LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet te doen

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
peter60
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2005 11:56

niet te doen

Ongelezen bericht door peter60 »

zo even een reactie op de euro, ik ben 45 en heb een uitkering van 700 euro. nu zullen er mensen zijn die zeggen, ga je toch lekker werken en gelijk hebben ze. maar nu komt t in 1997 heb ik een bedrijfsongeluk gehad, gevolg linkerknie 6 keer geopereerd, in 2000 begon mn linkeroog raar te doen gevolg 3 operaties, en de volgende staat gepland voor januarie 2006(met andere woorden, ik word blind links). u begrijpt dat ik dus nu al een jaar of 8 ziekenhuis in en uit ga, je kan solliciteren waar je wilt als je vertelt wat je hebt dan ben je niet meer welkom.
ik doe boodschappen bij lidl en aldi, ik koop mn kleren bij de zeeman, want welgeteld heb ik 135euro per maand om te leven!!
en 135 euro is ook voor de lidl en aldi en zeeman te weinig.
met andere woorden, GEEF MIJ DE GULDEN MAAR TERUG.
want de prijzen zijn eg wel enorm gestegen met de komst van de euro.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Punt 1 er bestaan al tig onderwerpen over de euro het opstarten van een nieuwe is overbodig.

Punt 2 het terughalen van de gulden zal ook voor u geen enkel, maar dan ook geen enkel verschil maken.

Punt 3
want de prijzen zijn eg wel enorm gestegen met de komst van de euro.
Dit is allang bewezen als onzin en heeft dus geen enkele zin om te herhalen.

peter60
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2005 11:56

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door peter60 »

punt 1. aangezien men hier de mogelijkheid heeft om hier een mening te uiten, vind ik niet ik t niet nodig dat er een schoolmeester rondloopt en mij vetelt wat wel en niet overbodig is.
punt 2 t invoeren van de euro maakt voor mij AL t verschil.
punt 3 u gaat zeer waarschijnlijk zeer weinig zelf naar de supermarkt want anders was u t prijsverschil wel opgevallen.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Peter,
punt 2 t invoeren van de euro maakt voor mij AL t verschil.
punt 3 u gaat zeer waarschijnlijk zeer weinig zelf naar de supermarkt want anders was u t prijsverschil wel opgevallen.
Hier heeft iedereen last van, maar dan doet u maar geen boodschappen meer? Ik nog wel anders heb ik niks te eten. Helaas voor u en voor ons, MOETEN we gewoon betalen en wel met Euros.

Dat is nou het mooie van overheidsmaatregelen en besluiten op Europees niveau, daar doen wij als burger niet zoveel aan, behalve dan via onze volksvertegenwoordigers in Nederland en Europa.

Het afschaffen van de Euro, maakt voor u geen verschil meer, immers de prijzen worden er niet anders van, alleen worden ze dan uitgedrukt in guldens en krijgt u uw uitkering in guldens. Netto geen verandering. Maar u dacht toch niet dat als Zalm besluit, nou doe die Euro maar weg en terug naar het oude. Dat de cummulatieve inflatie en het koopkracht verlies ook weer terug worden gedraaid? Dacht het niet.....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

punt 3 u gaat zeer waarschijnlijk zeer weinig zelf naar de supermarkt want anders was u t prijsverschil wel opgevallen.
helaas, ik kom bijna dagelijks in de supermarkt. Dus als er al een prijsverschil was geweest was me dat meteen opgevallen. Maar ja, het is er niet....

