LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.

terugkeer naar de gulden maakt het er niet goedkoper op

ja
27
49%
neen
28
51%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gast

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk niet.
Dat is dus zeer naief gedacht.

Gast

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

ik vraag niet of het naief gedacht is , ik vraag of het dan echt beter zou worden.

Gast

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

En ik zeg dus dat dat zeker het geval niet zal zijn en dat het naief is om te denken dat dit wel zo zou zijn.
Lezen is ook een vak he.

Gast

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

je zal wel gelijk hebben.

Jbroeders1986

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Jbroeders1986 »

Ik zie iemand posten: 'Vroeger kostte iets 220 gulden, toen dacht je wel 3 keer na voor je het kocht. Nu staat er 99,99 op het prijskaartje en koop je het veel sneller', dat ligt toch aan jezelf! 100 euro is best wat geld, maar dat kan ik u ook wel vertellen zonder om te rekenen hoor. U moet die gulden uit uw hoofd verbannen, want die is er niet meer, door er niet minder aan te denken hoeft u minder te klagen en wordt uw leven een stuk aangenamer.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door topery »

Je hoeft niet eens te gaan kijken wat een bloemkool kost.
Nou die kostte van de week 3,49 euro = fl. 7,69

Je hoort mij niet zeuren hoor, want ik kom maandelijks net rond.....

MAAR ik hoor alle consumenten zeuren over de euro.......
Nou ik zit in een luxe branche.....zeilboten.
Kostte een bootje voor de euro ongeveer 11.000 gulden, vragen diezelfde particulieren zeikerds er nu 9.000 euro voor......
We klagen allemaal en doen er net zo hard aan mee als het uit onze eigen portemonee is.

Gast

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vraag me af waar B. Olsen gebleven is? Zou ze met dat mooie gladgeschoren lichaam stiekem wat bij aan het verdienen zijn?

Gast

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

:lol: nou, die is TE hard door de mand gevallen door vol te houden dat zij niet op deze pagina was geweest terwijl er wel met haar naam ingelogd was. :roll:

maar euh... gladgeschoren :?:
heb ik veel gemist dan?

marinier

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door marinier »

:( Ze hebben van de gulden een Euro gemaakt zo dat de consument er flink achteruit opgaat vooral de bejaarde en de mensen die nog aan het minium lonen zitten die hebben het zwaar te halen maar die in Den Haag zitten hebben daar lak aan bedankt regering. :twisted: :twisted: [/b]

satfreak

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door satfreak »

Vraagje marinier? Klopt het dat de leden van de krijgsmacht bij operaties in het buiten ongeveer $25,- per dag bonus krijgen?

Wat de euro aangaat. Mijn werkgever ging in het gulden tijdperk altijd met goede of nieuwe klanten op de markt in Valkenswaard iets eten.
Daar werd een "maaltijd " ineens van +/- fl 75,- naar e. 60,-
Dan heb je dus geen trek meer.

Gast

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Productiekosten zijn omlaag gegaan dus de valuta steeg in waarde.
In theorie dan.
Maar terug naar de euro is erg dom.
Dat is immers ook niet gratis.

Wat we beter kunnen doen is arme landen weren uit europa.
Dit, en de gastarbeidersgeschiedenis die zich nu herhaald een halt toe roepen zodat wij voor een fantsoenlijk loon kunnen werken.
In Polen koop je immers twee keer zoveel van een kinderloon dat je hier als gastarbeider kunt verdienen dan wij hier kunnen kopen van ons verplichte minimumloon.

ussi

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door ussi »

:shock: Ik heb echt met grote ogen zitten lezen naar alle zin en onzin die er geschreven word. Man we laten ons allen toch niet leiden door die rot centen. Is het leven duur? JA is de euro niet altijd even gunstig voor ons als consument? JA maar wordt het niet eens tijd in deze wat minder gunstige economie om de broekriem dan maar eens aan te trekken? NOU DAT VIND IK WEL! We moeten gewoon niet zo klagen. In de jaren dat de economie goed was hebben we er met z'n allen van genoten. We konden een duurdere auto kopen en een leuk huis en dan was er maandelijks nog geld over om leuk met je gezin van te genieten. Maar wij mensen zijn in die gunstige tijd ook verwent geraakt en denken dat vast te kunnen houden nu de economie minder is. FOUT! Trek die broekriem maar aan. NIETS MIS MEE! je zult zien dat je met minder net zo gelukkig kan zijn en VELE malen CREATIEVER wordt. WAT K3 kleren voor de kids! We hebben internet en een printer en de maakt de leukste strijkpatronen Wat een biefstuk op mn bord of lekker vlees in de Nasi goreng! Rookworst smaakt net zo lekker. EINDCONCLUSIE: Niet zo zeuren maar je aankopen aanpassen aan je budget. Of denk je nou echt dat er met de gulden je problemen verdwijnen!

