LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opnieuw val van de euro en spaargeld

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
bprosman schreef:En dat tja ...dat wordt wel erger voedselbank is er niet voor niks...
Nee en ben je er dan eindelijk kun je nog niet eens fatsoenlijk parkeren, schande !!!

http://www.cda.nl/Tiel/Actueel/Nieuws/2 ... lbank.aspx
Hij is goed :roll: maar ja, als je zo'n eind moet fietsen met een doos voeding voor een week is ook weer zo wat. Zie zo'n auto dan liever bij de voedselbank dan voor UVW kantoor, toch?
Ik zie liever een door het bedrijfsleven gesponsord busje op aardgas die de pakketten rond brengt waar nodig, waarop 1 of 2 mensen rijden die hun eigen voedselpakket verdienen. In de pool met klanten van die clubs zitten ook veel werkelozen toch? en dat kunnen de vrijwilligers prima zelf regelen, daar zitten genoeg gepensioneerde (zaken)mensen bij met connecties, dus dat hoeft ook geen 10 ambtenaren eerst een paar manjaren aan vergaderen te kosten.

Kunnen er ook weer een paar van die vervuilende oude barrels van de weg, en kunnen die mensen de tijd nuttiger besteden.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie liever een door het bedrijfsleven gesponsord busje op aardgas die de pakketten rond brengt waar nodig, waarop 1 of 2 mensen rijden die hun eigen voedselpakket verdienen. In de pool met klanten van die clubs zitten ook veel werkelozen toch?
Goed idee, zoiets zou zomaar een opstapje kunnen zijn naar een betaalde baan als chauffeur/bezorger of zo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd! maar ja geen geld voor,sponsors voor voeding is al minder...fabrikanten die geven al minder..dus sponseren zit er ook 123 niet in...helaas

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Nicky_The »

rozemarijntje schreef:idd! maar ja geen geld voor,sponsors voor voeding is al minder...fabrikanten die geven al minder..dus sponseren zit er ook 123 niet in...helaas
Mijn buurvrouw werkt bij de voedselbank en als ik zo die verhalen hoor, hebben zij helemaal geen schaarste aan voeding.. In tegendeel.. De vrijwilligers die daar werken krijgen zelfs met grote regelmaat dingen mee omdat het anders bederft omdat het te veel is om kwijt te kunnen..
En de pakketten die zij geven zijn ook niet bepaald uitgekleed, als ik het zo van haar hoor ;)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou op tv en hier in de regio klagen ze steen en been... :oops:

geen vlees,alleen maar patat...(op zich geen straf GRAPJE)..chips maar niet veel verse dingen en ik ben nog een type dat met de kerst bij een supermarkt,als ze staan in te zamelen van alles nog wat geef.. :oops: heb ik dat...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Goed idee, zoiets zou zomaar een opstapje kunnen zijn naar een betaalde baan als chauffeur/bezorger of zo.
Dat is dan wel een baby-stapje, waarom dan niet meteen solliciteren als bezorger ?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Mss is het verschillend per regio?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Noble »

kees1851 schreef:goedenmorgen

Mijn angst is , ik heb wat spaargeld, voor mijn oude dag of gewoon om lekker achter de hand te hebben, in ieder geval, iets waarvoor ik hard gewerkt heb.

Mijn vraag is, ""hoe bescherm ik dat ""



Hoe denken juliie daarover??

vriendelijke groetjes
en alvast bedankt voor de reacties

Kees
Tja, dat is een vraag die ik veel vaker krijg.
Wat ik de laatse tijd gebruik is:
probeer iets te vinden in.... NEDERLANDSE CAMPINGS!! jawel

Laat mij even verklaren waarom.

De politiek zal BLIJVEN doorgaan met aankl@@ten met Griekenland
De politiek zal BLIJVEN doorgaan met beliegen en bedriegen

De Nederlandse kiezers hebben een érg kort geheugen en weten allang niet meer welke bezuinigingen er nu door zijn en welke nog gaan komen.
De Euro IS zijn vertrouwen door dat gekl@@t allang kwijt, en zal de volgende golf naar beneden snel weer oppakken.

Blijven we in de euro??munt doorkl@@ien?? dan gaat mijn veel eerder gedane voorspelling gewoon weer uitkomen.