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door peukiemon »

Ik weet niet in wat voor winkel jij je boodschappen doet maar het
prijsverschil is er wel degelijk, maar als jij je op in het zand wilt steken prima.
Voorbeeldje gepelde tomaten 0,29 gulden.
Nu 0,29 euro meer dan over de kop.
Zo zijn er veel meer dingen maar mensen zoals jij blijven maar stug volhouden dat er niets is veranderd.
Consumenten elektronica is daarin tegen wel verhoudings gewijs goedkoper geworden.
Kijk eens naar de gemiddelde autoprijs, in het gulden tijdperk had je nog auto's onder de 10.000 gulden, nu kan je met moeite 1 onder de 7000 euro vinden.
Maar al met al wil ook ik niet weer de gulden terug het is nu te lang geleden en wees eerlijk toch ook wel makkelijk met vakanties.
Je wordt nu in ieder geval niet gen**id met het omwisselen bij de Gwk.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik kom in ieder geval wekelijks bij de AH, Super de Boer en de C1000. Nergens ook maar iets van prijsverhogingen te bemerken.

Waar haal je deze fabel vandaan?

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door peukiemon »

Als er iemand zich in de wereld der fabelen begeeft dan bij jij het Dilbert29.
Maar wat ik al zei als jij je kop in het zand wilt steken is dat niet mijn probleem.
Als wilt geloven dat alles netjes door 2.20371 is gedeelt geloof je vast ook nog in sinterklaas.
Dit soort houdingen kan ik me zo aan ergeren je doet boodschappen maar je kan of wil niet toegeven dat er verschil is ontstaan na de gulden.
Broodprijzen over de kop
Kaasprijzen over de kop
Fruit stukken duurder je bent al in een luxe positie met 2 ons groente en 2 stuks fruit.

peter60
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2005 11:56

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door peter60 »

dilbert29, ik erger me enorm aan mensen zoals u. dat t u beter gaat als de meeste mensen is u gegund, maar denk er eens over na dat de normale mens niet zomaar klakkeloos geld spendeert als u.
nattuurlijk weet ik dat die euro er is, en dat die niet weg zal gaan !!!!
maar u moet zich wel openstellen voor een hoop mensen die niet voor die euro hebben gekozen en er nu moeite mee hebben.
de beste stuurlui staan aan wal.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Jan1 »

peter60


Geplaatst op 05 Dec 2005 17:48 door peter60


--------------------------------------------------------------------------------

maar u moet zich wel openstellen voor een hoop mensen die niet voor die euro hebben gekozen en er nu moeite mee hebben.
de beste stuurlui staan aan wal.
De euro is gekozen door een democratisch gekozen regering, U bent 45 jaar, dus ook door U is gestemd voor die regering. Nadien moet U niet zeuren, of begin een eigen partij die het afschaffen van de euro in het program heeft staan.

peter60
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2005 11:56

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door peter60 »

er zijn mensen die NEE HEBBEN GESTEMD .

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door peukiemon »

Jan1
De euro is gekozen door een democratisch gekozen regering, U bent 45 jaar, dus ook door U is gestemd voor die regering. Nadien moet U niet zeuren, of begin een eigen partij die het afschaffen van de euro in het program heeft staan.
Democratisch gekozen, laat me niet lachen.
Was Nederland het hier in grote mate mee eens NEE.
Als de euro er niet was gekomen was het wederom een val van het kabinet geweest.
Het paradepaardje van Zalm is ondergewaardeerd van de hand gedaan.
Volgens het 'democratisch' gekozen kabinet, zouden er geen prijsstijgingen
aan de euro vastzitten :?
2003 4% prijsstijging
2004 5% prijsstijging en waarvoor omdat zalm en kornuiten de gulden te goedkoop van de hand hebben gedaan.
Dus heeft een democratisch kabinet het er gewoon doorgedrukt onder druk van brussel, want nederland heeft toch een voorbeeld functie in europa, we kunnen geen gezichtverlies lijden.

