LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Magnum ijsje & Mars/Twix

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben gek op die ijsjes, maar sinds de euro zijn ze echt belachelijk duur!

Vroeger betaalde ik NLG 2,25 (€1,02)en later NLG 2,50 (€1,13)

Toen kwam de euro en zoals met alles ging de prijs omhoog.

2002 - gem €1,25 (NLG 2,75)
2003 - gem €1,40 (NLG 3,09)
beig 2004 - gem €1,45 (NLG 3,20)

En nu koop ik ze voor €1,60! (NLG 3,53)
Dat is toch belachelijk! Een prijsstijging van 40% in 3 jaar!

Of wat dacht je van Mars/Twix?

2001 - gem NLG 0,85 (€0,39)
2002 - gem €0,45 (NLG 0,99)
2003 - gem €0,50 (NLG 1,10)
2004 - gem €0,60 (NLG 1,32)
Een prijsstijging van 55% in 3 jaar!

Het zijn kleine bedragen maar % gezien erg hoog en zo zijn er nog eens 1001 artikelen!

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang de consument bereid is deze bedragen te betalen zullen ze de prijs vast niet verlagen.

advies

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door advies »

Dat je al die prijzen en jaartallen nog weet zeg!
Gelukkig eet ik bijna nooit ijs, en heb er dan ook geen last van!

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Voor een (normaal formaat) mars betaalde ik in 1998 op station Amsterdam Amstel al ƒ 1,25.

Als ik ze nu dus voor € 0,60 zou kunnen kopen, dan betekent dat dat ze in 6 jaar tijd maar 6% gestegen zijn.

Dat valt dus reuze mee.

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Wie koopt deze artikelen op het station. Dit is toch vragen om het geld uit je zakken te laten glijden. Onze stations zijn als NS: veel en veel te duur !!!! :evil:

Notebook

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Notebook »

We hebben het natuurlijk wel hier over de "NS wit-uitgeslagen Mars"

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Wit-uitgeslagen? Onzin. Zo'n automaat wordt in een dag of een halve dag leegverkocht en 1 of 2 keer per dag bijgevuld. Perfecte candybars daar!

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

hahaha nee hoor.
Je dacht toch niet dat ze bij de automatenservice om de dag de Cotedors komen bijvullen heh?
Grappemaker.
Nee hoor: Tussen Enkhuizen en Amsterdam ben je gewoon aangewezen op de kiosk als er een product op is, en op amsterdam CS staan er meerdere automaten.
Dat geld soms alleen voor frisdrank.
Snoepgoed en snacks kosten minimaal twee keer zo duur op stations en als je op amsterdam centraalje boodschappen doet ben je gewoon dom bezig.
Als je nou bij station Knullemedam Aan de Zandvlakte boodschappen moet halen terwijl je trein er al aan komt dan kan ik het begrijpen...

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Het is uiteraard bekend dat er op stations enzo de spullen die je er koopt, stukken duurder zijn dan in de supermarkt. in voorkomende gevallen ook geen probleem. Maar het gaat om de verhouding: oude prijs-nieuwe prijs in de supermarkt, en de verhouding oude prijs-nieuwe prijs op het station.

Op deze manier ''gekoppeld'' kun je het vergelijken. Je moet uiteraard niet de supermarktprijs en de stations-prijs met elkaar vergelijken. Dan kom je wel op idiote prijsverschillen, ja.

Ik vind het nog steeds een beetje belachelijk dat ALLE prijsstijgingen maar op het conto van de euro worden geschreven. Die domme Le Pen in Frankrijk, die wilde de Franse Franc weer invoeren, als hij de verkiezingen zou winnen. Had hij beter geen thema van kunnen maken, hij had het moeten houden op het verrot schelden van de allochtonen (zijn thema, immers). Nu hij zich met de euro ging bemoeien, werd hij politiek gezien weggevaagd. En dat was maar goed ook.

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

2002 - gem €1,25 (NLG 2,75)
2003 - gem €1,40 (NLG 3,09)
beig 2004 - gem €1,45 (NLG 3,20)

En nu koop ik ze voor €1,60! (NLG 3,53)
Dat is toch belachelijk! Een prijsstijging van 40% in 3 jaar!
Wat een flauwe kul dit zeg.
Dat was met de guldens net zo goed gebeurd.
Dit is een vrij normale prijsstijging.

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Oh ja: Dat alles duurder wordt en de lonen stijgen is al jaren vrij normaal.
Dan zeker alleen bij andere mensen.

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

bij jou niet dan? Doe jij je werk dan zo slecht of heb jij zo'n verkeerde baas?

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ga nu aannemen dat jouw eigen ratio in lijnstijgingen over de laatste 3 jaar ook geen 140% was waarna ik deze opmerking van de hand schuif.
Aannemende dat u daadwerkelijk een baan heeft met carieremogelijkheden, of zelfs gewoon een baan.

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn salaris is in de laatste 3 jaar wel degelijk met 40% gestegen.

wazaa

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door wazaa »

werk jij dan essent of nuon?

dubby

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door dubby »

voor de Gast van wie het salaris de laatste 3 jaar WEL met 40% is gestegen: zijn er nog vacatures vrij bij jullie?????!!!!!

Volgens mij ben je de enige in nl (de hoge piefen en ministers uitgezonderd uiteraard, maar misschien behoor je tot deze cat.)

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Ik behoor niet tot de categorie hoge piefen en ministers.
En wat betreft de vacatures...
Dat is sterk afhankelijk in welke richting jij werk zoekt.
Wij kunnen niet zomaar de eerste de beste dubby aan gaan nemen.
Vertel eerst maar eens iets over je opleiding en werkervaring.

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is toch een LUXE artikel, of moet je om te overleven een TWIX, MARS of ander merkijsje eten in plaats van het erg betaalbare schepijs bij de Lidl of Aldi ?

ZeeuwsMeisje

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door ZeeuwsMeisje »

DE adviesverkoopprijs ligt van losse Magnums ligt op 1,50, alleen de Intense is 1,60. Ook de ondernemer kan weinig aan deze prijzen doen. Het impulseijs is een artikel waar je als ondernemer bijna geen winst op maakt. De prijsverlaging moet dus vanuit de producent komen, niet vanaf de ondernemer.

Gast

Re: Magnum ijsje & Mars/Twix

Ongelezen bericht door Gast »

Overigens is Duitsland het enige land wat op een 'door de burger geprefereerde' koers is ingestapt; en daar gaat het bijster slecht.

Gesloten