LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen willen gulden terug

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door thesaint »

Noble schreef:
thesaint schreef:
Nee Noble,

Het gaat om zeggenschap. We mogen wel garant staan maar geen zeggenschap meer over die 40 miljard waar Nederland garant voor staat.
Als er een noodsituatie is kunnen ze hierover beschikken zonder dat Nederland hierover iets te zeggen heeft. Makkelijker kunnen we het niet maken!
hehehe, ik geloof dat wij de enige hier zijn
die snappen wat er staat te gebeuren.... :?

gecondoleerd. :cry:
Noble,

Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Veel mensen boeit het hier op het forum niet dat er miljarden overboord gaan.
Totdat ze de rekening in de bus krijgen met een of andere verhoging.
Of dat ze meer moeten gaan betalen voor hun auto of leasewagen of hun reiskosten belast worden. Dan gaan ze steigeren.

Het is allemaal een gevolg van. Mensen denken echt dadelijk dat Griekenland gered is met een krediet van 18 miljard voor hun banken. Hierna gaat Griekenland een beroep doen op het noodkrediet van de ECB. Jawel dankzij die 18 miljard!
Nederlands met een gigantisch opgelopen staatsschuld gaat nu voor bank spelen.
40 miljard. Wat waarschijnlijk niet genoeg is.
Dan komen er weer bezuinigingen aan en gaat iedereen weer handen op de knip houden. De rek is er aan alle kanten uit.

Wees goed voorbereid. Want Nederland had zonder al die EU en bankencrisis al moeilijke tijden in het vooruitzicht. Nu wordt het nog veel slimmer!

P.s Laatste cijfertje consumentenvertrouwen al gezien?
Ok we gaan ons nu weer even richten op de strijkijzers! Ook heeeel belangrijk.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Noble »

WE MOETEN ER UIT, EN WEL ZO SNEL MOGELIJK!!

Zojuist vernomen dat er op DIT moment meer staten in de EU zijn
die VOOR de invoering van EUROBONDS zijn, dan tegen.

Landen die dus een slechte staatskas hebben, slechte reputatie,
en daardoor HOGERE rente moeten betalen...gaan MINDER betalen,
terwijl landen als NEDERLAND, DUITSLAND de rekening gaan krijgen.

Is het vreemd dat MEER landen dit spontaan willen??
NEE, ook andere landen komen in de problemen,en willen geld van de rijkere landen,
tenslotte zijn wij Sinterklaas, en niet alleen op 5 december.


Kunt u zich nog herinneren, (niet zo lang geleden..) dat onze politici
zaten te mekkeren dat "onze" staatsrente met 0.2% omhoog ging,
en dat dát ENORM veel geld koste,
en dat we snel wat moesten doen omdat het bakken met geld koste??

Welnu, met die eurobonds gaan we wel RUIM 2x !!
zoveel meer rente betalen...
en niet een zielige 0.2%

HEREN POLITICI WAT GAAT DAT KOSTEN ????

LIEG UW VOLK NIET VOOR


áls er al een moment was om UIT die euro-munt te stappen is het NU,

KIES een partij die UIT die Pleuro wil stappen STRAKS is het te laat.

of, als het écht niet anders kan:

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... oor-de-esm

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door kweenie »

thesaint schreef:Het gaat om zeggenschap. We mogen wel garant staan maar geen zeggenschap meer over die 40 miljard waar Nederland garant voor staat.
Als er een noodsituatie is kunnen ze hierover beschikken zonder dat Nederland hierover iets te zeggen heeft. Makkelijker kunnen we het niet maken!
Het probleem is juist gekomen doordat ieder land zeggenschap over 'zijn' geld wilde houden! Daardoor hebben landen zoals Griekenland jarenlang hun gang kunnen gaan.

Veel mensen klagen steen en been als er bepaalde invloed van 'ons' naar Europa zou worden overgeheveld, maar we willen natuurlijk wél inspraak hebben in alle andere landen. Lekker consequent.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door thesaint »

kweenie schreef:
thesaint schreef:Het gaat om zeggenschap. We mogen wel garant staan maar geen zeggenschap meer over die 40 miljard waar Nederland garant voor staat.
Als er een noodsituatie is kunnen ze hierover beschikken zonder dat Nederland hierover iets te zeggen heeft. Makkelijker kunnen we het niet maken!
Het probleem is juist gekomen doordat ieder land zeggenschap over 'zijn' geld wilde houden! Daardoor hebben landen zoals Griekenland jarenlang hun gang kunnen gaan.

