LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gulden en Euro - vergelijken

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

sjohie schreef:
angel1978 schreef:
Max4 schreef:Hier is nog wat bewijs voor het feit dat de Amerikanen liegen dat ze barsten; dit is weer zo'n recente valse vlag-operatie: http://www.superurl.nl/?sandyhook. Wie niet in complottheorieën gelooft, moet maar eens kans zien, dit te verklaren!!!
Proest!!!

Heb al heel wat slechte complottheorieën gezien en idem websites, maar dit is toch wel met stip de aller slechtste.. Met stip op nummer 1.
Met je verhaal was je al niet erg geloofwaardig, maar nu maak je je wel compleet belachelijk!
Mwoa, ik vond de micro-nukes van de twin-towers ook wel een leuke. Grappig is, dat ik op een ander forum een vergelijkbare user, in de loop der jaren welgeteld 3 alternatieve theorieën voor 9/11 heb zien verdedigen, van controlled demolition, via micro-nukes tot hologrammen, en diverse combinaties van die drie. En elke keer als eentje ontkracht werd middels reproduceerbaar wetenschappelijk onderzoek, stapte hij weer over op een andere. :lol:
Ontkracht??? De gecontroleerde sloop is niet te ontkrachten, want dat is een feit.

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Biscuit »

GJvdZ schreef:
Biscuit schreef:Alles is inderdaad enorm, zo niet extreem, in prijs gestegen. Dat ben ik met iedereen eens. Het punt is alleen dat de meeste salarissen niet meestijgen...
Onzin. Tussen 2001 en 2011 zijn de CAO lonen met 36% gestegen in Nederland. En in de nieuwste CAO's ook als weer gemiddeld 1,6% terwijl we midden in een recessie zitten.
CAO-lonen ja, maar ik werk niet onder een CAO en ben daarmee zeker niet de enige. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door kweenie »

Het modaal inkomen is van 2001 tot 2011 met ruim 20% gestegen. Dat is evenveel als de stijging van de consumentenprijsindex.

En natuurlijk zijn er mensen die er op achteruit zijn gegaan, net als dat er mensen zijn die er op vooruit zijn gegaan. Dat kan zowel komen door het inkomen als door de uitgaven die je doet. Maar je kunt wel stellen dat een modale Nederlander gemiddeld in 2001 dus niet meer of minder kon dan in 2011.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

Max4 schreef:Geloof je niet in complottheorieën? Zoek eens naar "Operation Northwoods"!!! Die heeft verdacht veel overeenkomst met 9/11, vind je niet? Alleen werd die eerste afgeblazen door president Kennedy, die bovendien ook de FED weer in overheidshanden wou terugpakken, en die vermoord werd voordat hij dat laatste kon doen.
Zoek het maar op; het klopt allemaal wat ik hier zeg!
Nog niemand heeft hierop geantwoord. En dat is geen wonder, want inderdaad: Operation Northwoods is indertijd afgeblazen door een president die daarna vermoord werd, en in 2001 alsnog in de praktijk gebracht met een paar aanpassingen.

Het is al eens gezegd: iedere sloop-expert zegt hetzelfde (overal ter wereld): dat was een gecontroleerde sloop.

En dan nog iets: als er een misdaad is gepleegd (en dat is iedereen met elkaar eens: op 11 september is er een enorme misdaad gepleegd), is de eerste vraag die de politie stelt: wie heeft er het meeste baat bij gehad?
Was dat Bin Laden? Nee, want die hebben ze gedood.
Moslims in het algemeen? Nee, want ten eerste waren er heel veel moslims in de Twin Towers aanwezig, en ten tweede is daarna een enorme anti-moslim-sfeer ontstaan, compleet met alle discriminatie die ermee gepaard gaat (ze raakten op grote schaal hun banen kwijt, etc - net zoals de joden in de jaren '30 nadat de brand in de Reichstag was aangestoken door de nazis om de inval in Rusland te rechtvaardigen, hetgeen wéér een valse vlag operatie was).

Wie dan wel? Om te beginnen had Larry Silverstein kort daarvoor een verzekering afgesloten op de Twin Towers, daarbij uitdrukkelijk terreuraanslagen vermeldend. Larry S heeft 7 miljard dollar opgestreken.
En dan is er de FED: die heeft na de inval in Afganistan hun centrale bank in handen gekregen.