Politiek riep lang geleden 200Miljard nodig, ik riep 2.000MILJARD is niet genoeg,
en ja hoor , het ging van 200 naar 300, 500, 700, en nu dus 1.000 MILJARD..

en natuurlijk in stapjes zodat de onnozelen niks in de gaten hebben, gewoon stukje voor stukje door de strot duwen.

En toen??
toen, gingen de pensioen premies OMHOOG, pensioen uitkeringen OMLAAG en de leeftijd naar 67...

was dit genoeg?? nee, koud een half jaar terug.. premies omhoog..

EN wat lees ik in het buitenland op NL tv??

ABP grootste pensioen organisatie.. 15% !! jawel VIJFTIEN procent van uw geld is(gaat) WEG, foetsie..

hebben de Nederlanders dat door?? weet wel zeker van niet.

Mijn voordeel? ik ga het lekker rustig krijgen om mij heen in het buitenland.
premies omhoog, ziektekosten omhoog, bijdrages omlaag, jawel jan-met-de-korte-naam zal zijn buitenland reisje straks niet meer kunnen betalen, dus ... dus, en nu komt het, massaal naar een camping moeten.

En dát gaf ik dus aan om in te gaan beleggen :P

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door 1JanV »

ik was deze vakantie 2012 in spanje, maar ik kon bijna nergens pinnen rara waarom.
Banken gaan klappen maar de spanjolen zijn rijk en wij gaan inleveren let maar op.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Noble »

En?? gedaan zals ik hierboven aangaf?? allemaal flink in de nederlandse campings geinvesteerd?? o.i.d. ??

Want het gaat nu echt gebeuren, de PvdA klimt en klimt,
dus ook de MILJARDEN die ze verder willen gaan verschepen naar Griekenland, :cry:
en andere landen.. bakken vol, dat is prima, .. zeggen ze bij de PvdA. :shock:

Ik zou maar snel zijn .... het feest gaat zo beginnen.... :roll:

ps: koop kwaliteit camping stoelen en tent, want u zult er een heleboel jaren mee moeten doen :P

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Vooruitlopend heb ik de Italiaanse economie gesponsord.
Vanochtend nog op de radio van de "Factcheckers" gehoord... we verdienen nog steeds (collectief) meer aan Europa dan dat het kost.

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

bprosman schreef:Vooruitlopend heb ik de Italiaanse economie gesponsord.
Vanochtend nog op de radio van de "Factcheckers" gehoord... we verdienen nog steeds (collectief) meer aan Europa dan dat het kost.
Het is ook net hoe je het berekent.
Als je eerst 100 euro uitleend aan een Griek en die koopt er vervolgens 100 euro aan spullen voor in jouw winkel. Heb je dan verdient aan je spullen of ben je alleen voor 100 euro aan spullen kwijt aan die Griek (het geld van de lening zie je nooit meer terug).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door tenormin »

Noble schreef:En?? gedaan zals ik hierboven aangaf?? allemaal flink in de nederlandse campings geinvesteerd?? o.i.d. ??

Want het gaat nu echt gebeuren, de PvdA klimt en klimt,
dus ook de MILJARDEN die ze verder willen gaan verschepen naar Griekenland, :cry:
en andere landen.. bakken vol, dat is prima, .. zeggen ze bij de PvdA. :shock:

Ik zou maar snel zijn .... het feest gaat zo beginnen.... :roll:

ps: koop kwaliteit camping stoelen en tent, want u zult er een heleboel jaren mee moeten doen :P
Ja, en dat alleen maar door een pak te gaan dragen, een dasje erom, haartjes (wat er van over is) nog wat gladder, cursusje spreken en hoepsa: daar gaan we dan mee kopje onder. Maar goed, "we" (ik niet hoor) doen het toch zelf.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is ook net hoe je het berekent.
Als je eerst 100 euro uitleend aan een Griek en die koopt er vervolgens 100 euro aan spullen voor in jouw winkel. Heb je dan verdient aan je spullen of ben je alleen voor 100 euro aan spullen kwijt aan die Griek (het geld van de lening zie je nooit meer terug).
Een beetje tunnelvisie kun je de anti-europeanen wel verwijten. Europa is groter dan Griekenland.
Als je 100 Euro aan weggeeft aan de Grieken , er 60 terugkrijgt van de Duitsers, 50 van de Fransen verdien je nog steeds 10 Euro. Ik had het over Europa, ALLE landen dus.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Noble »

Kees_1000 schreef:
bprosman schreef:Vooruitlopend heb ik de Italiaanse economie gesponsord.
Vanochtend nog op de radio van de "Factcheckers" gehoord... we verdienen nog steeds (collectief) meer aan Europa dan dat het kost.
Het is ook net hoe je het berekent.
Als je eerst 100 euro uitleend aan een Griek en die koopt er vervolgens 100 euro aan spullen voor in jouw winkel. Heb je dan verdient aan je spullen of ben je alleen voor 100 euro aan spullen kwijt aan die Griek (het geld van de lening zie je nooit meer terug).