Veel mensen klagen steen en been als er bepaalde invloed van 'ons' naar Europa zou worden overgeheveld, maar we willen natuurlijk wél inspraak hebben in alle andere landen. Lekker consequent.
Volgens mij is het probleem ontstaan door overheden die een te grote schuldenlast hadden en de kredietcrisis die het proces versnelde.

Daarnaast is er wantrouwen. En dat is logisch want Griekenland is een corrupt land. En ze hebben gesjoemeld met cijfers.

Nee dan zou je het anders moeten doen.
Gelijk 1 Europa met 1 president en 1 europees bestuur.

Maar Nederland en andere landen hebben nu hun eigen belang.
Om dan op deze basis een fonds vol te storten waar je geen zeggenschap over hebt of krijgt. Ik weet het niet?
Daarnaast is 700 miljard (waarvan 40 van Nederland) waarschijnlijk al niet genoeg.

TimothyG
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2012 15:40

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door TimothyG »

Ik wil geen gulden terug , de euro mag blijven staan van mijn part.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door sadfly »

Toch even opmerking, meer m,ensen willen de gulden terug. Ik weet het nog niet.
Maar ikd enk dat een heleboel mensen zich dood schrikken wat ze dan betalen aan
abbonementen :o

northen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2012 18:51

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door northen »

Heb deze forum even gevolgd, en moet toegeven dat ik wel blij ben dat er toch mensen zijn die nog klagen over de Euro.Het is inderdaad zo dat de Euro heel veel heeft kapot gemaakt, zelfs de landen die het goed hadden met een klein inkomen. Maar wat ik niet begrijp is hoe dit mogelijk kan zijn dat de bevolking niet opkomt voor hun mening naar de regering toe?? Waarom kijken wij enkel toe op de politiekers die hun zegje doen,en hun zin doordrijven? Zoals men hele tijd geleden voorspelde dat de rijken rijker worden en de armen armer,lijkt me toch wel zichtbaar de dag van vandaag! Zoveel armoede, bedrijven die sluiten, prijzen die oncontroleerbaar zijn , een totaal chaotische situatie waar de regering totaal geen zicht op heeft. Het enige dat de regering doet is nieuwe wetten uitvinden om toch maar meer geld in het laatje te brengen, maar! waarvoor dient dat geld dan?? is het om de Eurozones te promoten en de kassa aan te vullen zodat men toch de meerderheid behoud om deze ziekelijk Euro te blijven gebruiken? of is het echt om een betere toekomst te bouwen zodat iedereen een beter leven zou lijden? Als voormalige zelfstandige heb ik de verandering meegemaakt de dag men de euro lanceerde, en ik moet zeggen dat al mijn arbeiders toch wel hun winkbrauwen hebben opogetrokken toen al die nulletjes plots verdwenen, je kon de mensen hun gezichten zo goed lezen, hun zorgen of ze zouden kunnen rondkomen met dit belachelijke klein bedrag die plots zoveel minder uitzag dan ze voordien ontvangden. De mensen begonnen plots hun eigen voorwaarden op te maken om toch maar meer eurootjes te ontvangen, en steeds is dit gebleven. In mijn ogen de EURO heeft hebzucht, vernieling, verdriet, en zeer veel stress te wege gebracht. Had ik de macht, dan zou ik gewoon blijven staken tot men toegeeft aan deze vernieling van ons waardig betaal eenheid die we voor zovele jaren hebben gekend, en die zoveel vrede had gebracht in de meeste huizen. Ik vind dat de mensen ook wat te zeggen hebben zolang iedereen mee betaald, vind ik dat we ons mening ook mogen zeggen, maar!! voornamelijk dat de politiekers die wij hebben gekozen ons boodschap moeten verdedigen en er ook wat aandoen. Moest ik een politieker zijn, zou ik me dood schamen om de wereld te berichten dat we het zo goed doen in ons EUROZONE,want de politiekers lopen met de eer weg dat ze zo goed gewerkt hebben om de EURO te behouden, maar zeg zelf nu eens, zou U dit "bloedgeld" kunnen noemen waarmee we deze EUROZONE hebben gemaakt of niet? Want volgens ik zie rondom mijn omgeving, zijn vele mensen hun fortuinen kwijtgeraakt aan deurwaarders omdat ze simpelweg hun rekeningen niet meer konden betalen, terwijl men beweert (liegen) dat er niks is veranderd met de euro als betaalmunt. Dat is toch wel dik gelogen, want leg me nu eens uit waarom voordien men wel kon betalen, en minder de deurwaarder aan zijn deur had, en nu plots is de deurwaarder een vriend aan huis geworden die plots dikwijls over de vloer komt????? Oh, men is zo hypocriet om maar niet toegeven dat de euro veel heeft vernietigd, en waarom blijven de mensen dood simpel klagen zonder acties te ondernemen? moeten wij nu gewoon blijven geloven terwijl we diep van binnen zeker weten dat we strijden voor iets dat ons verdrietig maakt? Een goede raad, geloof nooit in politiekers die hun eigen wetten opmaken, want had ik die macht, zou ik ook zorgen dat in eerste plaats MIJN zak niet word geplunderd, en dat ik rondkom met wat ik verdien, maar ik denk niet dat de meesten onder ons zoveel verdienen als de politiekers verdienen, doet U het maar met een gemiddeld inkomen van 1300€ per maand. onmenselijk noem ik dit, totaal een blunder deze EURO, wat ben ik blij dat de engeland zo nuchter had over gedacht om haar pond te behouden en naar de bevolking heeft geluisterd, kijk maar nu naar hen op, terwijl wij hier rondlopen als kippen zonder kop wachtend geleid te worden door machts personen die ons opdrachten geven wat te doen, en ja te knikken op HUN voorstellen , niet de onze, want ons mening is niet in overweging genomen.....Hop de EURO is geboren, geen weg terug mogelijk....ofwel?????

