waarde zakt. Feitelijk geven we de lener dus allemaal een klein stukje van dat bedrag. Maar als het op terugbetalen aankomt...
Ik zou nog even terug gaan naar de schoolbanken, FerryG

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
FerryG schreef:Die "doodgewone inflatie" is niet zo doodgewoon. Die uitspraak bewijst alleen maar dat we het nu al gewoon vinden dat we bestolen worden, want dat is het!
Sinds 1913 wordt ons geld niet meer door de staat, maar door een privé bank gedrukt. En die houdt zich niet netjes aan de goudstandaard. Je kunt het zo zien: stel, je hebt een groepje mensen en iemand in dat groepje heeft honger en geen eten. De leider zegt: "iedereen geeft een stukje brood!" En tegen de persoon die honger heeft, zegt hij: "je moet nu elke dag een stukje brood teruggeven." Het teruggegeven brood wordt vrvolgens niet aan de anderen in de groep teruggegeven; de leider houdt het zelf.
Dat is wat ook met ons geld gebeurt: als iemand geld van de bank leent, wordt dat bijgedrukt, waardoor ons geld in waarde zakt. Feitelijk geven we de lener dus allemaal een klein stukje van dat bedrag. Maar als het op terugbetalen aankomt...
Ik zou nog even terug gaan naar de schoolbanken, FerryG
Idd, zowel De Nederlandsche Bank, als de Europese Centrale Bank zijn bij mijn weten niet in privé handen? de DNB is dan wel een NV, maar alle aandelen en dus controle liggen bij de Nederlandse staat.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

Ik heb mijn huiswerk beter gedaan dan jullie. De Europese Centrale Bank is (mede) eigendom van dezelfde bankiers die ook de Amerikaanse Centrale Bank (the Fed) in handen hebben. Als de dollar straks de diepte in gaat, gaat de euro mee. Trouwens... hoe kun je anders verklaren dat de Amerikaanse kredietcrisis meteen ook hier voelbaar werd? Dezelfde vraag over de Wallstreet Crash bijna een eeuw geleden: onze economie ging mee de diepte in door de door mij genoemde oorzaak.

En dit is belangrijk: de Europese Centrale Bank is immuun voor elke strafvervolging mocht de economie volledig instorten. Dat hadden ze in Amerika al eerder bewerkstelligd. Blijkbaar waren ze al van plan om onze economie (niet volledig maar wel voor een groot deel) kapot te maken, net als toen met de Wallstreet Crash. Waarom? Omdat hun dat geld en daarmee macht oplevert!

Je gelooft me niet? Misschien moet je je dan dit eens afvragen:
Iedereen heeft schulden... maar bij wie dan? Ergens moet een gigantische schuldeiser zijn. Dat klopt: de Grote Bankiers maken geld uit niets, lenen dat aan ons en willen dan terugbetaald worden. Maar dankzij de inflatie die met het maken van geld gepaard gaat, is het ONMOGELIJK om alles terug te betalen. En zo hebben ze de wereld in hun macht, zodat we geen burgers meer zijn, maar slaven.

Wat is een slaaf? Iemand die moet werken en daarvoor nog maar net in leven wordt gehouden. Kijk eens hoeveel mensen zich nu al uit de naad werken om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen! Op den duur gaan we allemaal voor de bijl: de Nieuwe Wereld Orde is dan een feit. Dan worden de mensenrechten hier op dezelfde manier afgeschaft als dat in Amerika al het geval is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door sjohie »

FerryG schreef:Ik heb mijn huiswerk beter gedaan dan jullie. De Europese Centrale Bank is (mede) eigendom van dezelfde bankiers die ook de Amerikaanse Centrale Bank (the Fed) in handen hebben. Als de dollar straks de diepte in gaat, gaat de euro mee. Trouwens... hoe kun je anders verklaren dat de Amerikaanse kredietcrisis meteen ook hier voelbaar werd? Dezelfde vraag over de Wallstreet Crash bijna een eeuw geleden: onze economie ging mee de diepte in door de door mij genoemde oorzaak.