Geloven jullie misschien ook dat de christenen indertijd Rome in brand hadden gestoken? Want dat was de eerste valse vlag in de geschiedenis, voor zover die aan het licht zijn gekomen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door kweenie »

Nog niemand heeft hierop geantwoord. En dat is geen wonder,
Inderdaad, het is namelijk volslagen off topic.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Biscuit schreef:
GJvdZ schreef:
Biscuit schreef:Alles is inderdaad enorm, zo niet extreem, in prijs gestegen. Dat ben ik met iedereen eens. Het punt is alleen dat de meeste salarissen niet meestijgen...
Onzin. Tussen 2001 en 2011 zijn de CAO lonen met 36% gestegen in Nederland. En in de nieuwste CAO's ook als weer gemiddeld 1,6% terwijl we midden in een recessie zitten.
CAO-lonen ja, maar ik werk niet onder een CAO en ben daarmee zeker niet de enige. :wink:
Ik heb ook nog nooit onder een CAO gewerkt, maar mijn loon volgt over het algemeen heel aardig de marktontwikkelingen. Soms krijg ik wat meer dan gemiddeld, soms wat minder. Logisch, want een werkgever die structureel onder de markt gaat zitten kan geen fatsoenlijk personeel krijgen.

Misschien toch eens met je werkgever gaan praten lijkt me.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

Al die "debunking" dingen zijn pas echt onzin. De temperatuur (die daar genoemd wordt als "boven 1000°F") is bij lange na niet genoeg om staal te laten smelten. Toch was er (zelfs in het officiële verhaal) sprake van gesmolten staal. Ergo: de oorzaak van het instorten was niet het vliegtuig. Dus zo "gerespecteerd" zijn die ingenieurs toch niet...
En in het laatste artikel wordt zelfs ontkend dat er sprake was van gesmolten staal, terwijl de regering dat heeft toegegeven.
Kortom: er is helemaal niets "debunked".

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

kweenie schreef:
Nog niemand heeft hierop geantwoord. En dat is geen wonder,
Inderdaad, het is namelijk volslagen off topic.
Het heeft er wel degelijk mee te maken: degenen die de verscheidene valse-vlag-operaties hebben laten uitvoeren (het schaduwkabinet van de USA) zijn ook degenen die de huidige crisis hebben veroorzaakt, alsmede alle inflatie die er ook geweest is. Dat laatste is makkelijk na te kijken: voor 1913 was er geen sprake van inflatie. Toen haalde een of andere idioot in Amerika het in zijn hoofd om de centrale bank uit handen te geven zodat een paar bankiers over ons geld konden gaan beschikken. Diezelfde bankiers hebben ook de Europese centrale bank in handen.

Dus nogmaals: antwoord eens op het "operation Northwoods" item als je durft...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind dat "operation Northwoods" weinig te maken heeft met de vraag of je europrijzen met guldenprijzen zou moeten vergelijken of niet. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook in het complot zit.

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Biscuit »

GJvdZ schreef: Ik heb ook nog nooit onder een CAO gewerkt, maar mijn loon volgt over het algemeen heel aardig de marktontwikkelingen. Soms krijg ik wat meer dan gemiddeld, soms wat minder. Logisch, want een werkgever die structureel onder de markt gaat zitten kan geen fatsoenlijk personeel krijgen.

Misschien toch eens met je werkgever gaan praten lijkt me.
Dat heeft weinig zin, daar we dat al meerdere malen (jaren) hebben gedaan. Al sinds jaar en dag is het loon niet omhoog gegaan. Er is wel getracht te werken met targets, maar ook die kon het bedrijf niet ophoesten. Een andere baan geprobeerd te zoeken (vele pogingen gedaan), maar tot op heden nog steeds niet aangenomen. Ben te zwaar geschoold, terwijl ik geen hoge ambities heb... Maar ondertussen blijven de prijzen wel degelijk stijgen in de winkels c.q. de inhoud van de verpakkingen is minder geworden bij veel producten, terwijl de prijs wel gelijk is gebleven. Het begint nu zelfs heel erg op te vallen. Daarnaast is de BTW ook verhoogd, waarbij veel winkeliers de prijzen iets boven die BTW-verhoging hebben gezet. Althans, zo is mij nu bij meerdere zaken opgevallen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door berndv »

kweenie schreef:Ik vind dat "operation Northwoods" weinig te maken heeft met de vraag of je europrijzen met guldenprijzen zou moeten vergelijken of niet. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook in het complot zit.
Helemaal mee eens. Het gaat hier niet over de veroorzakers van de crisis, die staat hier los van. Het gaat hier over guldens en euro vergelijken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door kweenie »