P.S. Voor de mensen die denken dat ik niet weet waar ik over praat!
HUISUITZETTING, WSNP, SCHULDEN, BEEN THERE! DONE THAT! IK ben niet langer slaaf van geld NEE IK ben daar altijd nog zelf bij Het geld is slaaf van MIJ!

Gast

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Ja het geld is slaaf van u.
Lekker niks kopen jongens.
Dan knapt de economie vast weer op.
Toch?
Ja toch?

lvwijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:00

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door lvwijk »

omdat het leven gekoper gaat worden als we de gulden weer hebben. is maar afwachten. ik denk wel dat de mensen weer bewuster gaat worden wat het kost. Stel je voor je loop over straat en er staat een bord koffie met gebak voor € 3,15 je denk het valt nog wel mee laat ik maar eens naar binnen gaan. Maar als we de gulden hebben en er staat koffie met gebak voor 7 gulden 50 je bedenk je dan wel een keer.

Vondee
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2005 22:27

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Vondee »

In de jaren dat de economie goed was hebben we er met z'n allen van genoten. We konden een duurdere auto kopen en een leuk huis en dan was er maandelijks nog geld over om leuk met je gezin van te genieten. Maar wij mensen zijn in die gunstige tijd ook verwent geraakt en denken dat vast te kunnen houden nu de economie minder is.
Volgens mij is er niets mis.... Toen ik pas een partner had en kinderen woonden wij in een rijtjeshuis, 2e hands auto en soms op vakantie. Als ik nu rond mij kijk (12 jaar later) hebben de mensen nu een nieuwe woning, een nieuwe auto voor de deur (met een 2e erbij), minimaal 2x op vakantie gaan, etc.

Dus in de 12 jaar toch heel wat vooruit gegaan denk ik zo.....

figar
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2005 00:17

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door figar »

In het guldentijdperk konden wij rondkomen van het loon van mijn partner.
Alles wat ik erbij verdiende was voor de extra's zoals vakantie, kleding e.d.
Nu gaat datzelfde loon bijna helemaal op aan de vaste lasten door de belachelijke stijging van water, energie, telefoon, ziekenfonds, onroerend goed, rioolrechten en noem maar op.
Ik werk nu voor het eten en vakantie zit er bijna niet meer in.
REGERING DOE ER WAT AAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het loopt de spuigaten uit.
En dan maar roepen dat wij de hand op de knip houden.
Nou, ik kan je wel vertellen ER ZIT NIKS MEER IN dus valt er bij ons niks meer uit te geven.

Forza utr
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2005 07:59

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Forza utr »

ik vind ook de euro niks maar daar in tegen is de gulden ook niks geld wordt namelijk steeds minder waard als je bijvoorbeeld 20 jaar geleden had gezegd dat nu de benzine rond de drie gulden ligt hadden ze je voor gek verklaard.
We moesten een concurent hebben voor de dollar maar dat we er beterder van geworden zijn ik denk van niet en nu al helemaal niet meer, met de ziektenkosten in het vooruitzicht en elk jaar de olie prijzen omhoog dan mag de regering wel eens wat terug doen voor het volk, er gaan hieraan veel gezinnen aan onderdoor en die ministers in Den-Haag maar smijten met ons geld en als ze falen krijgen ze nog een gouden handruk toe.
En dan nog iets als er 1 is doodgeslagen is op straat moet iedereen zonodig een stille tocht gaan lopen maar als er 6 miljoen euro is gefraudeerd van de belasting hoor je niemand klagen.
Beetje raar van ons volk om zo met elkaar om tegaan.
Maar het zal wel te goed gaan in dit land zoals ze beweren ik merk er in ieder geval weinig van. :wink:

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door stekel »

Nog een voorbeeld wat koste een kilo speklapjes voor de invoering van de €? Echt geen 12 gulden hoor! Bij C1000 nu € 5.48 tel maar na! groetjes stekel.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dan koop je het toch niet? Er is genoeg ander en goedkoper vlees te vinden in de supermarkt.

appeltjuhh
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:15

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Ik denk dat het probleem na de invoering van de euro niet alleen (ja ja ik ben het gedeeltelijk wel met jullie eens) is dat er veel dingen duurder zijn geworden, maar dat de mensen die het toch al niet al te breed hebben vaak niet weten wat iets kost. Een voorbeeldje:

Laatst zag ik op Rtl4 zogenaamde arme mensen die uit hun huis gezet waren en nu in een caravan woonden. Ze zaten brood te eten en dat besmeerden ze met jawel: BECEL !!
Daar heb je 1 pot goedkopere boter en een brood voor!! Zo slecht heb je het dan nog niet.

Gesloten