En dit is belangrijk: de Europese Centrale Bank is immuun voor elke strafvervolging mocht de economie volledig instorten. Dat hadden ze in Amerika al eerder bewerkstelligd. Blijkbaar waren ze al van plan om onze economie (niet volledig maar wel voor een groot deel) kapot te maken, net als toen met de Wallstreet Crash. Waarom? Omdat hun dat geld en daarmee macht oplevert!

Je gelooft me niet? Misschien moet je je dan dit eens afvragen:
Iedereen heeft schulden... maar bij wie dan? Ergens moet een gigantische schuldeiser zijn. Dat klopt: de Grote Bankiers maken geld uit niets, lenen dat aan ons en willen dan terugbetaald worden. Maar dankzij de inflatie die met het maken van geld gepaard gaat, is het ONMOGELIJK om alles terug te betalen. En zo hebben ze de wereld in hun macht, zodat we geen burgers meer zijn, maar slaven.

Wat is een slaaf? Iemand die moet werken en daarvoor nog maar net in leven wordt gehouden. Kijk eens hoeveel mensen zich nu al uit de naad werken om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen! Op den duur gaan we allemaal voor de bijl: de Nieuwe Wereld Orde is dan een feit. Dan worden de mensenrechten hier op dezelfde manier afgeschaft als dat in Amerika al het geval is.
Zonder een link met enig bewijs hiervoor, geloof ik je simpelweg niet. Op de site van de ECB lees ik dat de Governing Council, waarin alle leden/landen via de nationale centrale bank in kwestie, zitting en zeggenschap hebben, de besluiten neemt, ism de Executive Board, welke bestaat uit 3 mensen, die via meerderheid door de Europese Commissie gekozen worden. Verder komt het overgrote deel van het vermogen op de balans van de ECB, ~10.000 miljard, uit de achterliggende nationale banken, en niet de private sector. Op wat voor manier is de ECB dan volgens jou eigendom van de grote banken?

Volgens mij papagaai je wat Amerikaanse occupiers na, waar de FED inderdaad iets anders in elkaar steekt, met een deel private input, alhoewel de FED ook enkel binnen het politieke mandaat van de Federal Resere Act kan en mag handelen.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

Slaap lekker, Sjohie! Op een dag word je wakker en merk je dat ik gelijk had en dan is het te laat.

Maar als je per se een link wilt: in dit filmpje (een half uur) wordt op speelse en makkelijk te begrijpen manier uitgelegd hoe het wereldwijde geldsysteem werkt: http://www.youtube.com/watch?v=tGk5ioEXlIM

En tot slot: als de ECB niet in handen was van de Rothschild familie (zoals de FED), waren de Amerikanen hier allang binnengevallen om een drogreden, net zoals ze dat in Lybië, Afganistan en Irak hebben gedaan, zoals ze dat ieder moment in Iran kunnen gaan doen, zoals China al in de agenda staat en Noord Korea waarschijnlijk zal volgen. En nu zeg je: dat zijn allemaal schurkenstaten... Ik zeg: van Lybië weet ik zeker dat dat niet het geval was. En dat ze Irak binnenvielen, was heus niet omdat ze het volk van de onmenselijke dicator wilden redden; dat was omdat Saddam Hoessein geen dollars aannam voor zijn olie.
Maar de grootste troef heb ik voor het laatst bewaard: misschien geloof je me op het moment dat ze IJsland binnenvallen. Dat is toch zeker geen schurkenstaat? Het enige dat ze daar gedaan hebben is: de centrale bank teruggepakt en in overheidshanden gezet. En dat gaan de Amerikanen niet pikken.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door angel1978 »

Slaap lekker, Sjohie! Op een dag word je wakker en merk je dat ik gelijk had en dan is het te laat.

