LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] patat

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
christiaan van oorschot

patat

Ongelezen bericht door christiaan van oorschot »

een zak patat is hier in zwaagwesteinde ook duurder geworden. Kon je eerst voor 3 gulden(zak voor 4 personen) een zak patat kopen, nu kan dat voor minimaal 2 euro en dan heb je maar voor 2 personen! dit is niet normaal meer en dan zijn er nog wel meer artikelen die duurder zijn geworden (autogas, artikelen in de winkel etc. etc. ) en de regering doet er niks aan... nee ik stem dit keer niet op paars en zeker niet op de VVD en PVDA! LPF daar stem ik nu op.

renate

Re: patat

Ongelezen bericht door renate »

Dat kost het nu ook bij ons (achterhoek) Het wordt weer zelf bakken want wil je je er ook nog wat bij ben je bijna 10 euro kwijt!!!!! Gekkenwerk. Kok zei enige tijd geleden dat dat maar zo leek omdat we nu met afrondingen zitten.Hij zal wel een euro meer of minder niet merken met zo'n salaris.En wat denk je dan als ze de 1 eurocent gaan afschaffen.2,03 wordt 2,05. Is wel weer 2 eurocent (5 cent!!!) Oplichters

Gast

Re: patat

Ongelezen bericht door Gast »

LPF stemmen is niet de oplossing voor een goedkopere bakkie patat.
8)

Gast

Re: patat

Ongelezen bericht door Gast »

Het wordt nog duurder met de vettax. :lol:

o.wijdeveld

Re: patat

Ongelezen bericht door o.wijdeveld »

Ik wordt er altijd zo kwaad over dat men met domme prijsverhogingen het volk voor het lapje houdt.Dit is eerder een mannier is tot weer meer belastingen binne te slurpen. onderzoek heeft uitgewezen dat maar 15% op deze prijsverhogingen reageerd. voorstel, maak de gezonder producten goedkoper :twisted:

Gast

Re: patat

Ongelezen bericht door Gast »

wat denk je van de sportschool wat goedkoper

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: patat

Ongelezen bericht door karr-1 »

Nog veel beter, schop die euro de deur uit en ga weer terug naar de gewone Nederlandse gulden.

En de prijsniveaus weer terug naar wat ze waren voor de invoering van die ***euro....

Gast

Re: patat

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 21 Mrt 2005 13:12 door karr-1


--------------------------------------------------------------------------------

Nog veel beter, schop die euro de deur uit en ga weer terug naar de gewone Nederlandse gulden.

En de prijsniveaus weer terug naar wat ze waren voor de invoering van die ***euro....
Terug naar de gulden zal niet gaan gezien het feit dat dan de prijzen weer omhoog zullen gaan. De enige die er dan op achteruit gaat is WEER de gewone consument.

valsplat
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2005 19:10

Re: patat

Ongelezen bericht door valsplat »

Ook ik heb oude bonnen gevonden en inderdaad zijn er van de gulden Euro's gemaakt.

Zelfs op de markt is je gulden geen daalder meer waard.

Kostte vroeger iets 3 voor 5 gulden, nu 3 voor 5 euro.

Wij hebben AOW + pensioen en als ik een berekening maak, kan ik ongeveer de helft minder aan eten besteden dan vroeger.

Als ik alleen huurverhoging energie- en benzineprijzen bekijk, mag iemand mij uitleggen, hoe ze er bij komen, dat de minima er niet in koopkracht op achteruitgaan.

Wie maakt er voor mij zo'n berekening???

De heren in Den Haag, die hiervoor gestudeerd hebben???
Je hebt alleen maar een simpel rekenmachientje nodig.



[/b]

francisca konijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:55

Re: patat

Ongelezen bericht door francisca konijn »

nee dan nutricia die gooien hun babypoeder in een nieuwe verpakking en meteen is hetzelfde poeder en dezelfde inhoud 2,06 euro duurder en dan ineens zeggen dat de winkeliers dat hebben gedaan ja ja
Als je een jong gezin hebt kun je elke euro gebruiken.
Dus zou de regering daar eens wat geld in moeten pompen in plaats van de rijken steeds rijker te maken!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: patat

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De regering moet geld pompen in babypoeder?

De fabrikanten moeten het eens afleren om een product in een andere verpakking / ander kleurtje etc te doen en dan maar meteen de prijs te verhogen. Nergens voor nodig als het om exact hetzelfde product gaat.

francisca konijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:55

Re: patat

Ongelezen bericht door francisca konijn »

Nee natuurlijk niet in de babypoeder maar in jonge gezinnen die door alle verhogingen als benzine, ziektekosten, kinderopvang, (omdat de regering graag 2 verdieners wil) gas en electra (de accijns daarop zijn giga) etc....., het hoofd bijna niet meer boven water kunnen houden.
Gelukkig is het bij ons nog niet zo ver maar ik zie de toekomst wel een stuk somberder in en als nutricia de prijzen dan ook nog eens met 30% verhoogd ja dan ben ik bang voor wat er komen gaat!
En de enige die daar wat verlichting in zou kunnen brengen is de regering of ben ik nou gek?

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: patat

Ongelezen bericht door Brynnar »

Dit onderwerp gaat over patat en niet over babyvoeding. Wellicht is het veel mensen ontgaan dat de oogst van aardappelen niet zo denderend is geweest in de afgelopen paar jaar en dat de prijs van friet hierdoor ook wordt aangepast. Helaas is het vaak zo dat bij een goede oegst de prijzen niet weer terug worden geschroefd. Dit heeft niets met de Euro te maken.

Lijkt me wel een goede verkiezingsslogan:

Stem op Pim's Lijst, de friet wordt afgeprijsd!

Brynnar

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: patat

Ongelezen bericht door Brynnar »

...... sta je in de frietzaak: "Doe mij maar twee frikandellen en twee van die geodkope patatjes Mat......"

Gasssst

Re: patat

Ongelezen bericht door Gasssst »

Amusant, zo'n uit de oude doos opgegraven discussie. Ik hoor mijn oma nog klagen over de prijs van 80 cent voor een brood en weemoedig terugkijken op de tijd dat die een dubbeltje kostte.
Opmerkelijk hoe de realiteit wordt ingehaald door de tijd. Toen deze topic werd gestart leefde Fortuyn nog. Met zijn onvrijwillig afscheid bleef er slechts een onnadenkend zooitje frikandellen over in de kamer die door Pim zorgvuldig waren geselecteerd op geschiktheid als stemvee. Ik hoop dat de topicstarter uiteindelijk tevreden geweest is over zijn keuze en de invloed hiervan op de ontwikkeling van de patatprijs. Het belangrijkste wapenfeit van dit stelletje is het door de kamer jassen van de JSF geweest. Over stijging van kosten voor de burger gesproken...

Jules Degrelle
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2005 23:33

Re: patat

Ongelezen bericht door Jules Degrelle »

Maar toch, als Pim Fortuijn nog zou hebben geleeft, zou hij het nooit toegestaan hebben dat de patat zo duur zou zijn geworden. Was Pim er nog maar, dan was alles veel beter.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: patat

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hoi Jules Degrelle,
Koop een frituurpan, zijn echt nauwelijks duurder geworden sinds de invoering van de Euro!
Pim zou nu ws. ook zijn eigen voorgebakken ( eventueel diepvries) patat "laten" bakken, wel zo lekker en echt goedkoop..!!
Kom op zeg, waar praten we over...!! Als je het dan toch kant en klaar voorgeschoteld wil krijgen, tja.. de frietbakker moet ook leven sinds de invoering van de euro.!

Gesloten