LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.

terugkeer naar de gulden maakt het er niet goedkoper op

ja
27
49%
neen
28
51%
 
Totaal aantal stemmen: 55

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

Doe je best en zoek even op google, of kijk op de Eu site.
Naar ik meen is dit zelfs nog aan de orde geweest in een uitzending van Buitenhof.
Type in google bijvoorbeeld;
verschil groei economie en eu landen

Ik heb even met je mee gezocht;
Dan krijgen we ook steeds te horen dat we onszelf buitenspel zetten en dat is slecht voor onze economie. Engeland heeft zichzelf buitenspel gezet met de euro, maar de economie groeit als nooit tevoren. Noorwegen doet niet mee, maar ook die economie doet het beduidend beter dan de onze. Zwitserland doet het economisch en wat betreft misdaadcijfers en integratie beduidend beter dan de meeste EU-landen, dus schijnbaar is er ook nog leven buiten of zonder de EU.

De link van dit bericht;
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=230

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door tienepien »

Zijn die landen net zo afhankelijk van export als nederland?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

Vraag het ze even, je mag er zelf als kassa meisje(niks mis mee overigens) in een bloemenwinkel ook wel wat voor doen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Jan1 »

@Tienepien,

De beweringen van sprokkel zijn uit de lucht gegrepen, als je zegt "verklaar je nader" dan is hij niet thuis, z'n beweringen onderbouwen is er niet bij. Een discussie met hem leidt nergens toe.
Laatst gewijzigd door Jan1 op 17 feb 2006 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

Jan 1 je zeurt zie het bericht,
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=230
wat ik al eerder plaatste.
Je bent een beetje een zeikertje aan het worden, net als tienepien.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door tienepien »

Je bent een beetje een zeikertje aan het worden, net als tienepien.
Jammer dat het nu weer zo moet. Wordt de wereld echt een stuk mooier van.

Als iemand het niet met je eens is en kritische vragen stelt, om verduidelijking of onderbouwing vraagt, dan kan je dat gebruiken om je argumentatie te verbeteren. Het kan absoluut geen kwaad om over aspecten na te denken die anderen aandragen.

Zodra je met cijfers komt en kunt reageren zonder allerlei niet te zake doende informatie over een persoon in je bericht te plaatsen, zal ik er over nadenken om nog op je te reageren. Op de manier zoals je nu aan het posten bent, valt er geen normale discussie te voeren.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

Er zijn nu 1 maal mensen, die als men een antwoord heeft gekregen, toch met een grote omweg hun ongelijk in een gelijk willen omzetten.
En dat gaat me een beetje de keel uithangen.
Ook zou het beter zijn om eerst te lezen en dan pas antwoord te geven.

HeidiH
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 15:42

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door HeidiH »

Ik denk niet dat de afschaffen van de euro op dit moment een goed idee is. Waarschijnlijk zal de euro in de toekomst erg instabiel worden (zie dollar en pond als voorgangers), maar als we de euro afschaffen en de gulden weer instellen denk ik dat er enorme inflatie zou kunnen ontstaan. De staatsschuld zal namelijk ook moeten worden omgerekend naar guldens en die zou dan verdubbelen. De verhoogde rente die Nederland daarop moet betalen is voor de mensen met staatobligaties, en dat zijn vaak vermogende mensen. Deze mensen verdienen dus in één klap veel meer door de rente, terwijl alle Nederlanders (dus ook de minder bedeelden zonder staatsobligaties) wel meer belasting moeten betalen. Het verschil tussen arm en rijk wordt daardoor toch veel groter?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door ron1 »

Laat men eens beginnen met de olieprijzen die structureel in stand worden gehouden en accijnzen dsaarop in den haag, dat zou al een goed begin zijjn,schaf ook gelijk de loonheffing totaal af voor de modale inkomens en daaronder, gaat het consumeerderen ook weer omhoog.

Wat heb je in vredesnaam aan een ""verhoging"" van maar liefst netto 16 eurootjes per maand door die ww premie, geen moer....Verdubbel dan voor de jaarinkomens van boven de 65.000 euro dan gelijk even de loonheffing.Bedankt alvast.

Gesloten