Maar als je per se een link wilt: in dit filmpje (een half uur) wordt op speelse en makkelijk te begrijpen manier uitgelegd hoe het wereldwijde geldsysteem werkt: http://www.youtube.com/watch?v=tGk5ioEXlIM
Ach ja, natuurlijk, daar is ie weer..
Wordt zelf eens wakker en realiseer je nu eens dat het gros ( hier ) geen genoegen neemt met rare filmpjes als onderbouwing voor loze kreten...
En tot slot: als de ECB niet in handen was van de Rothschild familie (zoals de FED), waren de Amerikanen hier allang binnengevallen om een drogreden, net zoals ze dat in Lybië, Afganistan en Irak hebben gedaan, zoals ze dat ieder moment in Iran kunnen gaan doen, zoals China al in de agenda staat en Noord Korea waarschijnlijk zal volgen. En nu zeg je: dat zijn allemaal schurkenstaten... Ik zeg: van Lybië weet ik zeker dat dat niet het geval was. En dat ze Irak binnenvielen, was heus niet omdat ze het volk van de onmenselijke dicator wilden redden; dat was omdat Saddam Hoessein geen dollars aannam voor zijn olie.
Maar de grootste troef heb ik voor het laatst bewaard: misschien geloof je me op het moment dat ze IJsland binnenvallen. Dat is toch zeker geen schurkenstaat? Het enige dat ze daar gedaan hebben is: de centrale bank teruggepakt en in overheidshanden gezet. En dat gaan de Amerikanen niet pikken.
En nog meer losse flodders...
Nietszeggend en enkel na-papegaaien wat op andere sites is gelezen... het is namelijk een herhaling van wat anderen ( die inmiddels weer verdwenen zijn ) hier ook al hebben lopen roepen.. Dat heb je dus niet zelf bedacht.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
Slaap lekker, Sjohie! Op een dag word je wakker en merk je dat ik gelijk had en dan is het te laat.

Maar als je per se een link wilt: in dit filmpje (een half uur) wordt op speelse en makkelijk te begrijpen manier uitgelegd hoe het wereldwijde geldsysteem werkt: http://www.youtube.com/watch?v=tGk5ioEXlIM
Ach ja, natuurlijk, daar is ie weer..
Wordt zelf eens wakker en realiseer je nu eens dat het gros ( hier ) geen genoegen neemt met rare filmpjes als onderbouwing voor loze kreten...
En tot slot: als de ECB niet in handen was van de Rothschild familie (zoals de FED), waren de Amerikanen hier allang binnengevallen om een drogreden, net zoals ze dat in Lybië, Afganistan en Irak hebben gedaan, zoals ze dat ieder moment in Iran kunnen gaan doen, zoals China al in de agenda staat en Noord Korea waarschijnlijk zal volgen. En nu zeg je: dat zijn allemaal schurkenstaten... Ik zeg: van Lybië weet ik zeker dat dat niet het geval was. En dat ze Irak binnenvielen, was heus niet omdat ze het volk van de onmenselijke dicator wilden redden; dat was omdat Saddam Hoessein geen dollars aannam voor zijn olie.
Maar de grootste troef heb ik voor het laatst bewaard: misschien geloof je me op het moment dat ze IJsland binnenvallen. Dat is toch zeker geen schurkenstaat? Het enige dat ze daar gedaan hebben is: de centrale bank teruggepakt en in overheidshanden gezet. En dat gaan de Amerikanen niet pikken.
En nog meer losse flodders...
Nietszeggend en enkel na-papegaaien wat op andere sites is gelezen... het is namelijk een herhaling van wat anderen ( die inmiddels weer verdwenen zijn ) hier ook al hebben lopen roepen.. Dat heb je dus niet zelf bedacht.
Dit dus, het is gewoon de occupy-langspeelplaat die overlaat en zich herhaalt..

Max4
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2013 20:14

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Max4 »

Even opsommen:

Amerika valt landen binnen om drogredenen... check!
Amerika heeft de centrale bank uit handen gegeven... check!
Amerika wordt door "corporate" leiders bestuurd, terwijl de president maar een stroman is... dubbelcheck.

De Nederlandse bank en de Europese centrale bank zijn eigendom van de Amerikaanse "corporate" leiders... check!
Deze crisis is expres veroorzaakt omdat de "corporate" leiders daarmee meer macht krijgen... check!

Het klopt allemaal wat Ferryg zegt, inclusief dat van IJsland! Ik zie het gebeuren, dus tegen die tijd spreken we elkaar nog eens.