Peter60 ik sta kompleet achter je.
:lol:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Jan1 »

De Minister van Finaniën was indertijd Dhr. W. Kok, Zalm was toen nog niet in beeld.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door SJZ »

Sinds de komst van de euro (1 januari 2002) is de inflatie in Nederland alleen maar gedaald. De inflatie was het hoogst in 2000 / 2001, de jaren dat de economie als een tierelier draaide. Het is normaal dat bij een oververhitte economie (waar de regering op 1 januari 2001 ook nog een miljarenbelastingverlaging in pompte = nog meer inflatie) de inflatie gauw oploopt.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door peukiemon »

BerichtGeplaatst op: 05 Dec 2005 19:03 Onderwerp:

De Minister van Finaniën was indertijd Dhr. W. Kok, Zalm was toen nog niet in beeld.
Pardon Zalm was vanaf 1994 minister van financien onder Kok


De wisselkoersverhouding is wel degelijk in de Kamer aan de orde geweest, op 9 april 1998, vlak voordat de euromunten in een bepaalde verhouding aan elkaar zouden worden vastgeklonken. Zalm zei toen: ''Verder is zeker geen sprake van een onderwaardering van de gulden. (...) De spilkoersen zijn in lijn met de fundamentals.''[/quote]

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het verdrag van Maastricht is in 1991 tot stand gekomen, tijdens het kabinet Lubbers III dit verdrag is in werking getreden in 1993, nog steeds tijdens Lubbers III, Kok was toen Minister van Financiën. In deze periode is de europese monetaire unie tot stand gekomen. Nederland heeft toen toegestemd om hieraan mee te doen, in tegenstelling tot andere EU leden zoals het UK, Denemarken, en Zweden. De hoogte van de wisselkoers is later overeen gekomen, het meedoen was toen niet meer aan de orde, die beslissing was zoals je ziet al in 1991 genomen. Nogmaals dus, Zalm was tijdens het besluit van wel of niet meedoen NIET in beeld.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door SJZ »

Veel mensen vinden het leuk te zeuren op Zalm, en vinden Kok best wel sympathiek. De feiten doen dan ineens niet meer terzake.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door peukiemon »

Jan1 dat het verdrag van maastricht in 1991 gesloten is en in 1993 van kracht werd staat dan nog buiten de euro.
Op het terrein van de geldpolitiek werden concrete afspraken gemaakt om uiterlijk in 1999 te komen tot een Economische en Monetaire Unie.
Dus zalm zijn pakkie an, en voor 1994 was zalm de hoogste directeur binnen financien.
Maar wat SJZ zegt klopt inderdaad het is niet fair dat alles op zalm geschoven wordt. En wat Kok betreft die heeft ook niet altijd alles netjes gedaan. Ook niet in de vakbonds tijd.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik denk dat veel dingen echt wel duurder zijn geworden sinds de komst van de euro. Ik doe elke week de boodschappen (de normale dingen, zoals melk. brood en dergelijke) en ik zie toch echt wel verschil met een jaar of 5 geleden. En dan praat ik niet over 1 cent. Een bos bloemen bijvoorbeeld is dan wel geen primaire levensbehoefte, maar daar hebben ze het florijnteken gewoon verwisseld voor een euro-teken. Maar dat geldt ook voor vlees en groenten. Goed, electronica is goedkoper geworden, maar wie koopt er nu elke week een tv of koelkast?
Maar we kunnen blijven klagen: we moeten het er helaas mee doen.
Wij zijn 2-verdieners zonder kinderen en ook wij merken het in onze portomonnee. Gelukkig kunnen wij ons nog goed redden, maar ik vind het heel erg voor mensen met een uitkering die het in de tijd van de gulden al moeilijk hadden.
En wat betreft Zalm of Kok of wie dan ook. Het is één pot nat daar in Den Haag. Wie of wat je ook stemt: er is daar niemand die de verantwoording op zich neemt. :oops: Ja, als straks de verkiezingen weer voor de deur staan, komen ze weer aan met die "gouden bergen".... :twisted:

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door kzin »

Of je word gebeten door de kat of door de hond...
Maar ook mijn gevoel zegt dat het flink veel duurder is dan de inflatie rechtvaardigd. Zoals al aangehaald, een bossie bloemen voor 8 tot 10 eur is heel gewoon. PARDON!! 20 gulden voor een bos roosjes? vind ik veel geld....

Gesloten