LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening AMRO

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Lening AMRO

Ongelezen bericht door hvff »

Mijn partner van 69 heeft een DK nodig van € 3000 , dit is op grond van haar leeftijd geweigerd want ze wordt in 2019 , 70 hopen we. Daarna heb ik voor haar maar een PL aangevraagd van € 150 . Hoop dat ze niet weigeren :mrgreen:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lening AMRO

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hvff schreef:Mijn partner van 69 heeft een DK nodig van € 3000 , dit is op grond van haar leeftijd geweigerd want ze wordt in 2019 , 70 hopen we. Daarna heb ik voor haar maar een PL aangevraagd van € 150 . Hoop dat ze niet weigeren :mrgreen:
U schrijft al "hopen we" maar u bent wel verbaast dat de bank uw partner geen lening wilt geven van € 3000 waarvan de bank maar moet hopen dat hij ooit terug betaald wordt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lening AMRO

Ongelezen bericht door mahadma »

Een DK wordt ook w el een doodlopend krediet genoemd. Lenen lijkt een oplossing, vaak, maar terug betalen is vaak een maandelijks probleem. Bezint eer je er aan begint.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lening AMRO

Ongelezen bericht door kweenie »

Die persoonlijke lening zal er ook niet komen. Bij veel geldverstrekkers, waaronder AA, wordt de lening kwijtgescholden bij overlijden. Er zit dus in feite een overlijdensrisicoverzekering 'ingebouwd'. Maar omdat de kans op overlijden boven 70 jaar snel stijgt, zouden er relatief veel kosten in die overlijdensdekking gaan zitten. De 'premie' die ze uit de maandelijkse betalingen moeten betalen zou dan dus te hoog worden.

Enige mogelijkheid zal zijn om een lening af te sluiten bij een instelling die met een aparte premie voor de overlijdensdekking werkt of die de schuld niet kwijtscheldt bij overlijden. Alleen zul je daar waarschijnlijk dan een aparte overlijdensrisicoverzekering voor moeten afsluiten. Of natuurlijk gewoon sparen voor je uitgaven...

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lening AMRO

Ongelezen bericht door witte angora »

hvff schreef:Mijn partner van 69 heeft een DK nodig van € 3000 , dit is op grond van haar leeftijd geweigerd want ze wordt in 2019 , 70 hopen we. Daarna heb ik voor haar maar een PL aangevraagd van € 150 . Hoop dat ze niet weigeren :mrgreen:
Doorgaans worden bestaande doorlopende kredieten in een periode van 5 jaar afgebouwd op het moment dat iemand 70 wordt. Het is dan niet logisch om iemand die bijna 70 wordt nog even snel aan zoiets te helpen, terwijl een jaar later het maximum alweer met 20% omlaag moet.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Lening AMRO

Ongelezen bericht door yan »

Mijn partner van 69 heeft een DK nodig van € 3000
Herstel: mijn partner wilt graag.


Maar waarom leent u het zelf niet even?
Hoeft de bank geen risico te lopen.

Gesloten