Het kan best zijn dat jóuw salaris niet meestijgt. Maar dat is nog geen reden om dat dan maar als de algemene regel voor iedereeen te laten zijn.
Biscuit schreef:Het punt is alleen dat de meeste salarissen niet meestijgen...
Er is al op verschillende manieren getoond hoe gemiddeld de loonstijgingen zijn geweest. Dan zijn er altijd mensen die minder stijgen en die meer stijgen. Net als dat er producten zijn waarvan de prijs meer of minder stijgt. Als je een individueel salaris hebt dat niet is gestegen of je vergelijkt met producten die relatief veel in prijs zijn gestegen, dan kun je dus een verkeerd beeld krijgen over hoe alles 'gemiddeld' is gestegen.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

kweenie schreef:Ik vind dat "operation Northwoods" weinig te maken heeft met de vraag of je europrijzen met guldenprijzen zou moeten vergelijken of niet. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook in het complot zit.
Het heeft er alles mee te maken. Degenen die Operation Northwoods en 9/11 hebben bekokstoofd, zijn ook degenen die de crisis (willens en wetens!) hebben veroorzaakt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook al zou dat zo zijn, wat heeft dat te maken met het vergelijken van europrijzen met guldenprijzen?

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

kweenie schreef:Ook al zou dat zo zijn, wat heeft dat te maken met het vergelijken van europrijzen met guldenprijzen?
Dat heeft dan weer te maken met het feit dat veel mensen zeggen dat de prijzen zo snel stijgen sinds de euro er is, terwijl dat in werkelijkheid met de gulden ook al zo was. Zo kwamen we op de bankiers die de centrale bank beheren en dat zijn dezelfde die ook de Amerikaanse centrale bank beheren en zo kwamen we op de schaduwregering.

Alles staat met elkaar in verbinding.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door sjohie »

FerryG schreef:
kweenie schreef:Ook al zou dat zo zijn, wat heeft dat te maken met het vergelijken van europrijzen met guldenprijzen?
Dat heeft dan weer te maken met het feit dat veel mensen zeggen dat de prijzen zo snel stijgen sinds de euro er is, terwijl dat in werkelijkheid met de gulden ook al zo was. Zo kwamen we op de bankiers die de centrale bank beheren en dat zijn dezelfde die ook de Amerikaanse centrale bank beheren en zo kwamen we op de schaduwregering.

Alles staat met elkaar in verbinding.
Eeuh nee dus, zoals ik je indeze eerdere post al heb geprobeerd duidelijk te maken. De centrale bank in Amerika is fundamenteel anders van opzet als de ECB en de nationale centrale banken van de euro landen. De ECB staat onder politieke controle en zeggenschap van de EC, en het overgrote deel van het vermogen op de balans, wat normaliter de zeggenschap weergeeft, is ook afkomstig van de achterliggende centrale banken, en niet afkomstig uit particulier vermogen.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

Kweenie gelooft dus dat inflatie niet bestaat :P

Maar nu serieus: heb je het echt niet door? De Amerikaanse centrale bank (FED) heeft dezelfde eigenaars als de ECB. En als je dat ontkent, ben je een struisvogel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door kweenie »

Pardon? Ik zeg toch nergens dat inflatie niet zou bestaan? Ik zeg alleen dat het hele gekakel van complottheorieën over gemene boze kapitalisten die de centrale banken overnemen niets te maken heeft met het vergelijken van europrijzen met guldenprijzen. Maar jij leest blijkbaar vooral wat je wíl lezen in plaats van wat er wordt geschreven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door sjohie »

FerryG schreef:Kweenie gelooft dus dat inflatie niet bestaat :P

Maar nu serieus: heb je het echt niet door? De Amerikaanse centrale bank (FED) heeft dezelfde eigenaars als de ECB. En als je dat ontkent, ben je een struisvogel.
Geef je geestelijke langspeelplaat even een tikje, volgens mij sla je wat over en val je in tenenkrommende herhaling. Zoals ik in deze post uit de doeken doe, is er geen greintje bewijs te vinden voor je beweringen, en tot op heden heb je zelf ook je beweringen van geen enkel feit ter onderbouwing voorzien.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door FerryG »

Sjohie, jij hebt helemaal niets uit de doeken gedaan. En zéér binnenkort gaat er iets gebeuren waarna ik zal zeggen: had je me maar moeten geloven.

Maar als je bewijs wilt... Wat dacht je hiervan:
In de jaren '20 van de vorige eeuw en in 2008 ontstond er een crisis in Amerika. Als onze centrale banken niet dezelfde eigenaar hebben, hoe kan die crisis op 5000km afstand met een oceaan ertussen, dan overslaan naar hier???
De eigenaar van beide centrale banken (en van bijna alle centrale banken ter wereld) heet Rothschild. Kijk het maar na!

Gesloten