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door bprosman »

en waarom blijven de mensen dood simpel klagen zonder acties te ondernemen?
Inderdaad... leg eens uit, wat voor aktie heb je ondernomen ?

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ik wil graag weer met sestertiën kunnen betalen, zit ik hier dan goed?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door hharteman »

Hoef je jezelf niet druk over te maken.
De volgende meest gangbare valuta in Europa wordt de Roebel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ad Verkaad schreef:Ik wil graag weer met sestertiën kunnen betalen, zit ik hier dan goed?
Lijkt me wel. Iedereen weet nog wat sestertiën zijn (al was het maar door Asterix), maar de jonge generatie ziet het verschil niet tussen een gulden en een willekeurige andere vreemde munt.

Als iedereen dood is die de gulden nog heeft meegemaakt is dat gezeur tenminste afgelopen en kunnen we ons concentreren op de terugkeer van een klassiek munt.


puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door puma73 »

Belachelijk filmpje dat niks bewijst anders dan dat degene die het hardst schreeuwen, zoals die meneer in het filmpje, het meeste profiteren van de vergoedingen en vrijstellingen. Het is gewoon een lachertje.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door hharteman »

Is de Franse revolutie zo ook niet begonnen?
Ik ben de persoon die in het begin van de discussie de 20 gulden per dag boodschappennorm hanteerde om te overleven.
Dat bedrag ging na de invoering van de Euro drastisch omhoog en moest ik mijn spaargeld gaan aanspreken.
Inmiddels zijn we wat jaartjes verder en ben ik en mijn vrouw om financiele redenen gestopt met roken en heeft Europa me eigenlijk alleen verder in het nauw gebracht.

Donner heeft in Europa voor elkaar gekregen dat huren in Europa inkomen gerelateerd moest worden.
Ik was inmiddels zo ver in inkomen gezakt dat een sociale huurwoning nodig was.
De norm werd echter op 34000 jaarinkomen gesteld, en we verdien net 500 Euro per jaar teveel om er voor in aanmerking te komen.
De 15 jaar lidmaatschap van een woningbouw vereniging zijn eigenlijk weggegooid geld want door de miljarden aftroggeling van de woningbouwverenigingen hebben die de huren drastisch verhoogd voor mensen die niet voor een sociale huurwoning in aanmerking komen.
600-1000 Euro voor een huisje huren zit er niet in dus blijf ik maar in mijn oude hok van 1955 zitten koukleumen.
De Maserati's moeten toch ergens van betaald worden.