O ja, ik ben 76 jaar en ik heb de crisis van de jaren '30 nog net meegemaakt. De toestand toen was niet veel verschillend van die van nu. Toen zei de regering "ga maar lekker slapen", weet je nog? Nu zegt niet alleen de regering dat, maar het gros van het volk ook. En het zal de schuld van die slapers zijn als we WEER al die ellende over ons heen krijgen. Kennis is macht, maar sommigen van jullie kiezen ervoor om onwetend te blijven. Je zou beter eens de ongecensureerde media volgen (op het internet) in plaats van NOS en RTL, die braaf nazeggen wat de internationale persagentschappen voorzeggen. Maar die internationale persagentschappen zijn in handen van diezelfde eerder genoemde "corporate" leiders. Die liegen je voor zoals ook de nazis en de communisten gedaan hebben. Wie van de fouten in het verleden geleerd heeft, doet wat ik doe. Dit dus: voorlichting geven waar de reguliere media ons dom proberen te houden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door bprosman »

Amerika valt landen binnen om drogredenen... check!
Als je dan al een complottheorie aanhangt beweer dan tenminste dat ze het voor de olie doen, dan kom je nog enigszins geloofwaardig over.
En nu zeg je: dat zijn allemaal schurkenstaten... Ik zeg: van Lybië weet ik zeker dat dat niet het geval was.
Nee inderdaad Ghadaffi was liev :mrgreen: .
En bescherming bieden aan Lockerbie moordenaars deden ze al helemaal niet.
Laatst gewijzigd door bprosman op 16 jan 2013 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

Nietszeggend en enkel na-papegaaien wat op andere sites is gelezen... het is namelijk een herhaling van wat anderen ( die inmiddels weer verdwenen zijn ) hier ook al hebben lopen roepen.. Dat heb je dus niet zelf bedacht.
Ik heb het wel zelf bedacht (behalve het filmpje). Het feit dat verschillende mensen onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeggen, zou je eens te denken moeten geven. Mark Twain heeft eens gezegd: het is makkelijker om een massa mensen voor de gek te houden, dan om ze naderhand ervan te overtuigen dat ze voor de gek gehouden zijn. Dat blijkt nu ook weer: jullie worden voorgelogen door radio, tv en kranten en jullie hebben dat niet in de gaten. Sterker nog: je wilt de waarheid niet zien (misschien omdat je je ervoor schaamt dat je erin getrapt bent?)

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

bprosman schreef:
Amerika valt landen binnen om drogredenen... check!
Als je dan al een complottheorie aanhangt beweer dan tenminste dat ze het voor de olie doen, dan kom je nog enigszins geloofwaardig over.
Olie is maar één aspect ervan. Het gaat vooral om macht.

En Max4, ik zie zojuist dat je een post hebt neergezet terwijl ik mijn vorige aan het intypen was. Ik ben blij dat ik hier niet meer alleen sta. De waarheid is de waarheid, zelfs als één persoon die zegt terwijl honderdduizend in een leugen geloven. En twee mensen die de waarheid zeggen, hebben meer kans om gehoord te worden. Er is nog hoop.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door bprosman »

Het feit dat verschillende mensen onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeggen, zou je eens te denken moeten geven.
Tja , ik ken ook een groep mensen die onafhankelijk van elkaar op een berg gingen zitten omdat ze geloofden dat de wereld verging.

Max4
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2013 20:14

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Max4 »

bprosman schreef:
Amerika valt landen binnen om drogredenen... check!
Als je dan al een complottheorie aanhangt beweer dan tenminste dat ze het voor de olie doen, dan kom je nog enigszins geloofwaardig over.
En nu zeg je: dat zijn allemaal schurkenstaten... Ik zeg: van Lybië weet ik zeker dat dat niet het geval was.
Nee inderdaad Ghadaffi was liev :mrgreen: .
En bescherming bieden aan Lockerbie moordenaars deden ze al helemaal niet.
Gadaffi zat helemaal niet achter Lockerbie. Amerika heeft een historie van valse vlaggen; dit was er ook weer een van, gewoon om Gadaffi zwart te maken en later een "geldige" reden te hebben om Lybië binnen te vallen. Maar de werkelijke reden om Lybië binnen te vallen was: Gadaffi had de Centrale Bank in eigen handen genomen, een volledig door goud gedekte munt in het leven geroepen, en zijn land welvaart gebracht. Toen hij ook nog alle Afrikaanse landen probeerde te verenigen, hebben de Amerikanen er haast mee gemaakt; dat mocht niet gebeuren!