Ahh, nog iemand die het spelletje doorheeft,
jammer dat de meeste politici (nog) wat meer jaren nodig hebben,

voodat er bij HUN een lampje gaat branden.. een klein lampje...

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Noble »

bprosman schreef:
Het is ook net hoe je het berekent.
Als je eerst 100 euro uitleend aan een Griek en die koopt er vervolgens 100 euro aan spullen voor in jouw winkel. Heb je dan verdient aan je spullen of ben je alleen voor 100 euro aan spullen kwijt aan die Griek (het geld van de lening zie je nooit meer terug).
Een beetje tunnelvisie kun je de anti-europeanen wel verwijten. Europa is groter dan Griekenland.
Als je 100 Euro aan weggeeft aan de Grieken , er 60 terugkrijgt van de Duitsers, 50 van de Fransen verdien je nog steeds 10 Euro. Ik had het over Europa, ALLE landen dus.
Jaaaaaaaaa :P zijn we in EEN klap van onze bezuinigingen af..

we pompen gewoon 800MILJARD naar griekenland,


en krijgen er 900MILJARD voor terug... van "de andere landen". :D

en nu maar hopen dat de "andere" landen niet hetzelfde gaan doen
want dan denk ik :wink: :roll:
dat het niet gaat werken , dat plannetje

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door 1JanV »

Noble vraag,
heb je al eens uitgerekend hoeveel maal er 2 % (btw 19-21%) over een product komt als het uit de fabriek naar de importeur gaat en van de importeur naar de dealer en van de dealer naar de consument.
wie worden er hier nu genaait.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door riddert »

1JanV schreef:Noble vraag,
heb je al eens uitgerekend hoeveel maal er 2 % (btw 19-21%) over een product komt als het uit de fabriek naar de importeur gaat en van de importeur naar de dealer en van de dealer naar de consument.
wie worden er hier nu genaait.
De fabriek draagt de BTW over het produkt af aan de belastingdienst, de importeur krijgt het terug van de belastingdienst. De importeur berekent de dealer weer BTW en betaald dit weer aan de belastingdienst, waar de dealer het weer van terugontvangt. Uiteindelijk betaald alleen de consument de BTW over een product, want deze kan de betaalde BTW niet terugkrijgen. Wat is het probleem?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door berndv »

1JanV schreef:Noble vraag,
heb je al eens uitgerekend hoeveel maal er 2 % (btw 19-21%) over een product komt als het uit de fabriek naar de importeur gaat en van de importeur naar de dealer en van de dealer naar de consument.
wie worden er hier nu genaait.
Ondernemers rekenen niet met btw, daarom worden prijzen bij bijvoorbeeld de makro ook zonder btw weergegeven, zoals riddert ook al gezegd heeft, de inkoper vordert de btw over de inkoop weer terug en draagt de btw over de verkoop af. In de bedrijvenwereld is btw totaal irrelevant. De enige in de hele lijn die niets met de btw kan, behalve betalen, is de consument.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door 1JanV »

er word nu juist een ding over het hoofd gezien en dat is dat de voorraad van elke ondernemer maar 19% belasting (BTW) van terug gekregen. dus iedere ondernemer mist op zijn huidige voorraad 2% btw. ook de importeur heeft een voorraad aangelegd, iedere ondernemer wil hoe dan ook die winst wel behouden, dus gaat elke op voorraad leggende product met minimaal 3 % omhoog zonder die btw verhoging. het vervelende is dat die winstmarge na nieuw aanleg het zelfde blijft. ik mis op mijn voorraad van 15.000 artikelen 198.000,00 euro en die geef je de belasting niet kado dus gaat elk product net zo goed omhoog totdat de nieuwe voorraad geleverd wordt. Wordt deze nieuwe voorraad anders geprijsd? denk het niet dus, wellicht iets guller met de korting denk ik.

Gesloten