De overheid heeft alleen maling aan Europa als het in hun eigen straatje past.
Zo had ik al vele jaren 3 oldtimers als hobby waar ik mijn ziel en zaligheid instak.
De regering besloot eind 2013 dat dit geen oldtimers meer zijn en verhoogde de leeftijdsgrens van 25 naar 40 jaar.
Dat ligt in Europa gemiddeld tussen de 25 en 30 jaar.
Hoezo 1 Europa!
Dat maakte in in klap mijn hele wagenpark waardeloos en heb een deel zwaar onder prijs moeten verkopen en de rest moeten schorsen.
Een hele bedrijfstak is hierdoor verloren gegaan.
Als het tegenzit zal ik de meest waardevolle buiten Nederland moeten verkopen want hier brengen ze niets meer op.
Mijn grote hobby is me afgenomen.

Natuurlijk heb ik zelf wat tegenmaatregelen ingesteld.
Ik heb de auto's in de bewaarstand gezet zodat ze zo min mogelijk kosten en Ik twijfel of de maatregel wel de beoogde 153 miljoen gaat opbrengen.
Bedankt maar weer Hr Weekers.
Verder heb ik dit jaar nog geen liter benzine in Nederland getankt en doe ik de meeste boodschappen in Duitsland (60 km verderop).
Dat is uitermate lonend als je de weg daar een beetje kent.

Nederland komt financieel in het nauw doordat mensen dit soort dingen aan het doen zijn.
Ik ga er maar vanuit dat de regering ons alles gaat afpakken wat we de laatste 45 jaar hebben opgebouwd en dan praat ik nog niet eens over de zorg die me als senior ook flink aanpakt.
Ik beschouw de samensmelting daar voor een groot deel schuldig aan.
Het gaat nog het best met de landen die geen Euro hebben.
Er is waarschijnlijk geen weg terug.
De bodem van mijn spaarpotje is in zicht.
We overleven wel maar zal nog minder moeten uitgeven, en met mij vele anderen.
Dit land is naar de kl*te.

HHarteman

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Er zijn vast wel gebieden te vinden in de wereld waar het veel beter is dan in Europa. Als ik jouw epistel lees, dan moeten we nu in de hel van de wereld leven.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door hharteman »

GJvdZ schreef:Er zijn vast wel gebieden te vinden in de wereld waar het veel beter is dan in Europa. Als ik jouw epistel lees, dan moeten we nu in de hel van de wereld leven.
Ik ben een patriot en zal niet gauw wegwezen in Nederland alhoewel het gevoel me soms bekruipt.
Ik zie echter sinds de EU perikelen een dalende lijn in mijn levens-standaard.
Dat heeft grenzen en die zijn ongeveer bereikt.
De overheid zal echter niet ophouden mij verder te beroven.
Waar eindigt dat?
Straks sta ik de daklozenkrant te verkopen en slaap ik onder de brug.
Heb wel me hele leven flink voor alles mogen betalen.

HH

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door puma73 »

hharteman schreef:
GJvdZ schreef:Er zijn vast wel gebieden te vinden in de wereld waar het veel beter is dan in Europa. Als ik jouw epistel lees, dan moeten we nu in de hel van de wereld leven.
Ik ben een patriot en zal niet gauw wegwezen in Nederland alhoewel het gevoel me soms bekruipt.
Ik zie echter sinds de EU perikelen een dalende lijn in mijn levens-standaard.
Dat heeft grenzen en die zijn ongeveer bereikt.
De overheid zal echter niet ophouden mij verder te beroven.
Waar eindigt dat?
Straks sta ik de daklozenkrant te verkopen en slaap ik onder de brug.
Heb wel me hele leven flink voor alles mogen betalen.

HH
Wat een gezeur om niks, de gulden komt niet terug en ook Europa zal niet meer uit uw leven verdwijnen.

En de dalende lijn in uw levensstandaard is niet aan Europa te wijten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door sjohie »

hharteman schreef:Is de Franse revolutie zo ook niet begonnen?
Ik ben de persoon die in het begin van de discussie de 20 gulden per dag boodschappennorm hanteerde om te overleven.
Dat bedrag ging na de invoering van de Euro drastisch omhoog en moest ik mijn spaargeld gaan aanspreken.
Inmiddels zijn we wat jaartjes verder en ben ik en mijn vrouw om financiele redenen gestopt met roken en heeft Europa me eigenlijk alleen verder in het nauw gebracht.

