LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas wordt door de hogere olie prijs de inflatie naar boven geschoten ( waar zit geen olie in ) en bepaald voor z'on 45 % van de inflatie.

Overdrijven is ook een vak hè? Ik las vorige week nog in de krant dat de olie voor 3% meetelt in de inflatiecijfers.

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Intergast »

En vanuit olie maakt men ......juist benziene,plasticks,kunststoffen,verpakkingsmateriaal,vliegtuigbrandstof,diesel goh heel wat wil je nog meer weten b.v. kassen verwarming,spaanplaat,asvalt,auto's,kranten en die lees jij !!!!!, nog meer ?????? zelfs je plastic hoesje van je dvd en je spelletjes monopolie, stratego, hitman en je plastic roerstok voor je eten.
Allemaal prijs verhogend. Oh ja vergeten het maken van je patatje en elektra van energiebedrijven en pompen van je waterleiding in huis zelfs je TV waarop Oranje komt op 15 juni tegen Duitsland. Genoeg zo ??????

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Nou dat klinkt niet erg overtuigend! :roll:
Is dat alles??????

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Intergast »

Sorry hoor ook die Plastic stoel waar je op zit met pilsje

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Je bent af! Je noemt iets dubbel (weliswaar in andere vorm, maar toch zelfde procedé).
Hoort dat niet bij plastic roerstokje thuis?

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Intergast »

Nee want stoeltje bestaat uit minimaal 45 % gerecikeld plastic.

Maar geef je toe dat de olie prijs terdege grote invloed heeft op Inflatie :?: en geen 3 %

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 08 Jun 2004 20:04 door Intergast


--------------------------------------------------------------------------------

Nee want stoeltje bestaat uit minimaal 45 % gerecikeld plastic.
Wat 'n rotza*ken zijn dat toch! Betaal ik dus 2x voor m'n kuipstoeltje.
Maar....is in weze alles niet eens gerecycled?

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Maar geef je toe dat de olie prijs terdege grote invloed heeft op Inflatie en geen 3 %
Nee, natuurlijk geef ik dat niet toe. Het is ook wel logisch: olie kostte
een tijdje terug $ 30 per barrel. Nu $ 38 per barrel. Dat is 159 liter. Olie kost dus 24 dollarcent per liter, tegen een tijdje terug 19 dollarcent per liter. Dat kan nooit veel invloed op de inflatie hebben. Ik geef € 2.000 per maand uit. Ik weet niet hoeveel liter olie ik direct en indirect per dag uitgeef, maar het kan nooit 45% van de inflatiecijfers zijn.

Voorlopig geloof ik het Centraal Bureau voor de Statistiek die zegt dat olie voor 3% van invloed is.

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Intergast »

En je had het uit de krant zeg je. :?:

Om van die 159 ltr al die prducten te maken kost niets. Energie ( olie,gas, elektra, enz ) om het te maken kost ook niets.
45 % van 1,5 % van 1 maand inflatie is 0,675 van de inflatie pecentage.
Dus $ 8,00 meerprijs is een verhoging van 26 2/3 %. Energie wordt dus ruim 26 % duurder. Energie + materiaal wordt terdege bijna 2 x doorberekend. Je brood wordt door hogere energie prijs ook 26 % duurder. Hoezo 3 %
CBS heeft zelfs beweerd dat afgelopen maand de inflatie percentage voor 75 % bepaald is door hogere prijzen olie. ook uit de krant en TT pagina 507 ( inflatie mei 2004 ) met grafiek. Welke krant heeft gelijk of zijn er 2 CBS cijfers

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Blijkbaar heeft jouw krant altijd gelijk Intergast!
Tenminste daaruit citeer je in/op een andere pagina, namelijk medicijnen.
Toch maar weer gewoon een spelletje Patience doen op de PC?

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

En welke krant zou dat nu zijn :roll: :roll: :roll: :!: :arrow:

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Intergast middag krant of toch metro

aansteker

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door aansteker »

Of zullen we reflatie toe passen. Dan krijgen we misschien net zoveel als in Gulden tijdperk.

Gekke Henkie2

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gekke Henkie2 »

Nou nou nou. De olie wordt in US dollars betaald. En raad eens: die dollar is van 2001 tot nu bijna 40% in waarde gezakt. 1 euro was in 2001 gemiddeld 89 dollarcent, nu is 1 euro 1,22 dollar ongeveer. Dus voor dezelfde euro van 2001 zou je nu veel meer vaten olie in dollars kunnen kopen.

En merken we daar iets van aan de pomp? Nee, tuurlijk niet. Ze tillen de boel gewoon omhoog, wat er ook gebeurt. En een verklaring voor het stijgen hebben ze ook altijd paraat (Shell, CBR, etc.)

Boer

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Boer »

Prijs olie inmiddels verdubbeld vanaf 2001 Dus praat geen onzin met je 40 % meer dollars

Gesloten