Geloof je niet in complottheorieën? Zoek eens naar "Operation Northwoods"!!! Die heeft verdacht veel overeenkomst met 9/11, vind je niet? Alleen werd die eerste afgeblazen door president Kennedy, die bovendien ook de FED weer in overheidshanden wou terugpakken, en die vermoord werd voordat hij dat laatste kon doen.
Zoek het maar op; het klopt allemaal wat ik hier zeg!

Max4
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2013 20:14

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Max4 »

Hier is nog wat bewijs voor het feit dat de Amerikanen liegen dat ze barsten; dit is weer zo'n recente valse vlag-operatie: http://www.superurl.nl/?sandyhook. Wie niet in complottheorieën gelooft, moet maar eens kans zien, dit te verklaren!!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Max4 schreef:Hier is nog wat bewijs voor het feit dat de Amerikanen liegen dat ze barsten; dit is weer zo'n recente valse vlag-operatie: http://www.superurl.nl/?sandyhook. Wie niet in complottheorieën gelooft, moet maar eens kans zien, dit te verklaren!!!
Als jij hier mee probeert te scoren ben je echt ongelofelijk ziek in je hoofd. Professionele hulp is direct nodig volgens mij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door bprosman »

Gadaffi zat helemaal niet achter Lockerbie.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant geloof ik, dat Ghadaffi achter Lockerbie zat zeg ik ook niet, ik zei :
"En bescherming bieden aan Lockerbie moordenaars deden ze al helemaal niet."
en zijn land welvaart gebracht.
Jammer dat daar maar een beperkt deel van de bevolking van mocht profiteren.
Gadaffi had de Centrale Bank in eigen handen genomen
Ja een centrale bank in handen van een dictator geeft me ook een stuk geruster gevoel dan dat het in handen van bankiers zou zijn.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door angel1978 »

Max4 schreef:Hier is nog wat bewijs voor het feit dat de Amerikanen liegen dat ze barsten; dit is weer zo'n recente valse vlag-operatie: http://www.superurl.nl/?sandyhook. Wie niet in complottheorieën gelooft, moet maar eens kans zien, dit te verklaren!!!
Proest!!!

Heb al heel wat slechte complottheorieën gezien en idem websites, maar dit is toch wel met stip de aller slechtste.. Met stip op nummer 1.
Met je verhaal was je al niet erg geloofwaardig, maar nu maak je je wel compleet belachelijk!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vroeg me ook al af WAAR is dat 3e Blonde Amerikaanse kindje :lol:
Blijkt dat er meer zijn :?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
Max4 schreef:Hier is nog wat bewijs voor het feit dat de Amerikanen liegen dat ze barsten; dit is weer zo'n recente valse vlag-operatie: http://www.superurl.nl/?sandyhook. Wie niet in complottheorieën gelooft, moet maar eens kans zien, dit te verklaren!!!
Proest!!!

Heb al heel wat slechte complottheorieën gezien en idem websites, maar dit is toch wel met stip de aller slechtste.. Met stip op nummer 1.
Met je verhaal was je al niet erg geloofwaardig, maar nu maak je je wel compleet belachelijk!
Mwoa, ik vond de micro-nukes van de twin-towers ook wel een leuke. Grappig is, dat ik op een ander forum een vergelijkbare user, in de loop der jaren welgeteld 3 alternatieve theorieën voor 9/11 heb zien verdedigen, van controlled demolition, via micro-nukes tot hologrammen, en diverse combinaties van die drie. En elke keer als eentje ontkracht werd middels reproduceerbaar wetenschappelijk onderzoek, stapte hij weer over op een andere. :lol:

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

GJvdZ schreef:
Max4 schreef:Hier is nog wat bewijs voor het feit dat de Amerikanen liegen dat ze barsten; dit is weer zo'n recente valse vlag-operatie: http://www.superurl.nl/?sandyhook. Wie niet in complottheorieën gelooft, moet maar eens kans zien, dit te verklaren!!!
Als jij hier mee probeert te scoren ben je echt ongelofelijk ziek in je hoofd. Professionele hulp is direct nodig volgens mij.
Als jij niet ziet dat hier onweerlegbaar bewijs te zien is, moet jij eens naar een psychiater... of een oogarts.

Gesloten