Donner heeft in Europa voor elkaar gekregen dat huren in Europa inkomen gerelateerd moest worden.
Ik was inmiddels zo ver in inkomen gezakt dat een sociale huurwoning nodig was.
De norm werd echter op 34000 jaarinkomen gesteld, en we verdien net 500 Euro per jaar teveel om er voor in aanmerking te komen.
De 15 jaar lidmaatschap van een woningbouw vereniging zijn eigenlijk weggegooid geld want door de miljarden aftroggeling van de woningbouwverenigingen hebben die de huren drastisch verhoogd voor mensen die niet voor een sociale huurwoning in aanmerking komen.
600-1000 Euro voor een huisje huren zit er niet in dus blijf ik maar in mijn oude hok van 1955 zitten koukleumen.
De Maserati's moeten toch ergens van betaald worden.

De overheid heeft alleen maling aan Europa als het in hun eigen straatje past.
Zo had ik al vele jaren 3 oldtimers als hobby waar ik mijn ziel en zaligheid instak.
De regering besloot eind 2013 dat dit geen oldtimers meer zijn en verhoogde de leeftijdsgrens van 25 naar 40 jaar.
Dat ligt in Europa gemiddeld tussen de 25 en 30 jaar.
Hoezo 1 Europa!
Dat maakte in in klap mijn hele wagenpark waardeloos en heb een deel zwaar onder prijs moeten verkopen en de rest moeten schorsen.
Een hele bedrijfstak is hierdoor verloren gegaan.
Als het tegenzit zal ik de meest waardevolle buiten Nederland moeten verkopen want hier brengen ze niets meer op.
Mijn grote hobby is me afgenomen.

Natuurlijk heb ik zelf wat tegenmaatregelen ingesteld.
Ik heb de auto's in de bewaarstand gezet zodat ze zo min mogelijk kosten en Ik twijfel of de maatregel wel de beoogde 153 miljoen gaat opbrengen.
Bedankt maar weer Hr Weekers.
Verder heb ik dit jaar nog geen liter benzine in Nederland getankt en doe ik de meeste boodschappen in Duitsland (60 km verderop).
Dat is uitermate lonend als je de weg daar een beetje kent.

Nederland komt financieel in het nauw doordat mensen dit soort dingen aan het doen zijn.
Ik ga er maar vanuit dat de regering ons alles gaat afpakken wat we de laatste 45 jaar hebben opgebouwd en dan praat ik nog niet eens over de zorg die me als senior ook flink aanpakt.
Ik beschouw de samensmelting daar voor een groot deel schuldig aan.
Het gaat nog het best met de landen die geen Euro hebben.
Er is waarschijnlijk geen weg terug.
De bodem van mijn spaarpotje is in zicht.
We overleven wel maar zal nog minder moeten uitgeven, en met mij vele anderen.
Dit land is naar de kl*te.

HHarteman
Als je er volgens eigen zeggen een wagenpark op na kan houden, dan wil ik er niet aan dat jullie het zo krap hebben. De mensen die ik ken, en die het echt niet breed hebben, houden er geen 3 oldtimers op na.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door hharteman »

Dat hoor je me ook niet zeggen.
Dankzij veel spaargeld en verhogen van hypotheek inderdaad nog niet te krap bij kas maar voor de Euro kon ik van onze inkomsten leven en moet daar sinds die tijd 300 Euro per maand bijpassen.
Eigenlijk al van alles ingeleverd en zoals ik al stelde de bodem is in zicht maar boer alleen maar achteruit.
We kunnen nog wel met minder maar daar zit in de nabije toekomst een grens aan.
Dat komt door het graaien van de overheid want moet steeds meer bijpassen.

HHarteman

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door tenormin »

hharteman schreef: maar voor de Euro kon ik van onze inkomsten leven en moet daar sinds die tijd 300 Euro per maand bijpassen.
Eigenlijk al van alles ingeleverd en zoals ik al stelde de bodem is in zicht maar boer alleen maar achteruit.
We kunnen nog wel met minder maar daar zit in de nabije toekomst een grens aan.
Dat komt door het graaien van de overheid want moet steeds meer bijpassen.

HHarteman
Ik moet het daar, helaas, helemaal mee eens zijn: ook mijn bodem is in zicht, waar het in 2002 totaal niet naar uitzag en toen nog dacht comfortabel, qua financiën, kon blijven leven tot het einde. Ook die zeepbel is uiteen gespat.

Gesloten